Piaggio NRG Power DD / DT

ciao
Liittynyt:
5.8.2002 16:38
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut ciao » 7.5.2017 19:09

Sylinterin nimellismitta on 40 mm , mutta männän todellinen koko on 39,94-39,96 mm .
Thomas6
Pyörä:
Piaggio NRG C45 -12
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
7.5.2017 5:32
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Thomas6 » 9.5.2017 9:11

ciao kirjoitti:Sylinterin nimellismitta on 40 mm , mutta männän todellinen koko on 39,94-39,96 mm .


eli minkä kokonen mäntä kannattaa ostaa ja onko siis 40mm liian iso? :D
Thomas6
Pyörä:
Piaggio NRG C45 -12
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
7.5.2017 5:32
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Thomas6 » 9.5.2017 9:13

ja osaisko joku kertoo ku nrg kulkee 80kmh nii miten saisin pudotettua huipponopeutta ja kiihtyvyyttä lisättyä ja on kuriton vakioputki ja prikkaa hiottu tällä hetkellä
ciao
Liittynyt:
5.8.2002 16:38
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut ciao » 9.5.2017 20:06

40 mm mäntiä ei ole Piaggioon saatavana , koska männän välys olisi silloin 0 . Standardi-koon mäntä on , ja on oltava , tuo 39,94 -39,96 mm , silloin välys on oikea . Kuristuksista saa joku muu kirjoittaa .
Thomas6
Pyörä:
Piaggio NRG C45 -12
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
7.5.2017 5:32
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Thomas6 » 9.5.2017 20:38

ciao kirjoitti:40 mm mäntiä ei ole Piaggioon saatavana , koska männän välys olisi silloin 0 . Standardi-koon mäntä on , ja on oltava , tuo 39,94 -39,96 mm , silloin välys on oikea . Kuristuksista saa joku muu kirjoittaa .


osaatko sit kertoo mistä tilaisin ku kattonu nii aina ollu et 40mm ja käy piaggio nrg nii voisiks linkkaa jonkuu hyvän mäntä sarjan? :P
ciao
Liittynyt:
5.8.2002 16:38
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut ciao » 10.5.2017 18:12

Kauppiaat ilmoittavat tuon koon epäselvästi . Ei männän koko ole 40,00 mm , vaan sylinterin porauksen koko on 40 mm ( mäntä on noin 5/100 mm pienempi ) .
http://www.moposport.fi/mantasarja-apr-gil-pia-h-40-00-12t-rms
https://www.storm-motor.fi/merkkikohtaiset-osat/prox-mantasarja-piaggio-typhoon/
Thomas6
Pyörä:
Piaggio NRG C45 -12
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
7.5.2017 5:32
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Thomas6 » 8.6.2017 15:21

Osaisko kukaan sanoo alkaako kovinki huutamaa jos laitan 5.5g rullat ja nyt on vakiorullat (6.4g) ja kiihtyy aika laiskasti ja vireinä kurit otettu pois :D ja kulkee sen 75-80
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 12.6.2017 23:08

Yleensä rullien keventämisellä ei saavuteta havaittavaa vaikutusta kuristamattomassa menopelissä, mutta joissain tapauksissa pieni kevennys piristää kiihtyvyyttä. Kokeile ja vartaa vaikka kiihtyvyyttä sekuntikellon kanssa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Päräm Päräm
Liittynyt:
22.4.2018 16:37
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Päräm Päräm » 22.4.2018 16:39

Aattelin tommosta piaggio nrg.
Mutta pituutta on se melkein 190cm.
Mahtuukohan sillä ajamaan?
mikke666
Liittynyt:
7.7.2019 19:04
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut mikke666 » 7.7.2019 19:09

joo elikkäs paljon kulkee näillä seteillä:


vakio ilmanputsari
stage6 medium vastapainejousi
naraku sport kytkinjouset
giannelli extra v2
kaikki kurit irti
mikke666
Liittynyt:
7.7.2019 19:04
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut mikke666 » 7.7.2019 19:09

mikke666 kirjoitti:joo elikkäs paljon kulkee näillä seteillä:


vakio ilmanputsari
stage6 medium vastapainejousi
naraku sport kytkinjouset
giannelli extra v2
kaikki kurit irti

ja 4,3 grammaset rullat
Nrg13
Liittynyt:
16.7.2020 23:07
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Nrg13 » 24.7.2020 10:26

Nrg 2013 ajettu reilu 22t ja hyvin tuntuu vielä toimivan.
Mikä näissä on on suositeltu männän vaihtoväli?
Seniorimopoilija
Liittynyt:
19.8.2020 10:18
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Seniorimopoilija » 19.8.2020 10:43

Hei! Tuli hommattua näin vanhemmalla iällä skootteri ja ajattelin kysellä viisaimmilta hieman apua. Skootteri siis 2006 Piaggio NRG Power. Seisonut ajamatta 2-3 vuotta
lämpimässä tallissa. Ajokilometrit n. 8000km. Otin tuon eilen käyttöön ja huomasin ajaessa että hieman booaa, tukehtuu täydellä kaasulla. Kiihtyvyys ei ole mitään huippuluokkaa, mutta tälläinen isompi kaveri saa tuon menemään tasasella n. 55km/h.
Ilmeisesti on vakio. Ilmanputsarin vaahtomuovin pesin ja öljysin, hieman auttoi, mutta ei tarpeeksi. Mitäs seuraavaksi pitäisi tehdä? Tulppa? voiko vaikuttaa? Edellinen omistaja ei tiennyt edes mitä bensaa/ öljyä käytetty skootteriin...Tankki oli melkein tyhjä, joten nyt ainakin uudet bensat tankissa. -Kiitos- jo etukäteen.
Piaggiomestari
Liittynyt:
4.9.2021 16:02
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Piaggiomestari » 12.9.2021 12:25

Seniorimopoilija kirjoitti:Hei! Tuli hommattua näin vanhemmalla iällä skootteri ja ajattelin kysellä viisaimmilta hieman apua. Skootteri siis 2006 Piaggio NRG Power. Seisonut ajamatta 2-3 vuotta
lämpimässä tallissa. Ajokilometrit n. 8000km. Otin tuon eilen käyttöön ja huomasin ajaessa että hieman booaa, tukehtuu täydellä kaasulla. Kiihtyvyys ei ole mitään huippuluokkaa, mutta tälläinen isompi kaveri saa tuon menemään tasasella n. 55km/h.
Ilmeisesti on vakio. Ilmanputsarin vaahtomuovin pesin ja öljysin, hieman auttoi, mutta ei tarpeeksi. Mitäs seuraavaksi pitäisi tehdä? Tulppa? voiko vaikuttaa? Edellinen omistaja ei tiennyt edes mitä bensaa/ öljyä käytetty skootteriin...Tankki oli melkein tyhjä, joten nyt ainakin uudet bensat tankissa. -Kiitos- jo etukäteen.

Puhista kaasari ainaki ;)
aukusti_fi
Liittynyt:
21.4.2022 20:47
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut aukusti_fi » 21.4.2022 21:00

Hei. Mulla on tollanen Piaggio NRG 2007 ilmajäähy ja nyt kun kelit on pikkuhiljaa alkanu lämpenemään niin sen mukana on tullut ongelma. Ostin mopon viime kesänä ja toimi hyvin syksyyn asti. Talvella säilytettiin tallissa ja nyt kun otettiin taas ajoon niin ei oikeen tahtonut toimia sähköryypyn kanssa, joten vaihdettiin se manuaaliryyppyyn. Sen jälkeen mopo toimi hyvin ilman ongelmia. Nyt kuitenkin on alkanut tekemään sillä tavalla että kun pysähtyy esim liikenne valoihin ja sen jälkeen koittaa lähteä liikkelle niin alkaa booaamaan ja sen jälkeen röpöttelee eikä ota piikkiä. Koitettu putsata kaasari, vaihdettu imukaula ja läpät, mutta ei auttanut ollenkaan asiaa. Kaasari on vakio 17.5mm ja siellä on 68 suutin. Pakoputki on vaihdettu Technigas Next-r putkeen ja variaattorin rullat on myös vaihdettu kevyempiin. Osaisko kukaan sanoa mikä voisi olla vikana?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista