Éki
- Pyörä:
- Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 18.7.2009 20:45
Jouset kummatki hardia, vaparikin varmaa kannatta. Ei oo tietoo miten kuristamaton vakio putsari eroo siit vakiosta ( tötterö vaan poissa ? ) Jos näin niin ehdottomasti vapari!
Ja rullat jostain tosta väliltä, voi olla 4 altakin.
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
Tuon setin kanssahan se vapari ei enään vaikuta kulutukseen, kuten 50cc:n kanssa niin paljoa, eikö? Siinä on se kaula avarampi ja se tötsä on pois, kyllä sillä on ihan vaikutusta.
strmix
- Pyörä:
- EX Gilera Runner -07 & Gilera Stalker 70cc
- Paikkakunta:
- Hesa
- Liittynyt:
- 21.3.2009 11:28
Mitäs sanotte mun paketista. Vielä tulossa rajoittomaton cdi.
Stage6 SP Mk2 AC.
Stage6 Pro.
Motoforce Evolution kampi.
Dellorto 17.5 + vapari + Hiilariläpät.
Malossin hihna + Stage6 säätöosat, muuten vakio osat.
Kaasarin päivitys suuremmaksi varmaan oleellisin seuraava päivitys?
Minkälaiset teholukemat näillä saadaan?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Ehdottomasti isompi kaasari, ja parempi varikaa ei olis pahitteeks. Ja varmaan jotain vähäse alle 15hp.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
thounimakarooni
- Pyörä:
- Ei oo
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 11.9.2010 19:04
Nestepytty suoraan, nii ei tarvii ylikuumentumisesta huolehtia.
(se on tehokkaampikin??) Ja kaasariksi vähintään 21mm Delloroto PHBG / 21mm keihin PWK
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
En löytäny "järkevää" topikkia kysyä, kysyn tässä.
Eli kumpi voittaisi kiihdytyskisassa?
Derpi tai joku muu mopo, jossa on mopojen high end virit kiinni
Vai
Roxi tai joku muu skobo, missä on myös high end virit?
Ilmeisesti mopojen ja skoottereiden high end vireistä lähtee saman verran tehoa. Noin 24-26hp?
Toivottavasti meni oikeeseen topikkiin.
Paska mikä paska.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
No high-end virit on aika laaja käsite.
Ja tulos riippuu aika paljon kuskeista, mitä ne osaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
LaneKit
- Pyörä:
- Haussa
- Paikkakunta:
- Perähikiä
- Liittynyt:
- 20.5.2009 20:20
Skopo vie, yhtää sm derbiä en oo nähny mikä menee busan kaa ees lähelle tasoihi, se on vaa fakta.
70M1
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 25.4.2010 1:04
Paljon roxin pitäisi rullata tällä kokoonpanolla:
-S6 streetrace 70cc
-Yasuni r
-Malossimultivari
-4,5g rullat
-Hebo pun vp-jousi
-S6 oranssit kytkinjouset
ja kumpi on parempi joka päiväiseen ajoon S6 streetrace vai sportpro?
Nyk. Honda Monkey -90, Peugeot Classic.
Ex. Peugeot Jet force -05.
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Streetrace, kestää enempi ajoa. Kulkee noin 90
Isompaa kaasaria huutaa..
Paska mikä paska.
70M1
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 25.4.2010 1:04
Mihin ne huiput nousee jos laittaa 21mm kaasarin?
Nyk. Honda Monkey -90, Peugeot Classic.
Ex. Peugeot Jet force -05.
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Luulempa että huiput ei kasva. Paremmin kiihtyy ja vääntää enempi.
Paska mikä paska.
70M1
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 25.4.2010 1:04
Miten tuosta saa enemmän tehoja irti?
Nyk. Honda Monkey -90, Peugeot Classic.
Ex. Peugeot Jet force -05.
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Isompi kaasari kannattaa/on pakko jo 70ccllä. Tehoa lähtee irti myös enemmän, muistaakseni dynokäyrän mukaan 3hp vrt vakiokaasariin.
Paska mikä paska.
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Niin,
Siinä
dynokäyrässä oli 12, 17,5 ja 19 milliset kaasuttimet ja tehoero 12 ja 19 millisen kaasuttimen välillä oli 1,5 heppaa sporttitason sylinterillä. 17,5 ja 19 millisen välillä ei taas ole huipputehossa yhtään eroa, mutta korkeimmilla kierroksilla 19 millisellä saadaan pienempi teho. 21 millinen alkaa olemana liian iso Streetracelle, 17,5-19 millinen on sopiva.
Shape kirjoitti:Itseasiassa liian suuri kaasutin voi taas laskea tehoja. Koska koneen imuvirtaus pysyy vakiona kaasuttimesta riippumatta, kasvaa ilmanpaine kaasuttimen kurkussa mitä suurempi kurkku on kyseessä (Venturi-ilmiö). Tällöin ilmiöstä johtuva normaalia pienempi alipaine ei jaksa imeä riittävästi polttoainetta ja moottori voi alkaa mooaan (ei booaan). Tätä voidaan tietenkin kompensoida suurentamalla suutinta, mutta se ei kuitenkaan aja täysin samaa asiaa. Lisäksi kaasuttimen säätämisestä voi tulla vaikeaa, jopa mahdotonta. Lisäksi pienemmällä virtausnopeudella polttoaineen hajoaminen sumuksi heikkenee ja seoksesta voi tulla huonolaatuinen tai epästabiili.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista