Keskustelua sylintereistä

Pyörä:
Cpi Oliver -06
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
13.6.2010 0:21
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut -pyrtsi » 20.2.2014 13:42

Tilasin tollasen naraku mäntäsarjan skobaan (cpi oliver -05) ja siinähän tuli tollanen kulmikas liuska mikä nyt vissiin kuulus jommankumman (alemman?) männänrenkaan alle, eli kannattaako se nyt laittaa sinne vaiko ei.. Nopeeta vastausta tarviisin :)
Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jkoljo » 21.3.2014 11:32

Vastaus tulee vähän myöhässä, mutta kirjoitellaan nyt silti. Sen renkaan tarkoitus on lisätä painetta mrenkaan ja sylinterin välillä parantaen systeemin tiiveyttä. Eli laita se alemman männänrenkaan alle.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Pyörä:
Yamaha jog r 2008 70 cc lower sport
Liittynyt:
27.5.2012 14:54
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Mr. Jog » 22.4.2014 1:01

Kuva Onko teistä pahoja jälkiä? Ajettu ehkä 100 km. Ilmeisesti öljyn puutetta. Naarmuja ei edes tunne sormella joten syviä eivät ole.
Pyörä:
77cc & 250cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
19.10.2004 16:45
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Nimetön » 23.4.2014 14:36

Kevyesti hiekkapaperilla ja happee vaan mopolle!
If speed kills, prepare to die!
Liittynyt:
22.5.2011 18:16
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jasutin » 9.5.2014 15:18

Saisko nopeaa vastausta kiitos?

Tuli siis tollane Stage6 alu 50cc pytty niin onko väliä kumminpäin laittaa männänrenkaan?
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 9.5.2014 19:52

Jos on yks rengas niin en edes keksi miten sen sais siihen väärinpäin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 9.5.2014 21:23

Kiiltävä puoli yleensä ylös. Jos tekstejä, ne ylös. Helpostihan tuon laittaa vaikka se tummempi puoli ylöspäin = väärin?
Pyörä:
Yamaha jog r 2008 70 cc lower sport
Liittynyt:
27.5.2012 14:54
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Mr. Jog » 14.5.2014 12:29

Jos sylinterissä ja männässä on jälkiä, millä hiekkapaperilla ja kuinka rajusti niitä uskaltaa ottaa?
Edit: Onko pahoja jälkiä? http://i59.tinypic.com/11rrp60.jpg ei tunnu sormella
Pyörä:
MBK Ovetto 2003
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
30.5.2013 1:09
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut eddy- » 22.5.2014 23:48

Miten tai kuinka pitkään ootte sisäänajanu nicasil-pinnoitettuja alumiinisylintereitä? Ostin tossa motoforce alumiini sylkkäsarjan.
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.5.2014 23:58

15min tyhjäkäyntiä, sit antaa jähtyä kylmäks. Siinä se sisäänajo periaatteessa on, toki suositeltavaa että parilla ekalla kerralla lämmittää kunnolla ja ottaahieman rauhallisemmin ajelut, sit vaan happea koneelle.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Pyörä:
MBK Ovetto 2003
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
30.5.2013 1:09
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut eddy- » 23.5.2014 15:44

Oon sisänajanu tota jo 80km, vääntää laiskasti alussa eikä kiihdy hyvin. Mites se sitte on ku kuulee ristiriitasta tietoa niin paljo, monet sanoo että pitää se parisataa sisäänajaa jne? Onko muilla kokemusta?
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 23.5.2014 20:49

Valupyttyjä suositellaan ajaa parisataa kilsaa sisään. Pinnotetussa sisäänajo on se 15min tyhjäkäyntiä ja viilennys.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jkoljo » 24.5.2014 11:05

Ja kovat jätkät antaa jopa täyskierroksia koneelle heti ekalla käynnistyksellä. Pointtina on että se rikkoutuu jos on rikkoutuakseen, ja korkeat kierrokset asettaa männänrenkaat paremmin paikalleen. Näin tiivistyksestä saadaan ainakin teoriassa parempi, ja saatetaan välttyä männänrenkaan jumittelusta johtuvasta kiinnileikkaamisesta.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Liittynyt:
5.6.2012 17:14
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut kiMMMe » 1.6.2014 23:18

Mitäs porukka on mieltä, omassa projekti-skootterissa nyy paikollaan Hebon 70cc pytty ja tosa laatikossa olis Malossin 68cc pytty. Kysynki teiltä et mikä on noista kahdesta parempi? Kummalla mahtaa kulkea kovempaa? Skootterina Piaggio NRG extreme.

Kysyn siksi että en turhaan lähde sit vaihtamaan :)

Sillon joskus 10v sit ku itse oli mopoiässä niin malossi oli kaikista kovin, ajat on muuttunu siitä melkoisesti :D
Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jkoljo » 2.6.2014 0:01

Pitäisi tietää niiden tarkat mallit. Kumpikin on kovia merkkejä, ja niillä on laaja tuotekategoria. Jostain Malossin 70cc mallista saattaa irrota 8 hp, ja jostain 25 hp.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista