Benelli 49X / Pepe 50

pitpro sm
Liittynyt:
7.6.2011 15:25
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut pitpro sm » 26.10.2011 17:02

Meneekö roxin putket suoraan nelliin? ku oon kuullu että ei menis? ja onko kellään kokemuksia männän viilaamisesta tässä mopossa??
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut P U C H » 4.11.2011 23:31

pitpro sm kirjoitti:Meneekö roxin putket suoraan nelliin? ku oon kuullu että ei menis? ja onko kellään kokemuksia männän viilaamisesta tässä mopossa??



Kyllä niiden pitäs käydä ja mitä meinasit männästä viilata?
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
pitpro sm
Liittynyt:
7.6.2011 15:25
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut pitpro sm » 8.12.2011 23:56

Meni putki juu, pientä muokkausta sai tehdä :s mutta kiinni on. Mäntää aattelin viilata pako ja imuaukon kohalta vähän. Että ne aukeis aikasemmin tällöinhän tehoa pitäisi tulla lisää?. Ja nyt vireinä on 5,3gr rullat, 95 suutin, powerfiltteri, tehari kiihtyy kuin unelma mutta huippuja vaan 63.. :(
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut P U C H » 9.12.2011 22:41

Ite lähtisin Viilaamaan sylinteristä pako aukon kuristusta pois.
sillä itellä ei tuu näin äkkiseltään mieleen, mitä höytyä tuosta männän viilamisesta on täysläppiksessä.
Painavimmilla rullilla kannattaa kokeilla kun kuulostaa vähän turhan kevyiltä.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
pitpro sm
Liittynyt:
7.6.2011 15:25
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut pitpro sm » 18.12.2011 17:19

Jep, kertaan tähän nyt näitä suutin systeemeitä. Eli ilmanputsarin kurin poistamisen, putken avartamisen ja varin prikan poistamisen jälkeen suutin 75, on hyvä. 70 vähän liian pieni. Teharin kamuksi suutin 80 on täydellinen. kylmillä keleilläkin nuo riittävät. Powerfiltterin, teharin, rullien kaveriksi täydellinen on 95, kesällä 90. Vakioskootterilla oisi suutin hyvä vaihtaa lokakuun loppupuolella kokoon 65 suutin, marraskuussa ehkä jopa 70 voisi olla hyvä. Muuten seisoo menokki tallissa jo alkusyksystä. Nyt on oma nelli tuhannen muusina tallissa, pientä kaunisteluu ja muokkausta kevääksi tulossa. ;)
pitpro sm
Liittynyt:
7.6.2011 15:25
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut pitpro sm » 4.2.2012 14:38

Millanen mäntä koneessa on? tasalaki vai kupulaki? ja oisko kellään kiertokangen ja männän välisen neulalaakerin koosta mitään hajua? :eek: ja onko tässä nyt tosiaan vielä varmistukseksi vaakaminarelli?
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut P U C H » 5.2.2012 13:46

Kupu mäntähän siellä pitäs olla ja 12mm männän tapilla. Neulalaakeri 12X16X13mm, pitäs tietääkseni olla tuon kokonen . Kone on lähestulkoon aivan sama vaakaminarellin kopio mitä on cpi ja keeway: ssä. Variaattorin koppa vissiinkin ainut ero.

Joten kun katot osia, niin katot että siellä tiedoissa lukee keeway: fact taikka matrix
Niin pitäs tulla tähän vermeeseen sopiva osa.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
pitpro sm
Liittynyt:
7.6.2011 15:25
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut pitpro sm » 7.2.2012 19:09

Kiitokset! ;)
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut Palezu » 9.2.2012 17:35

Joissain paikoissa esim easypartsissa osia löytää paremmin cpin kuin keewayn nimellä eli kaikki missä lukee cpi oliver tai hussar 2003-> pitäs sopia tähänki.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
pitpro sm
Liittynyt:
7.6.2011 15:25
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut pitpro sm » 20.2.2012 14:25

Noniin, tänään tuli taas pakettia availtua lisää, alkaa olee katteet melkeen kaikki pois paikoiltaan ja putki, kaasari ainakin, sytytyspuolaa tänää tutkisin joka oli takalokarin alla. Vielä pitäis pytty irrottaa ja vaihtaa mäntä! ;) ja kiitokset infoista!!! Niitä tarvitaan! :D
pitpro sm
Liittynyt:
7.6.2011 15:25
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut pitpro sm » 20.3.2012 0:20

Nyt on kone kasas, pytystä pakoaukko isonnettiin puolella. Ja vastaa kaasuun uskomattoman hyvin, huippuja tulee reilu 80. Ja ekat sivaritki jätetty haisteleen pakokaasuja :)
pitpro sm
Liittynyt:
7.6.2011 15:25
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut pitpro sm » 13.4.2012 17:05

Mites on jos laittaa 70cc pytyn ni tarviiko kampura vaihtaa?
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut P U C H » 13.4.2012 22:28

Ite ainakin vaihtasin niin ei tarvitse pelätä millon leviää samlla vaihtaa petilaakerit ja stefat.
Riippuuhan se tietenkin minkä tehosta 70cc on laittamassa, mutta itse ainakin vaihtaisin.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
pitpro sm
Liittynyt:
7.6.2011 15:25
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut pitpro sm » 30.4.2012 23:26

Jep, täydellinen takapäänremontti meneillään posahtaneen stefan johdosta, minkäskokoinen laakeri takapäässä on? :eek:
jupe_84
Liittynyt:
3.5.2012 19:13
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut jupe_84 » 3.5.2012 19:34

Terves tuli hommattua uusi benelli työ ajoihin keskustaa ja pikku siirtymiä varten, mutta sitten asiaan onko jotain konsteja saada lisää vääntöä tuohon laitteeseen ilman että kajoaa isompaan sylinteriin?.

Variaattorista rikan otin näkemiin ja sitten siinä tuli mukana kuristamaton alkukäyrä se on paikoillaan sekä 70 suutin, ilman putsarin tutista ei ole hyötyä kun se tukehtuu liialliseen ilman saantiin.
Minun painollani tuo kulkee tasasella noi 60-64 mutta hyytyy aika helpolla vastamäkeen auttaako keveämmät rullat esim 4g vakiona tuossa on myyjäliikkeen mukaan 5grammaset.

Kertokaas vanhukselle millainen tehari tuohon vakiosylinteriin olisi hyvä ja auttaako se vääntölöihin nopeutta en kamalasti kaipaa mutta saisi kiihtyä paremmin ja mäkiin vääntöä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista