Sivu 73, 97:sta

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 23.9.2012 16:29
Kirjoittanut hervanni
Elikkäs kaasari vuosi bensaa. Irrotin ja puhdistin sen ja nyt skootteri sammuu täydellä kaasulla. Saako liikaa ilmaa vai bensaa? Mitä tehdä?
Skootteri siis SMC Navigator 50.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 23.9.2012 22:01
Kirjoittanut Reetuhai2
Miten oireilee sammuessa?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 24.9.2012 8:37
Kirjoittanut hervanni
Siis lisätään vähän, kun skoppe on jalalla niin se käy nätisti, ylimmillä kierroksilla asti, sitten kun istuu päälle ja ride on, niin sammuu. Kaasuttimen putsauksen yhteydessä putsasin ilmanputsarin myös. Sammuessa ei mielestäni tapahdu mitään eriskummallista. Se vaan jämähtää kierrosten tippuessa nollaan.. :/

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 24.9.2012 18:16
Kirjoittanut Reetuhai2
Katoppa että tulpanhattu on kunnolla kiinni, ja tulpanjohto ehjä. Mieluiten vaihda vaikka molemmat.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 25.9.2012 16:52
Kirjoittanut YamahaDT-11
Onko sähköryyppy sillon päällä kun siihen tulee virtaa, vai toisin päin?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 25.9.2012 17:07
Kirjoittanut Yam4ha
Tottakai silloin kun siihen tulee virtaa.?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 25.9.2012 17:16
Kirjoittanut jkoljo
Normaaliasennossaan (kylmänä, ilman virtaa), ryyppy on päällä. Sitten kun siihen johdetaan virtaa, se menee hiljakseen pois päältä.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 25.9.2012 23:48
Kirjoittanut jnd
En löytänyt paremmin läppäventiileille suunnattua ketjua, niin kysäsen täältä. Kokoonpano olisi toistaseksi tämmönen
ditech morini: 65cc sporttipytty, vakio(toistaiseksi) ilmaläppä "kaasari" muitaakseni 18mm, vakioputki kunnes löydän jonkin mieleisen teharin. Kannattaako peltisiä vakioläppiä alkaa vaihtamaan mihinkään, ja onko siitä haittaa jos kääntää läppien rajottimia auki?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 26.9.2012 18:59
Kirjoittanut Parta779
S6 pro replica hyvä tehari, Hiilari läpät vaikuttaa jonkin verran, itellä oli löystyneet vanhat läpät.
Malossin hiilareilla toimi jo heti paljon paremmin.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 26.9.2012 20:47
Kirjoittanut jkoljo
Vaihda ehdottomasti läpät parempiin, kierrosherkkyys, vääntö ja huipputeho paranevat kaikki jonkin verran. Lisäksi jos peltiläppä katkeaa, se aiheuttaa todennäköisesti tuhoa. Hiilikuituinen ei ole niinkään vaaraksi koneelle. Läppien rajoittimia kannattaa kääntää auki vasta hiilikuituläppien kanssa, sillä ne kestävät paremmin. Et halua ottaa riskiä peltiläpän katkeamisesta..

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 27.9.2012 17:59
Kirjoittanut jnd
Mimmoset hiilikuituläpät tuommoseen kannattas hankkia kun niitähän oli eri paksuuksia? Jenkkiforumilla sanottiin siihen suuntaan ettei edes isommalla sporttipytyllä riittäs ajotukset kunnolla S6 pro replicalle

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 28.9.2012 14:07
Kirjoittanut Mr. Jog
Elikkäs minulla on edelleen ongelmia sen suuttimen tukkeutumisen kanssa. Ongelma on siis se, että kerran kun kiihdyttää niin suutin tukossa eikä jaksa kiertää. Olen sen nyt 3 kertaa putsannut ja samoin käy joka kerta. Kuulin tuolla toisella foorumilla, että bensahanassa olisi jo suodatin eli tarvitseeko sellaista ostaa? Kaasari ja ilmansuodatin putsattu, mutta ei auttanut. Minulle ehdotettiin myös tankin putsaamista. Auttaisiko se? Skootteri kuitenkin suht koht uusi eli -08 ja 3000 km ajettu.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 28.9.2012 14:17
Kirjoittanut --JogR--
Jep bensahanassa kiinni on suodatin,kannattaa se katsoa että jos on rikki niin vaihtoon koko hana.Ja sitten varmaan sen jälkeen ois hyvä putsata se tankki :)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 28.9.2012 20:06
Kirjoittanut jkoljo
jnd kirjoitti:Mimmoset hiilikuituläpät tuommoseen kannattas hankkia kun niitähän oli eri paksuuksia? Jenkkiforumilla sanottiin siihen suuntaan ettei edes isommalla sporttipytyllä riittäs ajotukset kunnolla S6 pro replicalle

Joku 0,35-0,4 mm on aika hyvä. Vakiopytyssäkin riittää ajoitukset Pro Replicalle.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiLähetetty: 28.9.2012 21:22
Kirjoittanut Reetuhai2
Mr. Jog. Kuulostais että tankissa on paskaa, putsaa se. Ja hanki se bensansuodatin. Estää paskan pääsyn kaasariin hyvin, luultavasti bensahanassa oleva suodatin on joku metalliritilä. Kumminkin bensansuodatin maksaa motonetissä tms. pari euroo, ei pitäis olla liian kallis.