Keskustelua kaasuttimista #3

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 15.7.2015 18:21

Miks olis ottanu itteensä?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
tonza85
Liittynyt:
16.5.2015 21:07
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut tonza85 » 15.7.2015 20:08

Reetuhai2 kirjoitti:Miks olis ottanu itteensä?


Tais käydä pikkasen rikkaalla..
tonza85
Liittynyt:
16.5.2015 21:07
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut tonza85 » 19.7.2015 16:40

Sanokaas onko ryypyssä joku vika ku laittaa kylmänä käyntiin ja lähtee ajelemaan nii tuntuu et sais ihan liikaa bensaa,ei meinaa kiihtyä ja savuttaa?
Phva 17.5mm kaasutin sähköryypyllä ja 85 pääsuutin.
Syönny tosissaan 3kpl tulppia jo aina kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 19.7.2015 20:28

Jos sähköryyppy on rikki nii se ei sillon ryypytä ollenkaan, eli ei lähe kylmällä ilmalla käyntiin.
Ookko muistanu lämmittää ennenku lähet ajeleen, että ryyppy lähtee pois päältä?
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 20.7.2015 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata
It Ain't fast without mixed gas!
tonza85
Liittynyt:
16.5.2015 21:07
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut tonza85 » 19.7.2015 21:19

Ehkä about 1min pitäny käynnissä ennen ku lähteny ajamaan vai pitäiskö pitempää lämmitellä?
Sellanen oire viel et ku kylmänä laittaa käyntiin nii tyhjäkäynti on aika alhanen mut lämpimänä normaali.
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 20.7.2015 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 19.7.2015 22:08

No oikeastihan se on niin että käen lämpöseks syyläri ja letkut enneku lähtee ajaan.
Mutta esim vakiossa ei nyt ole nii tarkkaa mut vireissä sit ite oon aina pitäny tuon säännön.
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 20.7.2015 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata
It Ain't fast without mixed gas!
tonza85
Liittynyt:
16.5.2015 21:07
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut tonza85 » 19.7.2015 22:39

Pitääpä seuraavan kerran lämitellä vähän pitempää ennen liikkeelle lähtöä jos poistais ton rikkaalla käynnin..
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 20.7.2015 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata
super_tetris
Pyörä:
Peugeot SV Executive 70cc
Liittynyt:
23.11.2011 15:28
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut super_tetris » 27.7.2015 11:51

21mm kaasari alkaa olemaan aika hyvin säädöissä, mitä tulee käyntiääneen ja kiihtyvyyteen, mutta kierrokset jäävät kantamaan, enkä onnistu säätämään sitä oiretta millään pois. Säädän tyhjäkäynnin kohdalleen ja kone ottaa nätisti ja kevyesti kierroksia, palautuu niistä, mutta kun lähtee ajamaan ja ajaa noin 10m pienelläkin kaasulla, kierrokset jäävät kantamaan. Sisällä on 85 pääsuutin, 35 tyhjäkäyntisuutin ja W9 neula. Tyhjäkäynti myös aaltoilee ajoittain.

Voisiko kyse olla ilmavuodosta, vai yksinkertaisesti liian pienestä tyhjäkäyntisuuttimesta?
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 27.7.2015 12:49

super_tetris kirjoitti:21mm kaasari alkaa olemaan aika hyvin säädöissä, mitä tulee käyntiääneen ja kiihtyvyyteen, mutta kierrokset jäävät kantamaan, enkä onnistu säätämään sitä oiretta millään pois. Säädän tyhjäkäynnin kohdalleen ja kone ottaa nätisti ja kevyesti kierroksia, palautuu niistä, mutta kun lähtee ajamaan ja ajaa noin 10m pienelläkin kaasulla, kierrokset jäävät kantamaan. Sisällä on 85 pääsuutin, 35 tyhjäkäyntisuutin ja W9 neula. Tyhjäkäynti myös aaltoilee ajoittain.

Voisiko kyse olla ilmavuodosta, vai yksinkertaisesti liian pienestä tyhjäkäyntisuuttimesta?


Miltä tulppa näyttää, jos hyvältä eli maitokahvin ruskealta nii en huolestuisi suuremmin.
Jos taas vaalea niin imuvuoto jossain tai liian laihalla muuten.

Ookko koittanu ilmaruuvia säätää, se vaikuttaa just tuolla ihan alhaalla.
Tyhjäkäynti suutin varmasti sopiva.
It Ain't fast without mixed gas!
super_tetris
Pyörä:
Peugeot SV Executive 70cc
Liittynyt:
23.11.2011 15:28
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut super_tetris » 27.7.2015 14:02

Parta779 kirjoitti:Miltä tulppa näyttää, jos hyvältä eli maitokahvin ruskealta nii en huolestuisi suuremmin.
Jos taas vaalea niin imuvuoto jossain tai liian laihalla muuten.

Ookko koittanu ilmaruuvia säätää, se vaikuttaa just tuolla ihan alhaalla.
Tyhjäkäynti suutin varmasti sopiva.


Tulppa on kaakaon värinen ja käynti muutenkin kaikilla kierrosalueilla melko hyvän kuuloinen ja kevyt...ainoa ongelma tosiaankin on tuo, että kierrokset jäävät leijumaan. Ilmaruuvia on säädetty oikein ja väärin, mutta en saa jostain syystä tapettua sitä kierrosten leijumista. Tyhjäkäynnin säätäminen todella hitaaksi heikentää kierrosten leijumista, mutta sitten kone ei taas pysy käynnissä tyhjäkäynnillä.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 27.7.2015 16:13

super_tetris kirjoitti:
Parta779 kirjoitti:Miltä tulppa näyttää, jos hyvältä eli maitokahvin ruskealta nii en huolestuisi suuremmin.
Jos taas vaalea niin imuvuoto jossain tai liian laihalla muuten.

Ookko koittanu ilmaruuvia säätää, se vaikuttaa just tuolla ihan alhaalla.
Tyhjäkäynti suutin varmasti sopiva.


Tulppa on kaakaon värinen ja käynti muutenkin kaikilla kierrosalueilla melko hyvän kuuloinen ja kevyt...ainoa ongelma tosiaankin on tuo, että kierrokset jäävät leijumaan. Ilmaruuvia on säädetty oikein ja väärin, mutta en saa jostain syystä tapettua sitä kierrosten leijumista. Tyhjäkäynnin säätäminen todella hitaaksi heikentää kierrosten leijumista, mutta sitten kone ei taas pysy käynnissä tyhjäkäynnillä.


Itelläki leijaa ihan vähä omassa, onko sulla mitä viriä?
Ja jos ne leijaa siis oikeesti tosi paljo eikä tipu ollenkaan normaali tyhjäkäynnille esim kaasua lippaamalla niin se on liian laihalla alhaalta.

Ookko putsannu kaasaria, ettei vaa olis paskaa tyhjärissä?
It Ain't fast without mixed gas!
super_tetris
Pyörä:
Peugeot SV Executive 70cc
Liittynyt:
23.11.2011 15:28
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut super_tetris » 28.7.2015 10:06

Parta779 kirjoitti:Itelläki leijaa ihan vähä omassa, onko sulla mitä viriä?
Ja jos ne leijaa siis oikeesti tosi paljo eikä tipu ollenkaan normaali tyhjäkäynnille esim kaasua lippaamalla niin se on liian laihalla alhaalta.

Ookko putsannu kaasaria, ettei vaa olis paskaa tyhjärissä?


Virejä on: malossi 70cc, 21mm kaasari, modattu stock air boksi, ja ilmeisesti jostain vähän isompipyttyisestä mallista otettu vakioputki, multivar, 7g rullat, malossin siniset jouset.

Eilen roplasin sitä koko illan ja sain sen hiukan rauhoittumaan...Ongelma saattoi olla fuskaavassa ryypyssä, ja vaikka tilanne parani, tuo leijumisongelma on silti melko vaikeaa säättää pois. Voi olla, että noin isoa kaasaria on vaikeaa säätää toimimaan optimaalisesti tuon lopun konfiguraation kanssa. Nyt ainakin kierrokset laskee, kun jarruttaa pysähdyksiin.

Kaasaria on purettu ja kasattu tässä aika ahkerasti, joten ei siellä pitäisi mitään paskaa olla sisällä...
kelkkailija96
Liittynyt:
7.9.2012 14:19
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut kelkkailija96 » 28.7.2015 11:33

http://www.moposoppi.fi/fi/Kaasuttimet+ ... D18J/13358 mahtaako tämä kaasutin olla sopiva kymco dj 50s skootteriin? Itse kun en laitetta ole ikinä nähnyt mutta sain käskyn tilata kaasarin siihen niin osaako joku auttaa?
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 29.7.2015 0:53

super_tetris kirjoitti:
Parta779 kirjoitti:Itelläki leijaa ihan vähä omassa, onko sulla mitä viriä?
Ja jos ne leijaa siis oikeesti tosi paljo eikä tipu ollenkaan normaali tyhjäkäynnille esim kaasua lippaamalla niin se on liian laihalla alhaalta.

Ookko putsannu kaasaria, ettei vaa olis paskaa tyhjärissä?


Virejä on: malossi 70cc, 21mm kaasari, modattu stock air boksi, ja ilmeisesti jostain vähän isompipyttyisestä mallista otettu vakioputki, multivar, 7g rullat, malossin siniset jouset.

Eilen roplasin sitä koko illan ja sain sen hiukan rauhoittumaan...Ongelma saattoi olla fuskaavassa ryypyssä, ja vaikka tilanne parani, tuo leijumisongelma on silti melko vaikeaa säättää pois. Voi olla, että noin isoa kaasaria on vaikeaa säätää toimimaan optimaalisesti tuon lopun konfiguraation kanssa. Nyt ainakin kierrokset laskee, kun jarruttaa pysähdyksiin.

Kaasaria on purettu ja kasattu tässä aika ahkerasti, joten ei siellä pitäisi mitään paskaa olla sisällä...


Juu no jos ne tippuu ko jarruttaa pysähyksiin niin hyvä.

Ja saattaa tehä tuo vakio airboxiki siittä säätämisestä hankalaa.
It Ain't fast without mixed gas!
super_tetris
Pyörä:
Peugeot SV Executive 70cc
Liittynyt:
23.11.2011 15:28
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut super_tetris » 29.7.2015 10:21

Parta779 kirjoitti:Juu no jos ne tippuu ko jarruttaa pysähyksiin niin hyvä.

Ja saattaa tehä tuo vakio airboxiki siittä säätämisestä hankalaa.


Se airboxi alkaa kyllä varmaankin olemaan toiminnaltaan lähempänä vaparia...olen rakentanut sinne 32mm kaulan ja porannut täyteen reikiä. Asensin sinne snorkkelin takaisin, kun tuntui siltä, että imee jo liikaa ilmaa...

No mutta, olkoot sen leijunnan suhteen nyt noin...sillä on kuitenkin jo ihan mukava ajaa. Yhtä jäin vielä miettimään; tuntuu, että kaasussa huippukiihtyvyys/kierrokset saavutetaan jo jossain puolenvälin-3/4 jälkeen, eikä täydellä kaasulla ole juurikaan eroa. Pääsuutin on 85, että ei ainakaan liian pieni pitäisi olla. Voisiko neulan paksuudella/korkeudella olla tähän vaikutusta? W9 neula on aika laiha...sokka on toisiksi ylimmässä lovessa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista