Kymco Agility

Kymco agilty
Liittynyt:
24.7.2020 18:34
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut Kymco agilty » 27.7.2020 18:39

Kertokaahan paljonko kymco kulkis jos vaihdan suoran holkin ja nyt vaikona kulkee vaan 40 ja minkä kokoset rullat kannattas vaihtaa jos kannattaa vaihtaa ja jos vaihdan suuttimen nii minkä kokosen ja vaikuttaako se paljon kulutukseen
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 9.8.2020 21:00

onko se 4T vai 2T ?

Solifer baotian kulkee ainkakin ihan vakiokaasarilla ja vaki suuttimella sen inan vajaa 60kmh tasasella. Ylämäkeen vauhti riippuu ylämäestä...niitä on kovasti erilaisia...mutta normi mäet menee 45.

Kokeilla voi vaikka 4.5 ja 9 g niin tietää sitten ääripäät...
Bongosoi
Pyörä:
Kymco Agility 50cc
Paikkakunta:
Keski-Suomi
Liittynyt:
1.6.2021 16:18
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut Bongosoi » 1.6.2021 16:58

Text wall inc! tärkeää asiaa!

Tässä useampaan viestiin jäänyt vastauksista pois se, että kun noita rullien painoja muuttelee, vaikuttaa varin takapään jousien kunto ja tiukkuus siihen, paljonko painoero vaikuttaa ajossa.

ESIM:
herra x vaihtaa 10k ajettuun agilityyn 3g kevyemmät rullat, mutta on hämmentynyt miksi se ei vaikuta. Tämä hyvin todennäköisesti johtuu vaihtamattomista varin jousista. Eli käytännössä ei ole väliä painaako rulla 3 grammaa vähemmän jos jouset eivät jaksa sillekään pistää vastaan. Toisin sanoen kumpikin rullasetti nappaa kellon kiinni heti ja kiihtyvyys on sama.

Tavoitteena olisi että rullat ottavat myöhemmin "kiinni", jolloin mopo alkaa vetämään vasta vähän isommilla kierroksilla, eli huippunopeus laskee, mutta kiihtyvyys paranee kun menee "ykkönen silmään" vasta x+1 kierroksilla. Tämä kuitenkin kostautuu nopeudessa jos kierrokset ovat edelleen rajoitettu, sillä alkupäässä variaattori on "vapaalla" kunnes rullien keskipakovoima "nostaa kytkimen" ja mopo alkaa liikkua.

Tämä siis johtaa korkeampiin kierroksiin samoilla välityksillä. Mutta tosiaan vaatii että varin jouset "pärjäävät paremmin" uusia rullia vastaan, eivätkä "nosta kytkintä" suoraan kuten tapauksessa "painavammilla rullilla sama homma".

RATKAISU:

Sijoita variaattorin jousisarjaan. Mitä jäykemmät jouset, sitä enemmän kierroksia vaatii että agi lähtee liikkeelle, eli käänteinen vaikutus kuin painavammat rullat. Epäilen että löysien jousien takia molemman painoiset rullat "voittavat jouset" -jolloin paino ei vaikuta. Tämä ainakin itselläni oli 14k ajetuilla jousilla. 8.5g ja 5g rullat ottivat molemmat kiinni liian nopeasti -> ei vääntöä vielä niillä kierroksilla tarpeeksi.

Vaihdoin keltaiset jouset ja 5.5g rullat, ero kuin yöllä ja päivällä. Vanha vastapainejousi meni sormin painamalla heti pohjaan, uuden kanssa joutui kaksin käsin puristamaan että sai sormilla lytättyä.(kelt jouset + 5.5g rullat, suora holkki -> huiput 52kmh ja kahdestaan ajaessa pitkässä ylämäessä =>40kmh, sama kohta yksin n.47kmh)

Ekan kerran postasin kun alkoi häiritsemään ettei varin jousista ollut tarpeeksi puhetta rullien yhteydessä. :nörtti:

-Bongo
Beagle
Liittynyt:
14.8.2022 12:18
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut Beagle » 14.8.2022 12:26

Kymcon sähköjärjestelmä muuttuu vuosimallissa 2009. Ohjeet mitä täältä ja googlella löysin pätee aika pitkälti vanhempiin malleihin..

Jos haluaisin poistaa kierrosten rajoittimen, kumpiko noista kahdesta cdi-yksiköstä pitää vaihtaa? Pohjalevyn alla on cdi-boksi, minne ilmeisesti tulee magneetolta ja jännitteensäätimeltä johdot ja sitten on akun vieressä vielä toinen cdi yksikkö. Kumpi näistä rajoittaa kierroksia?
Matias1234
Liittynyt:
1.5.2023 15:07
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut Matias1234 » 1.5.2023 15:10

Mikä vois olla vikana kun ajossa pätkii mutta kun painan vähän takajarrua niin mopo lähtee liikkellee?
Tulpan vaihtanu mutta ei auttanu
Ittna?
Liittynyt:
12.3.2024 21:44
Re: Kymco Agility

ViestiKirjoittanut Ittna? » 12.3.2024 21:48

Mites, kun ostettiin kymvo agility RSsään on ostettu
rajottamaton CDI boksi, mutta ei tahdo lähteä käyntiin sen kanssa?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista