Aprilia DI-Tech

Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 6.10.2015 16:11

Luinki jotain apriliafoorumia ni oli kans puhetta moisesta...täytyy vissii taas purkaa ja tutkailla...
Jakkinakki
Pyörä:
Monta rikkinäistä
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
28.10.2015 0:18
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 17.5.2016 20:22

Onko tämä DI-Tech juttu siis vaan kaikki ruisku koneelliset kun itse tänään hain Aprilia Rallyn ja siis myyjä puhui jotain ruiskusta. Jos on niin kuinka tarkka mittari on? Pääsin tasasella mittariin 80km/h pikatiellä satasen alueella pysyin aika hyvin autojen perässä mutta muutamat maakarit tuli silti ohi ku ei ainakaan mitään jonoa mun perään kerääntynyt vaikka nyt 15km ajoinkin. Ja sitten vielä että mitä voisi olla tehty kun tuon kulkee? Vakioputki oli ainakin mutta loppupään pilliä oli avarrettu. Ei kertonut myyjä mitään kun ei oikeen tiedä näistä mitään kun oli hänen edesmenneen pojan skootteri.
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shape » 17.5.2016 22:45

Aprilia Rallya ei tietääkseni ole kyllä koskaan tehty polttoaineen suorasuihkutuksella, joten ei taida olla ruiskupeli kyseessä. Di-Tech on nimitys Aprilian (Morinin) ruiskutekniikalle ja tässä viestiketjussa Di-Techillä tarkoitetaan SR Di-Tech skootterimallia.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
viszaa
Liittynyt:
3.10.2016 8:18
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut viszaa » 3.10.2016 8:21

Mikähän mahtaa olla ku ajelin töihin tänä aamuna ja työpaikan parkkipaikalla ku kiihdytti niin rupes tärräämään etupäässä tosi paljon? En kerenny sen koommin tutkia mutta aika kovasti tärräs.
usagi-san
Liittynyt:
16.5.2011 11:47
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut usagi-san » 21.5.2017 21:53

Onko jollain pääkaupunkiseudulla sitä gameboy adapteria millä voisi koodata rajoittamattoman softan sisään?? Tai kokemuksia huoltopaikoista missä sen saisi tehtyä?
usagi-san
Liittynyt:
16.5.2011 11:47
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut usagi-san » 26.6.2017 21:57

Ei kukaan tiedä? Tai ole gameboytä? Käytetty rajoittamaton ecukin kelpaa jos löytyy - privaviesti tavoittaa.
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Höspö » 6.9.2017 22:16

NoNIIN ehkä täältä löytyy asiaa tuohon samaan liittyen. Eli olis tiedossa ehkä halvalla vm 2003 tai ainakin morinin aikainen di-techi.

Muistan joskus ajaneeni jollain 1999 tms, mallisella jossa oli nopeus rajoitettu tosi pehmeästi 45-50km/h ja tuntui että mopossa olisi ollut sähkökaasu joka hölläsi menoa kun vauhti oli saavutettu.

Ajoin tosiaan tolla ostoehdokkaalla kerran aiemmin ja se taas otti jenkaa ihan kunnolla 35-40km/h jälkeen eikä jäänyt junnailemaan tasaisille vauhdeille kuten aiempi ditekki.

Onko näissä nyt siis millainen kuristussysteemi, eri vuosimallissa sähkökaasu ja rajoitus tapahtuu ruiskun ja kaasun kautta vai miten oli mahdollista että mopo ei jäänyt räkimään samalla tavalla rajoitinta vasten kuin esim kymcon super feveri? :roll: Mistään netistä ei löydy muuta kuin prikkaa ja kierrosrajoitinta mutta onko se jotenkin ruiskun kautta toteutettu näissä ja kokeilemani mopo oliskin kisaohjelmalla mutta prikan kanssa (kierrokset nousee) ?
Allu148
Liittynyt:
21.7.2018 4:09
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Allu148 » 12.3.2020 16:13

Tuli ostettua täysin vakio vuoden 2003 di-techi ja tarkoitus oli lähteä mopoa piristelemään, mutta variaattorista ei löytynyt prikkaa. Huiput vehkeessä on sen 45-50km/h niin mikäköhän tossa nyt on?
mopoäijä56
Liittynyt:
30.9.2010 18:18
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut mopoäijä56 » 13.3.2020 10:07

Tässä mallissa on rajoitin levy etuvariaattorin takana kolmella ruuvilla kiinni. Saman mallinen jarru on joissakin Zonereissakin käytössä.
Hemmikuski
Liittynyt:
1.3.2021 20:43
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Hemmikuski » 22.10.2022 2:14

Kouluun ajaessani ihmettelin kun särä ei enään oikeen tahtonut kiihtyä mihinkään, en sitä sitten enempään ihmetellyt. Koulusta tullessani taas ihmettelin kun särä kiihtyi vielä huonommin ja loppumatkan köröttelinkin 30kmh vauhdilla. Pihalle tultuani sammutin särän ja koitin käynnistää mutta ei ole sen jälkeen lähtenyt enään käyntiin. Särän käynti kuulosti myös oudolta kun se vielä toimi mutta ei kiihtynyt. Olen tulpan kokeillut vaihtaa ja tuli huomattua ettei bensaa tule tulpalle asti. Bensapumpusta tulee kyllä bensa läpi, mutta en tiedä tuleeko tarpeeksi kovalla paineella.

Mikä estää bensan pääsemisen tulpalle asti eli mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista