Keskustelua sylintereistä

Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 15.8.2010 15:08

Kaikki kysymykset liittyen sylinterien viilaamiseen, vaihtoon, valintaan ja kunnostukseen. Mäntiin liittyvät asiat ja kysymykset voi esittää täällä. Tutustu Tietopankin tarjontaan ennen kysymistä.
Kannen lasku, lohkojen avartaminen, osien viimeistely ja muuta tietoa moottorin työstämisestä
Tietoa Minarellin viritysasteista(sovellettavissa muihinkin moottoreihin)

Huomaa myös muut tekniikkapuolen viestiketjut pakoputkista, variaattorista, ilmanpuhdistimista, kaasuttimista ja muista osista.


Vanhat viestit löytyvät täältä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 15.8.2010 18:34

Mitä mieltä olette, talveen mennessä skopaan tulee kilsoja noin 14000-15000, kannattaako porauttaa pytty ja vaihtaa mäntä, vai ajaako noilla vielä yhden kesän? Ensi kesänä tulee luultavasti noin 5-7k ajoa.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 15.8.2010 19:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Et ollut eka, minä olin.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 15.8.2010 19:13

Ehdottomasti tekisin kaikki huoltotoimet sitten kun syksyn myötä korjaamoidenkin kiireet vähenevät. Talviaikana mopon korjaaminen on erittäin hyvää puuhastelua eikä menopeliä tarvitse seisottaa sitten keväämmällä kun remontit on jo tehty.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 15.8.2010 19:38

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Ehdottomasti tekisin kaikki huoltotoimet sitten kun syksyn myötä korjaamoidenkin kiireet vähenevät. Talviaikana mopon korjaaminen on erittäin hyvää puuhastelua eikä menopeliä tarvitse seisottaa sitten keväämmällä kun remontit on jo tehty.

Täysin samaa mieltä, talvella purnakin tota laitosta ja fiksailen kesää varten :) Mutta ajaako tolla männällä sen 22k vai vaihdanko jo tänä talvena?
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 15.8.2010 22:03

LaneKit kirjoitti:
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Ehdottomasti tekisin kaikki huoltotoimet sitten kun syksyn myötä korjaamoidenkin kiireet vähenevät. Talviaikana mopon korjaaminen on erittäin hyvää puuhastelua eikä menopeliä tarvitse seisottaa sitten keväämmällä kun remontit on jo tehty.

Täysin samaa mieltä, talvella purnakin tota laitosta ja fiksailen kesää varten :) Mutta ajaako tolla männällä sen 22k vai vaihdanko jo tänä talvena?

Kyllä ite vaihtasin jo 15tkm kohalla. Ei se kuitenkaan mikään iso/kallis remontti ole juttu ole :)
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 16.8.2010 17:36

Scaleo1 kirjoitti:
LaneKit kirjoitti:
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Ehdottomasti tekisin kaikki huoltotoimet sitten kun syksyn myötä korjaamoidenkin kiireet vähenevät. Talviaikana mopon korjaaminen on erittäin hyvää puuhastelua eikä menopeliä tarvitse seisottaa sitten keväämmällä kun remontit on jo tehty.

Täysin samaa mieltä, talvella purnakin tota laitosta ja fiksailen kesää varten :) Mutta ajaako tolla männällä sen 22k vai vaihdanko jo tänä talvena?

Kyllä ite vaihtasin jo 15tkm kohalla. Ei se kuitenkaan mikään iso/kallis remontti ole juttu ole :)

Näin tehdään :) Samalla vois vähä viilata tota pakoaukkoa :seko:
Jiky
Pyörä:
Masai DB50h , Yamaha Aerox , KTM EXC 125 -07
Liittynyt:
15.3.2010 19:09

ViestiKirjoittanut Jiky » 17.8.2010 20:45

Mikä ois hyvä 70cc pytty aeroxiin hintalaatu suhde kohallaan? muina virenä toimii polini kisakytkin,polini super speed 9 rullanen vari,4,4 rullat ja Gianelli reverse putki
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 17.8.2010 22:16

Stage6 Sport Pro.
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 20.8.2010 14:49

Kun viilataan pakoaukkoon korkeutta niin pitääkö ottaa pois ylhäältä vai alhaalta vai kummastakin?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 20.8.2010 16:16

Ylhäältä
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Ditech-Racing
Liittynyt:
13.12.2008 13:27

ViestiKirjoittanut Ditech-Racing » 22.8.2010 11:50

Olin vaihtamassa mäntää mutta tuli pieni ongelma. Avasin kannen mutta sylinteri ei lähde vetämällä irti? MIkä mättää?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 22.8.2010 12:32

Se on vaan jämähtänyt kiinni, tiiviste tekee joskus tuollaisen tempun. Näytä vähän kumivasaraa, kyllä se siitä lähtee.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Ditech-Racing
Liittynyt:
13.12.2008 13:27

ViestiKirjoittanut Ditech-Racing » 22.8.2010 22:31

jkoljo kirjoitti:Se on vaan jämähtänyt kiinni, tiiviste tekee joskus tuollaisen tempun. Näytä vähän kumivasaraa, kyllä se siitä lähtee.


Jeps, kyllähän se sieltä lähti. Osaako joku sanoa onko tämä mäntä turha ostos? http://sparewheel.net/p/p_info/i/398
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 22.8.2010 22:59

Ihan kelvollinen vakioon, kannattaa vain mittoa ja mahdollisesti viilata männänrenkaan päittäisvälys oikeaksi ja ylimmäisen renkaan yläreuna hioa 45 asteen kulmaan, jos se on täysin terävä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 23.8.2010 17:07

Millainen pytty toi Motorforcen 70cc on?
Aerox/Nitro osia

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista