Aprilia DI-Tech

Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 14.9.2015 12:28

Nyt on uuet läpät tilattu, odotellaa ja katotaa onko vaikutusta.
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 15.9.2015 22:39

Uusilla läpillä ei oikeastaa vaikutusta. Kompressorin kanssa kun ränkläsin ni sain hetkeks käyntii. Laitoin oainemittarin kompuran letkun päähän ni sain 0,5bar vaikka kuinka starttas. Eli oiskohan vika nyt sit siinä kuitenkii, ihmetyttää vaa et mikä siit kompurastvoi mennä??? Voiks se rulla kulua niin paljo ettei liikuta mäntää tarpeeks?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shape » 16.9.2015 20:34

Kompressorin männänrengas voi olla esimerkiksi kulahtanut tai muuten mennyt väljäksi. Tai sitten o-rengas mennyt rikki. En ole itse ilmakompuraa joutunut avamaan, mutta kompuran mekaniikan tietäen näitä veikkaan. Paras varmaan ottaa pöydälle ja katsoa onko mitään tehtävissä vai joutuuko ostamaan uuden kompressorin. Toivottavasti ei, nimittäin ovh. alkaen toista sataa...
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 16.9.2015 21:23

Oli mulla se pöydällä palasina ja vaihoin o renkaan siihen. Mäntäki tuntu olevan aika nafti vielä, ei vaikuttanu väljältä. Kattelin videoita ni täytyy testata vuotaako se sylinteri siinä.. Joo menee budjetti aika rankasti yli jos uus pitää ostaa, tulee muuten nettimoton kallein ditekki :lol:
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 19.9.2015 13:59

Löyty purkuosana kompura. Katotaan alkuviikosta kun tulee josko lähtis viimeinki toimimaa...
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shape » 20.9.2015 10:48

Jospa se sillä lähtis pelaamaan, ainakin toivotaan. :)

Teiks muuten tätä testiä? Näköjään putsaamalla saanut kuntoon.

Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 20.9.2015 22:37

Tein joo, vuoti kun seula. Purin jopa sen prässätyn pään siitä auki ja käänsin sen pyöreän levyventtiilin toisin päin kun oli kulunu ni sain jo 0,5 bar lisää painetta ja lähti pari kertaa käyntiiki mut tosi huonosti. Elikkä luulis että vika on viimeinki paikallistettu! :lol:
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 29.9.2015 21:51

No nyt on uus kompura ja purkuosana löyty orkkis bensapumppuki. Lähti käyntii ku hetken sahas ja otti jenkaa yms kunnes laskin tyhjäkäynnille. Hetken kävi tyhjää ja sit sammu, taas sahaamalla käyntii ja sama juttu. Kolmatta kertaa ei enää lähteny. Voisko noi tulpat olla kastunu liian monta kertaa ja olla entisiä?huomen haen viel varuiks tulpanjohtoa ja hatun.
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 30.9.2015 14:18

Nonii nyt on taas uus tulppa ja johto. Vikakoodeja löyty kaikki muut paitsi 1, 11, 16 ja 18. Tosin aika ihmeellisen monta, oisko ecu sit sanonu sopimuksen irti... Lähti kuitenki hirveen sahaamisen ja houkuttelun avulla käyntii ja pelas hienosti hetken aikaa kunnes loppu Veto ja ei kiertäny enää just yhtään, sitte huomasin että injection chek valo vilkkuu ja sammutin. Valo vilkkuu nyt aina kun kääntää virrat??
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 30.9.2015 14:36

Mtottti kirjoitti:Nonii nyt on taas uus tulppa ja johto. Vikakoodeja löyty kaikki muut paitsi 1, 11, 16 ja 18. Tosin aika ihmeellisen monta, oisko ecu sit sanonu sopimuksen irti... Lähti kuitenki hirveen sahaamisen ja houkuttelun avulla käyntii ja pelas hienosti hetken aikaa kunnes loppu Veto ja ei kiertäny enää just yhtään, sitte huomasin että injection chek valo vilkkuu ja sammutin. Valo vilkkuu nyt aina kun kääntää virrat??


Selviski toi valon vilkkuminen, oli kaasuläpän liitin lähteny vähän irti. Eipä kyllä käyntii lähde silti taas...
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shape » 30.9.2015 16:11

Pukkaako enään aktiivisia vikakoodeja, kun laittoi liittimen paikoilleen?
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 30.9.2015 19:18

Emmä aktiivisista tiedä mut kyl se antaa kaikkiaa 16 eri koodia :lol:

Edit. Ei valo ainakaa enää välky ku laittaa virrat päälle.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shape » 30.9.2015 20:40

Voihan hitto, eihän tää oo enään todellista. :lol: Pitäskö kaikki vielä käydä kertaalleen läpi ja mitata.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 30.9.2015 21:15

No nyt nollasin vikakoodit ja herjaa enää 8,6,7,20 koodeja :lol:
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shape » 30.9.2015 21:38

6, 7 Error on electronics
- water in electronics -> dry and isolate
- sensor used up -> replace
- cdi died -> replace

8 General error in electronics
- idle throttle higher then it should be -> reprogram
- cdi died -> replace

20 Error in heat indicator
- cable that is connected to instrument is damaged -> check or replace
- ECU died -> replace or reprogram

Nyt ei näytä lupaavalta. Käyppä ECU:n liitin läpi. Toivottavasti ois vain hapettumaa tai muuten kontaktihäröö.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista