4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Goijjoo
Liittynyt:
26.5.2018 14:09
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Goijjoo » 27.5.2018 11:05

Mites noi kytkimen jouset ja vastapainejouset. Onko suosituksia BT49qt? :lol:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 27.5.2018 13:29

Goijjoo kirjoitti:Kannattaisko 4t kiinalaiseen 65cc vaihtaa ilmansuodatin vaahtomuoviseen? :nörtti:

Ei - paitsi jos haluat ihan julmettomat imuäänet siihen. Vakioputsarin virtaavuus riittää kyllä suht rankkaankin virittämiseen isoillakin pytyillä.

Goijjoo kirjoitti:Mites noi kytkimen jouset ja vastapainejouset. Onko suosituksia BT49qt? :lol:

Monia eri variaatioita olen vuosien saatossa kokeillut ja nykyään suosin vain ja ainoastaan vakioita. Edessäkin mulla on vakiovariaattori. Rullat toki kevyemmät (6,5g).

Resistance kirjoitti:Moi. Ostin tuollaisen kymco agility city 50 skootterin viallisena. Ed. Omistaja kertoi että oli ajossa alkanut täristämään ja veto ollut pois. Osaako joku kertoa mistä voisi johtua? Ed. Omistaja veikkasi että variaattorin akselista olisi laakeri mennyt. Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

Tämä "veto pois" -mitä se tarkoittaa? Ei liiku yhtään vai ei jaksa liikkua vai liikkuu heikosti ???
Takavariaattorin kytkimestä voi olla irronnut jousi tai pala. Se ainakin aiheuttaa täristämistä ja voi tehdä sen että kytkin luistaa jolloin voima ei välity kunnolla pyörään. Tietty sieltä voi olla mennyt perästä laakerikin , etuvariaattorikin voi olla kulunut loppuun, jne, jne.. Eli; tyhjentävää vastausta on paha antaa. Avaa ja tutki.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 28.5.2018 22:36

Morjens! Oon ny suunnitellu ostavani 82cc sylinterisarjan mutta kansi siihen on vielä vähän hakusessa. Kumpi olisi parempi kansi

1. Tämä: http://www.gy6-motor.de/Big-Valve-perfo ... qmb-engine

2. Vaiko sitten tämä: http://www.gy6-motor.de/Performance-Cyl ... c-4-stroke


Kiitos jo näin etukäteen!
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 29.5.2018 12:48

Ensimmäinen eli "without SLS" on se mitä suosin. Tuosta "sls" (Secondary air cleaner) järjestelmästä ei musta ole mitään muuta kuin pelkkää haittaa virikoneisiin ja olen sen poistanut kaikista vakiokoneistakin. Aiemmassa postauksessani tällä sivuilla tuosta järjestelmästä sulle jo pistinkin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut maapertaja » 6.6.2018 14:31

Tervehdys! Tilasin 72cc sylinterin ja 19mm cvk kaasarin. Mutta postiin tupsahtikin 82cc pytty. Joten kysymys kuuluu onko 82cc pyttyä mahdollista saada toimimaan vakio kannen kanssa tai jollain vippas konsteilla. Vai onko iso vena kannen tilaus pakollinen?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 6.6.2018 15:26

Kyllä se pikkuvenaisellakin toimii mutta pitää vähän tietää mitä tekee (Taotaon 82cc sylinterisarjan mukana tulee isoventtiilikansi, goofitin sarjassa pikkuvenainen.). Puristussuhdetta pitää normi vakiokannesta pudottaa, eli palotilaa pitää avartaa. 10:1 kun pudottaa rutut niin toimii detoomatta. Huipputeho jää kyllä pikkuvenaisella pienemmäksi mitä isovenaisella.

Jos puristussuhteen määrittäminen ei ole hallussa niin kannattaa melkeipä hommata sen kaveriksi isoventtiilinen. Siinä pääsee helpommalla ja paketti on tehokkaampikin. Pääasia ettei kone detoo kuumanakaan. Siinä menee petilaakerit selväks kokolailla äkkiä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
RoniT
Liittynyt:
9.5.2018 20:37
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut RoniT » 9.6.2018 8:31

Osaisiko kukaan neuvoa Helkama Shogun merkkisen mopon kanssa? Kyseessä on siis kyykkymopo 49cc 4t kiinan koneella ja automaatti vaihteistolla. Ostin mopoon jonkin aikaa sitten uuden sylinterin kannen ja männän kuluneiden tilalle. Nyt Mopo käynnistyy normaalisti ja pysyy tyhjäkäynnillä helposti päällä mutta ajaessa ei voi jarruttaa tai löysätä kaasua pidemmäksi aikaa tai Mopo sammuu. Voisiko olla sähkövika? Moottori on siis ilmajäähdytteinen.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 9.6.2018 12:52

Tuskin tommonen sähköistä johtuu. Tarkistas imukaulan tiiviste, kaasarin kalvo ja venttiilien ajoitus ja välykset eka.
maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut maapertaja » 14.6.2018 9:27

Okei, eli gy6 motorsista kansia kattelleena tuon pitäisi käydä(?) Ja menee vakio nokan kanssa yms ettei tuon lisäksi muuta tarvi?
Kymco agility 08


http://www.gy6-motor.de/Big-Valve-perfo ... qmb-engine
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 14.6.2018 15:53

maapertaja kirjoitti:..tuon pitäisi käydä(?)...

Jep. Vakio nokka käy mainiosti.

.. mutta kerran sulla on kymco, niin sylintereitä tilattaessa niiden kanssa kannattaa varmistua että pytty todellakin sopii. Kymcohan numeroi moottorit eri tavoin (linkissä sivun alimaisena) https://scootergrisen.dk/scooterhjemmes ... rtyper.php

Nimittäin kymcon "gy6" moottoreista on olemassa ainakin yksi versio, johon ei sovi normi 139QMB sylinterit. Sylinteri on lähes joka suhteessa erilainen ja venttiilikoneistolle kulkeva öljykanava on eri paikassa (pytyn vasemmalla puolella omassa kanavassa kun 139QMB koneessahan se menee pinnapultinreijässä). Päällepäin moottori näyttää silti normaalilta 139QMB/A koneelta. Eli tarkkana saa olla.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut maapertaja » 14.6.2018 17:01

No voehan jerkele. Kymcossa siis variaattori ei ole tuon näköinen mutta kannen päässä oleva putki viritelmä löytyy. Mopo-sportista tilattu 72cc eli tässä tapauksessa 82cc. Mitä sanoo zone käykö :s
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut maapertaja » 14.6.2018 17:06

https://www.moposport.fi/sylinterisarja ... tterit-rms

Eli tuon setin tilasin ja ainakin heidän sivuillaan lukee että käy agilityyn kanssa.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 14.6.2018 18:02

Joo. Agilityyn pitäis näemmä sopia kun tässä asiaa tarkistelin. Se outo kymcon kone on ollu jossain harvoissa kymcoissa ja nähtävästi se perustuu xs1p37qma koneeseen (jota esim sym käyttää)mutta kansi on samanlainen kuin normi QMB koneessa joten se on päällepäin qmb koneen näköinen. Ei siis semmonen kuin xs1p37qma kansi. Tollanen samanlainen erikoinen pytty siinä kymcon erikoiskoneessa on - http://dinamitry.eniko.ru/exp/sr50/62cc.htm
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 15.6.2018 1:05

Mites hyvin toimii tommonen 82cc + isovenakansi combo vakio kaasarilla johon laittaa vain isomman suuttimen sekä vakionokan kanssa?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 15.6.2018 6:27

Ei se 24mm kaasaria välttämättä tarvitse. Itse olen ajanu liki samanlaisella (poislukien nokka). Tolla kulutus pysyy aika maltillisena. Toki samaan kulutukseen pääsee 24mm kaasarillakin jos saa kaasukädellä pidettyä luistin sellasessa asennossa, että läpivirtausala on sama kuin vakiokaasarissa täysillä. Tuolloinhan on sama mikä kaasari koneessa kiinni on.

Toisinaan kuulee kuinka sakki väittää että moottori hajoo liian pienellä kaasarilla. Se on huvittava väite. Hajooko moottori jos sillä ei aja kaasu pohjassa? :P
Läpivirtausala ja seosten säädöt on ainoa asia mikä merkkaa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista