Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

Matteuss
Pyörä:
Aerox vm.2008
Liittynyt:
6.10.2014 22:02
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Matteuss » 28.5.2015 22:48

Hyviä tehareita vaakaminarelliin?
Vaatimukset:
- Ei kovin kallis
- Vakiopytylle
- en halua tehokkainta putkea, tarkotus pysyä siinä alle 60kmh nopeudessa(ison poliisin alla~55,57)
- Hiljaset äänet
- putkia voi kaupata, oon miettiny gianelli extra v2/cr tai tg next-r.
n0pZ
Pyörä:
Kymco ZX Super Fever -05
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
26.6.2015 15:27
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut n0pZ » 26.6.2015 15:41

Laitetaas nyt tänne ku itelläki sen verran aikaa meni näiden tietojen ettimisii, ei oikeen toi suusta suuhun tieto tunnu olevan hirveen tarkkaa, kun jokaisella omat mielipiteet et mikä putki paras!
Kuva
Siinä 50cc sylintereillä.

Kuva
Siinä 70cc malosilla.

Ja tässä koko juttu.
http://www.pedparts.co.uk/blog/sports-e ... s-part-one

http://www.pedparts.co.uk/blog/sports-e ... s-part-two

Siinä vielä stage 6, 70cc sylinterillä ja Yamaha Aeroxilla toinen testi.
http://www.tuningmatters.com/reviews/ex ... aust-test/

Toivottavast Lontoo taipuu, jos ei ni kuvat selittää enemmän ku tuhat sanaa.

Eli itelle tulossa toi Leovince TT(super 9 AC:sta, halvalla sain) , Kymco ZX super feverii, saa nähä paljo joutuu muokkaamaa et sopii.
Arttujjj
Pyörä:
Mh Ryz -10 80cc projekti, Yamaha Aerox 70cc
Liittynyt:
7.8.2013 21:51
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Arttujjj » 8.8.2015 17:53

Kumpaa putkea suosittelisitte stage6 70cc streetrace pytyn kanssa, stage6 pro replicaa vai stage6 pro:ta? Mopo on siis yamaha aerox ja muuta viria löytyy 19mm kaasari ja multivari yms. ja parempi kytkin myös tarkotus hommata :)
super_tetris
Pyörä:
Peugeot SV Executive 70cc
Liittynyt:
23.11.2011 15:28
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut super_tetris » 16.10.2015 19:49

Onkos täällä ihmisillä kokemuksia/mielipiteitä Stage 6 street putkesta? Olisi tulossa mahdollisesti Peugeot SV 70cc/21mm kokoonpanoon. Muuten laittaisin S6 pro replica, mutta haluaisin mahdollisimman "harmittoman" näköisen putken. Oli tuossa aikaisemmin Tecnigasin tehari…poliisisetä pystäytti ja mulkoili sitä ikävästi (ironista sinäänsä, koska se ahdisti konetta enemmän, mitä vakioputki, jonka siihen laitoin sittemmin)

Kuva
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 17.10.2015 17:32

Näyttää aika samanlaiselta putkelta kun mulla oli omassa SF2. Oli siis Turbokitin valmiste, mutta just tollanen vakion näkönen ja näytti aivan samalta kuin tuo kuvan S6, lämpöraudassa tosin luki Turbokit.

Huippuja otti viilatulla vakiopytyllä, 14mm kaasarilla ja tolla putkella 81km/h gepsiin ja äänet oli aika maltilliset. 70cc pytylle varmaan vähän huonohko vaihtoehto, mutta ei tosiaan kiinnitä huomiota.
Jakkinakki
Pyörä:
Monta rikkinäistä
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
28.10.2015 0:18
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 13.7.2016 2:12

Tuli hullu idea! Tässä baotianissa on aika mehupilli tuo putki niin mites jos sihen löis kiinni 2-tahdista teharin eli vaikuttaako fakta että putkessa on paisari paljonki vehkeen eloisuuteen?
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 13.7.2016 20:52

Ei se valitettavasti tuo samanlaista tehopiikkiä kuin kaksitahdeissa. Syy on yksinkertaisesti moottoreiden eroissa. Kaksitahtikoneessa imu- ja pakohuuhtelut ovat samanaikaisesti avoinna, joten palamiskelpoista seosta pääsee huuhteluvaiheen aikana karkaamaan pakopuolelle. Tasapaksulla putkella varustetussa kaksitahtikoneessa myös huuhtelun aikana poistuvat pakokaasut kohtaavat vastusta, jolloin palotila ei välttämättä tyhjene kunnolla jo palaneesta seoksesta. Nämä tekijät yhdessä rajoittavat sylinteriin päätyvän palamiskelpoisen seoksen kokonaismäärää, joka yksinkertaistettuna viime kädessä määrää suurimman kierrosluvun sekä moottorista saavutettavan tehon.

Paisuntakammion muotoilulla pyritään kaksitahtikoneessa saavuttamaan kaksi asiaa. Pakoaukon jälkeen pakokaasut virtaavat laajenevaan kartioon, jolloin virtausnopeus kiihtyy. Tämä tehostaa huuhteluvaihetta ja saa tuoretta bensiini-ilmaseosta virtaamaan pakoputkeen. Paisuntakammion toisella laidalla on vastakartio, jolla saadaan aikaan kaasujen heijastumista. Tällöin vastakartiosta heijastuu paluuaalto, joka työntää seosta takaisin moottorin suuntaan. Näin pakoputkeen päätynyttä seosta saadaan palautettua takaisin palotilaan. Tässä yhteydessä moottorissa on havaittavissa selkeä tehokäyrän nousu. Paisuntakammion muotoilulla ja mitoituksella voidaan vaikuttaa siihen, millä kierrosluvulla kyseinen ilmiö on voimakkaimmillaan. Mopojen kohdalla tästä kierrosluvusta puhutaan usein tehopiikkinä.

Nelitahtikoneissa on nimensä mukaisesti kaksi tahtia. Imutahti, puristustahti, työtahti ja pakotahti. Pakoventtiilin avautuessa pakokanavaan virtaa vain palanutta seosta, jonka pakottamisesta takaisin moottoriin ei ole mitään hyötyä. Myöskään täyttövaiheessa ei pakopuolen virtaavuudella ole mitään lisäarvoa, koska pakoventtiili on kiinni. Nelitahtikoneissa pakoputkella ei ole samanlaista mahdollisuutta ahtaa ilmaa sylinteriin. Tästä syystä nelareiden pakoputket ovat yleensä tasapaksuisia ja mahdollisimman vähän pakokaasujen virtausta muuttavia.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Jakkinakki
Pyörä:
Monta rikkinäistä
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
28.10.2015 0:18
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 13.7.2016 21:12

Okei kiitti tosta romaanista :D Mutta unohdin koko homman kun kurkkasin kuinka pitkä alkukäyrä vakioputkessa oli. Ei se ois sopinu lekallakaan se putki :D
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
Ärräksä
Liittynyt:
24.1.2005 12:40
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Ärräksä » 1.9.2016 18:28

Nurkissa pyörii sr:ään tarkoitettu leovince zxr. Vaatiiko tuo jotain modauksia toimiakseen aeroxissa? Oletan että kiinnitysadaptereita voi ostaa kuitenkin merkkikohtaisesti? Vai onko nyt niin että nämä putket on oikeasti mitoitettu minarellille/piaggiolle ja vaihto ei ole mahdollinen ja entäs se sylinterin puolen kiinnitys?
V1ltsu-
Liittynyt:
2.7.2016 23:00
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut V1ltsu- » 22.9.2016 15:57

Oisko paljonkin hyötyä 17.5mm kaasarin vaihosta ku tällä hetkellä viriä ankassa on Giannelli extra v2 putki ja malossi multivar. Variaattorissa on +15% jäykemmät molemmat jouset (on joo vähän liian löysät) ja 105 suutin. Lähinnä haluisin tietää että minkälainen vaikutus tolla isomman kaasarin vaiholla on kun toi vakio 12mm on aika pieni :roll:
Ärräksä
Liittynyt:
24.1.2005 12:40
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Ärräksä » 27.6.2018 21:40

Kovin on ristiriitaista tietoa liikkeellä... Onko kaasarimallin leo Vince ZXR sama putki kuin ruiskuversioon myytävä?
Trekkeromistaja
Liittynyt:
20.5.2023 0:43
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Trekkeromistaja » 20.5.2023 11:30

Tietäjät paikalle!!

Mullahan on nyt siis peugeot trekker ja siihen pitäisi hankkia joku hyvä teho putki mutta itsellä ei ole mitään hajua siitä mikä siihen menee/ on hyvä niin voisiko joku kertoa jonkun hyvän putken siihen

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista