4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 16.6.2018 1:47

Juu kiitoksia, ostan siihen kaveriksi sitten vain A9 nokan :)
maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut maapertaja » 17.6.2018 0:51

Noniiin, nyt on pytty asennettu joka osoittautuikin 72cc pytyksi. 19mm kaasari tuli kaveriksi. 5.5g ruklat, keltainen vp ja siniset kytkinjouset. Suutin 93 kokoa. Ongelmana se että kulkee noin 35km/h mutta kierroksia ottaa silti ei vaan kiihdy mihinkään ton jälkeen ja kierrokset huutaa. Toinen ongelma että pientä testi ajoa ja kone käy tosi kuumana hehkuu ihan. Mistähän lähtisi vikaa katsomaan?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.6.2018 10:16

Noh, itse olen ainakin todennut että takavariaattoriin eikä kytkimeen kannata pistää mitään muita jousia kuin vakioita. Josta tuleekin mieleen, että aukeaako takavariaattori ollenkaan?. Tämän saa varmistettua tekemällä etuvariaattorin rullakuppiin säteen suuntaisen viivan holkista ulkoreunaan saakka. Sillä ei tarvii ajaa kuin hetki että tussijälki kuluu pois. Jos tussin jälki häviää ylös asti kumpikin variaattori liikkuu ääriasentoonsa. Hiukan nyt kuulostaa ettei välitys muutu. Tähän voisi olla syynä jokin juttu takavarin kasauksesta johtuen.

Tuossa on esim tehty tussitesti josta hyvin näkee, ettei hihna nouse ylös asti.
http://farm6.static.flickr.com/5296/552 ... c2330e.jpg

Tuosta kannattaisi lähteä alkuun. Pääsuuttimen koko kuulostaa olevan sielläpäin. Itsellä on 72cc ollut yleensä kokoa 90 vakioputsarilla.

Pelkästään tuo variaattoriasia voi vetää sen koneen kuumaksi. Lisäksi kannattaa varmistua ettei ole käynyt näin :) https://youtu.be/2kakqdrp_-o

EDIT: Muistaakseni muutes agilityssä oli rajoitettu holkki etuvariaattorissa. Siinä ei siis ole irtonaista prikkaa vaan rullakupin holkki pitää vaihtaa kokonaan tai alkuperäisestä sorvata rajoitinprikka pois. Perus baotianin rullakupin holkki sopii suoraan agilityyn. Nimittäin mulla on aika vahva muistikuva että yhdestä agilitystä oon tollasen holkin vaihtanu.
Eli oikealla rajoitettu holkki http://i820.photobucket.com/albums/zz12 ... ld-new.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut maapertaja » 17.6.2018 17:50

Ei ole rajotettua holkkia. Nyt on viahdettu takas vakio vp ja samaa tekee että huutaa mut meno tyssää 35 km/h. Voiko johtua että kytkin palat näyttää jo tosi kuluneelta? Siniset kytkin jouset on vielä. Ja tuo lämpö homma pidäs saada ratkastua.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.6.2018 21:16

Tuskinpa se kytkin ihan niin hirveesti luistaa. Mahdollista on mutta hiukka epäilen.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 24.6.2018 22:33

Mites nua 82cc männänrenkaat menee? Kumpi tulee ylimmäksi kiiltävä vai mattapintainen?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.6.2018 13:38

Kiiltävä on ylempi. Jos on merkkejä, niin ne kantta kohden. Aika monissa on merkitty T (top) kirjaimella.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 25.6.2018 23:50

Kiitos paljon!
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 26.6.2018 18:32

Juu tosiaan nyt tänään tuli tuo 82cc setti ja kun aloin sitä sylinteriä sinne laittamaan niin eihän se lohkoihin mennytkään. Lohkojen "reikä" on kooltaan 52.4mm ja tuon sylinterin alahelma on 55mm. Viime kesänä toiseen skootteriin laitoin 82cc pyttysarjan ja nätisti meni lohkoihin joten tulikohan mulle joku maanantai kappale vai mikä homma. Tilasin sarjan sivustolta gy6motor.de
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 26.6.2018 21:45

Mä jouduin edellisessä mopossani suurentaan sitä reikää jo asentaessani 72cc pyttyä. Ilmastointiteipillä + muovipussilla suojasin kampikammion ja aloin dremelillä työstämään reikää samaan aikaan kun kaveri imuroi lastuja veke. Kyllä sitä vähän silti kampikammioon meni, joten valuttelin öljyt veke, jonka mukana enimmät tuli pois. Saatto sinne jäädä kiertoon, mutta 22 000km mä sillä koneella ajelin. Välillä 72cc, välillä 82cc kiinni.

Harvemmissa koneissa on joutunut suurentaan mutta mitenkään ennenkuulumatonta tuokaan ei siis ole, eikä mullakaan olisi tarvinut, jos kiinalaisen koneistustaidot olisi ollut vähän vähemmän tehty peraateella "sinnepäin.". Se sylinteriputken reikä kun halkee keskeltä, niin mulla ne ympyrän puolikkaat oli ihan selvästi sivussa toisiinsa nähden niin joutui työstään. Vakiopytty siis meni, mutta ei 72cc. Meinasin ensin, että koneistan sitä sylkkäputkee ohuemmaks mutta kun tiesin että jossain vaiheessa koneeseen tulee kuitenkin se 82cc..

Siinä on nyt melkeinpä edessä, että joko tekee uhmalla saman suurennuksen kuin mä, tai sitten purkaa koneen työstämistä varten, jolloin saa varmasti kaikki lastut pois. Ihan huono vaihtoehto muutes ei ole, että hommaa varakoneen johon tekee viritykset ja pitää toisen koneen vakiona. Mulla on 3 konetta ja aina on yksi valmiiksi rakennettuna. Sitten jos (kun) leviää, kone irti ja toinen tilalle. Näin pääsee taas kulkemaan ja saa rauhassa keskittyä laittaan sitä levinnyttä.

Ehkä kaikkein paras konsti mitä tässä vuosien saatossa näistä on oppinut, on upottaa kaikki kiinanskobat järveen, hommata kallis merkkipeli, poistaa kuristukset ja ajaa sitten sillä. ;-)

Edit:
Rampe78 kirjoitti:Lohkojen "reikä" on kooltaan 52.4mm

Jännä yhteensattuna, että tuo on juurikin tismalleen sama mitä 90cc männän halkaisija.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 29.6.2018 21:59

Juu nyt on toiminnassa 82cc Baotian, aika homma oli kun viilalla lohkoja työstin :)
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 3.7.2018 8:51

Tommosta lähtisin kysymään että mikä olis hyvä suutin koko kun tekniikka on 82cc, isovenakansi, vakio nokka ja kaasarina 18mm mutta imukaula on vielä vakio 16mm. Ilmanputsarina on vakio ja kokeilin kokoa 90 nii oli liian suuri kun rötäsi vain eikä kulkenu ku ehkä 30kmh.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.7.2018 9:49

Oho.. Onpas heikosti virtaava putsari (tai muuta häikkää) jos 90 on sille liian iso.
Mulla on tällä hetkellä kakkoskone kiinni. Siinä on A9 nokka, työstetty pikkuvenainen, vakio putsari + kaasari ja 72cc jolla 90 oli sopiva suutin. Neula on alimmassa asennossa, eli siis sokka ylimmässä, jotta sai keskialueen riittävän laihalle.

Muutoin sama kombo mutta 82cc niin 95 oli suutin jota käytin. Isovenaisella kannella (tosin kanavat haettu virtauspenkissä) mulla oli 105 suutin vakiokaasarissa vakiolla putsarilla. Tuohon nähden tuntuu oudolta jos sulle 90 on liian iso. Suurimmassa osaa vakiosuutinkin on 85.

Suosittelen muutes suutinsarjan hankkimista. Vaikka se vähän maksaakin eikä kerrallaan tarvii kuin yhtä suutinta, mutta pidemmän päälle se on järkevä valinta. Narakun suutinsarjan ostin itse eikä sitä ole tarvinnut katua.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Derbityömaa
Liittynyt:
23.4.2018 20:01
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Derbityömaa » 4.7.2018 17:57

On tollainen peugeot v clicki niin sellasita ongelmaa oli että kesken käynnin sammui joten säädin venttiilit isommiksi. Kun hidastan ja pysähdyn skotterilla se sammuu ja välillä liikkeellelähdössä tukehtuu. Mikä on ongelma? Laitoin suurempaa tyhjäkäyntisuutinta eikä auttanut.
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 9.7.2018 21:18

Uusi ongelma ilmeni Baotiannissani, kun kone on kylmä niin ei mitään ongelmia, mutta kun kone lämpiää niin se alkaa oudosti kesken ajon itsestään jarruttamaan ja kierrokset laskee vaikka kaasu on pohjassa. Mistä lähtisin vikaa etsimään?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista