Yamaha Aerox / MBK Nitro

ML1
Liittynyt:
22.12.2016 22:44
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut ML1 » 27.12.2016 13:45

J Ros kirjoitti:ML1:

Ollos hyva,


Kiitos. :)
Muutama lisäkysymys tuli mieleen.
1. Mistä tiedän minkä kokoinen ja pituinen vari hihnan tulisi olla (en ole vielä avannut koppaa siis :D )?
2. Kun pakoputksta tulppaa kierrätyksen niin tarviiko EGR:n muille kompponenteille tehdä jotain, kytkeä irti antureita tms ?

ML1
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 27.12.2016 18:33

ML1 kirjoitti:
Muutama ....


Hello,

1. Liike mistä ostat kyllä tietää antaa oikean hihnan merkin/mallin ja vuosimallin perusteella, on tosin itselle sattunut sellaisiakin että eivät ole olleet oikean pituisia esim, huutanut eli vinkunut kun liian pitkä (oli yleinen pienkoneliike). Malossi tarjoaa seuraavaa: Normihihna 16X750, Dayco hihna 16,5X747, X special 16,5X744 ja kevlar 16,5X746,5.....

2. Ei, se "saastutin" kiertää vain katteiden alla toiselle puolelle, sen voi jättää sinne, eikä se ole kytköksissä sähköjen kanssa. Muita "antureita" tuossa vuosimallissa ei pitäisi olla...
ML1
Liittynyt:
22.12.2016 22:44
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut ML1 » 28.12.2016 14:27

J Ros kirjoitti:
ML1 kirjoitti:
Muutama ....


2. Ei, se "saastutin" kiertää vain katteiden alla toiselle puolelle, sen voi jättää sinne, eikä se ole kytköksissä sähköjen kanssa. Muita "antureita" tuossa vuosimallissa ei pitäisi olla...


Kiitosta taas.
Huomasin vasta nyt että olin kirjoittanut vuosimalliksi 2008 :eek: . Aeroxi on 2012, en tiedä mikä hetkellinen mielenhäiriö sattui tuota kirjoittaessa. :roll:
No ilmeisesti samat asiat pätee uudempaankin.
Sain eilen katteet irroitettua jotta pääsee vähän tarkastelemaan ja EGR :ssä ei ole mitään sähköä ym, joten tulpataan siis tuo putkessa oleva "liitos".

ML1
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 28.12.2016 14:50

ML1 kirjoitti: ]


Ok, sillä uudemmista 2013-> minulla ei toistaiseksi ole kokemusta, mutta varmasti aikalailla samalainen, ulkonäkö on tosin maltillisesti muuttunut...

Itse olen jättänyt sen sinne katteiden alle muutamassa tapuksessa, mikäli uusi omistaja "joskus" haluaa sen takaisin, mut muuten pois vain. Ja putken päästä tosiaan pieni putki pois ja hitsaus umpeen. Ja siinä on toinen putken pätkä kans, niin poikki, reiän hitsaus umpeen ja pukenpätkä takaisin hitsaten, jotta näyttää "alkuperäisemmältä"....

Ja tuosta sylinteri rempasta, itse olen ottanut koko koneen aina irti, eli pöydälle, jotta sylinterinasennus vaiheessa ei mene roskia/likaa tai muuta rojua sylinteriin....
ML1
Liittynyt:
22.12.2016 22:44
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut ML1 » 28.12.2016 15:40

J Ros kirjoitti:
ML1 kirjoitti: ]


Ja tuosta sylinteri rempasta, itse olen ottanut koko koneen aina irti, eli pöydälle, jotta sylinterinasennus vaiheessa ei mene roskia/likaa tai muuta rojua sylinteriin....


Ok
Kiitos vinkistä ajattelin ihan samaa itse kun näytti paikat aika ahtailta. Sain aika hyvin puhtaaksi töhnästä kun liukkarilla ja varovasti painepesurilla paikkoja pesin. ;)
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 28.12.2016 16:31

ML1 kirjoitti:
Ok
Kiitos vinkistä ajattelin...)


Kyllä, itse kanssa pesen paikat liuottimella tai konepesuaineella, ennekuin aloitan yhtään mitään :D . Se on aika helppo ottaa kone pois ja helpompi pöydällä asentaa esim. männäntapin lukkosokat....
ML1
Liittynyt:
22.12.2016 22:44
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut ML1 » 31.12.2016 1:12

Noniin.
Aeroxi purettu ja cylinteri hoonattu kun oli ihan hitusen kulumaa.
Uusi mäntä ja muut kilkkeet hankittu ja nyt alkaa kokoaminen. Tuli vastaan pieni tenkkapå, mihin momenttiin kannen/cylinterin mutskut kiristetään. Löysin jostain vm 97 korjaus manuaalin jossa mainittiin 14 NM, tuntuu aika pieneltä ?
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 31.12.2016 12:56

ML1 kirjoitti:Noniin.
Aeroxi purettu ja cylinteri hoonattu..............


Itselläkin tuo sama manuaali, ja luulen että samaarvo on edelleen voimassa. Tosin noita kasannut jo useamman, niin ihan perustuntumalla ja kun on ajettu lämpöoseksi, sitten jälkikiristys. Vähän saman oloinen asia kun auton renkasvaihto ruljanssi, tosin peltivannettahan ei tarvitse jälkitarkisaa, mutta aluvanne kyllä.............
ML1
Liittynyt:
22.12.2016 22:44
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut ML1 » 31.12.2016 16:34

J Ros kirjoitti:
ML1 kirjoitti:Noniin.
Aeroxi purettu ja cylinteri hoonattu..............


Itselläkin tuo sama manuaali, ja luulen että samaarvo on edelleen voimassa. Tosin noita kasannut jo useamman, niin ihan perustuntumalla ja kun on ajettu lämpöoseksi, sitten jälkikiristys. Vähän saman oloinen asia kun auton renkasvaihto ruljanssi, tosin peltivannettahan ei tarvitse jälkitarkisaa, mutta aluvanne kyllä.............


Ok arvelin samaa ja löysin keskustelua briteissä jossa neuvottiin käyttämään tuota momenttia. Ja tietenkin jälkitarkistus.

Kiitos avusta.

Hyvää Uutta Vuotta.
8)
Rootteri
Liittynyt:
29.2.2016 21:28
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Rootteri » 11.3.2017 15:25

joo elikkä mulla on yamaha jog r nestejäähdytteinen vuosimalli 2011. aattelin virittää vielllä sen verran, että ottaisin kurin pois tai ostaisin jonkun halvan "tehoputken" esim giannel go :D mitä mieltä ootte kumpi järkevämpää käyttää 70e toisee putkee vai pilata vakio putki poraamalla kuri pois? ja jos muten jollain oisi myydä giannel go nii ilmottakaa. ja se viellä jos hommaan sen giannel go niin tarviiko vaihtaa mitään kykin tai vp jousia itseni mielestä ei koska eihän se nyt niin paljoa vaikuta vakioputkeen mutta oisi kiva saada varmistus.
MalossiPoika
Pyörä:
Beta rr 50
Liittynyt:
15.7.2016 2:34
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut MalossiPoika » 25.3.2017 19:52

Rootteri kirjoitti:joo elikkä mulla on yamaha jog r nestejäähdytteinen vuosimalli 2011. aattelin virittää vielllä sen verran, että ottaisin kurin pois tai ostaisin jonkun halvan "tehoputken" esim giannel go :D mitä mieltä ootte kumpi järkevämpää käyttää 70e toisee putkee vai pilata vakio putki poraamalla kuri pois? ja jos muten jollain oisi myydä giannel go nii ilmottakaa. ja se viellä jos hommaan sen giannel go niin tarviiko vaihtaa mitään kykin tai vp jousia itseni mielestä ei koska eihän se nyt niin paljoa vaikuta vakioputkeen mutta oisi kiva saada varmistus.


Jos on rahaa, niin osta mieluummin se giannelli, ompahan vakioputki sitten varalla. Eihän niitä jousia ole pakko vaihtaa eikä ton putken tehonlisäys ole mikään hirveä, joten pärjäät vakiojousilla. Tosiaan suutinta kannattaa ehkä vähän isommaksi laittaa jos kuristetusta laitat kurittomaksi.
ML1
Liittynyt:
22.12.2016 22:44
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut ML1 » 28.3.2017 20:58

Kausi avattu ja Aeroxilla ajettu jo noin 100 kilsaa. Kulkee mukavan pirteesti. Prikka paikalla ottaa mittariin karvan yli 60, tosin pääsee sinne aika paljon helpommin. Tuli mieleen että tarviiko suutinta suurentaa kun putkesta tulpattiin noi 2 ylimääräistä putkea ? :lol: Toisessa putkessa oli laippa tai paremminkin "pellin palanen" joka tukki lähes puolet putkesta, laippa tietenkin poistettiin samalla :D
Kone käy ja vetää hyvin eikä jää kierrokset ylös kun päästää kaasun joten tuntuis että vakio suuttimella menis ihan hyvin.
MalossiPoika
Pyörä:
Beta rr 50
Liittynyt:
15.7.2016 2:34
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut MalossiPoika » 28.3.2017 23:28

Jos ei tule mitään oireita ja tulppa ei näytä valkoista niin mikäs sitä turhaan säätelemään.
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 29.3.2017 20:14

ML1 kirjoitti:Kausi avattu ja Aeroxilla ajettu jo noin 100 kilsaa.......


Ei välttämättä tarvitse vaihtaa suutinta, jos ottaa täyden kaasun ilman "booausta".
Jos kaasuttimena on Gurtnet on niihin vaikea saada osia, muutakuin pääsuutin. Itse voi olla että vaihdan tarvittaessa seosputken, neulan ja tyhj.suuttimen, jotta saan hyvän alaväännön (kaasarina silloin Dellorto).

Eli jos toimii hyvin ei tarvitse muuttaa mitään..

Itse suosin sellaista että, vaikka tuorevoitelu on käytössä, niin aavistus öljyä myös bensan sekaan, vaikka olisi sisäänajo suoritettu...sillä nykyajan öljyt ovat tuhkautumattomia ja jos öljyn saantiin tuleee vika, voitelee bensan seassa oleva öljy konetta...
ML1
Liittynyt:
22.12.2016 22:44
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut ML1 » 29.3.2017 20:54

J Ros kirjoitti:
ML1 kirjoitti:Kausi avattu ja Aeroxilla ajettu jo noin 100 kilsaa.......


Ei välttämättä tarvitse vaihtaa suutinta, jos ottaa täyden kaasun ilman "booausta".
Jos kaasuttimena on Gurtnet on niihin vaikea saada osia, muutakuin pääsuutin. Itse voi olla että vaihdan tarvittaessa seosputken, neulan ja tyhj.suuttimen, jotta saan hyvän alaväännön (kaasarina silloin Dellorto).

Eli jos toimii hyvin ei tarvitse muuttaa mitään..

Itse suosin sellaista että, vaikka tuorevoitelu on käytössä, niin aavistus öljyä myös bensan sekaan, vaikka olisi sisäänajo suoritettu...sillä nykyajan öljyt ovat tuhkautumattomia ja jos öljyn saantiin tuleee vika, voitelee bensan seassa oleva öljy konetta...


Kiitos vastuksesta
Juu ei boaa ja lähte heti kun käntää kahvaa.
Erittäin tyytyväinen "huoltoon". Kiitos neuvoista.
Kaasarina on Gyrthner ja laitan hiukan öljyä bensan sekaan.
;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista