Keskustelua kaasuttimista #3

mooi
Liittynyt:
5.2.2014 9:33
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut mooi » 29.7.2015 13:26

itellä oli näillä osilla paitsi et oli 21mm kaasari nii 96.suutin ja toimi hyvin ,tulppa oli maitokahvin värine :roll:

stage6 street race 70cc
tegnigas rs2 70
24mm pwk
malossin läpät
polinin vari
stage6 kytkin
tehokkaampi vesipumppu
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 29.7.2015 15:34

super_tetris kirjoitti:
Parta779 kirjoitti:Juu no jos ne tippuu ko jarruttaa pysähyksiin niin hyvä.

Ja saattaa tehä tuo vakio airboxiki siittä säätämisestä hankalaa.


Se airboxi alkaa kyllä varmaankin olemaan toiminnaltaan lähempänä vaparia...olen rakentanut sinne 32mm kaulan ja porannut täyteen reikiä. Asensin sinne snorkkelin takaisin, kun tuntui siltä, että imee jo liikaa ilmaa...

No mutta, olkoot sen leijunnan suhteen nyt noin...sillä on kuitenkin jo ihan mukava ajaa. Yhtä jäin vielä miettimään; tuntuu, että kaasussa huippukiihtyvyys/kierrokset saavutetaan jo jossain puolenvälin-3/4 jälkeen, eikä täydellä kaasulla ole juurikaan eroa. Pääsuutin on 85, että ei ainakaan liian pieni pitäisi olla. Voisiko neulan paksuudella/korkeudella olla tähän vaikutusta? W9 neula on aika laiha...sokka on toisiksi ylimmässä lovessa.


Koitappa isommalla suuttimella jos 3/4 kaasulla ja täys kaasulla ei oo juurikaan eroa.
It Ain't fast without mixed gas!
ylihessu
Pyörä:
70cc Yamaha dt -08, Derbi x-treme 09, Yamha bw's -98
Liittynyt:
14.9.2014 11:00
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut ylihessu » 7.8.2015 15:59

Vaihoin skootteriin 17,5 dellorton kun vanha oli 12mm. Tuolla vanhalla kaasarilla oli suuttimena 92 ja toimi hyvin ilman mitään booauksia tai röpöttyksiä ja sokka oli pykälän ylempänä. No pistin uuden kaasarin ja ajattelin aloittaa samoilla säädöillä mutta kiihyttäessä suuri röpötys kun lähtee paikaltaan. Onko siinä järkeä että pienempi suutin sitten sopisi tuon puoliks isomman kaasarin kanssa? Niitä ryyppy testejäkään en voi kokeilla kun ryyppyvivussa on nappirajotin ja vanha ryyppy ei käy.
Vireinä pelkkä leovince tehari ja vaahtomuovi-ilmanputsari ilman elementtiä :lol:
n0pZ
Pyörä:
Kymco ZX Super Fever -05
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
26.6.2015 15:27
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut n0pZ » 7.8.2015 16:13

Näinhän tuo menee, isompi kaasari = pienempi suutin.
(useimmiten ainakin) :lol:
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 7.8.2015 17:29

ylihessu kirjoitti:Vaihoin skootteriin 17,5 dellorton kun vanha oli 12mm. Tuolla vanhalla kaasarilla oli suuttimena 92 ja toimi hyvin ilman mitään booauksia tai röpöttyksiä ja sokka oli pykälän ylempänä. No pistin uuden kaasarin ja ajattelin aloittaa samoilla säädöillä mutta kiihyttäessä suuri röpötys kun lähtee paikaltaan. Onko siinä järkeä että pienempi suutin sitten sopisi tuon puoliks isomman kaasarin kanssa? Niitä ryyppy testejäkään en voi kokeilla kun ryyppyvivussa on nappirajotin ja vanha ryyppy ei käy.
Vireinä pelkkä leovince tehari ja vaahtomuovi-ilmanputsari ilman elementtiä :lol:


Kuten n0pz jo sanoiki niin tottakai nyt ku sulla on isompi kaasari nii ei se tartte nii isoa suutinta ko se pienempi, koska se on isompi kooltaan nii se ruokkii jo sitä mitä pienessä kaasarissa ruokkii suutin.

Näin ollen esim kulutus voi pysyä jopa samana tai kasvaa hiukan, mutta tehoa saahaan silti enemmän.
It Ain't fast without mixed gas!
kawa87
Pyörä:
Kawasaki KX 125 -06
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
21.12.2008 1:16
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut kawa87 » 14.10.2015 10:57

No joo!
Hakuakin koitin, ei oikein järkevää vastausta! :eek:
Cpi hussar ja kaasutin ongelma (mikuni 14mm sähköryypyllä)

Aiemmin ollut pääsuutin 60, kulutus 5l/100km, jonka vaihdoin 48!

Tuon jälkeen meni Alipainebensahana rikki, jonka vaihdoin, ja uusin letkut!
Kaasuttimeen menevästä letkusta jätin suodattimen pois, koska hanassa suodatinputki!

Mopo toimii muuten, mutta paikalla ollessa tiputtaa bensaa alleen, kun mopoa heiluttaa!
Kielisi korkeasta bensanpinnasta! Kaasari ei kuitenkaan tulvi!
Kaasutin puhdistettu ja neulaventtiili sulkee puhaltaessa ilmantulon, kun siis venttiili on kiinni!
Tuntuisi siis toimivan neulaventtiilin osalta!
Eilen säädin bensanpintaa matalemmaksi, sama tulos eli tiputtaa, kun mopo on jalallaan, kun heiluttaa takatelineestä!
Tämä vasta monta tuntia ajon jälkeen!

Tiputusta ei tapahtu heti ajon jälkeen!

Ostaakko uusi vastaava kaasutin vai mitä?
Ei jaksais olla tunkkaamassa tuon bensaongelman kanssa liki päivittäin!

Auton hitsuun kanssakin ihan riittävästi päänvaivaa :roll:

Kyseessä siis tyttären mopo :D
-Anssi Koljonen-
-040/8480207-
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Shape » 14.10.2015 15:46

Katsoppa kaasuttimen kohokammion pohjan tiivisteen kunto.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
kawa87
Pyörä:
Kawasaki KX 125 -06
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
21.12.2008 1:16
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut kawa87 » 14.10.2015 18:21

Shape kirjoitti:Katsoppa kaasuttimen kohokammion pohjan tiivisteen kunto.

Silmämääräisesti näytti ehyeltä!
Kyllä tuo mielestäni tuli siitä pohjapropusta tai kohokammion tyhjennysventtiili mikä onkaan nimeltään :lol:
No ajelkoon likka sillä nyt ja kattoo mitä tekee!
Oli käyny ostoskeskuksessa ja tuona aikana n. 2h, ei ollut "laskenut" alleen :)
-Anssi Koljonen-
-040/8480207-
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.10.2015 22:22

Valistakaa mua ja kertokaa mikä ihme vehje on TeiKei. MBK:n kaasari juu, mutta mikä peli se oikeen on, ku en oo ikinä kuullukkaa moisesta merkistä. Tekeekö noilla mitään, onko ne täysin susipaskoja? Saako noihin edes suuttimia, käykö jonku toisen kaasarin suuttimet? Vai kannattaako suoraan laittaa Lortto, vaikka vähä isompi. Ostin siis siskolle Boosterin, ja sisänen lapsi heräs ja täytyyhä sitä viritellä vklp ( :seko: ) toi TeiKei oli vaan ihmeellinen, siitä ku ei ees meinaa löytyy mitää tietoo.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
kekkuli777
Liittynyt:
21.10.2015 11:39
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut kekkuli777 » 21.10.2015 11:47

Mulla myös samantapaista ongelmaa kuin kava87:lla. Eli skootteri yön aikana tiputtaa ainakin puoli litraa menovettä alleen, sieltä kaasarista tiputti kaasuvaijerin kiinnityksen tienoilta nähdäkseni. Pari päivää ihmettelin kun ei näkynyt selkeää vuotoa missään mutta bensa tuoksui mopon luona, sitten illalla taskarin valossa näin mistä tiputteli.

Ongelma alkoi kun tankkasin tankin täyteen. Epäilen nyt ainakin että alipainehana ei pidä sitä painetta mikä täydessä tankissa on, koska toimivana sen pitäisi estää bensan pääsy tankista kaasarille kun kone ei käy. Tietysti kaasarin neuvaventtiilin pitäisi estää sen vuotaminen, mutta kuulemma kinuskikaasarien tulviminen on melkein ominaisuus, kun on lukenut näitä juttuja.

Pitää käydä puristamassa bensaletkua umpeen ja käyttää kaasarissa ja letkuissa oleva bensa pois että kone sammahtaa ja testata bensahanan toimivuus, ja vähän koputella kaasaria (kuulemma voi auttaa, kuten tuo että ajaa tukitun bensaletkun avulla kaasarin tyhjäksi) jos siellä on joku pieni roska olemassa.

EDIT: Äsken kävin roskat viemässä ja kun kallistin skodea niin sieltä moottorin päältä valui maahan pari desiä bensaa. Kopauttelin kaasaria muutamaan otteeseen ruuvarin kumipäällä, saas nähdä auttaako asiaan, äkkiseltään katsottuna sieltä ei sen jälkeen ainakaan näyttänyt tippuvan pisaroita..

Tuplaedit:

Ajossa ei vuotanut, eikä ajon jälkeen hetkeen. Nyt parin tunnin seisomisen jälkeen taas tiputtaa. Kuvassa keskellä oleva juttu tiputtelee, mikä lie? :

Kuva
enezii
Pyörä:
Aprilia RS125
Liittynyt:
9.6.2014 23:47
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut enezii » 8.12.2015 22:54

Yamaha aerox kaasutin temppuilee.. kyseessä gurtner 12mm. Minkälainen dellorto olisi käypänen tähän mopoon vai kannattaako tilata jälleenmyyjätä uusi gurtneri varmuuden vuoksi?
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 9.12.2015 17:14

Ihan 12mm dellorto, tyyppiä en muista, mut sellanen jossa sähköryyppy mukana/ tai paikka sille.
Roxissahan pitäs olla vakiona tuo dellorto tietääkseni.
It Ain't fast without mixed gas!
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut J Ros » 17.12.2015 14:15

enezii kirjoitti:Yamaha aerox kaasutin temppuilee.. kyseessä gurtner 12mm. Minkälainen dellorto olisi käypänen tähän mopoon vai kannattaako tilata jälleenmyyjätä uusi gurtneri varmuuden vuoksi?



Jälleen myyjiltä löytyy suoraan sopiva vakio kaasari Dellorttona 12mm sähköryypyllä(gyrtnerin sähköryyppy pitäisi käydä suoraan dellorttoon, ainakin itselläkävi 17,5mm lorttoon) , joka on parempi gurtneria mm. osien saatavuuden kannalta...Aerox:ssa on alkuvuosina ollut kaasarina 12mm dellortto käsiryypyllä.....nykyään 04- eteenpäin niissä on on melkein aina gurtner....
Roxivm04
Liittynyt:
29.3.2018 22:58
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Roxivm04 » 19.5.2018 22:37

Osaisko joku kokemuksella neuvoa minkä kokosta suutinta kannattais kokeilla 16mm dellorttoon jos on tehoputki ja sportti variaattori? Kyseessä on siis vm.04 aerox
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 20.5.2018 23:35

Varihan ei suuttimen kokoon vaikuta. Joku 10-20 numeroo isompi ku vakio, siittä sit säätää eteenpäin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista