Keskustelua moposkootterin valinnasta

iHome
Liittynyt:
4.7.2010 22:38

ViestiKirjoittanut iHome » 11.7.2010 22:48

Selvä. Löytyykös noita suoraruiskukoneella olevia skoottereita muilta valmistajalta kuin aprilia/piaggio/gilera? Mitä luin tuosta Piaggio NRG ketjusta niin näytti aika paljon vikoja olevan..

Lähinnä tuo suoraruisku kiinnostaa alhaisen kulutuksen takia. Onkos muita suht pirteitä skoottereita (ilman suoraruiskua) suht uutena, max 4-5 v vanhoja? Stna ku on niin vaikeata tää valinta :|
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 12.7.2010 9:29

Taitaa niitä muiltakin valmistajilta löytyä, mutta nuo nyt ovat yleisimmät ja varmiten toimivimmat. Gilerassa ja Apriliassa (joissain niissä) on piaggion kone, eli osia löytyy. Kyllä nuo kaikki kestää kunhan ostaa uuden/vähän ajetun ettei heti ole ruisku rikki tms. Ja pitää huolta ettei vesi hajota sähköjä. ;)

Eipä mulle ainakaan tule mitään muita ruisku moottorillisia skoottereita mieleen.
Aprilia voi kiihtyä hiukan Gileraa paremmin (riippuen toki mikä aprilia ja gilera) mutta yleisesti nuo gilerat ovat olleet aika laivoja. Piaggio nrg:t + muut ovat taas aika kevyitä ja pieniä mutta silti hyvä ajaa 2 päällä oli kuski sitten vaikka 190cm pitkä. ;)
Piaggiossa on muuten eniten tehoakin vrt noihin : http://www.motot.net/wiki/Piaggio_NRG_Power tehoa löytyy ruiskuista ~4,4kw ja Malli olisi Piaggio Nrg purejet
iHome
Liittynyt:
4.7.2010 22:38

ViestiKirjoittanut iHome » 12.7.2010 10:58

Ok, kiitokset avusta. Taidanpa kallistua tuohon apikkaan kun niitä löytyy aika paljon käytettyinä.

Edit. Olin tos äsken paikallisessa liikkeessä. Siellä hehkutettiin kauheasti 4-tahti moottoreita. Ilmeisesti asia on niin, että näissä euroopan "laatu"mopoissa on 2t moottorit ja idänihmeissä 4t? Tuli vastaan myös semmonen väite että taiwanilainen (SYM) 4t moottori kestäisi kaksi kertaa pitempään kuin aprilian 2t :lol:
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 12.7.2010 16:19

Joo jos huollat sitä useammin kuin perus 2t mottia. Onhan noita laadukkaita euroopan nelareitakin skotuissa. Kymcon nelarit on aika varmoja pelejä.
Mitään tehoahan niissä ei ole eli 2-päällä todella hitaita.
Turhaan välität niistä että hehkuttavat 4t motteja, yrittävät vaan saada kaupaksi kun ei niitä kukaan halua ostaa ;)
Ja halvalla osia apikkaan löytyy easylta postit maksaa vain 12€ tilauksen tuleminen 1-2vk jos osat varastossa ;) tommonen vinkki vaan...
iHome
Liittynyt:
4.7.2010 22:38

ViestiKirjoittanut iHome » 14.7.2010 20:28

Olikso tää asiallinen? http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 50/id2525/

Lähinnä mietityttää tuo 15000 km. Huollot nähtävästi tehty ja mäntä vaihdettu äsken..

Edit. http://www.nettimoto.com/aprilia/sr/978175 Tuntuu kilometrimäärä aika isolta?
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 15.7.2010 19:02

iHome kirjoitti:Olikso tää asiallinen? http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 50/id2525/

Lähinnä mietityttää tuo 15000 km. Huollot nähtävästi tehty ja mäntä vaihdettu äsken..

Edit. http://www.nettimoto.com/aprilia/sr/978175 Tuntuu kilometrimäärä aika isolta?

Vakio alakerralla ajelee n. 20-25tkm ja männällä n. 10-12tkm (alk.per.) ei tuo sinänsä iso määrä ole jos öljyt on vaihdettu aina ajallaan ja huollettu varin ja koneen puolelta. Tuo alempi millä ajettu 17tkm alkaa olemaan jo "liikaa" 3tkm jälkeen saisi alkaa harkita täydellistä koneremppaa (alakertaan laakerit, kampura yms)...
iHome
Liittynyt:
4.7.2010 22:38

ViestiKirjoittanut iHome » 15.7.2010 19:57

Ok. Paljonko alakerran remppa tulisi maksamaan? Jos ostan tuon millä on 15t km, niin miten pitkälle ehdin ennenkuin pitää huoltaa, noin?
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 15.7.2010 21:29

iHome kirjoitti:Ok. Paljonko alakerran remppa tulisi maksamaan? Jos ostan tuon millä on 15t km, niin miten pitkälle ehdin ennenkuin pitää huoltaa, noin?

no siinähän on mäntä vaihdettu juuri. Eli kyllä sillä pääsee ainakin sen 20-25tkm ajettua ilman sen suurempia ongelmia ;). Pelkkä kampuran vaihto paikasta riippuen (ja moposta) n. 100-250€+osat. halvemmaksi aina tulee jos ite ottaa katteet yms muun mikä hankaloittaa kampuran vaihtoa niin valmiiksi pois. ;)
koko alakerran remppa varmaan maksaa joku 500€. :s
Pag0n
Pyörä:
CPI Aragon S
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
16.7.2010 23:09

ViestiKirjoittanut Pag0n » 16.7.2010 23:25

Olen katsellut tuota Kymco Agilitya jo jonkin aikaa ja se näyttäisi hyvältä minun tarkoituksiini sopivalta skootterilta. Nyt ihmettelenkin, että onko jälleenmyyntihinta sen arvoinen, että uuden osto (ja sen jälkeen myyminen) olisi kannattavempaa, kuin kätetyn osto - ja sen jälkeen myyminen. Tässä olisi halvin, pääkaupunkiseudulla sijaitseva uusi Agility. http://www.rmheino.fi/product_info.php? ... ts_id=4128 . Kokemuksia kyseisestä skootterista, paljon kulkee vakiona, onko luotettava ja kestävä? Ostin Tekniikan Maailman vertailun kiinanskoottereista, jossa kymco voitti muut selvällä keskiarvoylivoimalla (8,5/10).
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 17.7.2010 0:23

OT: iHome, ostin eilen ton 16t km ajetun särän :D OT
iHome
Liittynyt:
4.7.2010 22:38

ViestiKirjoittanut iHome » 17.7.2010 1:53

shalloa kirjoitti:OT: iHome, ostin eilen ton 16t km ajetun särän :D OT

:D

Ei se mitään. Ei minulla ois ollu edes vielä rahat kasassa..
Xps Rape
Liittynyt:
29.10.2009 16:51

ViestiKirjoittanut Xps Rape » 17.7.2010 10:54

kalleppi3 kirjoitti:
iHome kirjoitti:
Jos jotai kevyttä haluat nii Piaggio Zip ois iha ok :DD. Sitte on tietenki nää Yamaha Bw's/MBK Boosterit ja Yamaha Slider/MBK Stuntit.. Noi on kans aika kevyitä.

Aprilian SR R-Factorya olen katsonut, sekä myös Piaggio NRGtä ja Gilera Runneria. Nuo ilmeisesti suoraruiskumoottorilla tjsp. joten ovat tehokkaita myös vakiona?

Lähinnä mahdollisimman tehokasta, ja hyviä ajo-ominaisuuksia omaava skode haussa.

Tuo Gilera runner ainakin on tehokas ~3,3Kw. Ja hyvä ajaa kakspäälläkin.

Tos aprilia factoryssä on 4kw ainakin rekisteriotteen mukaan ja on hyvä ajaa suosittelen
Pag0n
Pyörä:
CPI Aragon S
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
16.7.2010 23:09

ViestiKirjoittanut Pag0n » 19.7.2010 10:54

Pag0n kirjoitti:Olen katsellut tuota Kymco Agilitya jo jonkin aikaa ja se näyttäisi hyvältä minun tarkoituksiini sopivalta skootterilta. Nyt ihmettelenkin, että onko jälleenmyyntihinta sen arvoinen, että uuden osto (ja sen jälkeen myyminen) olisi kannattavempaa, kuin kätetyn osto - ja sen jälkeen myyminen. Tässä olisi halvin, pääkaupunkiseudulla sijaitseva uusi Agility. http://www.rmheino.fi/product_info.php? ... ts_id=4128 . Kokemuksia kyseisestä skootterista, paljon kulkee vakiona, onko luotettava ja kestävä? Ostin Tekniikan Maailman vertailun kiinanskoottereista, jossa kymco voitti muut selvällä keskiarvoylivoimalla (8,5/10).

Vastauksia? Olen tänään menossa katsomaan sitä tonne R.M Heinoon.
TwistedSplash
Pyörä:
Speedfight 2 LC -08
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
19.7.2010 14:28

ViestiKirjoittanut TwistedSplash » 19.7.2010 20:57

Nii sellasta kyselisin että kumpi olis näist parempi:

Yamaha Aerox (-10) vai
Peugeot Speedfight 3 (-10)

Vakiokunnossa pösössä enemmä tehoo (3,8kW? :roll: ),
kun taas aeroxissa 2kW..

Pitääks nämä paikkaansa ? Mut jos ostaisin aeroxin, en ihan vakioon kyl pitäis.. pösöstä en tiedä.

Mut nii sellasii kenel olis vähä kokemust näist kahesta nii vois vastailla :D .

-TwistedSplash
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 19.7.2010 22:46

Parilla kaverilla on ollu SF3 ja ei ole olleet tyytyväisiä. Talvella pitää alkaa tehtaalta asti tilaamaan suuttimen porauta, kun ei löydy valmiiksi isompia. Kummallakin penkinlukko mennyt, tehtaalta tilattu uus eikä siltikään toimi.

Aerox on oma suosikki, helppo tuunata ja virittää. Vakiona tosin laiskahko, mutta alusta ja ulkonäkö hyvä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista