Tekniset ongelmat

<Tero>
Pyörä:
Beta RR 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
1.12.2012 1:15
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut <Tero> » 5.8.2014 1:25

Repäsin kerran tulpanhatun ajatuksissa niin kovaa irti että se meni hajalle niin vaihoin tulpanhatun ja siihen tulevan johdon pätkäisten johdon puolesta välistä poikki ja puristamalla liittimillä uuden johdonpuolikkaan tulpanhatulla vanhaan johdonpuolikkaaseen kiinni. Lisäsin liitoskohtaan ainakin 5 kerrosta sähköteippiä eristeeksi. Akkuongelma oli jo pitkän aikaa ennen tätä. Mutta voiko tämmöinen patentti aiheuttaa jotain sytytysongelmia?
tvaatainen
Liittynyt:
9.8.2014 6:29
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut tvaatainen » 9.8.2014 6:44

Nyt loppui ideat.

Kyseessä uudenkarhea Keeway F-act ja kipinä hukassa.

Cdi vaihdettu (Naraku), cdille tulevat piuhat mitattu, maa mitattu/tarkistettu, sytytyspuolalle tulevat piuhat mitattu, sytytyspuola vaihdettu hattuineen ja testattu toimivaksi, tulppa vaihdettu, piuhaviidakon liittimet tarkistettu.
Startti pyörittää, bensaa tulee mutta kipinä puuttuu, kokeiltu myös runkoon tuloksetta.
Impulssikäämin välykset tarkistettu.

Muutokset: Kuriton alkukäyrä, multivar jousineen, suutin, prikka tietenkin pois. (Oli: Giannelli Reverse)

Ajon jälkeen seisoi pari-kolme viikkoa jonka jälkeen ei ole herännyt. Staattori?

Vinkkejä missä mättää?
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jonik1 » 9.8.2014 10:58

CDI luultavasti, ei toimi aina uutenakaan.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Akilrl
Liittynyt:
1.10.2013 8:22
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Akilrl » 13.8.2014 7:31

tvaatainen kirjoitti:Nyt loppui ideat.

Kyseessä uudenkarhea Keeway F-act ja kipinä hukassa.

Cdi vaihdettu (Naraku), cdille tulevat piuhat mitattu, maa mitattu/tarkistettu, sytytyspuolalle tulevat piuhat mitattu, sytytyspuola vaihdettu hattuineen ja testattu toimivaksi, tulppa vaihdettu, piuhaviidakon liittimet tarkistettu.
Startti pyörittää, bensaa tulee mutta kipinä puuttuu, kokeiltu myös runkoon tuloksetta.
Impulssikäämin välykset tarkistettu.

Muutokset: Kuriton alkukäyrä, multivar jousineen, suutin, prikka tietenkin pois. (Oli: Giannelli Reverse)

Ajon jälkeen seisoi pari-kolme viikkoa jonka jälkeen ei ole herännyt. Staattori?

Vinkkejä missä mättää?


Lähteekö käyntiin kiksillä, mutta ei startilla.

Oon joskus kuullu ongelmasta jossa virta riitti joko kipinään tai starttiin. Oli kaveri napsassu tulpan johdosta pikkupalan ruostunutta pois ja alkas toimiin.
vize123
Liittynyt:
20.5.2013 23:54
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut vize123 » 13.8.2014 22:41

Osaako joku kertoa mistä tämä johtuu:
Skootteri (aerox) ei kiihdy kuin 31 mittariin ja sen jälkeen röpöttää mutta kun ajaa alamäkeen kiihtyy skootteri 55km/h mittariin.
Akilrl
Liittynyt:
1.10.2013 8:22
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Akilrl » 14.8.2014 19:35

vize123 kirjoitti:Osaako joku kertoa mistä tämä johtuu:
Skootteri (aerox) ei kiihdy kuin 31 mittariin ja sen jälkeen röpöttää mutta kun ajaa alamäkeen kiihtyy skootteri 55km/h mittariin.


Liikaa bensaa kuulostais saavan? Onko tukosta ilmanputsarissa?
Kymcotuning
Pyörä:
Kymco Super 9 AC -05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
8.10.2011 14:03
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Kymcotuning » 19.8.2014 21:17

Missä vika kun 2t skootteri ei ota tehoputkella piikkiä, vaan kun kaasun laittaa pohjaan se junnaa tyhjää ja kulkee ehkä 20 km/h eikä piikkiä näy missään :s Välillä ottaa piikin, mutta todella harvoin. Uusi sisäänajettu sylinteri ja mäntä, vakiopuhdistin kiinni ja suuttimen pitäisi olla oikea..
Voisiko vika johtua tukossa olevasta ilmanpuhdistimesta?
Entä onko kytkinjouset mahdollisesti liian kireät? Olisi todella tärkeä tietää voivatko ne vaikuttaa asiaan.. aika napakat tuli laitettua..
En usko rullien olevan liian kevyet, vaihdoin tänään raskaammat, mutta ongelma pysyy.
Jokuvaan423
Liittynyt:
8.4.2013 14:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Jokuvaan423 » 20.8.2014 18:25

Olis sellainen ongelma Yamaha aerox 04:ssa että ei lähde käyntiin. Vesipumppu tuli korjattua, jonka jälkeen ajettu ~10km sateisella kelillä ja ei pysynyt tyhjäkäynnillä. 5sec kesti ennen kuin otti piikkiä. 10km reissun jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin, mutta hörähtelee. Kipinää saa, ilmanputsari puhdistettu. Kaasari on luultavasti seuraava mistä vikaa etsiä?

Ennen reissua ottanut piikin max 1sec viiveellä ja tyhjäkäynti pelannut todella hyvin

Putki on Technigas next r
kytkin jouset 30% VP jousi 25%
kiMMMe
Liittynyt:
5.6.2012 17:14
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut kiMMMe » 22.8.2014 17:21

Mitäs porukka on tehny kun pytystä on mennyt kierteet eikä putkea saa enään kiristettyä? Läpipulttia ei voi laittaa koska mutteriei mahdu toiselle puolelle :/ pitää hemmetin kamalaa ääntä kun vuotaa toi putki nyt tuolta pytyn ja putken välistä. Kyseessä Aerox. Kiitollinen vastauksista nyt jo!
NäsäriRacing
Pyörä:
Husqvarna SM 2010 KTM exc 125cc 2007 (EX)
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
10.1.2014 19:48
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut NäsäriRacing » 22.8.2014 20:28

Jos on paljon ajettu pytty nii käy ostaa uus :D tai saiskoha siihe sit kierretapilla tehtyy kierteet takasi ?
SähköSiika
Liittynyt:
29.1.2014 22:33
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut SähköSiika » 22.8.2014 23:45

Uus isompi reikä ja kierretapilla uudet kierteet. Tai sitten helicoil, jos et tiedä mikä se on, google auttaa. Jos on nestejäähdytteinen, pitää kattoa ettei poraile nestekanaviin. Joku koneistamo voi tehdä homman jos ei ite uskalla kokeilla onneaan.
kiMMMe
Liittynyt:
5.6.2012 17:14
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut kiMMMe » 23.8.2014 17:16

Ei ollut mahollisuutta porata uutta reikää taikka helicoilia joten hoidin homman seuraavasti: Ensin jenkatapilla kierteet läpi pariin otteeseen jonka jälkeen uusi pultti johon laitoin punaista erittäin vahvaa ruuvilukitetta ja annoin kuivua pari tuntia,. Sen jälkeen kiristin putken melkein kiinni asti jolloin painetta kohdistuu kierteisiin ja lukite jämähtää oikein kunnolla. Annoin olla yön yli noin ja aamulla kiristin kiinni asti, ja kyllä pysyy :D ei saa enää tosin pulttia pois pytystä, mutta hoidin asian niin että tarpeeksi pitkä pultti ja mutterilla kiristys jolloin putken saa normaaliin tapaan vielä vaihdettua tarvittaessa 8)

E: onpa mukavaa taas ajella kun ei enään vuoda pytyn ja putken välistä. Vetojakin on enemmän, ainakin omasta mielestä xD
_MIGI_
Liittynyt:
17.3.2014 16:36
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut _MIGI_ » 24.8.2014 22:12

Joo eli nitro suhauttelee putkesta öljyä ja tullee pytyn ja putken välistä kans ja käy jonku aikaa ja sammuu eikä taho toimia täyskaasulla ko pätkii.
probleema
Liittynyt:
3.5.2014 11:28
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut probleema » 24.8.2014 23:09

kertokaa miksi :eek: pökötti ei käynnisty..kipinä tullee ja bensasta en tiiä (mistä tietää tulleeko bensaa) voiko pytyn väljyys vaikuttaa käynnistyvyyteen kun on meinaan hiton väljä...
_MIGI_
Liittynyt:
17.3.2014 16:36
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut _MIGI_ » 24.8.2014 23:14

Pööki kirjoitti:Otappa vauhtipyörä irti ja katso kampuran kiilan kunto ;)




ihan normissa kunnossa oli. alko tekeen tätä suhauttelua sen jälkeen ko jäähytysnesteitä meni vähäsen johoille mutta sitä ennen pätki kans ko ajo täyskaasulla ,suuttimia kokkeiltu.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista