Hero Puch

winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43

ViestiKirjoittanut winner » 4.8.2005 13:59

Eipä kestää kiittää, sillä winnerismi-ideologiaa on hyvä levittää onnellistuttamaan 2-pyöräileviä kansoja kaikkialla!

Jep, kokemukseni mukaan voitelupuolta ei tarvitse mitenkään muuttaa. Itse käytin 75-sarjalla alkuun lisänä 1 % öljyä bensiinin seassa. Kun tuoreöljyn ja bensiinin suhde osoittautui riittäväksi, lopetin seosbensiinin käytön.

Alkuperäisen 50 cc -putken sisään en ole katsonut. Olisikohan siellä pöntön takaosassa katalysaattori? Kun katsoo ulostuloaukkoon pimeässä kovan ajon jälkeen, näyttäisi siellä olevan punahehku, joka kielisi katista.

Jos Sinulle selviää, mitä vakioputki on "syönyt", vihjaise asiasta.

Noin muuten: 75-kuutioisen kannentiivisteeksi sopii hieman muokattu 75-kuutioisen Tunturi Tigerin (vast) kannentiiviste, sellainen alumiininen, jonka sisähalkaisija on 47 mm. (Winnerin pulttiväli on suurempi, joten Tunskan tiivisteen pultinreiät on leikattava saksilla auki.)

parhain terveisin

winner
SankariPukki
Liittynyt:
29.7.2005 17:20

ViestiKirjoittanut SankariPukki » 4.8.2005 14:26

taidanpa sitten joku päivä halkaista sen, kunhan ehdin käymään kotona. Ei ole itellä kämpillä vehkeitä moiseen, toisaalta saattaisi hieman aiheuttaa mulkoilua naapureiltakin jos alkais rälläköimään pihalla.

En oo vielä edes käyttänyt kertaakaan putkea pois paikoiltaan, että onko siinä alkukäyrällä mitään supistuksia.
keijjjo
Liittynyt:
31.7.2005 11:19

ViestiKirjoittanut keijjjo » 4.8.2005 15:29

millanen se winnerin prikka on kun en oikeen tiiä viel hirveesti... :$
teppoo
Pyörä:
KTM exc 250
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.5.2004 21:30

ViestiKirjoittanut teppoo » 4.8.2005 17:04

Winner mitäs sun hero kulkee.
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43

ViestiKirjoittanut winner » 5.8.2005 9:07

Terve!

Tasamaalla, tyynellä, pystyssä istuen, kuljettaja 90 kg, 180 cm ja kohtuullisella kiihdytysmatkalla 75...78 km/h todellista. 80 km/h ei mene rikki kuin peesissä, alamäessä tai myötätuulessa.

Tosin intialaiset tiedemiehet ovat tutkineet asiaa ja todenneet, ettei niin jyrkkää alamäkeä olekaan, jota Hero Winnerillä ei voisi laskea.

Keijjolle: "Prikka" on variaattorin etumaisten lautaspyörien välissä oleva alumiiniholkki, summittaiset mitat: ulkohalkaisija 30, sisähalkaisija 20 ja pituus 5 mm. "Prikka" estää lautaspyöriä tulemasta kovin lähelle tosiaan, eli estää "suurten vaihteiden" käytön.

winner
keijjjo
Liittynyt:
31.7.2005 11:19

ViestiKirjoittanut keijjjo » 5.8.2005 11:18

kiitos tuosta winner :)
keijjjo
Liittynyt:
31.7.2005 11:19

ViestiKirjoittanut keijjjo » 5.8.2005 11:19

niin muuten winner mitkä virit sulla on herossasi?
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43

ViestiKirjoittanut winner » 5.8.2005 12:37

Terve!

- 75 cc -sarja
- 75-kuutioisen takavälitys (41 % pidempi kuin 50-kuutioisen)
- Tecnigas TEK -putki (muunnettu vaakasylinteri-Minarellin putki)
- Malossi Over-range -variaattorihihna (Malossi-numero 61 9713)
- 16*13 mm variaattorirullat, 3*7,5 grammaa ja 3*8,0 grammaa
- hieman avarrettu ilmansuodatinkotelo
- pääsuutin 90
- sytytystulppa Bosch WR6DS (kapeaelektrodinen hopeakärkinen)

winner
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17

ViestiKirjoittanut BossMan » 5.8.2005 13:04

Ei hemmetti,. täällähä mennään kovempaa kuin winneri paikallisessa 1km korkeassa mäessä, myötätuulessa:)

Vai on tiedemiehet tutkineet, vaikka kovin rohkea olenkin, en ole ikinä uskaltanut laskea erästä mäkeä täysil, on meinaa aika lennokas fiilis ku mittari menee yli 85:) Ja se konekaan tuskin rakastaa käydä korkeammilla kiekoilla kuin skumaherin ferraaari...

No, asiaan. Kauan sitten valittamani ongelmat johtuivat imuvuodosta, joka taas johtui siitä, että ilmanputsarin snorkku oli haljennut siit kuristeprikan alta. Se on kumia, ja pahoinpidelty, joten en sitä yhtään ihmettele.

Kyllä se vähän aikaa ätäkkään lähti, entiseen verrattuna ainakin.... mutta ei aikaakaan kun alkaa jo vittu hyytyä isoihin mäkiin ja taas armoton vitutus nostaa päätään.

Noh, tähän ruvetaan toki metsästämään ratkaisua. Miksi, oi miksi. niin. miksi miksi miksi. on vain hieman johtolankoja.

Lanka numero yksi. Hyytyy mäkeen. Miksi hyytyy. Melkein heti ekana tulee mieleen että vari tottakai. koska muuttaa välejä ja paskautuu yms. Mutta ehkä tässä jää olennainen sivuun. Miksi vari paskautuu. Turha hoitaa oireita jos tauti jää. Ennen kuin jatkan leijjonan metästystä, vähän muuta väliin.

Oma hero wönneri ostettiin herran wuonna 2000. kesäkuussa. Isukki näki ja ihastui heti siihen. Entäs sitten, perävaunua vaan ja winneri tänne hevon perseeseen. Olihan se vitun kaunis, metallihohtosininen...

Alku aina hankala, tällä kertaa helvetillinen. Winner vuosi bensaa, ja eikä lähteny käyntiin. Eiku huoltoon. Tässä vaiheessa meikä tajunnu mitään ku ikää vaa kymmene ja risat. noh, vuoto korjaantu, vaan ongelmat jäi. Niinpä winnerin ekat 500km ajettiin rälläten liian laihalla seoksella ryyppyä käyttäen.

Eli kriittinen sisäänajo. niin.. Mä vaan mietin. että variaattoriin työntää jotain öljyistä paskaa, mitkä ovat siis oireet jos kampikammion stefa vuotaa??

Ja mopollani on ajettu +5200km oikeaa, tosin alkuhan on rasittanut huomattavasti enemmän.... eli olisiko mahdollista että pytty olisi jo väljistynyt tarpeeksi vaikuttaakseen. koska periaatteessa varin putsaaminen ja öljyäminen pienentää vastusta eli keventää välitystä jolloin väljempikin jaksaa pyörittää, mutta kkun vastus palautuu kone ei jaksa.

ilmeisesti tuo 75cc olisi vastaus kaikkeen, mutta ei minulle. prkl.
pakoputkesta vielä. Elä helkkari että katti winneris, eihän intias oo edes uusis autois kattii:) No winner onkin edistyksellinen kaunokainen:)
Itelläni pakaris kilisee, o jotain irti siellä, ja iso lommo putken kyljes... joko mulla rällätes tullu, tai sitten ollu uutenaki... infoa tosiaan mitä löytyy sisältä....

hyllyssä on mahdollisesti sopiva 58 suutin, jota aion kokeilla...
Kuinka mitata koneen kunto ilman sylinterin purkua? Ja oisko sulla winner pikaohje sylinterin kannen aukaisuun, mitä ihmeellistä n edes jos on... ainakinse muovi suojus pitänee saada pois jotenki...

ps. Kaikki oppini amispatentteja lukuun ottamatta on peräisin Winneriltä, hän on kaikki tietävä etenkin winner merlkkisest moposkootterist...

Ja on todella mukava nähdä näin paljon winneristejä samassa paikassa!!!
keijjjo
Liittynyt:
31.7.2005 11:19

ViestiKirjoittanut keijjjo » 5.8.2005 14:13

bossman asusteletko kuopion suunnilla nimittäin näin samanlaisen winnerin kuin sinulla.. :D
Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 5.8.2005 15:23

BossMan voisitko VIHDOIN pistää ne suuttimen vaihto-ohjeet/kuvat.. Kiitos!
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43

ViestiKirjoittanut winner » 6.8.2005 11:05

Terve, BossMan ynnäs muut!

Variaattorin likaantuminen voi johtua mm. seuraavista seikoista, joista osa on ikäänkuin väistämättömiä:

- hihna kuluu ja siitä irtoaa kumipölyä ym (tämä normaalisti pääsyy)
- kytkimen kitkapinnat kuluvat ja niistä tulee pölyä
- rullat kuluvat ja irtoaa muovipölyä (tätä tulee vain vähän)
- variaattorin jäähdytysilmassa on pölyä (kuten lienette huomanneet, puhaltaa etuvarin siipipyörä variaattoriin ilmaa, joka poistuu varikotelon takaosasta alhaalta)
- öljyvuoto vetopyörästöstä tai kampiakselin akselitiivisteen vuoto ("stefa")
- hiilipölyä käynnistinmoottorista (mitätöntä)

Hihna luistaa ja kuluu pahimmin liikkeellelähdössä. Vähäisintä hihnan kuluminen on, kun vari toimii "keskimmäisillä vaihteilla".

Jos kampiakselin stefa vuotaa, voivat oireet olla seuraavat:
- öljy- ja bensiinivuotoa kampiakselin juuresta varikoteloon (tai toisella puolella magneettoon)
- ilmavuoto varikotelosta/magneetosta kampikammioon, jolloin moottori käy laihalla seoksella; oireet siis samat kuin bensiinipulassa

Koneen kunnon voi ainakin osin päätellä:
- vastuksesta, joka tuntuu käynnistinpolkimessa puristuksen aikana
- moottorin tehosta
- moottorin äänestä (männänrenkaiden sirinä yms.)
- moottorin mahdollisesta ylikuumenemisesta (esim. huonot männänrenkaat/väljä sylinteri, jolloin kuuma palamiskaasu puhaltuu männän ja sylinterin väliin)

Pakoaukosta tähystäen voi tehdä ainakin jotain havaintoja männän ja renkaiden kunnosta.

Sylinterin kannen aukaisu tapahtuu parhaiten samaan tapaan kuin olen selostanut tämän topikin sivulla 7 sylinterin ja männän vaihtoa, eli voimapaketti irti rungosta, jäähdytysilmakotelot (muutama ruuvi) pois ja kansi on näkyvillä.

Tuntuisi kyllä vähän oudolta, että n. 5.000 km ajettu Winner olisi kulahtanut. Mutta kaikkihan on mahdollista.

menestystä

winner
Faggot
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2004 17:53

ViestiKirjoittanut Faggot » 6.8.2005 12:17

winner kirjoitti: Mutta kaikkihan on mahdollista.

Ainaki hero pukilla...
ex purplehaze
keijjjo
Liittynyt:
31.7.2005 11:19

ViestiKirjoittanut keijjjo » 6.8.2005 13:08

se on hero puch** sori pilkun nussiminen...
Faggot
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2004 17:53

ViestiKirjoittanut Faggot » 6.8.2005 14:52

keijjjo kirjoitti:se on hero puch** sori pilkun nussiminen...

No en varmaan tienny dorka :D
ex purplehaze

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista