Yleistä keskustelua variaattorista

Pyörä:
Yamaha Aerox 06
Liittynyt:
2.2.2014 2:32
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Pudde » 26.7.2014 1:38

Kun on viritysvariaattoria hommaamassa niin onko multivari ehdoton ykkönen? Onko esimerkiksi stage 6 tai motoforce variaattori millään tavalla erilainen vai onko ero vain hinnassa? :)
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 26.7.2014 11:55

Kyllä Stage6 Sport Pro on varmaan paras näistä "perus"virivareista, multivari sen jälkee. Stage on myös kohtuu halpa, joka ei ainakaa huononna sitä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Liittynyt:
13.6.2014 19:50
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut RY6 » 27.7.2014 12:09

Jos laitan Keewayhin tuon 17,5x804mm Piaggion hihnan mikä on ilmoitettujen mittojen mukaan 0,5mm leveämpi niin tarviiko sille laittaa jotain säätöprikkoja vai ootteko laittanut suoraan ilman mitään?
Pyörä:
Peugeot Jet Force 06. EX Rieju Spike 09, EX Rieju MRT 11
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
25.4.2012 19:21
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Zuppox » 4.8.2014 21:10

Mikäs aiheuttaa sellaista vinkunaa tossa pösössä. Eli jos sulla on kaasua enemmän kuin 1/2 niin alkaa kuulua erittäin rasittavaa vinkunaa. Otin varikopan pois ja siellä ei ollu mitään kummallista mutta renkaassa kun ottaa kiinni ja heiluttaa niin siinä on klappia jonkin verran. Eli mitä nyt on menossa paskaksi. Vian huomasin sen jälkeen kun skootteri oli seissyt yön yli pihalla.
Pyörä:
Peugeot Jet Force 06. EX Rieju Spike 09, EX Rieju MRT 11
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
25.4.2012 19:21
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Zuppox » 4.8.2014 21:10

Mikäs aiheuttaa sellaista vinkunaa tossa pösössä. Eli jos sulla on kaasua enemmän kuin 1/2 niin alkaa kuulua erittäin rasittavaa vinkunaa. Otin varikopan pois ja siellä ei ollu mitään kummallista mutta renkaassa kun ottaa kiinni ja heiluttaa niin siinä on klappia jonkin verran. Eli mitä nyt on menossa paskaksi. Vian huomasin sen jälkeen kun skootteri oli seissyt yön yli pihalla.
Liittynyt:
19.4.2014 17:26
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut skopojätkä » 26.8.2014 17:37

Ostin vakio keeway ry6:een 5,5g rullat, ja ajattelin avata variaattorin pultin kiilaamalla hammasratas jollain puupalikalla, mutta kun avasin varin, hammasratas vain pyöri tyhjää vasemmalle eli pultin avaus suuntaan mutta oikealle pyörittäessä hammasrataskin pyörii.
Miten saan varin auki ilman pulttipyssyä??
Ja onhan keeway ry6 normaalisuuntaiset variaattorin pultin kierteet?

vastauksia pikaisesti, kiitos ;)
Liittynyt:
5.6.2012 17:14
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut kiMMMe » 28.8.2014 9:32

Moi. Ensimmäistä kertaa leikkisin variaattorin kanssa eilen ja vaihdoin Roxiin Hebon multivarin. Laitoin sen kaveriksi 6g rullat mutta eihän tuo enään kierrä piikille asti edes, saati kulkje kovempaa kuin noin 45 :D onko siis liian painavat rullat? ennen kulki sen 70 vanhoilla rullilla josta puolet jopa rikki ja kulunu. Mitkä rullat olisi mahtaa sopivat? Muita virejön on s6 pro rep putki
Liittynyt:
28.4.2013 17:46
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Ilkku_99 » 1.9.2014 18:56

Juu elikkäs mikäs ihme mun boosterissa on kun aluks kun lähtee liikkeelle kiertää ihan helvetinperkeleesti sitte vähänajan jälkeen kierrokset laskee ja vauhti laskee o.o..
En oikein tiiä variaattoripeleistä kauheasti mutta sen oon tajunnut että tossa on Malossin multivari ja joku keltainen vastapaine jousi.. siinä ainoat viritykset + malossin hiilariläpät Stadge6 rungolla + 100suutin ! Auttakaa hämmentynyttä :s :s

niinjuu ja kun lähtee liikkeelle ravistaa hiaman ja isoilla kierroksilla variaattorista kuuluu epämääräinen ininä..
Liittynyt:
22.4.2009 18:29
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut juhaa » 2.9.2014 11:34

Sym Orbit ja variaattorin hihnan alkuperäiset mitat ovat 723x18x30, kuinka tarkkoja nuo mitat ovat, voiko tilalle laittaa esim. 729 x 18 x 30 tai 724 x 17,5 x 30?
Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut jkoljo » 4.9.2014 19:15

Ei se puolesta millistä kiinni ole, variaattori kompensoi virheen. Mikäli hihna on vakiota leveämpi, variaattori ei välttämättä pääse aivan pienimmälle vaihteelle ennen kuin hihna kuluu hieman. Näkisin että 724 x 17,5 x 30 on aivan hyvä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 5.10.2014 19:49

Moro
Mites midrace tasolla riittääkö tuo oversize jossa tulee etuvari vai onko pakko ostaa koko setti missä tulee myös takalautaset?
It Ain't fast without mixed gas!
Liittynyt:
13.9.2014 10:22
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut naapurin arska » 7.10.2014 19:13

http://www.moposport.fi/fi/kytkinjouset ... DQQPvl_t4E onko tossa vakio jousia vastaavia ?
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 8.10.2014 20:41

Pööki kirjoitti:Eipä tuosta oversize-varista ole yksinään mitään hyötyä ellei muokkaa takavaria aukeemaan enemmän kuin vakiona. Perus virivari ja pidemmät perävälit tai sitten koko oversize-paketti (etuvari, takavari, oversize hihna)


Aivan aivan, tulikin hommattua jo tuo takavari ja tuleepi koko setti käyttöön, kiitos tästä.
It Ain't fast without mixed gas!
Liittynyt:
25.8.2014 16:45
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Juuso___ » 17.10.2014 13:29

Kertokaas ny mikä tota X8R-S:sää vaivaa? Ostin kuukausi aikaa turpokitin teharin. Sillon pistiin kiinni ja vakiorullilla huiput tippu verrattuna vakio putkeen, koitin että mitä tapahtuu 8g rulli -> piti työntää liikkeelle, 10g edelleen piti työntää alkuun, sitten v'''tti ja pistin vakiorullat (jotka jo liki kolmion malliset) nyt joutu niilläkin työntää alkuun, pistin vakio putken -> edelleen sama homma, nyt pistin 6.5g rullat, vieläkin työnnettävä 10 km/h asti sitten liikkuu, mutta melko kehnosti... Kertokaas mitä nyt koitan? :x
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 17.10.2014 14:18

Kevyemmät rullat, jäykemmät kytkinjouset ja vp-jousi, isompi suutin?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista