Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

Riukku
Pyörä:
Yamaha aerox
Liittynyt:
4.9.2011 20:03
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Riukku » 8.8.2013 16:37

Kiitos vastauksesta!
Onko täällä sitten kenelläkää kokemusta pro replicasta?
säätöehdotuksia otetaan vastaan...
setuppia säätöosista tällä hetkellä s6 sport pro vari, punanen malossin vp-jousi, 4g rullat, motoforce evolution racing kytkin ja suutinta laitettu 10 kokoo isommaks
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut jkoljo » 8.8.2013 18:58

Aika monella on todennäköisesti kokemuksia, mukaanlukien minulla. Mikä sylinteri skodessa on? Rullat kuullostavat liian kevyiltä, 5 - 5,5 g rullat kannattaa testata.

Kun kysyt neuvoa säätämiseen, kaikkein tärkeintä on kertoa mitä skootteri tekee/ei tee. Sen mukaan voit valikoida oikean viestiketjun, esimerkiksi kaasaritopicin jos skode meinaa tukehtua röpöttäen tai booaa kun annat kaasua. Variaattoritopicciin kyselyt esim siitä, mitä tehdä kun skode ei pysy kiihdytyksessä huipputehon kierroksilla. Liikkeellelähtöön liittyvät jutut kytkintopicciin. Mikäli et tiedä mihin kategorisoida vika, kirjoita tietämätön käyttäjä-topicciin.

Ja aivan ensiksi kannattaa tietenkin lukea tietopankin asiaan liittyvät artikkelit.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
minäkö
Liittynyt:
4.6.2013 16:59
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut minäkö » 12.8.2013 14:39

Mitä kannattaa huomioida laittaessa teharin täysin vakioon Peugeot Speedfight 2:seen? Putkena siis Stage 6 Replica Pro. Kevyemmät rullat? Isompi Suutin? :nörtti: :nolo:
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut jkoljo » 13.8.2013 17:05

Foorumille kirjoitettaessa on hyvien tapojen mukaista lukea aloitusviesti.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
R0X1
Pyörä:
Yamaha Aerox -12
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
17.6.2012 19:38
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut R0X1 » 25.8.2013 21:10

Luin jostain muualta että pro replicassa on kovat äänet, ja joku oli vastannut siihen että poraa niitä änkän reikäputken reikiä isommaksi niin hiljenee(?) Eli kysyn vaikuttaako tuo poraaminen paljoa ääniin verrattuna esim. leovince zx-r ääniin jotka on aika hiljaiset... mitään poliisien ja mummojen inhokki mopoa kovilla äänillä en haluaisi tehdä :lol:
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut jkoljo » 29.8.2013 10:00

Ei Pro Replica mitenkään kuimmoisen kovaääninen ole. Pidät vaan huolen että änkässä on hyväkuntoiset villat sisässä, mikä pätee jokaiseen putkeen. Voihan sitä reikäputkea toki porailla, mutta sitten villojen käyttöikä todennäköisesti vähän lyhenee.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
thekronan
Pyörä:
Yamaha Aerox
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
3.10.2012 17:48
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut thekronan » 3.9.2013 19:16

elikkäs tehari ehdotuksia otetaan vastaan. yamaha aerox ja vireinä stage6 racing MK2 70cc , 21mm dellorto , stage6 R/T variaattori , Stage6 R/T hihna , stage6 torgue control kytkin , stage6 R/T kytkinkello ja tarkotus olis laittaa stage6 R1200 putki. kellään kokemusta kyseisestä putkesta ja onko parempia putki ehdotuksia kyseisille virityksille?
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut jonik1 » 3.9.2013 20:42

Riippuu millaseen käyttöön tulee. Ite laittaisin Yasunilta C16 tai C21, Stagelta R1200 tai R1400.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
temez2
Liittynyt:
29.7.2013 23:05
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut temez2 » 5.9.2013 9:48

ostin tämmösen putken https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/467
nii onko tässä kuri ja jos on nii missä? ennen oli kiinni virivari meni 60km/h vakioputkella ja nyt teharin kanssa menee 60km/h virivarin kanssa mikä vikana?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Palezu » 6.9.2013 0:38

Tuo putki on kyllä yks paskimman näköisistä kaupan tehareista mitä oon nähny.. :D Selvästi halvimmalla tehty, alkukäyrä on tasapaksu ja paisarin alku ronskisti hitsattu sen päähän. Paisarikin näyttää siltä että prässimuotti on tehty nurkan periltä löytyneistä lieriöistä. Eipä silti, on tullu nähtyä monia juuri tuon tapaisia putkia jotka näyttää aivan paskoilta mutta toimii silti yllättävän hyvin. Ja vikahan voi toden totta olla säädöissäkin.

Karkeasti arvioituna ei tuo putki niin kovin huonolta näytä, alkukäyrä on pitkähkö mikä tarkoittaa vakiopytylle sopivaa kierrosaluetta ja paisarin muodot ei näytä kovin älyttömiltä. Pahin vika tuossa vain on tuo tasapaksu alkukäyrä ja jyrkkä paisarin liitos, virtausominaisuudet eivät varmaan ole kovin hyvät. Eli saattaa tuo toimiakin.

Mikä mopo on kyseessä? Yhen kaverin cpi:hin laitettiin tehari joka minun mielestäni ois pitänyt olla ihan hyvä mutta siltikin se ei mikään mahdottoman tehokas ollut ja ilman prikkaa kelasi tasaisella juuri ja juuri 65. Sittemmin syy paljastui sylinteriin jossa oli melkoisen pienet aukot. Naraku/TNT yms tarvikesylintereissäkin on isommat ja niillä yleensä kiihtyy kulkee ihan kohtuullisesti useimmilla tehareilla.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
temez2
Liittynyt:
29.7.2013 23:05
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut temez2 » 6.9.2013 8:59

Kyseessä on siis Honda x8rs supersport ja suuttimen vaihoin 78 (vakio) 82
Kiihtyvyyttä ja vääntöä toi huomattavasti lisää :roll: mutta ei nopeutta
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 6.9.2013 22:54

X8R:ssä on elektroninen kierrosluvun rajoitin CDI-boksissa. Saa poistettua kun katkaisee CDI-boksin sisällä olevan "niitin". Google löytänee ohjeita tuohon ja mallikohtaisessa keskustelussa on lisää infoa aiheeseen liittyen.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
temez2
Liittynyt:
29.7.2013 23:05
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut temez2 » 7.9.2013 10:28

on katkaistu niitti cdi:stä
Wheelie#
Pyörä:
Derbi Te4m 80cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
24.11.2012 21:28
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Wheelie# » 28.9.2013 23:56

thekronan kirjoitti:elikkäs tehari ehdotuksia otetaan vastaan. yamaha aerox ja vireinä stage6 racing MK2 70cc , 21mm dellorto , stage6 R/T variaattori , Stage6 R/T hihna , stage6 torgue control kytkin , stage6 R/T kytkinkello ja tarkotus olis laittaa stage6 R1200 putki. kellään kokemusta kyseisestä putkesta ja onko parempia putki ehdotuksia kyseisille virityksille?


Mitä haet paremmalla putkella? alakiekkasempaa et saa 1200:sella eli jos keulia haluat niin miks oot ostanu tuon racing pytyn? :eek: Koska sp pytty ja pro putki ois ollu paljon parempi yhdistelmä entäkö s6r alimitotetulla kokoonpanolla (21mm kaasari+giannelli extra) mutta jos tuon kulkemaan haluat niin pitemmät perävälit ja yasuni c21 tai 1400..............
thekronan
Pyörä:
Yamaha Aerox
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
3.10.2012 17:48
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut thekronan » 29.9.2013 20:18

Joka tapauksessa ostan sen R1200 putken joten ens kesäksi tekniikka tulee olemaan : S6 racing 70cc mk2 , s6 hpc kampura , s6 R1200 , R/T oversize variaattori , R/T oversize hihna , Torgue control kytkin , R/T kytkinkello , S6 intake system ja semmosta. ja eiköhän se keulikkin ko säätää vain variaattorin oikein.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 29.9.2013 20:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista