Hero Puch

Heletee
Liittynyt:
21.6.2005 19:51
Kaasari

ViestiKirjoittanut Heletee » 24.7.2005 18:09

Mikä kaasari hero winnerissä on vakiona?

Mikä variaattorin hihna käy hero winneriin?
Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 25.7.2005 9:58

Polttimoita saa mistä varaosa liikkestä vaan ainakin täällä pikkukylän pahasessa, kun muistaa ottaa vanhan mukaan ja näyttää tiskitädille/sedälle.

Kaasari- ja hihnakysymykseen osaa varmasti vastata BossMan.
JJK
Paikkakunta:
Mouhijärvi
Liittynyt:
3.9.2004 17:24
Re: Kaasari

ViestiKirjoittanut JJK » 25.7.2005 10:38

Heletee kirjoitti:
Mikä variaattorin hihna käy hero winneriin?

Minarellin koneesta, esim. Yamaha.
Heletee
Liittynyt:
21.6.2005 19:51
vaihteistoöljy

ViestiKirjoittanut Heletee » 26.7.2005 14:59

Kuinka usein Hero winneriin pitää vaihtaa vaihteistoöljy
Faggot
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2004 17:53
Re: vaihteistoöljy

ViestiKirjoittanut Faggot » 26.7.2005 15:42

Heletee kirjoitti:Kuinka usein Hero winneriin pitää vaihtaa vaihteistoöljy

Sisäänajon jälkeen suositeltavaa, sen jälkeen ei välttämättä koskaan, mut ehkä joskus 8000km-10000km kieppeillä ;)
ex purplehaze
Blur
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
8.9.2004 19:15
Re: Kaasari

ViestiKirjoittanut Blur » 27.7.2005 12:39

Heletee kirjoitti:Mikä kaasari hero winnerissä on vakiona?

Mikä variaattorin hihna käy hero winneriin?

Kaasarivastauksenkin oisit saanut jos oisit lukenu tätä threadii takaisinpäin.
Eli kaasari on Intialainen lisenssi-Mikuni, nimeltänsä Mikarb. Tähän kaasariin käy Mikunin suuttimet heittämällä joita löytyy monesta hyvinvarustetusta mopomyymälästä...
Omani on nyt ollu kaverilla viikon verran ajossa eikä se taipaleelle oo jättäny ainakaan kuulemma :) 250km se on sillä päästellyt mänemään :D.
Pitää tsiigata onko takarenkaassa kumit kunnolla, kun pomputtaa aivan _saatanasti_.. Mut kyl sillä paikasta A pääsee paikkaan B hyvällä tuurilla..
Suomen kesä on lyhyt ja vähäluminen.
Pärräilen mustalla Peugeot Vivacity:llä pitkin Lappeenrannan katuja.
Ihana punainen Hero Winner -00 odottelee tallissa.. :D
Heletee
Liittynyt:
21.6.2005 19:51
POWERFILTER

ViestiKirjoittanut Heletee » 28.7.2005 19:22

Kun laittaa Hero Winneriin powerfilterin, niin pitääkö siihen laittaa isompi pääsuutin kuin vakiona on?
Jos pitää, niin kuinka iso

Minä ajattelin Helix ilmansuodatin 28/35mm Powerfilter ilmanputsaria (Myydään katafori.fi sivustolla)
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43

ViestiKirjoittanut winner » 28.7.2005 23:08

Terve!

Käsittääkseni Hero Winner ei juurikaan hyödy VoimaSuodattimesta. SankariVoittajan alkuperäinen ilmansuodatin on melko "väljä"; se riittää hyvin myös 75-kuutioiselle. Sen sijaan pieni apu on katkaista alkuperäisen ilmansuodattimen "snorkkeli" suodatinkotelon ulkopuoliselta osaltaan. Eli se snorkkelimutka pois.

Sopiva suutin snorkkelin katkaisun jälkeen on - muistaakseni - 60...70.

***

Olen luvannut kertoa kokemuksia pidemmästä variaattorin hihnasta, niitä tulee, kunhan ehdin vielä vähän enemmän ajaa pidemmällä hihnalla.

Samalla kirjoitan myös kokemuksista Tecnigas TEK -pakoputkistosta. Sen voi jo nyt sanoa, että ainakin m/2002 Winneriin sopii vaakasylinteristen Minarellien putket pienillä muutoksilla. (Putken kiinnityslaippa sylinteriin on Winnerissä eri kulmassa kuin Minarellissa.)

***

Voi kylläkin muutaman päivän kestää ennenkuin kirjoitan; ostin tänään Bultaco Sudenpoikasen (Lobito) ja pitää sitäkin vähän silittää ja kesyttää.

"Avot", sanoi toverit toisilleen -terveisin

winner
SankariPukki
Liittynyt:
29.7.2005 17:20
Pukkiin 75cc sylinterisarja

ViestiKirjoittanut SankariPukki » 29.7.2005 17:28

Morjen kaikki heroistit.
Liityin niiden onnellisten, vai kuuluisiko sanoa onnettomien joukkoon, jotka ajelee herolla.
Olen miettinyt josko hankkisi tuon 75cc sylinterisarjan, kun pitäisi koittaa saada lisää vääntöä masiinaan, ei meinaa olla tarpeeksi potkua mun makuun.
Eli Winnerillä ilmeisesti ainakin on tuo paikoillaan. Mitä tuo käytännössä sisältää tuo sarja? Kuuluuko siihen sylinterikansikin, vai joutuuko sen ostamaan erikseen?
Tai mitä muuta joutuu laitteleen sarjan lisäksi jotta sillä pääsisi taas tien päälle? Meneekö vakioputki paikoilleen suoraan?

tässä kysymyksiä alkuun, lisää jatkossa...

Terveisin SankariPukki
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43

ViestiKirjoittanut winner » 29.7.2005 17:44

Tervetuloa onnellisten joukkoon, SankariPukki!

75-sarjaan kuuluu (muistaakseni, asia kannattaa tietysti varmistaa kaupanteossa):
- sylinteri ja sylinterinkansi
- mäntä+renkaat+tappi+lukkorenkaat
- imuputki (75-kuutioinen on mäntä- ja 50-kuutioinen läppäohjattu)
- tarvittavat tiivisteet

Vakioputki käy, mutta rajoittaa tarpeettomasti 75:n menoa. 50-kuutioisen kaasutin sopii hyvin.

Kiihtyvyyttä ja mäennousukukykyä tulee huomattavasti lisää, huippunopeus tyssää 50-kuutioisen välitykseen. Pidempi takavälitys on poikaa, en tiedä sopisiko jokin virivariaattori suoraan, luultavasti kyllä.

Omat kokemukseni ovat m/2002:sta.

onnea uudelle ajopelille

winner
SankariPukki
Liittynyt:
29.7.2005 17:20

ViestiKirjoittanut SankariPukki » 30.7.2005 7:30

Kiitoksia vain.
Eli jos hyvin käy, niin ei tarvi muuta hommata kuin tuo sylinterisarja ja hilut paikalleen ja baanalle.
Itse en niinkään tarvi sitä huippu nopeutta, enemmänkin kaipaan nimenomaan tuota lähtönopeutta ja mäen nousu voimaa.
Kunhan nuo tuolla bikeservicessä osaisivat joskus vastata s-postiini, jota laittelin jo alkuviikosta. Tuntuvat olevan melko hitaita.
Paljon se pitäisi mennä tuon vakioputken kanssa?
Onkos sulla Winneri se Heron oma tehoputki vai jonkun muun?
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43

ViestiKirjoittanut winner » 30.7.2005 13:24

Eipä kestä!

Juuri niin, ei muuta kuin osat kiinni ja menoksi. Työ on vaivaton, ainakin sellaiselle, joka on ennenkin toiminut komentojen SYLINTERI JA MÄNTÄ - IRROTA JA KIINNITÄ mukaisesti.

75-kuutioinen on muuten alumiinisylinterinen ja siististi tehty. Kestävyys tuntuu hyvältä, olen nyt laskettanut 75-palikoilla 13.000 km, pakoaukosta tähystäen näyttäisi, etttä vielä mennään pitkään.

Vakioputkella ja 50-kuutioisen välityksellä Winner menee 60...65 km/h. Kiihtyvyys ja mäennousukyky ovat selvästi 50-kuutioista paremmat. Bensiininkulutus ei ainakaan kasva 50-kuutioiseen verrattuna.

Variaattoripainoja täytynee vähän muuttaa. 75:lle oikea suuruusluokka voisi olla 8...9 grammaa; itselläni on nyt 9-grammaiset 16*13 mm rullat. HUOM: siis suuremmat kuin alkuperäiset 15*12 mm rullat. Vari toimii mielestäni isommilla rullilla selvästi paremmin.

Valitettavasti en tiedä, voisiko 50-kuutioisen putkea helposti avartaa 75-kuutioista varten. Ensimmäiseksi kokeilisin suurentaa vaimentimen ulostuloa.

Tällä hetkellä Winnerissäni ei ole mitään putkea. Olen tähän asti ajanut Winnerin omalla "tehoputkella" (joka lienee 75-vakioputki) ja parast'aikaa on menossa Tecnigas TEK -putken sovitustyö Winneriin. Seuraavaksi syttyy hitsausliekki.

Joka tapauksessa Winnerin oma "tehoputki" on 75-kuutioiseen selvästi parempi kuin 50-kuutioisen vakioputki.

Korostan, että kokemukseni ovat m/2002:sta; vanhemmissa (m/1999) olen nähnyt erilaisia (luultavasti vakio) putkia 50-kuutioisissa.

Hero Winner on parempi kuin yksikään huonompi mopo -terveisin

winner
SankariPukki
Liittynyt:
29.7.2005 17:20

ViestiKirjoittanut SankariPukki » 30.7.2005 13:49

Kiitoksia jälleen tyhjentävistä vastauksista.
Vielä sitten se, että minkä kokoinen suutin kannattaisi vaihtaa? Luulisin että tuossa on vielä alkuperäinen suutin paikoillaan, ainakaan itse en ole vaihtanut. Oletko itse laittanut sen 75 paikoilleen? En ole vielä tutkinut tuota kovin tarkoin, eli kuinka paljon sitä pitää purkaa, että pääsee vaihto hommiin. Tietäisi vähän suunnitella ajankohtaa kun tietäisi miten paljon mahtaa ottaa aikaa.
Siis tarviiko kone pudottaa pois rungolta?

T: SankariPukki
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43

ViestiKirjoittanut winner » 30.7.2005 15:27

Terve!

Suuttimeksi saattaisi käydä sama kuin 50-kuutioisessa, jos ilmansuodatinjärjestelmää ei ole muutettu. Omassani oli vähän avarretulla ilmanotolla 70-kokoinen suutin 75-kuutioisen osilla.

Osien vaihtotyö ei ole kovin ihmeellinen.

Helpointa on irrottaa koko voimansiirtopaketti rungosta.

Homma menee (ja taas muistivirheiden mahdollisuus) jokseenkin näin:

- vehe keskituelle, älä irrota takapyörää
- akku irti
- satula kaukaloineen irti
- takakate irti, on kiinni muutamalla ruuviliitoksella
- moottoripaketista muualle johtavat johtimet, letkut ja vaijerit irti
- LISÄYS 6.8.05: takaiskunvaimennin irti alapäästään
- moottorin ja rungon liitospultti irti (eli se joka vastaa moottoripyörässä takahaarukan akselia)

Nyt rungon voi nostaa pois ja voimapaketti jää keskituen ja takapyörän varaan kauniisti seisomaan.

Sitten paketin voi nostaa työpöydälle tms, niin huonompiselkäisenkin on helppo työskennellä.

Sitten vain irti pakoputket, kaasuttimet ja jäähdytysilmakotelot, niin sylinterinvaihto alkaa käydä.

mutterinvääntöterveisin

winner
Viimeksi muokannut winner päivämäärä 6.8.2005 10:44, muokattu yhteensä 2 kertaa
SankariPukki
Liittynyt:
29.7.2005 17:20

ViestiKirjoittanut SankariPukki » 30.7.2005 16:23

Morjens,

Kiitti vinkeistä. Soittelin paikalliseen varaosia myyvään liikkeeseen osien hinnoista, mutta eivät osanneet sanoa lauantai miehityksellä hintoja. Alko kyrpimään tuon bikeservicen hitaus.

Tilaamalla kuulemma pitää hankkia, kun ei hyllyssä ole. Ja myyjä muisteli ettei kansi kuuluisi sarjan mukaan. Miten lie kallis? Mulla on koneella joku hinnasto, iästä ei tietoa, siinä näyttäs olevan vakiokannen hinta peräti 10¤. Eli se kansi ei välttämättä ole kovin kallis, toisaalta saattaa olla helvetin kalliskin.
Noh, maanataina pitää soitella uudelleen niin silloin sen hinnan sitten saanee tietoon.
Pitää sitten ilmoitella kunhan osat saan hankittua ja paikoilleen, että miten pelittää.

SankariPukki

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista