Yleistä keskustelua variaattorista

Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 28.8.2012 16:52

Itekki tilasin aikoja sitte ei niitä ollu, joten lähti saksaan tilaus.
Nyt ne on ollu paikallaan pitäs kait ostaa oikeet rullat mut toimiihan noiki. :D
It Ain't fast without mixed gas!
pellee
Liittynyt:
3.5.2012 21:18
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut pellee » 28.8.2012 21:21

http://www.youtube.com/watch?v=3LRnMZPsWIc Osaako joku kertoa, että mitkäköhän nuo slaiderit on? Näyttää kiihtyvän paljon paremmin tollasilla. Sopiiko nuo iha vaikka pösön vakio variin vai pitääkö olla joku tietynlainen kuppi?
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 28.8.2012 21:30

Sopii vakiovariin, ei tarvi olla mitään erikoista kuppia.

Nimellä dr pulley löydät jostakin nettikaupoista.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 28.8.2012 21:49

Parta779 kirjoitti:Itekki tilasin aikoja sitte ei niitä ollu, joten lähti saksaan tilaus.
Nyt ne on ollu paikallaan pitäs kait ostaa oikeet rullat mut toimiihan noiki. :D

Mitä tarkotat oikeilla rullilla? :D
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Dementikko » 28.8.2012 22:24

Noita säätöpakettien rulliahan ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, vaan että testataan oikea paino ja laitetaan sitten sen painoiset "oikeat" rullat tilalle. Olenpa minäkin ajanut jo tovin noilla säätörullilla, eikä mitään ongelmaa.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 29.8.2012 8:00

Jaa,sitten varmaan tilaan jotkut muut kun suurinpiirtein tiedän minkä painoiset pitää olla :)
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Juunish » 29.8.2012 13:14

Varmaan tänne kuuluu:

mitä auttaa pidempi hihna midrace virien kanssa?
mitä eroa ensiö- ja toisioväleillä? mihin vaikuttaa?
Midrace Aerox projekti
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Palezu » 29.8.2012 16:09

1. Ei mitään ellei sulla ole jotain viritysvariaattoria joka nimenomaan vaatii pidemmän hihnan, esim malossi overrange (?)
2. Tuon voi käsittää monella eri tavalla, yleisesti ottaen skootterissa käsittäisin tuon niin että variaattori on ensiövälitys ja perävälit toisiovälitys, mutta perävälien hammasrattaisto jakaantuu käsittääkseni vielä omiin ensiö ja toisioväleihin eli siellä on kaksi eri paria hammasrattaita, ensimmäinen pari alentaa välityssuhdetta jonkun verran ja toinen pari alentaa vielä jonkunverran ja välittää voiman sitten takarenkaalle. Eli periaatteessa tuohon ei ole oikein järkevää vastausta että mitä eroa on ensiö ja toisioväleillä. Mutta voin vastata että muuttamalla perävälien ensiö tai toisio ratastuksia, voit tavallaan vaihtaa skootteriin pidemmät tai lyhyemmät välit kuten vaihdemopossa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Juunish » 29.8.2012 19:51

Ok, eli periaatteessa ei ole mitään merkitystä vaihdanko ensiö- vai toisiovälit kun tarttee saada lissää huippuja. Mihinkä saakka roxin perävälit riittää? 105?
Midrace Aerox projekti
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 29.8.2012 20:09

About. Mutta kato nyt säädöt (kaasari, vari, sytytys) ekaks.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Juunish » 29.8.2012 20:29

Jooo.. oon vaan pikkasen asioiden edellä kun into on niin kova :D
Midrace Aerox projekti
Mr. Jog
Pyörä:
Yamaha jog r 2008 70 cc lower sport
Liittynyt:
27.5.2012 14:54
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Mr. Jog » 31.8.2012 18:08

Mikäs nyt kun yhtäkkiä ei jaksa nostaa kierroksia lainkaan? Silloin kyllä nostaa kierroksia kun minä en istu päällä :D. Kenties vp-jousi löystynyt? Vp-jousi on malossi pun. ja ollut kiinni vasta n 500 km. Variaattroinkoppaa ei ole jäähdytetty.
Virit:
pro replica
sport pro vari
17.5 mm kaasutin, 82 suutin
70 cc streetrace
5 g rullat
latezii
Liittynyt:
6.10.2011 13:49
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut latezii » 31.8.2012 19:39

cpi formulasta irtos variaattorinkopan sisältä polkasukiksin jousi mutta nyt en osaa laittaa sitä enää oikein ja miten se tulee siihen akseliin ??? oisko missää kuvaa tai asennus videoo että miten se tulee sinne oikein ?!

Kiitos etukätee :D
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 2.9.2012 14:43

Mr. Jog kirjoitti:Mikäs nyt kun yhtäkkiä ei jaksa nostaa kierroksia lainkaan? Silloin kyllä nostaa kierroksia kun minä en istu päällä :D. Kenties vp-jousi löystynyt? Vp-jousi on malossi pun. ja ollut kiinni vasta n 500 km. Variaattroinkoppaa ei ole jäähdytetty.
Virit:
pro replica
sport pro vari
17.5 mm kaasutin, 82 suutin
70 cc streetrace
5 g rullat


Suosittelen jäähytys reikiä, onhan läpät kunnossa?
It Ain't fast without mixed gas!
veltsu_
Liittynyt:
3.4.2011 12:53
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut veltsu_ » 3.9.2012 11:57

Derbi Gp1 open ja hukkikset tukossa ja varista löytyy malossin multivari tuli sit laitettua rajoitin prikka takas ja kokeiltua 5mm leveää prikkaa sillä huiput 66km/h mittariin ja gps näytti 63km/h sit heitin vakio prikan leveys 6mm paikoilleen huiput 60km/h ja gps tallensi 58km/h, varmaan mittari heittää todellisuudessa sen 5km/h?? Nyt ainaski kiihtyy vieläkin mukavasti ja mittarin mukaan 50km/h ajaessa soppelin kuulosta ettei kierrokset ns.huuda älyttömästi mut tippuiskohan tuo nopeus vielä vähän tai meniskö kierrokset vieläkin nätimmin 50 vauhdissa jos vaihtaisin nuo 7,2gr rullat tuonne multivariin jotka tuli sen mukana...? Multivarissa nyt vakio rullat kun mielestäni noilla 7,2gr ei hyökännyt niin mukavasti (kiihtynyt) mitä nuo vakiot, noistakaan mitkä nyt paikoillaan tiedä onko ne vakiot (ei mitää merkintää eikä vaakaa missä punnita) vai onko entinen omistaja vaihtanut ne jossain välissä.

Niin ja samalla setupilla mutta vakio varin hilppeet niin otti huiput 54km/h ja huusi kuin syötävä ajaessa 50km/h mittarin mukaan

Edit:pistin malossin 7.2gr rullat mitkä tuli tuon multivarin mukana sitte paikoilleen ja kyllä nyt niillä hieman paremmin pelittää ei tainnut olla viimeksi joku juttu säädöissään ku ilman prikkaa ja kuristuksia testasin ja ei toiminut...olikohan muistaakseni et kaasari ei ollut säädöissää?? Nyt kumminki pelittää :) huiput 60 mittariin ja 50 ajellessa ei huuda. tarkoituksena nyt vaan saada ettei huutaisi 50 vauhdissa sekä kuluttais ainetta maltillisesti ja ettei verot nasahda. vois vielä kokeilla tuota malossin 7mm leveää rajoitin prikkaa tai 6,5mm leveää.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista