Keskustelua kaasuttimista #3

rasssee
Liittynyt:
9.4.2011 15:31
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut rasssee » 14.10.2012 19:59

Noni, elikkäs vaihoin roksiin uuen s6 alu pytyn ja petilaakerit. Voiko tämä vaikuttaa kaasarin säätöihin? Sillä enne oli kiinni 17.5 mm kaasari 110 suuttimella, ja pelitti hyvi. Nytte sama kaasari, mutta nuo uujet osat. Kone huutaa oikeilla kierroksilla, muttei jaksa lähteä liikkeelle?Onko vika säädöissä vai jossain muussa?
joni'
Liittynyt:
3.10.2006 20:20
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut joni' » 14.10.2012 20:07

rasssee kirjoitti:Noni, elikkäs vaihoin roksiin uuen s6 alu pytyn ja petilaakerit. Voiko tämä vaikuttaa kaasarin säätöihin? Sillä enne oli kiinni 17.5 mm kaasari 110 suuttimella, ja pelitti hyvi. Nytte sama kaasari, mutta nuo uujet osat. Kone huutaa oikeilla kierroksilla, muttei jaksa lähteä liikkeelle?Onko vika säädöissä vai jossain muussa?
Siis oliko sulla ennenkin sama pytty, että ostit uuen samanlaisen? Haluatko täsmentää vähän tota "huutaa oikeilla kierroksilla"? Mutta niin tottakai jos uuen pytyn oot laittanut, ja vanha oli tosi kulahtanut niin säädöt saattaa joutua uusimaan.
rasssee
Liittynyt:
9.4.2011 15:31
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut rasssee » 15.10.2012 0:43

Elikkäs vanha oli vakio pytty. Ja ostin tuon uuen stagen pytyn. Ja kone kiertää mielestäni oikeilla kierrosalueilla ja ei pätki. Vanhalla pytyllää oli ajettu n. 10000km joten en siitä kulahtamisesta tiedä. Mikä muu voisi olla vikana jos ei suuttimen koko?
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 15.10.2012 1:25

LemenZ kirjoitti:https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Peugeot/TKR-50/Carburettors/Replacement-Sport/AMFRCARB175-Carburettor-Motoforce-RACING-17-5mm.html Tossa on 2 eri mallia, 90 suuttimella ja 95 suuttimella, mitä eroa noilla on kun en tosta tekstistä ymmärtänyt. ja onhan tuo käsiryypyllä?

Toinen on mallia PHVA, johon on mahdollista asentaa myös sähköryppy (ryyppy täytyy ostaa tähän erikseen), kun taas toinen on mallia PHBN, joka tarttee vaijeriryypyn.
LemenZ
Pyörä:
Yamaha Jog 04, Peugeot tkr 08.
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
8.10.2012 2:04
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LemenZ » 15.10.2012 2:20

Aaaa. ;D okei kiitos että kerroit. vaijerilla tietysti! ;D
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 15.10.2012 2:34

Kumpaakin saa vaijerin, mutta PHVA -malliin se kaasarin ryyppysarja täytyy ostaa vaa erikseen, ku tos toisessa se on jo "valmiina".
joni'
Liittynyt:
3.10.2006 20:20
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut joni' » 15.10.2012 8:16

rasssee kirjoitti:Elikkäs vanha oli vakio pytty. Ja ostin tuon uuen stagen pytyn. Ja kone kiertää mielestäni oikeilla kierrosalueilla ja ei pätki. Vanhalla pytyllää oli ajettu n. 10000km joten en siitä kulahtamisesta tiedä. Mikä muu voisi olla vikana jos ei suuttimen koko?
Kyllähän se tietenki kaasarin säätöihinkin vaikuttaa tommonen, mutta kyllä nyt ongelma taitaa löytyä variaattorin puolelta. Vastapainejousi, ja kytkinjouset. Eli kireempää vastapainejousta, arvoja en osaa nyt tähän heittää kun ollut piireistä pois useita vuosia niin en muista värejä... Kattelen kun töistä pääsen, tällä mokkulalla ei kauheesti googletella. Kannattaa jatkaa variaattoritopicissa ! ;)
rasssee
Liittynyt:
9.4.2011 15:31
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut rasssee » 15.10.2012 18:39

kiitos!
Elzux
Pyörä:
Yamaha Aerox '04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.12.2011 19:30
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Elzux » 17.10.2012 15:02

Mikäs Dellun 17.5mm kaasarissa on tyhjäkäynnin säätöruuvi?
Piiskaa mua tulpanjohdoilla ja huuda mun runkonumeroo
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 17.10.2012 16:33

Se ruuvi on useimmiten keskellä sitä kaasaria,ja sen vieressä siinä kaulassa mihin ilmanputsari tulee niin on seos ruuvi.Toivottavasti tajusit. :)
E:riippuu tietysti mikä se kaasari on?
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 17.10.2012 17:43

Tyhjäkäynti ruuvissa on yleensä jousi siinä ulkopuolella.
It Ain't fast without mixed gas!
wwilper
Pyörä:
Yamaha Jog R -09
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
19.5.2008 22:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut wwilper » 9.11.2012 17:40

Mikäs mahtais olla ku jog r -09 eli gurtnerin 12mm kaasari tiputtaa bensaa siitä letkusta joka tulee kohokammion pohjaan kiinni? Siin on vissiin joku venttiilihärpäke koska kun sitä letkua kun painaa kohokammioon päin, sieltä alkaa suorastaan virtaamaan bensaa... Eli voisko syy olla tässä venttiilissä?
Ongelmaa tuottaa myös että lähtee huonosti käymään kylmänä, ikäänkuin sähköryyppy ei toimisi ollenkaan, voisko nää liittyä jotenki toisiinsa? Kun yön aikana tiputtaa kaasarin tyhjäksi ja sitten ei lähe kunnolla käymään...
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 9.11.2012 17:51

Puhistappa kunnollase kaasari ja samlla katso, ettei mikään ole rikki. Juu, huonostihan se lähtee käyntiin jos ryyppy ei toimi, mutta enpä usko että sen takia vuotaa ja huonoon käynnistymiseen vaikuttaa myös läpät eli jos ne raottaa niin ei lähde oikein hyvin käyntiin.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
wwilper
Pyörä:
Yamaha Jog R -09
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
19.5.2008 22:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut wwilper » 9.11.2012 18:04

Se on just putsattu, eikä mikään mielestäni ole rikki.. Enkä usko että läpissä mitään vikaa kun ajettu vasta alle 6000km koko mopolla ja muuten toimii ihan moitteetta.
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 9.11.2012 18:09

Siellä neulaventtiilissä ei tarvi olla kuin joku ihan huomaamaton roska ja sen takia ei suljeudu tiiviisti ja alkaa vuotaa, puhdistappa uudestaan. Aika vahvasti epäilen, että se vika on siinä.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista