4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 19.7.2013 20:17

Fresh kirjoitti:Eikös se cdi:n rajoitin ole juuri se josta menee se johto sinne variaattoriin kytkinkelloon?

Nopeusrajoittimessa on variaattorinkopassa anturi, josta menee johto cdi boksille. = Lyö rajoittimen päälle tietyssä nopeudessa. Kierrosrajoitetussa cdi:ssä ei mene johtoa variaattorista joten se rajoittaa kierroksia nopeudesta riippumatta. Eli on 2:lla eritavalla rajoitettuja cdi bokseja.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Fresh
Pyörä:
72cc 139QMB
Liittynyt:
20.5.2011 21:58
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Fresh » 19.7.2013 20:24

Joo sitä kierrosrajoitinta ei taida tossa boksissa sit olla, pitää viel kattoo etuvariaattori holkin varalta kuhan faija vaa ostaa sen pulttipyssyn.
Oliks se 1:15 se perusvälitys, millä pitäs jaksaa 80kmh?

EDIT:72cc pytty nyt kiinni ja kyllä ne välitykset tuntuu riittävän sinne 80kmh asti eli viiskybäsen säädöt tais jotenki vaan kusta.
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 21.7.2013 17:41

millaisella ulosvetäjällä magneetto irti? joku biltemasta tai motonetistä.
E: haittaakohan jos laittaa 40mm kansipahvin 44mm pytylle? en halua tilata toista tiiviste sarjaakaan...
Viimeksi muokannut Tojaa päivämäärä 21.7.2013 20:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Skyteam on ongelmajätettä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 21.7.2013 20:03

Fresh kirjoitti:pitää viel kattoo etuvariaattori holkin varalta kuhan faija vaa ostaa sen pulttipyssyn.

Siihen ei pulttipyssyä tarvita. Peili riittää. Katot peilin avulla onko etuvariaattorin lautasten välissä prikkaa vai ei.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
dabisshh
Pyörä:
Bultaco Lobito
Paikkakunta:
Kymenlaakso, Kotka
Liittynyt:
24.8.2011 20:08
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut dabisshh » 21.7.2013 22:04

Noniin ja taas kysymän! eli siis 63cc pyttyä tilaukseen menossa ja samalla nuo uudet liukurullat ja kytkin vanhan vinkujan tilalle joten kysymys siihin liittyen että mitkä ois hyvät kytkin jouset tuolle pytylle ja siihin samaan sopivallainen vastapaine jousi? ja saako noita millään itse laskettua että mikä sopiva jousi yhdistelmä millekin pyttykoolle. ja onko vasatapaine jousen oltava esim. +1000rpm ja kytkin jouset sama vai pitääkö olla jäykempi vp kuin kytkin?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.7.2013 22:13

Kai sää tajuut että ne kytkinjouset vaikuttaa pelkästää siihe millä kiekoilla lähtee liikkeelle? Ei kannata vaihtaa, kauheeta huudatusta vaan. Itellä menee 72cc mukavasti vakiolla vp-jousella, kyllä se kuuskolmoselle käy aivan hyvi.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 21.7.2013 22:28

Ehdottomasti vakiojousten kannalla niin kytkimessä kuin vastinjousenakin.
Vastinjousissa kannattaa muistaa sekin, että jäykempi jousi lisää variaattoreiden ja hihnan rasitusta, joka tarkoittaa käytännössä korkeampaa lämpötilaa.

Hihnoista muutes.. Ideaalilämpö on 29 astetta ja jokainen 19 asteen nousu puolittaa hihnan keston. Eli jos kesäpäivänä on vaikkapa 25 lämmintä, on jo ulkolämpötilakin melkein se mikä on hihnalle ihanteellisin toimintalämpötila. - http://www.maintenanceresources.com/ref ... s/heat.htm
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
dabisshh
Pyörä:
Bultaco Lobito
Paikkakunta:
Kymenlaakso, Kotka
Liittynyt:
24.8.2011 20:08
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut dabisshh » 21.7.2013 22:47

juu näin olen kuullut ja siksi samaan tilaukseen menee uusi variaattorin tuuletin ropelli kun vanhasta vimeinenkin meni poikki mutta kumma kyllä variaattorinkoppa ei ollut kädellä koittaen polttavan kuuma ajon jälkeen:D mutta kiitos näistä kun en noita vp jousi juttuja oo kerenny tutkimaan...
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 22.7.2013 0:19

Tojaa kirjoitti:millaisella ulosvetäjällä magneetto irti? joku biltemasta tai motonetistä.
E: haittaakohan jos laittaa 40mm kansipahvin 44mm pytylle? en halua tilata toista tiiviste sarjaakaan...

Ei haittaa jos on vakiokansi, toimii. Ja magneeton ulosvetäjää saa esimerkiksi tästä, kysymällä liikkeistä selviää että saavatko hommattua jos hyllyssä ei ole.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut maapertaja » 25.7.2013 0:25

Sanokaas mikkä öljyt on hyvät koneen öjyiks ja peräöljyiks 72cc pytylle... en jaksanu ettiä tota 87 sivua että oisin löytäny ton
Joonasd9
Liittynyt:
20.9.2011 18:49
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Joonasd9 » 25.7.2013 2:15

Kumpi olis järkevämpi näistä? A9 nokka vai sitten tuo virijavaran racing nokka? Huippunopeutta enemmän kaivattaisiin
Tyramies
Pyörä:
BomberFudet<3 & Jincheng Knight
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.8.2008 0:36
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tyramies » 25.7.2013 8:25

82cc kiinni ja nyt kaipais vähän tietoa mitä suuttimia ootte laittanu vakiokaasariin tän pytyn kanssa... nyt 95 ja hyvin toimii, löytyy 100, 105, 110 ja 120. Sekä se että violetti jousi ja 5.5g rullat niin pitäisi 2k rpm kytkinjouset laittaa että saisi kaasusta keulimaan :P

+ milloinka yleensä tulee mäntään reikä, pelottaa hieman kun katsoin joren videoita :lol:

edit: niin ja vielä piti kysyä saako tähän sen 16 asento rajoittimen moposportilta asennettua kun toimettomana lojuu kaapissa...? pinkkipiuha CDI suuntaan on asetettuna mutta ei kiinni, koska se on siinä liittimessä kiinni mutta ei liittimeltä jatku CDI sisään... pystyykö jostain toisesta kohtaan laittaa kiinni cdi ja tulpan väliin? tjsp nyt sekoon
Tarvitsetko apua mopon kanssa? Osa-asennukset, vikadiagnostiikka ja tuning onnistuu meillä helposti! http://www.tomppa.fi <--- moposivut <---- mopohommia yli 6 vuoden kokemuksella.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 25.7.2013 20:18

Tyramies: Lue yksityisviestit, laitoin viestiä koskien kytkinjousia.

Ja et kyllä mäntään saa reikää palamaan, jorellahan on virinokka ja revittänyt varmaan 13 000 rpm niin ei ihme jos venttiilit kilkattaa mäntään kun on vakiojouset ja hirveä virinokka. Ei se normaalissa ajossa mihinkään hajoa, kunhan ei tolkuttoman laihalla käy ja ole liian kuuma tulppa, tämäkin koskee lähinnä kaksitahtisia.
Nämä kiinannelarit on kyllä aivan uskomattoman lujia vehkeitä, omastanikin ihmettelen suuresti että miten se voi ylipäätään enää edes toimia, alakerta umpiväljä mutta silti vaan kulkee nöyrästi eikä edes pidä mitään ylimäärästä meteliä. :D
Sitten jos hajoaa niin uutta osaa vaan kehiin, ei ole kyllä hinnalla pilattu näidenkään osat...
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Fresh
Pyörä:
72cc 139QMB
Liittynyt:
20.5.2011 21:58
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Fresh » 25.7.2013 22:16

Joonasd9 kirjoitti:Kumpi olis järkevämpi näistä? A9 nokka vai sitten tuo virijavaran racing nokka? Huippunopeutta enemmän kaivattaisiin


Itellä on toi Virijavaran nokka ja oon erittäin tyytyväinen. Vääntää huomattavasti paremmin ja ylämäissä sen varsinkin huomaa. :) Huiput siitä ei kasva, mutta mielestäni ihan hintansa väärti.
Eli jos huippuja kaipaat niin eiköhän sillon se A9 ois se valinta.
Tyramies
Pyörä:
BomberFudet<3 & Jincheng Knight
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.8.2008 0:36
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tyramies » 26.7.2013 11:35

radon, kiitos viestistä, tarkoitin sitä että pitäisi laittaa ne kiinni, ostin ne jo :lol:

mihinkäs tämän CGC rajoittimen, eli 16 as rajoittimen laitetaan fudessa kiinni? 2004 vuoden malli ja 6 pistoketta CDI.
Tarvitsetko apua mopon kanssa? Osa-asennukset, vikadiagnostiikka ja tuning onnistuu meillä helposti! http://www.tomppa.fi <--- moposivut <---- mopohommia yli 6 vuoden kokemuksella.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista