4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluu- » 2.11.2013 23:00

Elikkä tässä vaiheessa.

Kuva

Eli katoin väärin, olinkin vetäny jo tuon punavalkoisen staattorille, mutta se jäi punamustaksi jostain syystä. Tässä kuvassa lukee punavalkoisesta : "Staattorilta liipaisu sytyttimeen", eli vedänkö pelkästään noin sen staattorilta cdiboksille niinkuin oon jo tuohon kaavioon tehny ?

Kuva

Jaja, mulla on samat värit kuin tossa kuvassa, eli vedänkö ylijäävän punamustan (tai valkomustan, en oo 100% varma) kytkimen kautta maahan? Ja vielä vois ns. kolmannen katkaisijan asentaa varkauksia varten? Laitanko akun plussalle tulevat johdot yhteen ja vedän niistä johdon akun plussalle ja väliin katkaisija?
usagi-san
Liittynyt:
16.5.2011 11:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut usagi-san » 3.11.2013 14:35

http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... ccm-4-Takt

Tuolta löytyy.

Samoin ihan toimivaksi todettu pytty + kansi setti:
http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... kt-Motor_1

Hommasin kans nokan, kaasarin, etuvarin ja hyvin pelaa:
http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... ality-19mm
http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... -GY6-Motor
http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... tor-4-Takt

Wanha skootteri ja väsyneet osat sai paremmat uudet tilalle. Kyllä kelpaa kaasutella :). Pytty + kansisetti tuli ensiksi huono mutta kun laitoin heille kuvia siitä, lähettivät postissa uuden tilalle.
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 3.11.2013 18:19

Kansi projekti jäi minun osaltani kesken :itku: Sain kannesta hyvät välirahat kun vaihdoin kokonaiseen mopoon(tietenkin kiinalainen 4t) :D
72ccpytty, ??isovenakansi(myyjä väitti näin)?? Keihin kaasari 19mm, tollanen etuvari http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... -GY6-Motor
Ei ollut lähtenyt käymään osien asentamisen jälkeen:
Jako oli puolikierrosta pielessä :s ja muutenkin koottu väärin 4h sääsin ja napista käymään :lol:
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 4.11.2013 20:55

Uutta johtosarjaa asentamassa, mikäs on kytketty väärin ku startti ei toimi ja jarruvalon kanssa syttyy vilkkujen merkkivalot?
E: Ja vilkut päällä jarruvaloki vilkkuu. Startti toimii kaukosäätimellä käytettynä.
E2: Nyt pitkien valojeki palaa jarruvalon kans, mitähän helvettiä?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 5.11.2013 17:34

Retroilija kirjoitti:Son se sihti tyhjennyspropun jousen päässä. Ei tarvi vaihdella, putsaus pensalla, paineilmalla tai paperilla passaa.

Se sihdinproppu on heikompi proppu hajoomaan. Niitä on mennyt joillain halki. Itse vaihdan öljyt propusta koneen vasemmalta puolen joren tavoin. http://www.youtube.com/watch?v=sigcTQv8uDQ
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Porkki
Liittynyt:
19.3.2012 19:09
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Porkki » 5.11.2013 23:17

Porkki kirjoitti:Moro, iteltä löytyis tollanen LJ50QT-3M eli toiselta nimeltänsä tunnettuna Longjia Speedjet joka on robbarista ostettu noin kuukausi sitten.
Nyt kun kylmät ilmat rupee olemaan jo jokapäiväistä, rupeaa toi akun varaus vähenemään ja täten starttimoottorin toimintaan myös vaikuttamaan joten käynnistyspolkimen toiminta olisi aika oleellista.
Mutta jostain syystä tämä kiinapaska ei siitä suostu käynnistymään, kyllä pyörittää konetta mutta käyntiin ei lähde muutakuin todella harvoin, startilla käynnistyy heti.

Osaisitteko yhtään heittää vinkkiä että mikä voisi ongelmaan auttaa?
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 6.11.2013 15:47

vaiha parempi akku, iridium tulppa, tehopuola ja parempi tulpanhattu, kunnon maadoituspiuha akusta moottoriin ja vaikka vielä startinkin virta piuhat kunnollisiksi ilman ylimääräisiä liittimiä, synteettiset öljyt ja vaikka viä neulaa pykälä rikkaamalle jos mahdollista. siinä nyt pari vinkkiä millä näitä on saatu kylmillä keleillä paremmin käyntiin lähteviks. itellä startti pyörii hiljaa mutta käyntiin lähtee varmasti. polkemalla viimestään neljännellä.
Skyteam on ongelmajätettä.
tomppatikku
Pyörä:
Yamaha DT -07,CH Racing -06, Polaris Sportsman 500 -13
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
21.3.2011 19:32
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut tomppatikku » 9.11.2013 11:15

Kertokaas että mikä voi olla baotianissa vika kun startti ei ota kiinni eli ei pyöritä kunnolla. ja kun jalkapolkasulla yrittää käynnistää niin pitää laitta suoraan sylinteriin bensaa että edes lupailee ja kun se lupaa niin ilmanputsarista ja pakoputkesta tulee savu pöllähdys??? kun saisi edes käymään kunnolla ja akkua mulla ei oo kiinni, joten ryyppy ei siis toimi ilman akkua?
kortti ~ off [x] on []
kilvet ~ off [x] on []
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 9.11.2013 17:19

Sarjassamme taas epäyhteensopivat osat. Kiinanskopan 10" etuvanteet. Äkkiseltään eroa ei huomaa, mutta selvin ero on että vanteen puolien kaarevuus on peilikuvana. Nämä vanteet ei molemmat siis sovi samaan etuhaarukkaan. Vanteen kiinnitysleveys on eri. Tuossa puhtaammassa se on pidempi.

Nopeusmittarinpyörittimen kohta vanteessa on erilainen joten pyöritin pitää olla se joka vanteeseen kuuluu ja niiden paksuus on eri. Jarrulevyn puolella holkin pituus on myöskin eri. Pidemmän tilalle ei voi laittaa lyhyemmän vanteen sillä se uppoaa liian syvälle koska laakerit on eri kohdassa vanteen sisällä. Tästä johtuen jarrulevy ei sovi satulaan.

Likaisempi vanne on siis akselin suuntaan kapeampi ja sen ehkä saa holkittamalla leveämmän tilalle, mutta leveämpää mallia ei saa mahtumaan kapeamman mallin etuhaarukkaan muutoin kuin jättämällä mittarinpyörittimen kokonaan pois + pistämällä sopivan mittaisen holkin sekä korvaamalla levynkin puoleisen holkin pidemmällä jotta jarrulevy sopii satulaan.

Olkaa siis tarkkana jos ostatte 10" etuvannetta, että puolissa kaarevuus on samaan suuntaan.
Kuva

E: Aikani asiaa tutkittuani että saisiko sen modailtua toimiin alkuperäisellä mittarinpyörittimellä päätin hylätä koko vanteen. Jarrulevyn ja laakerit nyppäsin siitä vielä talteen kun olin ensin vaihtanut kumin vanhaan vanteeseen. Metallinkeräykseen lähti mokoma peilikuvavanne.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Mgx
Liittynyt:
10.11.2013 11:23
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Mgx » 10.11.2013 11:33

Voisko joku viisaampi kertoa et mitä kaikkia sähköjä tulee kiinan skootterissa olla et sen saa käyntiin.. Eli meinaan et polkimesta käynnistys ja valojen, vilkkujen, startin yms ei tarvi toimia.. Eli suht yksinkertaiset sähköt niin sanotusti. ;)

Kiitos jo etukäteen :)
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 10.11.2013 12:23

Noin yleisesti tarvitset ainoastaan sytytyksen että moottori toimii.

Eli staattorilta piuhat CDI:lle, CDI:stä puolalle ja puolasta tulppaan. Kaikki muu lienee turhaa, ellei sitten ole jotain ajonestojärjestelmää mikä kytkeytyy tuohon sytytykseen.
tomppatikku
Pyörä:
Yamaha DT -07,CH Racing -06, Polaris Sportsman 500 -13
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
21.3.2011 19:32
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut tomppatikku » 10.11.2013 12:50

Kertokaas että mikä voi olla baotianissa vika kun startti ei ota kiinni eli ei pyöritä kunnolla. ja kun jalkapolkasulla yrittää käynnistää niin pitää laitta suoraan sylinteriin bensaa että edes lupailee ja kun se lupaa niin ilmanputsarista ja pakoputkesta tulee savu pöllähdys??? kun saisi edes käymään kunnolla ja akkua mulla ei oo kiinni, joten ryyppy ei siis toimi ilman akkua?

Olis kiire kun kohta alkaa kiinnostus loppua!
kortti ~ off [x] on []
kilvet ~ off [x] on []
Betteri
Liittynyt:
28.10.2013 13:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Betteri » 10.11.2013 13:19

tomppatikku kirjoitti:Kertokaas että mikä voi olla baotianissa vika kun startti ei ota kiinni eli ei pyöritä kunnolla. ja kun jalkapolkasulla yrittää käynnistää niin pitää laitta suoraan sylinteriin bensaa että edes lupailee ja kun se lupaa niin ilmanputsarista ja pakoputkesta tulee savu pöllähdys??? kun saisi edes käymään kunnolla ja akkua mulla ei oo kiinni, joten ryyppy ei siis toimi ilman akkua?

Olis kiire kun kohta alkaa kiinnostus loppua!


Se ei saa bensaa.
Puhdista ekaksi kaasari, suuttimet yms. Ja yritä saada akulla/akunlaturilla sitä käyntiin. Vaihada tulppa puhdista ilmansuodatin. Ja säädä venttiilit.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 10.11.2013 13:20

tomppatikku kirjoitti:ilmanputsarista ... tulee savu pöllähdys

Tämä kuulostaa siltä että siellä voisi olla SAC (secondary air cleaner ) syypää mikäli sun moottorissa vain on se. Eli sieltä olisi kalvo revennyt jolloin se päästää pakokaasua imukanavaan. Tämä vaikeuttaa juurikin käynnistymistä. Ota SAC venttiilin letku irti imukanavasta ja laita imukanavan letkunippaan lyhyt letku ja kierrä jämpti pultti siihen päähän tulpaksi. Tulppaa pultilla myös SAC venttiililtä tuleva letku jotta saat koko systeemin pois toiminnasta.

SAC-venan tarkoitus on johtaa ilmaa pakokaasujen joukkoon jotta päästömittausarvot pienenee. Kyse on siis mittareiden huijaamisesta. Rikkinäisellä kalvolla käy vaan siten että se päästää pakokaasuja polttoaineilmaseoksen joukkoon imupuolelle ja käyntiin lähteminen kuten koko moottorin käyntikin vaikeutuu. Ihan turha ongelmakapistus näissä tuo SAC. Kaikissa sitä ei olekaan.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
tomppatikku
Pyörä:
Yamaha DT -07,CH Racing -06, Polaris Sportsman 500 -13
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
21.3.2011 19:32
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut tomppatikku » 10.11.2013 13:34

Kiitoksia pitää kokeilla eli onko se kannesta lähtevä pieni letku?
kortti ~ off [x] on []
kilvet ~ off [x] on []

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista