4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 9.7.2018 21:22

Venavälit ihan ensten.

-Zone- kirjoitti:Mä heitän ohjekirjavälyksillä vesilintua. Vakiokoneissa käytän 0,13mm imupuolella ja 0,18mm pakopuolella. Venakoneisto on äänekkäämpi mitä ohjekirjavälyksillä, mutta toimii varmimmin kuumallakin koneella. Virinokilla ja muutoinkin virimotilla mä käytän suurempaa välystä moottorin suuremman lämpökuorman vuoksi. Niissä säädän imupuolelle 0,18mm ja pakopuolelle 0,20mm, eikä kantamista ole esiintynyt kovassakaan rääkissä kesähelteilläkään.

Näitä kokoja ei yleensä löydy perusrakotulkeista. Storm-motorista muistaakseni ostin omani, mutta perusrakotulkilla voi säätää imun esim 0,15mm liuskalla ja pakopuolen 0,20mm mittaan mikäli kestää kuunnella venojen rallatusta.

Venttiilivälyksiä joutuu kilometrien karttuessa säätämään joka tapauksessa, laittoi ne konetta kasatessa miksi tahansa. Kaikki liikkuvat ja toisten osien kanssa kontaktissa olevat osat kuluu, eikä venttiililautaset ja seetit kannessa ole poikkeus. Venttiili sulkeutuessaan enempi/vähemi hakkaa seetiä ja kumpikin osa kuluu ja venttiili uppoaa kulumisen seurauksena syvemmälle kanteen. Tämä vähentää venttiilivälyksiä. Asia tosin tulee vastaan vasta useampien kymmenien tuhansien kilometren jälkeen kun venat ja seetit ovat hakanneet toisiaan miljardeja kertoja.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 10.7.2018 0:09

Joo tosiaan tarkistin venttiilinvälykset ja kunnossa olivat, todellinen ongelma on se että takavarin akselin ympärillä oleva stefa on rikki ja vuotaa peräöljyä variaattoriin nii hihna luisuu
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 12.7.2018 19:24

Pistetääs infona; Tilasin mp-osat.com 27,72 € halpiskampiakselin. (löytyy Skootteri -> Peugeot V-clic 50 4T 139QMB -> Kampiakseli GY6 STD) Kuvan perusteella näyttäisi vähän karkeatekoiselta mutta saapunut kampiakseli oli positiivinen yllätys. Varsin hyvän näköistä jälkeä oli. Paljon parempi mitä kuvassa. Laakerit oli C&U merkkiset (mikä ei itselleni sano mitään), mutta en tähän hintaan laatulaakereita odottanutkaan. Aika näyttää miten kestää. Kampura on 16 hampaisella öljypumpun rattaalla. Kampuraa tutkiessa näyttäisi aivan samalta mitä EMC24 myy 145€ hintaan.

EDIT:

Pistellääs lisäinfoa. Koska nopeusmittarin varppi hajosi eikä hyllystäni löytynyt samanlaista varaosana, niin tutkin sopisko erilaiset mittarinpyörittimet päittäin. Ainakin 10" pyörässä nämä ovat vaihtokelpoisia keskenään, eli sopivat samaan vanteeseen. https://aijaa.com/dSCMNS
Tuo oikealla oleva tuntuu olevan harvinaisempi vaijeri (siihen sopiva pyöritin alla). Sitä ei löydy läheskään kaikista varaosaliikkeistä. Sensijaan vasemmanpuoleinen löytyy lähes paikasta kuin paikasta. Jos omassasi on tuollainen oikealla oleva varppi ja pyöritin, kannattaa vastaan tullessa ottaa talteen jos löytyy tuollainen mikä on vasemmalla juurikin vaijereiden paremman saatavuuden vuoksi.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 15.7.2018 23:28

Ostin tossa kuukaus sitten uuden hihnan ja nyt se meni poikki. Voiko se mennä noin nopeasti rikki jos "ränkkää" kaasua?
Ja outoa on se, että se hihna ei mennyt poikki siksi että olisi ollut leveydeltään ohut ja näin, vaan leveys oli kuin uudessa hihnassa. Vakio vp jousi sekä kytkinjouset.
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 28.7.2018 20:13

Ilmeni uusi vika Baotiannissani, tupruttaa valkoista savua runsaasti putkesta sekä huohotinletkusta. Mikä vikana?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 28.7.2018 20:36

Valkoinen tai harmaa sauhu kertoo yleensä vesivuodosta, mutta koska nämä eivät ole vesijäähdytteisiä, niin kuulostaa hiukka oudolta.. Kurkkaappa hiukka tulpan väriä. Siitä voi päätellä vähän, joskan mikään selkeä mittari se ei tietty ole. Mulla itsellä hajosi kone tänään aamupäivällä. Tuppi nurin paahdoin reilu 20km ja mäntä vähän suli näillä helteillä. Lähti jäähdyttyään tosin käymään ja pääsin ajamalla lopun 5km kotiin mut laiska oli. Aika hyvin se antoi toimintasavua ennen kuin hyytyi sinne tienvarteen ja huohotinletku oli sulanut liki muodottomaks. Oliskohan helteillä osasyytä sunkin tapauksessa...

Venttiilivarren kumit on mulla varmaankin kärventyneet olemattomiin (perustuen kokemuksiin helteillä luukuttamisessa). Ei ole ihan mahdottomuus, että niin olis sullakin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Kädetönkeisari
Liittynyt:
12.8.2018 1:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Kädetönkeisari » 12.8.2018 1:15

Mikä tuli, ku risteyksest lähties nykäs ja sen jälkee ei kulje ees 40kmh vaikka ennen kulki 60kmh?
justjuuu
Liittynyt:
7.10.2018 18:05
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut justjuuu » 7.10.2018 18:12

Hei mulla ois semmonen ongelma että kokeillu 3 eri cdi 1 oli kokonaan uus ja ainoostaan yhdellä cdillä toimii oikein ja cdit toiminu toisissa sähköissä oikein missä vika

Lisäkysymys kiinan "80cc" eli laskujen mukaa 74cc ja 19mm kaasutin tai näin ainaki olen ymmärtänyt ja pääsuutin 90 ilman ilmanputsaria skootteri toimi oikein ensimmäisen illan ja sit tippu kannesta lähtevä hapetus järjestelmän? metalli pala ja alko ampumaa liekkiä sieltä puolkaasulla ja alko röpöttämään. Seuraavana päivänä tein uuden metalli lätkän eikä ammu enää liekkiä ainakaa näkyvästi mutta röpöttää silti täys kaasulla suuttimia en oo viel kerenny kokeilee vaihtaa. APUJA
crusnik
Pyörä:
Baotian Fude 2007 (BT49QT-7/BT49QT-7C)
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
10.6.2013 14:30
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut crusnik » 31.10.2018 17:55

Fudessa ajovalo (normi h4) tyhjäkäynnil yhtä himmee kuin parkkivalo, kirkastuu kierrosten noustessa mut ei valotehoo riittävästi. Polttimo uusi. Jännitteensäädin viallinen? Testasin led ja sekään ei oo tarpeeks näytä valoo. Lainasin kaverin prätkäst ton led polttimon ku siin hyvä valoteho mut ei toimi mulla. Onks vaikutusta ett takajarruvalo palaa kokoaika kirkkaana niinku ett jarruttaisin?
Nii joo, 19mm kaasari + 63cc + mikä suutin? Oisko 90 ok vaiko pienempää? Toimisko 72 paremmi 19mm kans? Huippuja en haluu kauheesti yli 60-65, vääntöö ois kiva saada lisää. Rullat 6.2
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 1.11.2018 15:25

Ajovalo ja takavalo toimii vaihtovirralla, eikä jännitteensäätäjä vaikuta niihin mitenkään. Jarruvalo ja vilkut toimii tasavirralla. Tästä syystä valojen kirkastuminen kierrosten noustessa on aivan normaalia. Omassa mopossa ei ole H4 polttimoa ja kun sellaista tohon kokeilin, totesin että laturi (eli siis magneetto) ei tahdo riittää kunnolla yli 50w polttimolle valotehon ollessa heikko. Omassa on perus mopopolttimo (ba20D) jossa pitkä ja lyhyt ovat molemmat 35w jolle laturi vielä riittää.

63cc on musta vähän turha pytty. 72cc sylinterisarja tiivisteineen mäntineen maksaa kiinassa 17 ekee ja siinä on tuntuvasti enempi vääntöä. Mikään ohjus siitä ei tosin tule vielä silläkään.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
crusnik
Pyörä:
Baotian Fude 2007 (BT49QT-7/BT49QT-7C)
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
10.6.2013 14:30
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut crusnik » 1.11.2018 18:27

Kiitti tiedosta :) Jup, kiinasta tilasin 72, tosin kuulemma sielt voi tulla 82
Katon ledin toho, ois vähemmä watteja ku tos normi h4. Ei tietoo onko ollu joskus muunlainen kanta, ei näytä umpiota olevan modattu. Prätkän ledi oli 18w, voinen laittaa 36w tai isomman kunha jää alle ton 50
Kaverin kans huollettii ajokki, avattii koneki ja tarkistettii. Liia rikkaalle kuulemma säädetty. Mite muute säädettii tyhjäkäyntiä? Oliko se kaasaris lähempänä takarengasta oleva ruuvi ku katot tukijalan puolelt? Toi ei pysy käynnis lämpösenä ilma lisäkaasuu ja meinaa usei sammuu risteyksee/valoihi. Kylmäkäynnistys ni pysyy iha hyvi pörisemäs ilma ongelmii
Tos on edellise omistajan toimesta tuo setti kii, 19+63 ja suutin 92. Syö 3,2-3,7L/100 :s
Fransu
Liittynyt:
3.11.2018 21:46
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Fransu » 3.11.2018 21:54

Terve
Omistan kiinalaisen skootterin joka on seissyt autokatoksessa vuosia, eikä anna kipinää. Missä vika ?
Olen vaihtanut/katsonut läpi:
Tulppa vaihdettu
Puolalle tulee musta ja vihreä(maa) joista tulee mittaamalla noin 150v polkemisen aikana. Normaali määrä? Tulpanjohdosta ei tule mitään virtaa, johto ja hattu vaihdettu.
Maadoitus kunnossa
Miten voin mitata onko puola rikki? Montako volttia puolalta kuuluu tulla?

Kiitos etukäteen avusta
crusnik
Pyörä:
Baotian Fude 2007 (BT49QT-7/BT49QT-7C)
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
10.6.2013 14:30
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut crusnik » 11.12.2018 12:38

tuos pari kuvaa alfamerin kiinaskootterikirjasta koskien sytytyspuolaa, toivottavasti on apua

[url]https:///imgur.com/a/d09ONDq[/url]
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 11.12.2018 17:48

Ja lisätään tänne taas välillä nuo korjauskäsikirjatkin.
http://www.mediafire.com/file/veltc27l7 ... n.zip/file
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Nuhis86
Liittynyt:
10.2.2019 20:32
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Nuhis86 » 19.2.2019 14:57

Terve!

Saisinko täältä pikasesti apua kysymykseeni?

Sopiiko Keeway Ry6:n takavanne Kymco Agilityyn?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista