4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 27.11.2013 22:02

Kastuuko tulppa????
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
tomppatikku
Pyörä:
Yamaha DT -07,CH Racing -06, Polaris Sportsman 500 -13
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
21.3.2011 19:32
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut tomppatikku » 27.11.2013 22:10

Kyllä kastuu, ku laitoin bensaa sylinteriin nii tuli liekkiä
kortti ~ off [x] on []
kilvet ~ off [x] on []
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 27.11.2013 23:07

Kyllä mä muistelisin että magneetto pyörii myötäpäivään näissä nelarikinkeissä?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 27.11.2013 23:08

Pööki kirjoitti:Eli pyörität myötäpäivään sitä? Vastapäivään kuuluu pyörittää ;)

Höpö höpö. Magneetostahan sanoi pyörittävänsä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.11.2013 1:30

Lupaako kun käynnistää? Jos ei ni kipinäpuolellahan se vika on.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 28.11.2013 12:55

Reetuhai2 kirjoitti:Lupaako kun käynnistää? Jos ei ni kipinäpuolellahan se vika on.


Sanoi että kipinää ja bensaa saa. Itse epäilisin kaasarin säätöjä...
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.11.2013 15:24

Mut jos se ei lupaa ja tulppa kastuu, ni ei se kipinää saa. Jos ei lupaa ni uskoisin että kipinässä vika. Kyl kaasarin säädöt saa ollaa niin täydellisesti perseellää jos ei käyntii lähe tai ees lupaa. Eikä olis eka kerta ku tulppa ei annakkaa kipinää paineen alla tai jotain vastaavaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 28.11.2013 17:05

Tuo on kyllä totta että säädöt on vaikea saada niin perseelleen näissä eikä olisi eka paineen alla antautuva tulppa. Puolakin voi olla syypää jos ei anna tarpeeksi virtaa tulpalle. Myös CDI yms... Eli oikeastaan koko sähköjärjestelmä. Impulssikäämi / pickup tarkistettu?
uikukka
Liittynyt:
17.11.2013 22:39
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut uikukka » 28.11.2013 20:27

Terve! Minulle suositeltiin tätä palstaa koskien kymcooni.. Tänään vein katastukseen ja nyt tuli kilvet. Ja koska eihän tuo mihinkään ylämäkiin kulje kun 30km/h niin nyt kaipaisin apuja että mitä tuolle vehkeelle pitäisi tehdä että menisi edes sen lain sallimat 45 ylämäkiin ? Muuta viriä ei löytynyt kuin varin holkkia pistetty hiukan lyhyemmäksi (on käytetty) ja kulkee tosiaan tasasella mittarin mukaan 58! Ja sitten se kiihtyvyys, on kyllä aika naurettava että miten sitä voisi lisätä ?
Että jos jollain on hyvää viritystietoutta jne niin voisi kirjoitella :)
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 28.11.2013 20:43

Ei näihin kovin saa tehoja lisättyy ku pyttyy isontamalla, sen tuoma teho sit tekee varivireistä sun muista järkeviä. Suosittelisin holkitonta variaattoria, 72cc pyttyä, 6g liukurullia ja mahdollisesti isovenakantta. Nelkuissa pytyn isonnus tuo enemmän vääntöä kuin huippuja että kyttiä ei tarvi pelätä, tolla setupilla vetää normaalipainosen jätkän aivan ilosesti mäkiä ylös eikä kaks päälläkää oo puuduttavaa. Holkiton vari toki tuo pelkästään huippuja, päätä ite jätätkö väliin.
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluu- » 1.12.2013 2:28

Alkaa hermo mennä..

Kaikkee säätäny skootterin kaa, kipinäkin löyty, no kahdella tulpalla kokeillu kipinää ja ilman tulppaa -> kyllä se kipinä tulee.. Iskin kii ja ei lupaillu -> venanvälykset olemattomat ja pakovena kantoi.. Kaasarin putsasin samalla ja säädin jopa liian suuret välykset ihan vaan varulta, että näkee oliko siinä vika. Mutta ei, sama juttu, kuin aina. Ei edes lupaa?? Käynnistysspraykään ei auttanut asiaa, välissä vaan aivastaa jostain..

Voiko tässä vehkeessä sytytystä säätää? Voisko CDI boksi olla vääränlainen? Ja kun tarkemmin muistelen, niin kipinä saattoi näyttää "jatkuvalta", eli ei hyppisi oikein. Ja kun kipinänhän pitäisi hetkeksi hävitä, jolloin seos ehtii "kasaantua"? Eli voisko joku sähkökomponentti sekottaa kipinää vai? Alkaa jo mennä hermo.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 1.12.2013 3:36

CDI voi olla vääränlainen (kipinää ei tulisi lainkaan), mutta kipinä ei taatusti ole yhtenäinen. Jo pelkkä rakenne määrää sen. Ota huomioon että se tulee näissä joka kierroksella, ei vain joka toisella vaikka se riittäisikin 4T moottorille joten kipinät tulee nopeassa tahdissa. Sytytys on siis hukkakipinä -tyyppinen.

Sytytysajankohtaa pystyy säätämään vain impulssikäämin sijaintia muuttamalla ja joissain harvoissa "viri"cdi bokseissa on säätöruuvi. Mites ne venttiilien tiiviydet ? Venttiilin ei tarvitse hirveän pitkään kantaa kun seeti palaa ja venttiili alkaa vuotamaan. Nokan ajoitus ? Yhdestä tapauksesta tiedän jossa jako on mennyt itsestään pieleen. Kyseessä oli kyllä kokolailla paljon ajettu motti ja venynyt nokkaketju.

Saako se bensaa ? Jos se saa niin kyllä siinä tulppa kastuu kun tarpeeksi kauan polkee käyntiin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluu- » 1.12.2013 11:57

Venttiilit vaikutti ihan hyviltä ostaessa. Ajosta otettu kansi.
Tulpan kastumisesta en oo varma mut ainaki kohokammioon asti tuli bensa.
Ajotus oikein. Aivann piikkiä myöten. Tarkistin toista kertaa toissspäivänä.
Ihmeen eloton vehje..
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 1.12.2013 12:19

Jos kohokammioon tulee bensa niin se ei vielä tarkoita sitä että se pyttyyn saakka päätyy. Eteenkään jos tulppa ei kastu. Pitäisi kastua jos vaan bensaa saa. Koita antaa sille bensahuikka alipaineletkun liittimen kautta letkun pätkällä. Tarkista samalla että ei ole imuvuotoja esim imukaulassa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluu- » 1.12.2013 13:24

Jees, kokeilen alipaine letkun kautta starttispraytä..

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista