Keskustelua kaasuttimista #3

Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
3.5.2012 0:58
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut hervanni » 23.9.2012 16:29

Elikkäs kaasari vuosi bensaa. Irrotin ja puhdistin sen ja nyt skootteri sammuu täydellä kaasulla. Saako liikaa ilmaa vai bensaa? Mitä tehdä?
Skootteri siis SMC Navigator 50.
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 23.9.2012 22:01

Miten oireilee sammuessa?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
3.5.2012 0:58
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut hervanni » 24.9.2012 8:37

Siis lisätään vähän, kun skoppe on jalalla niin se käy nätisti, ylimmillä kierroksilla asti, sitten kun istuu päälle ja ride on, niin sammuu. Kaasuttimen putsauksen yhteydessä putsasin ilmanputsarin myös. Sammuessa ei mielestäni tapahdu mitään eriskummallista. Se vaan jämähtää kierrosten tippuessa nollaan.. :/
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 24.9.2012 18:16

Katoppa että tulpanhattu on kunnolla kiinni, ja tulpanjohto ehjä. Mieluiten vaihda vaikka molemmat.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Pyörä:
Keeway Matrix, Yamaha DT -11
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
31.3.2012 11:12
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut YamahaDT-11 » 25.9.2012 16:52

Onko sähköryyppy sillon päällä kun siihen tulee virtaa, vai toisin päin?
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 25.9.2012 17:07

Tottakai silloin kun siihen tulee virtaa.?
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jkoljo » 25.9.2012 17:16

Normaaliasennossaan (kylmänä, ilman virtaa), ryyppy on päällä. Sitten kun siihen johdetaan virtaa, se menee hiljakseen pois päältä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jnd » 25.9.2012 23:48

En löytänyt paremmin läppäventiileille suunnattua ketjua, niin kysäsen täältä. Kokoonpano olisi toistaseksi tämmönen
ditech morini: 65cc sporttipytty, vakio(toistaiseksi) ilmaläppä "kaasari" muitaakseni 18mm, vakioputki kunnes löydän jonkin mieleisen teharin. Kannattaako peltisiä vakioläppiä alkaa vaihtamaan mihinkään, ja onko siitä haittaa jos kääntää läppien rajottimia auki?
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Parta779 » 26.9.2012 18:59

S6 pro replica hyvä tehari, Hiilari läpät vaikuttaa jonkin verran, itellä oli löystyneet vanhat läpät.
Malossin hiilareilla toimi jo heti paljon paremmin.
It Ain't fast without mixed gas!
Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jkoljo » 26.9.2012 20:47

Vaihda ehdottomasti läpät parempiin, kierrosherkkyys, vääntö ja huipputeho paranevat kaikki jonkin verran. Lisäksi jos peltiläppä katkeaa, se aiheuttaa todennäköisesti tuhoa. Hiilikuituinen ei ole niinkään vaaraksi koneelle. Läppien rajoittimia kannattaa kääntää auki vasta hiilikuituläppien kanssa, sillä ne kestävät paremmin. Et halua ottaa riskiä peltiläpän katkeamisesta..
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jnd » 27.9.2012 17:59

Mimmoset hiilikuituläpät tuommoseen kannattas hankkia kun niitähän oli eri paksuuksia? Jenkkiforumilla sanottiin siihen suuntaan ettei edes isommalla sporttipytyllä riittäs ajotukset kunnolla S6 pro replicalle
Pyörä:
Yamaha jog r 2008 70 cc lower sport
Liittynyt:
27.5.2012 14:54
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Mr. Jog » 28.9.2012 14:07

Elikkäs minulla on edelleen ongelmia sen suuttimen tukkeutumisen kanssa. Ongelma on siis se, että kerran kun kiihdyttää niin suutin tukossa eikä jaksa kiertää. Olen sen nyt 3 kertaa putsannut ja samoin käy joka kerta. Kuulin tuolla toisella foorumilla, että bensahanassa olisi jo suodatin eli tarvitseeko sellaista ostaa? Kaasari ja ilmansuodatin putsattu, mutta ei auttanut. Minulle ehdotettiin myös tankin putsaamista. Auttaisiko se? Skootteri kuitenkin suht koht uusi eli -08 ja 3000 km ajettu.
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 28.9.2012 14:17

Jep bensahanassa kiinni on suodatin,kannattaa se katsoa että jos on rikki niin vaihtoon koko hana.Ja sitten varmaan sen jälkeen ois hyvä putsata se tankki :)
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jkoljo » 28.9.2012 20:06

jnd kirjoitti:Mimmoset hiilikuituläpät tuommoseen kannattas hankkia kun niitähän oli eri paksuuksia? Jenkkiforumilla sanottiin siihen suuntaan ettei edes isommalla sporttipytyllä riittäs ajotukset kunnolla S6 pro replicalle

Joku 0,35-0,4 mm on aika hyvä. Vakiopytyssäkin riittää ajoitukset Pro Replicalle.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.9.2012 21:22

Mr. Jog. Kuulostais että tankissa on paskaa, putsaa se. Ja hanki se bensansuodatin. Estää paskan pääsyn kaasariin hyvin, luultavasti bensahanassa oleva suodatin on joku metalliritilä. Kumminkin bensansuodatin maksaa motonetissä tms. pari euroo, ei pitäis olla liian kallis.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista