Virityspaketin spekulointi

Éki
Pyörä:
Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
18.7.2009 20:45
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Éki » 5.1.2012 23:40

Jouset kummatki hardia, vaparikin varmaa kannatta. Ei oo tietoo miten kuristamaton vakio putsari eroo siit vakiosta ( tötterö vaan poissa ? ) Jos näin niin ehdottomasti vapari!
Ja rullat jostain tosta väliltä, voi olla 4 altakin.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Sudee » 6.1.2012 11:12

Tuon setin kanssahan se vapari ei enään vaikuta kulutukseen, kuten 50cc:n kanssa niin paljoa, eikö? Siinä on se kaula avarampi ja se tötsä on pois, kyllä sillä on ihan vaikutusta.
Aerox/Nitro osia
strmix
Pyörä:
EX Gilera Runner -07 & Gilera Stalker 70cc
Paikkakunta:
Hesa
Liittynyt:
21.3.2009 11:28
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut strmix » 6.1.2012 14:39

Mitäs sanotte mun paketista. Vielä tulossa rajoittomaton cdi.

Stage6 SP Mk2 AC.
Stage6 Pro.
Motoforce Evolution kampi.
Dellorto 17.5 + vapari + Hiilariläpät.
Malossin hihna + Stage6 säätöosat, muuten vakio osat.

Kaasarin päivitys suuremmaksi varmaan oleellisin seuraava päivitys?
Minkälaiset teholukemat näillä saadaan?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 6.1.2012 14:45

Ehdottomasti isompi kaasari, ja parempi varikaa ei olis pahitteeks. Ja varmaan jotain vähäse alle 15hp.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 6.1.2012 22:00

Nestepytty suoraan, nii ei tarvii ylikuumentumisesta huolehtia. :lol: (se on tehokkaampikin??) Ja kaasariksi vähintään 21mm Delloroto PHBG / 21mm keihin PWK ;)
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Zoneri » 8.1.2012 14:14

En löytäny "järkevää" topikkia kysyä, kysyn tässä.

Eli kumpi voittaisi kiihdytyskisassa?
Derpi tai joku muu mopo, jossa on mopojen high end virit kiinni
Vai
Roxi tai joku muu skobo, missä on myös high end virit?

Ilmeisesti mopojen ja skoottereiden high end vireistä lähtee saman verran tehoa. Noin 24-26hp?

Toivottavasti meni oikeeseen topikkiin.
Paska mikä paska.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 8.1.2012 14:32

No high-end virit on aika laaja käsite.

Ja tulos riippuu aika paljon kuskeista, mitä ne osaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut LaneKit » 8.1.2012 15:37

Skopo vie, yhtää sm derbiä en oo nähny mikä menee busan kaa ees lähelle tasoihi, se on vaa fakta.
70M1
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
25.4.2010 1:04
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut 70M1 » 10.1.2012 8:34

Paljon roxin pitäisi rullata tällä kokoonpanolla:

-S6 streetrace 70cc
-Yasuni r
-Malossimultivari
-4,5g rullat
-Hebo pun vp-jousi
-S6 oranssit kytkinjouset

ja kumpi on parempi joka päiväiseen ajoon S6 streetrace vai sportpro?
Nyk. Honda Monkey -90, Peugeot Classic.
Ex. Peugeot Jet force -05.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Zoneri » 10.1.2012 8:57

Streetrace, kestää enempi ajoa. Kulkee noin 90
Isompaa kaasaria huutaa..
Paska mikä paska.
70M1
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
25.4.2010 1:04
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut 70M1 » 10.1.2012 12:28

Mihin ne huiput nousee jos laittaa 21mm kaasarin?
Nyk. Honda Monkey -90, Peugeot Classic.
Ex. Peugeot Jet force -05.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Zoneri » 10.1.2012 12:32

Luulempa että huiput ei kasva. Paremmin kiihtyy ja vääntää enempi.
Paska mikä paska.
70M1
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
25.4.2010 1:04
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut 70M1 » 10.1.2012 12:36

Miten tuosta saa enemmän tehoja irti?
Nyk. Honda Monkey -90, Peugeot Classic.
Ex. Peugeot Jet force -05.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Zoneri » 10.1.2012 12:50

Isompi kaasari kannattaa/on pakko jo 70ccllä. Tehoa lähtee irti myös enemmän, muistaakseni dynokäyrän mukaan 3hp vrt vakiokaasariin.
Paska mikä paska.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Shape » 10.1.2012 14:28

Niin,

Siinä dynokäyrässä oli 12, 17,5 ja 19 milliset kaasuttimet ja tehoero 12 ja 19 millisen kaasuttimen välillä oli 1,5 heppaa sporttitason sylinterillä. 17,5 ja 19 millisen välillä ei taas ole huipputehossa yhtään eroa, mutta korkeimmilla kierroksilla 19 millisellä saadaan pienempi teho. 21 millinen alkaa olemana liian iso Streetracelle, 17,5-19 millinen on sopiva.

Shape kirjoitti:Itseasiassa liian suuri kaasutin voi taas laskea tehoja. Koska koneen imuvirtaus pysyy vakiona kaasuttimesta riippumatta, kasvaa ilmanpaine kaasuttimen kurkussa mitä suurempi kurkku on kyseessä (Venturi-ilmiö). Tällöin ilmiöstä johtuva normaalia pienempi alipaine ei jaksa imeä riittävästi polttoainetta ja moottori voi alkaa mooaan (ei booaan). Tätä voidaan tietenkin kompensoida suurentamalla suutinta, mutta se ei kuitenkaan aja täysin samaa asiaa. Lisäksi kaasuttimen säätämisestä voi tulla vaikeaa, jopa mahdotonta. Lisäksi pienemmällä virtausnopeudella polttoaineen hajoaminen sumuksi heikkenee ja seoksesta voi tulla huonolaatuinen tai epästabiili.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista