- Pyörä:
- Yamaha BW'S
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 22.3.2014 10:33
Joo, laitoin myös vp jousen. Nyt ku vähä kaasaria sääteli niin liikkeelle lähtö on nyt aika lailla hyvä, mutta huuto se senkun jatkuu. Rullien vaihtoa painavempiin vai?
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Se vois olla kyllä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
- Pyörä:
- Yamaha BW'S
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 22.3.2014 10:33
Nykyiset rullat on tod.näk vakiot, eli 5,5gr?? Jos ovat nii 6-7gr sopivat?
- Pyörä:
- Yamaha BW'S
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 22.3.2014 10:33
Eipä auttanu painavemmat rullat, kiihty hitaasti mutta kulki kun aropiru. Oisko jäykempää vp jousta kehiin?
Onko tuossa minun pökötissä mikä vika kun lyö käyntiin niin käy tyhjäkäynnillä mutta kun vääntää kaaasusta niin rubeaa booamaan ja kun löysää kaasun niin käy ihan hyvin. Mikä on vikana saako liian vähän bensaa vai mikä on??
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 20.4.2011 19:45
Kuulostaa siltä, ettei saa kunnolla bensaa. Syynä voi olla mm. liian matala bensanpinta kaasarissa, hana tukossa tai letku mutkalla.
EXC 525 ||
Youtube-kanava ||
Osta hyvä skootteri"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
No miten tuota bensanpintaa voi nostaa...
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 12.5.2014 22:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 20.4.2011 19:45
Kohoa pitää vääntää hiukka ylöspäin, että bensaa tulee kaasariin enemmän ennen venttiilin sulkeutumista. Kuitenkin jos mopo on aiemmin toiminut hyvin etkä ole kaasariin koskenut, niin en lähtisi sitä vielä tässä vaiheessa sorkkimaan. Varmista, että bensa pääsee tankista kaasariin vapaasti ja voit vaikka kokeilla putsata suuttimen.
EXC 525 ||
Youtube-kanava ||
Osta hyvä skootteri"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
- Liittynyt:
- 22.5.2011 18:16
Vaihdoin vakio pytyn tohon Stage6 50cc alu pyttyyn niin ei oikeen ota piikkiä niin voisiko johtua liian löysästä vp-jousesta? Ottaa piikin vasta siinä n. 55-60km/h vauhdissa. Tällä hetkellä kiinni 30% vp-jousi ja toimi vakio pytyllä hyvin. Putkena toimii Giannelli Extra. Ottaa siis piikin kun lähtee paikaltaan mutta ei oikein pysy siinä.
- Liittynyt:
- 16.5.2014 19:33
Elikkäs 06 mbk nitro ei mitää ihmeellistä tehty kui prikkaa hiottu ja alkukäyrän kuristukset pois , ajettu nyt 15-20 tonnia (koneremppa 10 tonnin kohalla ainakin entisen omistajan mukaan) ja ruvennu laiskistumaa , mistäköhä tämä voisi johtua?
itse veikkaisin että leipasee pian / variaattorin hihna venynyt/löystynyt tain jotain.
olisiko mitään ideoita että mikä voisi olla syy? huiput on tippunut about 10-5 km ja kiihtyvyys hieman.
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Kannattaa ihan aluksi tarkistaa variaattorin kunto eli hihnan kuluneisuus, rullakupin urautuneisuus ja rullien kantikkuus.
- Pyörä:
- Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Pöytyä
- Liittynyt:
- 10.7.2010 0:29
Elikkäs auttakaa. MBK nitro ei ota piikkiä lainkaan ajossa, mutta rengas ilmassa ottaa hyvin kierroksia. onko liian löysät varin jouset? ja mikä suutin olisi optimaalinen?
ilmanputsarina toimii bilteman vaahtomuovi putsari.
tekniikkana toimii:
Malossin sport 50cc
Stage6 Pro replica
top performance kytkin
tpr vihreät kytkinjouset
tpr vihreä vp-jousi
17,5mm kaasari
90 suutin
vakio etuvari
kevyet rullat (en muista painoa)
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Sinun täytyy kuvailla ongelma paremmin, jotta foorumi osaa auttaa. Tuntuuko että skootterista katoaa täysin teho kun painat kaasun pohjaan, vai onko tehoa jonkin verran, mutta kone ei vain pääse korkeille kierroksille? Oletko kokeillut ottaako se piikin vakioputsarilla?
Vika löytyy variaattorin säädöistä tai seossuhteesta. Kun olet keksinyt vastaukset em kysymyksiin, kirjoittele ne foorumille ja kerro samalla rullien paino. On todennäköistä että koneesi tarvitsee isomman, omien kokemuksieni mukaan noin 110-125 -kokoisen suuttimen.
- Pyörä:
- Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Pöytyä
- Liittynyt:
- 10.7.2010 0:29
Tehoa on jonkin verran mutta ei päästä korkeille kierroksille. paikaltaan kun lähtee välillä mutta hyvin harvoin ottaa olemattoman piikin. rullat on 4gr. ja vakioputsarilla käyttäytyi samanlaisesti. ja sen unohdin mainita että myös malossin hiilikuituläpät on paikassa.
Moderaattori
- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
Okei. Nuo TPR jouset eivät oikein vakuuta, lähtisin niitä vaihtelemaan ensiksi. Malossin +15% - +60% kokoluokka on ok. Moposportilta saa. Ja kokeile suutinta tuosta kokoluokasta mitä mainitsin. Rullat ovat suurinpiirtein ok.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista