Sivu 99, 106:sta

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 11.5.2014 15:28
Kirjoittanut Makeeee_
Eipä auttanu painavemmat rullat, kiihty hitaasti mutta kulki kun aropiru. Oisko jäykempää vp jousta kehiin?

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 12.5.2014 16:14
Kirjoittanut probleema
Onko tuossa minun pökötissä mikä vika kun lyö käyntiin niin käy tyhjäkäynnillä mutta kun vääntää kaaasusta niin rubeaa booamaan ja kun löysää kaasun niin käy ihan hyvin. Mikä on vikana saako liian vähän bensaa vai mikä on??

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 12.5.2014 18:15
Kirjoittanut AceFin
Kuulostaa siltä, ettei saa kunnolla bensaa. Syynä voi olla mm. liian matala bensanpinta kaasarissa, hana tukossa tai letku mutkalla.

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 12.5.2014 22:21
Kirjoittanut probleema
No miten tuota bensanpintaa voi nostaa... :eek:

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 12.5.2014 22:38
Kirjoittanut AceFin
Kohoa pitää vääntää hiukka ylöspäin, että bensaa tulee kaasariin enemmän ennen venttiilin sulkeutumista. Kuitenkin jos mopo on aiemmin toiminut hyvin etkä ole kaasariin koskenut, niin en lähtisi sitä vielä tässä vaiheessa sorkkimaan. Varmista, että bensa pääsee tankista kaasariin vapaasti ja voit vaikka kokeilla putsata suuttimen.

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 12.5.2014 23:07
Kirjoittanut jasutin
Vaihdoin vakio pytyn tohon Stage6 50cc alu pyttyyn niin ei oikeen ota piikkiä niin voisiko johtua liian löysästä vp-jousesta? Ottaa piikin vasta siinä n. 55-60km/h vauhdissa. Tällä hetkellä kiinni 30% vp-jousi ja toimi vakio pytyllä hyvin. Putkena toimii Giannelli Extra. Ottaa siis piikin kun lähtee paikaltaan mutta ei oikein pysy siinä.

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 16.5.2014 19:41
Kirjoittanut Shaaami
Elikkäs 06 mbk nitro ei mitää ihmeellistä tehty kui prikkaa hiottu ja alkukäyrän kuristukset pois , ajettu nyt 15-20 tonnia (koneremppa 10 tonnin kohalla ainakin entisen omistajan mukaan) ja ruvennu laiskistumaa , mistäköhä tämä voisi johtua?
itse veikkaisin että leipasee pian / variaattorin hihna venynyt/löystynyt tain jotain.
olisiko mitään ideoita että mikä voisi olla syy? huiput on tippunut about 10-5 km ja kiihtyvyys hieman.

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 17.5.2014 14:50
Kirjoittanut Vauhtiviivatarra
Kannattaa ihan aluksi tarkistaa variaattorin kunto eli hihnan kuluneisuus, rullakupin urautuneisuus ja rullien kantikkuus.

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 20.5.2014 21:34
Kirjoittanut jonihiekkanen
Elikkäs auttakaa. MBK nitro ei ota piikkiä lainkaan ajossa, mutta rengas ilmassa ottaa hyvin kierroksia. onko liian löysät varin jouset? ja mikä suutin olisi optimaalinen?
ilmanputsarina toimii bilteman vaahtomuovi putsari.

tekniikkana toimii:
Malossin sport 50cc
Stage6 Pro replica
top performance kytkin
tpr vihreät kytkinjouset
tpr vihreä vp-jousi
17,5mm kaasari
90 suutin
vakio etuvari
kevyet rullat (en muista painoa)

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 21.5.2014 19:48
Kirjoittanut jkoljo
Sinun täytyy kuvailla ongelma paremmin, jotta foorumi osaa auttaa. Tuntuuko että skootterista katoaa täysin teho kun painat kaasun pohjaan, vai onko tehoa jonkin verran, mutta kone ei vain pääse korkeille kierroksille? Oletko kokeillut ottaako se piikin vakioputsarilla?

Vika löytyy variaattorin säädöistä tai seossuhteesta. Kun olet keksinyt vastaukset em kysymyksiin, kirjoittele ne foorumille ja kerro samalla rullien paino. On todennäköistä että koneesi tarvitsee isomman, omien kokemuksieni mukaan noin 110-125 -kokoisen suuttimen.

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 22.5.2014 11:47
Kirjoittanut jonihiekkanen
Tehoa on jonkin verran mutta ei päästä korkeille kierroksille. paikaltaan kun lähtee välillä mutta hyvin harvoin ottaa olemattoman piikin. rullat on 4gr. ja vakioputsarilla käyttäytyi samanlaisesti. ja sen unohdin mainita että myös malossin hiilikuituläpät on paikassa.

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 24.5.2014 11:07
Kirjoittanut jkoljo
Okei. Nuo TPR jouset eivät oikein vakuuta, lähtisin niitä vaihtelemaan ensiksi. Malossin +15% - +60% kokoluokka on ok. Moposportilta saa. Ja kokeile suutinta tuosta kokoluokasta mitä mainitsin. Rullat ovat suurinpiirtein ok.

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 24.5.2014 18:20
Kirjoittanut jonihiekkanen
Kiitos avusta :)

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 27.5.2014 8:30
Kirjoittanut Pose_
TÄYSKAASULLA booaa ja poksahtelee putkessa!?
muuten vastaa kaasuun ja pyörii ihan ok. Pienellä kaasulla saa nostettua kierroksia.

Piaggio nrg 50 power dd 05 tuli ostettua pikku vikaisena työmatka mopoksi.
Vaikutti ostaessa, että säädöt on vaan pielessä (Paikallaan oli joku bilteman tarvike putsari ja suutin 92).
Kokeilin vakio putsaria ja eri kokoisia suuttimia, mutta parhaiten sai toimimaan jollain 62 suuttimella ja ryyppy päällä.
Noh tämän jälkeen ilmavuodot korjattu ja vaikka mitä kokeiltu! tuossa listaa mistä ollaan vikaa löydetty/ yritetty etsiä:
kampiakselin stefat vaihdettu, alakerta avattu ja kasattu uudelleen kunnon tiiviste aineella, imukaula tarkastettu,läppärunko vaihdettu,bensapumppu vaihdettu,letkut, sylinteri ja mäntä vaihdettu mukana tulleeseen 70cc (nyt kiinni 92 suutin tarvike putsari) CDI boksi, tulpanhattu, johto tulppa vaihdettu.

Oisko ideoita mistä voisi vielä vikaa etsiä!?

Re: Tekniset ongelmat

ViestiLähetetty: 2.6.2014 12:49
Kirjoittanut JustCaus3
Roxissa ois jottai pientä sähköongelmaa, taino ei niin pientäkään :D
Takajarruvalo palaa ku antaa kaasua mutta mikään muu ei toimi missään vaiheessa, kaikki valot, töötti, vilkut hävisivät samaan aikaan kun olin kottiin jostain ajelemasta, jos joku viittisi kertoa missä vika. Ite veikkaan magneettoa koska ei saa tarpeeksi virtaa siihen jarruvalolle ku on tyhjäkäynnillä.