CPI-skootterit

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
CPI-skootterit

ViestiKirjoittanut Shape » 22.10.2010 0:07

Uutta viestiketjua tilalle, vanhat viestit täällä.

Kuvia, teknisiä tietoja ja hintoja: http://www.mopo.fi/cpi

Wikiartikkeli: http://www.motot.net/wiki/Cpi_Skootterit

Wikissä tarpeellista tietoa mm. kuristuksista ja virityksestä, joten lue se ensin ennekuin postaat kysymyksesi!
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 22.10.2010 0:08

Ja tähän jäätiin.

giltsuhack kirjoitti:Mikäs mun 04vm poppariin tuli, kun tossa viimeviikolla koulunjälkeen aattelin lähtee kotiin koulusta. Ni ei lähteny käyntii, vaik kuinka kauan starttas sähköstartilla. Siinä vittuuntuneena sitten koko akun kulutin:D
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 22.10.2010 22:39

Shape kirjoitti:Ja tähän jäätiin.

giltsuhack kirjoitti:Mikäs mun 04vm poppariin tuli, kun tossa viimeviikolla koulunjälkeen aattelin lähtee kotiin koulusta. Ni ei lähteny käyntii, vaik kuinka kauan starttas sähköstartilla. Siinä vittuuntuneena sitten koko akun kulutin:D

Vähän paha lähteä randomilla vikoja heittelemään, mutta tarkistappa alipainehanan toiminta, tulppa ja automaattiryyppy...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
DTD-R
Pyörä:
Muutama hassu
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
10.5.2009 11:59

ViestiKirjoittanut DTD-R » 24.10.2010 20:23

Sellasta että kuinka hyvin vakio kampura kestää? Ja mites tää variaattori ettei pyöritä enään yli 70km/h? Skopaa on vaihdettu Le-tech vastaava variaattori, eli pitääkö vaihtaa ¨välit¨ jos ostetaan esimerkiksi isompi pytty, että menisi yli 70km/h.

Kaverilla on tässä cpissä, technigas rs, 15%vp, 5g rullat, avarrettu pakoaukko ja rajoittamaton cdi. Eikä mene kuin vähä päälle 60 missä piilee vika? Mietittiin 17.5mm kaasariin vaihtamista mutta odotellaan talven projektia johon ylimmäinen kysymys liittyy.
"Flying Finn" The Legend still lives J.S.
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13

ViestiKirjoittanut jonik1 » 24.10.2010 23:52

Kampura kestää melkein mitä vain, kunhan ei ole mahdottomasti ajettu. Neulalaakeri kannattaa vaihtaa parempaan.

Vakiovari alkaa ottaa vastaan tuossa nopeudessa, esim. Multivarilla huiput nousee huomattavasti. Hihna kannattaa myös vaihtaa joko näihin tarkoitettuun 800mm pitkään tai Piaggio Typhoonin 804mm pituiseen.

Perävälityksiä ei kannata vaihtaa, Malossi taitaa valmistaa nykyään ainoastaan.

Tecnigas RS:än tehoalue on liian korkealla vakiosylinterille, suosittelen hommaamaan Tecnigas Next-R:än tai Stage6 Pro Replican. Jos putki halutaan pitää niin kannattaa ostaa sen kaveriksi Malossi Sport 70cc tai Stage6 Sport Pro 70cc sylinteri. Kampura kyllä kesää.

Dellorton kaasari on paljon varmatoimisempi kuin vakiona oleva Mikuni. Suosittelen vaihtamaan.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
vanadium
Pyörä:
neljällä rattaalla....
Paikkakunta:
Paltamo
Liittynyt:
31.8.2007 16:16

ViestiKirjoittanut vanadium » 29.10.2010 10:47

Ideana olisi ottaa vakiosta (viilatusta) 50cc:stä mahdollisimman paljon tehoa irti.
Eli:
-Variaattori&hihna vaihtoon (Mistä halvimmalla?)
-kytkin (?)
-kaasuttimena toimii tällä hetkellä dellorto phbg 16mm,ja putsarina "vapaastivirtaavampi" malli.
-Kantta laskettu maltillisesti,jos katsoo squisbandia niin varaa olisi.
-Sylinteripuolelle perehdytään pakoaukon avarruksella,sylinterin korotuksella ja päältä pois lastua. (täytyy vielä varmistaa onko varaa korottaa sylinteriä.)
-Putkeksi Stage 6 Pro Replica (parempia ehdotuksia?)
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13

ViestiKirjoittanut jonik1 » 29.10.2010 18:06

Ulkomailta kannattaa osia tilailla, esim. scooter-center.com (tällä hetkellä 10% alennus koodilla ghost) ja easyparts.nl.

Malossi Multivar variaattoriksi, Hihnaksi joku 804mm pituisena.
Kytkimeksi Stage6 torque control (ei välttämätön), huom! kytkinkello 112mm.
Vastapainejouseksi Malossin keltainen taikka punainen.
Rullat löytyvät luultavasti 3-5g väliltä.

Eikä kaasutin ole kuitenkin 16mm PHVA? Omatekoisella imukaulla saa kyllä tuon sunkin mainitseman kiinni. 17,5mm PHVA on hyvä ratkaisu, mutta kyllä tuollakin pärjää.

Huuhteluita kannattaa parantaa, erityisesti boost portia (pieni ylhäällä). Sen lähtöä saa leventää kaksinkertaiseksi (katso tarkemmin lohkosta/tiivisteestä). Sivuhuuhteluiden väliripaa on myös syytä ohentaa.

Putki on varsin hyvä 50cc sylinterille.


Jos jollain sattuis olla uuden mallin varinkoppaa ( http://www.mopo.fi/kuvat/tuotekuvat/cpi_olisport_06.jpg ) ylimäärääräisenä, niin ottakaa yhteyttä.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
vanadium
Pyörä:
neljällä rattaalla....
Paikkakunta:
Paltamo
Liittynyt:
31.8.2007 16:16

ViestiKirjoittanut vanadium » 30.10.2010 9:50

jonik1 kirjoitti:Ulkomailta kannattaa osia tilailla, esim. scooter-center.com (tällä hetkellä 10% alennus koodilla ghost) ja easyparts.nl.

Malossi Multivar variaattoriksi, Hihnaksi joku 804mm pituisena.
Kytkimeksi Stage6 torque control (ei välttämätön), huom! kytkinkello 112mm.
Vastapainejouseksi Malossin keltainen taikka punainen.
Rullat löytyvät luultavasti 3-5g väliltä.

Eikä kaasutin ole kuitenkin 16mm PHVA? Omatekoisella imukaulla saa kyllä tuon sunkin mainitseman kiinni. 17,5mm PHVA on hyvä ratkaisu, mutta kyllä tuollakin pärjää.

Huuhteluita kannattaa parantaa, erityisesti boost portia (pieni ylhäällä). Sen lähtöä saa leventää kaksinkertaiseksi (katso tarkemmin lohkosta/tiivisteestä). Sivuhuuhteluiden väliripaa on myös syytä ohentaa.

Putki on varsin hyvä 50cc sylinterille.


Jos jollain sattuis olla uuden mallin varinkoppaa ( http://www.mopo.fi/kuvat/tuotekuvat/cpi_olisport_06.jpg ) ylimäärääräisenä, niin ottakaa yhteyttä.


Kiitokset näistä!
Kaasutin on kyllä phbg,kotitekoisella imukaulla (alipainenipalla varustettuna vielä),joten saa toimimaan vakiobensahanalla.
motozeta
Liittynyt:
8.10.2009 22:42

ViestiKirjoittanut motozeta » 8.11.2010 1:25

Mistä saa etujarruletkuja cpi popcorn merkkiseen skootteriin, tai minkä pituinen pitäisi hankkia, hintaa ??!
CeePeeIii
Pyörä:
*Malossi MHR 70cc H-E Roxi
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
1.11.2010 18:11

ViestiKirjoittanut CeePeeIii » 9.11.2010 21:07

Osaisko kukaan sano miten aukaisen Cpi Aragonin penkin kun en saa sitä enään auki normitavalla! Perke*e ku siellä on kaikki tärkeet laput ja liput mitkä pitäs saada aina esille niin jotain pikaista vastausta pitäs saada!! :S Oisko se penkinavaajan vaijeri menny vai mikä se oli? :(
Tsekkaas Soundcloudista sellanen kuin FrozenBear :)
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13

ViestiKirjoittanut jonik1 » 9.11.2010 23:04

Ei vaan olis jäätynyt? Itellä oli tota ongelmaa aikanaan. Tai sitten vaijeri on löystynyt.

Sen saa auki takakatteiden sisältä sorkkimalla. Lukko on siinä tankin ja kypäräboxin välissä ylhäällä.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Sami L
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
1.5.2010 14:50
CPI-skootterit

ViestiKirjoittanut Sami L » 9.11.2010 23:32

Vastaan nyt kaverin puolesta, skopa ollut lämpimässä tallissa, ja kysymys oli että millä tavalla sen penkin saa auki siitä virtalukosta käsin yleensäkään.
CeePeeIii
Pyörä:
*Malossi MHR 70cc H-E Roxi
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
1.11.2010 18:11

ViestiKirjoittanut CeePeeIii » 16.11.2010 20:27

Tossa tuli huomattua aika epämääräinen ääni variaattorissa, mikäs olisi vikana? Ääni kuuluu aina kun käytän kierroksia korkeemmalla ja sitten päästän kaasusta irti niin alkaa häiritsevä ''pauke'' ja ''kilinä'' kuulumaan variaattorin sisällä.. vähän niinkuin siellä olisi jokin irti tai joku vastaava :s Ääni loppuu kun kierrokset ovat melko alhaiset mutta ei kumminkaan alimmillaan. Niin mikäs sitä vaivaa?
Tsekkaas Soundcloudista sellanen kuin FrozenBear :)
Apee-
Liittynyt:
21.7.2010 17:19

ViestiKirjoittanut Apee- » 16.11.2010 22:21

CeePeeIii kirjoitti:Tossa tuli huomattua aika epämääräinen ääni variaattorissa, mikäs olisi vikana? Ääni kuuluu aina kun käytän kierroksia korkeemmalla ja sitten päästän kaasusta irti niin alkaa häiritsevä ''pauke'' ja ''kilinä'' kuulumaan variaattorin sisällä.. vähän niinkuin siellä olisi jokin irti tai joku vastaava :s Ääni loppuu kun kierrokset ovat melko alhaiset mutta ei kumminkaan alimmillaan. Niin mikäs sitä vaivaa?


Kato onko siellä mtn irti, ääni tulee luultavasti kiksistä, jos et oo vielä korjannu.. Tuli ainaki itelle mielee ekana
jaakko25
Pyörä:
honda nsr
Liittynyt:
18.5.2009 19:25

ViestiKirjoittanut jaakko25 » 17.11.2010 0:26

semmosta kyselisin että eikös se cpi jp45 ole popcorn?
ja eikös se vika oo silloin imukaulassa kun ei ime tankista bensaa kaasariin? ja mistäköhän sais ostettua imukauloja?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista