Kymco Agility

King-ki
Liittynyt:
24.9.2007 23:27
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut King-ki » 24.5.2015 9:00

Mrt50 kirjoitti:
An7t1 kirjoitti:
An7t1 kirjoitti:Mikä on vikana kymsossa kun ei lähde käyntiin. Kipinä tulee ja on hyvä.
Ja bensaa tulee ainakin kaasuttimelle saakka.

Edelleen kaipaisin neuvoja. Tulppa vaihdettu ja kaasutin katsottu eikä ollut mitään, vaikkakin vuotaa bensaa kohokammien vierestä. Venat pitäis olla ok.

Ei edes lupaa polkemalla eikä sähköstartilla :itku:


Alipaineletku tukossa ?


Tarkista venttiilien välykset.
King-ki
Liittynyt:
24.9.2007 23:27
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut King-ki » 24.5.2015 9:02

asdukko kirjoitti:Pitääkö siitä variaattorin holkista nyt ottaa koko se paksumpi pää pois vai sorvata samanpaksuiseksi kun muu holkki?


Sorvata samanpaksuiseksi. Tai sitten vaan ostat kiinanpelien normiholkin, joka on jo suora. Holkin pituus vaikuttaa huippunopeuteen käänteisesti.
King-ki
Liittynyt:
24.9.2007 23:27
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut King-ki » 24.5.2015 9:05

Extract´ kirjoitti:Kymco Agility 50cc 4t ei starttaa eikä hörähä? Mitä testaamaan seuraavaks?

Tehtyä:
- Uusi ja ladattu akku
- Uudet bensat vaihettu
- Kansi irrotettu ja pytty tarkistettu ja oli kunnossa
- Venttiilinvälykset säädetty oikeiksi
- Ajotukset tarkastettu
- uus tulppa, oikee kärkiväli
- Kaasari puhistettu kokonaan
- Imukaula tarkastettu halkeemilta ( ei ollu)

Hyvän kipinän antaa ja bensaa saa mutta ei starttaa vaikka startti spraytä antas, ei edes hörähä! Mitä seuraavaks testais?


Puristusten mittaus ehkä.
Bensahanan ja suodattimen tarkistus.
Venttiilien välysten uudelleen tarkistus ehkä.
Maadoitusten tarkastus.
An77i
Pyörä:
Tm Enduro 125 -01, Kawasaki kx 250 -91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
30.5.2014 12:19
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut An77i » 29.5.2015 22:10

King-ki kirjoitti:
An77i kirjoitti:Missäs päin skopaa näitä kureja on? Ite en oo näitten kanssa leikkiny ja pitäis muijan skopaan saada vähän vauhtia.. :roll:


Variaattorin liukuholkissa on koroke, joka estää lautasten lähestymistä toisiinsa nähden ja siten hihnan nousemista tarpeeksi ylös. Holkki on 38mm pitkä eli ostat jostain normi kiinalaisen liukuholkin joka on about yhtä pitkä. Sisähalkaisija on 14mm ja ulko 20mm.
Suoralla holkilla vehje menee alamäkeen n. 60km/h.

CDI on rajoitettu niin, että kierrokset tyssää n. 7500rpm:ään. Alk.per, cdiboksin voi modifioida sahalla niin, että kierrokset riittää jonnekin 9000rpm:ään asti. Tämä + suoraholkki niin alamäkeen menee 70km/h.

Kiitokset tästä! Pitää alkaa virittelemään. :seko: :lol:
EX: Yamaha dt 50 -05
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2213171 http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2234348
Mrt50
Liittynyt:
1.6.2014 19:41
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut Mrt50 » 13.6.2015 20:48

Heittäkääs vinkkiä mistä lähtee metästään Agilityn moottorista kantautuvaa rahinaa ?

Varin koppa irti ja remmiin kulunut ura noin 5-8mm leveydeltä ja 2mm syvyydeltä jokaiseen hampaaseen. Tapaako remmi kulua tällä tavalla ?

Toimiiko sähköstartti ilman variaattorin koppaa ?
Miceb
Liittynyt:
24.6.2015 14:40
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut Miceb » 24.6.2015 14:55

Tuli ostettu itselle projektiksi vm-07 Agility 15ktm ajettu ja sen mukana pienoisia ongelmia :P

Vehje starttaa nätisti sekä polkimesta että napilla ja lähtee reippaasti käyntiin.
Mutta sammuu n-10sek päästä eikä ole väliä antaako kahvasta lisää kaasua tai ei.
Sammuu ihan "lennosta". Kun höylää tarpeeksi monta kertaa tuon 10sek pätkän ja saa koneen lämpenemään sitten rupeaa pysymään käynnissäi.

Akku, CDI ja Automaattiryyppy" on uusittu edellisen sepän toimesta sekä NGK C7HSA tulppa. Tulpan kärkiväli on mittaamatta kun on tulppa-avain kateissa.

Itse olen purkanut/ puhdistanut, kaasarin, ilmanoton, alipainesäätimen (vai mikä se onkaan) sekä ohittanut bensansuodattimen joka oli kyllä soiva peli.. Suutin näkyi olevan vakio 80 ja tyhjäkäyntisuutin 5. Venttiilipuoleen en ole vielä koskenut. bensaa on sammumisen jälkeenkin kaasari täysi koska lähtee vaikka välittömästi uudelleen käyntiin.

Lähinnä tulee mieleen että tuokaan uusi automaattiryyppy ei vaan skulaa, saako sen ryypyn toiminnan mitattua yleismittarilla ? Ryypyn irtikytkeminen liittimestä ei vaikuttanut millään tavoin käynnissäpysymiseen. eikä myöskään alipaine venttiilin ohittaminen.
Voiko venttiilivälykset tehdä noin suuren ongelman käynnissä pysymiseen ?
fineemil
Pyörä:
Yamaha Aerox -07
Liittynyt:
31.10.2014 0:57
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut fineemil » 27.6.2015 0:45

osaako kukaan sanoa meneekö kymco ZX varikoppa agilityyn?
Vänäri
Liittynyt:
7.5.2015 12:16
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut Vänäri » 2.7.2015 17:18

Osaako joku sanoo miks kymco agility rs 50 2t ssä on heikko kipinä ? Puolan uusittu mutta ei auttanu nyt pitäs kekata mitä tarvii et toimii ku rahatki vähissä nii ei voi vaa osta uusia osia ellei oo varma :D
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 27.8.2015 22:16

Olisiko maavika? Tai joku liitin huono?
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
Säätäjä69
Liittynyt:
16.10.2015 10:13
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut Säätäjä69 » 16.10.2015 10:21

Onko jollain symson agility 4t:ssä vapaavirtailmanputsaria. Eli oisko tollane power filter järkevä ostos? Laitetaanko se vaan siihen kaasariin menevään putkeen? Kerääkö paljon pölyä? Rikkooko koneen? Auttakaa tietämätöntä. :)
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut n3d » 21.10.2015 14:10

Power filtteri on testissä agilityssä ja laitoin suoraan kaasariin kiinni. Imuäänet on aika kovat. Suuttimen sai vaihtaa 5 pykälää isompaan. Kaasarin säätäjä haukku power filtterin pystyyn ja suositteli jotain piper crosseria mieluummin. Kuulemma poweri päästää hiekkaakin läpi. :eek:

Varmaan jos ajelee vaan asvaltilla niinkuin mä niin ei ole ongelmaa. Kysy lisää jos jäi askarruttamaan jokin ja osta se piper crosseri :lol:
Sanza
Pyörä:
Exät: Yamaha PW80 ja Aprilia rx -00, Nykyään Kymco Fagility 50 -06
Liittynyt:
17.6.2013 15:33
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut Sanza » 27.10.2015 14:48

Morjes! Mites on noitten viri-jousten kanssa? Tuoko +1500rpm vp yhtään kiihtyvyyttä lisää? Ja minkä näköstä talvisäätöoperaatiota näihin tarvii tehä :D
Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 23:29
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut Sarders » 14.12.2015 20:45

Mite tossa menee piuhat takavalolle kun lopetti toiminnan ja vika ei ole polttimossa tai kannassa kun liittimeen ei tule virtaa. Jarruvalo toimii.
Rahamies
Liittynyt:
20.3.2017 22:04
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut Rahamies » 12.6.2017 17:21

Mikäs on kun vaihdoin kymcoon 5,1 grammaset rullat luultavasti vakioitten tilalle. Kävin koeajolla lyhyen lenkin ja kiihtyvyyttä ei tulla yhtään lisää (jopa huononi) ja nopeus laski noin 15kmh. Tuossa on suuttimena 84 ja "kuriton" varioottarinprikka (cdi ei ole koskettu). Että onko tuo ihan normaalii?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 12.6.2017 23:04

Kuuluu asiaan. Ei niillä rullilla saada yhtäkään kilowatin osaa koneeseen lisää, ainoastaan säädetään variaattori toimimaan optimaalisesti koneen ominaisuuksien mukaan. Variaattorin rullien painon muutosta ei pidä sotkea vaihdemopon välitysten muuttamiseen, ne ovat eri asioita.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista