Sivu 56, 60:sta

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 5.8.2020 12:46
Kirjoittanut Riejuilija
Skoottereitten takavariaattoreissa tuntuu olevan kuraa olevia takavari/kytkin paketteja myynnissä...
yks ei mahtunut paikoilleen kun takalaippa hinkkaa varin kuoreen...liian leveä reunus...
toisessa taas klappia mopon poikittaissuunnassa...rasittaa hihnaa, kuluttaa , kuumentaa.
ja kolmas oli kait jousi niin löysä että päästi hihnan liian aikaisin juureen ja tällöin nousi liian ylös etuvarilla ja hinkkasi pendixiin...kuumeni ja sorvautui ja katkesi.
Eli tuota kannattaa joskus tutkailla ja ostella vähän laadukkaampi takavari.

Nyt on hyvä ja alkoi hihna kestämään ja lämmötkin pysyy järkevämpinä.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 5.8.2020 15:23
Kirjoittanut Kymco agilty
Riejuilija kirjoitti:Skoottereitten takavariaattoreissa tuntuu olevan kuraa olevia takavari/kytkin paketteja myynnissä...
yks ei mahtunut paikoilleen kun takalaippa hinkkaa varin kuoreen...liian leveä reunus...
toisessa taas klappia mopon poikittaissuunnassa...rasittaa hihnaa, kuluttaa , kuumentaa.
ja kolmas oli kait jousi niin löysä että päästi hihnan liian aikaisin juureen ja tällöin nousi liian ylös etuvarilla ja hinkkasi pendixiin...kuumeni ja sorvautui ja katkesi.
Eli tuota kannattaa joskus tutkailla ja ostella vähän laadukkaampi takavari.

Nyt on hyvä ja alkoi hihna kestämään ja lämmötkin pysyy järkevämpinä.

Tuo mun kymco oli vuoden tai pari seisonnassa niin mietin että voiko olla että takavari ois jotenkin "jähmettynyt" ja ei päästä enää hihnaa loppuun asti

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 5.8.2020 15:24
Kirjoittanut Kymco agilty
Kymco agilty kirjoitti:
Riejuilija kirjoitti:Skoottereitten takavariaattoreissa tuntuu olevan kuraa olevia takavari/kytkin paketteja myynnissä...
yks ei mahtunut paikoilleen kun takalaippa hinkkaa varin kuoreen...liian leveä reunus...
toisessa taas klappia mopon poikittaissuunnassa...rasittaa hihnaa, kuluttaa , kuumentaa.
ja kolmas oli kait jousi niin löysä että päästi hihnan liian aikaisin juureen ja tällöin nousi liian ylös etuvarilla ja hinkkasi pendixiin...kuumeni ja sorvautui ja katkesi.
Eli tuota kannattaa joskus tutkailla ja ostella vähän laadukkaampi takavari.

Nyt on hyvä ja alkoi hihna kestämään ja lämmötkin pysyy järkevämpinä.

Tai sitten siinä o huono cdi? Tai liian pieni hihna?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 5.8.2020 19:46
Kirjoittanut Kymco agilty
K

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 6.8.2020 12:11
Kirjoittanut Riejuilija
Teräs ruskea??? Se merkkaa noin 250 asteen paikallista lämpötilaa... :eek: 8o
Onkos muut osat vaihtaneet myös väriä.

Ei kait siellä hankaa metalli metalliin? Puristaahan mutteri oikeesta kohtaa eikä jätä lautasia vapaasti pyöriviksi...

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 6.8.2020 12:47
Kirjoittanut Kymco agilty
Riejuilija kirjoitti:Teräs ruskea??? Se merkkaa noin 250 asteen paikallista lämpötilaa... :eek: 8o
Onkos muut osat vaihtaneet myös väriä.

Ei kait siellä hankaa metalli metalliin? Puristaahan mutteri oikeesta kohtaa eikä jätä lautasia vapaasti pyöriviksi...

Ei oo muissa osissa näkyny väriä ja vakiohokkissa ei ole yhtään

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 7.8.2020 7:48
Kirjoittanut Riejuilija
Kiristyyhän etuvarin lautaset ihan oikeasti kun vetäset pultin momenttiin? Ettei jää kantamaan akselin päästä se mutteri?
Onhan momentti oikea?
Eihän takavarissa ole klappia kun käsin sitä nytkyttelet eri suuntiin?
Onhan hihna oikean kokoinen eikä sen kokoinen mitä varaosamyyjä myy?
Rullat pyöreet ja oikein päin? Paino järkevä?
Shimmilevyillä voi hakea myös kiihtyvyys/nopeus optimia.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 7.8.2020 15:53
Kirjoittanut Kymco agilty
Riejuilija kirjoitti:Kiristyyhän etuvarin lautaset ihan oikeasti kun vetäset pultin momenttiin? Ettei jää kantamaan akselin päästä se mutteri?
Onhan momentti oikea?
Eihän takavarissa ole klappia kun käsin sitä nytkyttelet eri suuntiin?
Onhan hihna oikean kokoinen eikä sen kokoinen mitä varaosamyyjä myy?
Rullat pyöreet ja oikein päin? Paino järkevä?
Shimmilevyillä voi hakea myös kiihtyvyys/nopeus optimia.

Kyllä lautaset on tarpeeksi Kireellä ja en oo huomannut takavarissa "klappia" ja hihna on tietääkseni vakio mutta silti ihan hyvässä kunnossa ja rullat on oikein... Voiko niitä edes laittaa väärinpäin? Ja rullien paino 7g

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 7.8.2020 20:30
Kirjoittanut Riejuilija
jos holkki on liian pitkä ei lautaset pääse yhteen eli hihna ylös etuvarilla...ei kulje
jos taas liian lyhyt niin sitten pääsee liian ylös...eli mieluusti sopiva tai shimmeillä säädettävä...

ja taas takavarilla jos jousi liian jäykkä ei pääse hihna alas ja mopo ei kulje
jos liian löysä niin luistaa

Hihna liian lyhyt ei kulje liian pitkä hihna menee palasiksi

myös kuun asento ja venuksen asema vaikuttaa... :lol:

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 7.8.2020 23:20
Kirjoittanut X8R jonne
Mitkä rullat olis hyvät honda x8r:ään josta on katkaistu niitti rajottimesta ja multivari on kiinni? :|

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 8.8.2020 21:58
Kirjoittanut Kymco agilty
Riejuilija kirjoitti:jos holkki on liian pitkä ei lautaset pääse yhteen eli hihna ylös etuvarilla...ei kulje
jos taas liian lyhyt niin sitten pääsee liian ylös...eli mieluusti sopiva tai shimmeillä säädettävä...

ja taas takavarilla jos jousi liian jäykkä ei pääse hihna alas ja mopo ei kulje
jos liian löysä niin luistaa

Hihna liian lyhyt ei kulje liian pitkä hihna menee palasiksi

myös kuun asento ja venuksen asema vaikuttaa... :lol:

Holkki on yhtä pitkä kun vakio ja takavarin jousta en oo ikinä vaihtanukkaan ja skootteri kyllä alamäkeen ottaa vauhtia mutta heti kun tulee tasaselle nii menee just sen 40 ja ylämäkeen meinaa hyytyä :s

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 9.8.2020 20:56
Kirjoittanut Riejuilija
kuinkahan korkealle remmi nousee etuvarin lautasilla...kulumajäljestä näkee...
Voi myös vetästä lautaseen viivan tussilla pystysuunnassa ja ajella muutama kymmenen km ja kattoa sitten mistä kohdista tussi on häipynyt.

Jossei nouse ylös niin ei kulje. Siihen voi olla sitten vikana: liian pitkä holkki, lyhyt remmi tai takavari liian kiree.

Raskailla rullilla pitäs nousta ylemmäs...mutta jos koneessa ei tehoa niin ei jaksa tietty nostaa...tällön kevyemmillä voi olla parempi

Kaasarin suutin?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 10.8.2020 16:21
Kirjoittanut Kymco agilty
Riejuilija kirjoitti:kuinkahan korkealle remmi nousee etuvarin lautasilla...kulumajäljestä näkee...
Voi myös vetästä lautaseen viivan tussilla pystysuunnassa ja ajella muutama kymmenen km ja kattoa sitten mistä kohdista tussi on häipynyt.

Jossei nouse ylös niin ei kulje. Siihen voi olla sitten vikana: liian pitkä holkki, lyhyt remmi tai takavari liian kiree.

Raskailla rullilla pitäs nousta ylemmäs...mutta jos koneessa ei tehoa niin ei jaksa tietty nostaa...tällön kevyemmillä voi olla parempi

Kaasarin suutin?

Ennen siinä lautasessa oli selkee jälki mutta nyt kun on se suora holkki nii se jälki on pyyhkiytynyt pois koska alamäessä tuntee kuinka se hihna nousee ylos asti ja kun skootteri on keskijalalla ja laittaa täyskaasun niin silloinkin kyllä huomaa että hihna nousee hyvin mutta heti kun menee ajamaanaa niin ei jaksa kousta
Usko että jos se on jotenkin mahdollista niin talavarin jousi vois olla kovettunut kun tuo skootteri on ollut jonkun aikaa seisonnassa ja suutin on 80 ja todennäköisesti vaihdan sen suurempaan ja otan ilmanoutsarin ilmantuolon kuristuksen pois
Osaisitko sanoa että minkä kokoinen suutin kannattais laittaa sitten

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 11.8.2020 9:14
Kirjoittanut Riejuilija
mites venttiilit on säädetty?

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiLähetetty: 12.8.2020 18:58
Kirjoittanut Kymco agilty
Riejuilija kirjoitti:mites venttiilit on säädetty?

Itse en ole venttiiöeihin kokenut kun ei ole vehkeitä mutta en usko että niitä on kukaan muukaan säätänyt