Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 24.12.2013 13:34

Ei ole vielä välttämätöntä, mutta pidä huoli että etuvariaattorin mutteri tulee kokonaan kunnossa olevan kierteen alueelle. Voit käyttää kampiakselin paikallisella koneistamolla/autopajalla, he leikkaavat hajonneen kierteen speksiin, jotta saat varin mutterin paikoilleen vahingoittamatta ehjiä kierteitä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 1.1.2014 15:35

Onko Piaggion AC ja LC koneiden lohkoissa eroja? Kuinka vaikeaa olisi toteuttaa AC -> LC modi AC alakerralla ja sähköisellä vesipumpulla?
Pyörä:
Suzuki rm 125 06 Yamaha aerox 02
Liittynyt:
23.9.2012 21:44
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Detsoon » 6.1.2014 22:33

Roxin koneremppa menossa. Millasta kampuraa sinne kannattaisi vakion tilalle laittaa? Vakio pytyllä siis mennään. Ite oon kattellu tätä https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... force.html Mutta arveluttaa hieman että onko noista motoforcen tekeleistä mihinkään. Kertokaas mielipiteenne! :lol:
Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Shape » 10.1.2014 18:51

Hintalaatusuhteeltaan tuo motoforce on paremmasta päästä, vakioon koneeseen tuo linkkaamasi kampura on ihan nokko.

jkoljo edit: jätän tän tähän, piti ihan googlata :D http://urbaanisanakirja.com/word/nokko/
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Pyörä:
KTM 640
Paikkakunta:
Uusimaa
Liittynyt:
27.3.2013 19:58
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jalmari1337 » 21.1.2014 21:18

ajattelin tuossa männän vaihtaa ekaa kertaa itse ni huomasin samal et kampiakseli näyttäis olevan väljä, ei liiku ylös taikka alas mutta sivuttain, kannattaaks pelätä et kampiakseli tai laakerit ois paskana? :s
http://www.youtube.com/watch?v=s9SVFHSpNDo
Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 21.1.2014 22:54

Sivuttaisvälys ei haittaa, kunhan ei liiku yhtään ylös-alas, sitä välystä ei edes välttämättä tunne sormilla. Jos ekaa mäntää vaihdat (10 - 20tkm) niin tuskin siellä pitkittäisvälystä on ellei sitten ole raiskattu oikein kunnolla.
Pyörä:
Peugeot Fox 70cc
Liittynyt:
29.5.2012 19:44
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Alzzi » 2.2.2014 19:44

Minulla oli pösössä 70cc sylinteri kiinni ja aika kevyet rullat. Nyt tässä joku aikaa sitten kun vaihdoin vakiopytyn takaisin, niin kampiakselin päässä oleva ratas on ruvennut hieman heittämään. Kampiakselia kun pyörittää, niin ratas tekee jossain kohtaa jonkun verran sivuttaisheittoa. Kokeilin myös toisella rattaalla, mutta sekin tekee samaa. Eli voiko kampiakseli olla hieman kierossa vai voiko johtua siitä että kampiakselilla on jo rullailtu sellaiset 22 tkm ?
"If you're not breaking parts, you're not making enough power!"
Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 5.2.2014 21:55

Kampura on saattanut saada iskun, jolloin se on hieman kierossa. Tsekkaa onko itse kampiakselissa heittoa, vai ainoastaan rattaassa.

Kiero kampiakseli on vaaraksi laakereille, ja heikentää moottorin suorituskykyä. Muutenkin 22 tkm rullattu kampura alkaa olemaan vaihdon tarpeessa.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Pyörä:
Peugeot Fox 70cc
Liittynyt:
29.5.2012 19:44
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Alzzi » 10.2.2014 0:15

Jep, kyllä kampiakselissa on heittoa, magneetosta kokeiltu ylös-alas heittoa, niin liikkui jonkun verran. Onneks on valmiina jo vahvistettu alakerta tossa oottamassa, mutta jäi vain mietityttämään asia :D
"If you're not breaking parts, you're not making enough power!"
Pyörä:
yamaha bws
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 0:12
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut soppingdata » 27.4.2014 11:35

Mooi taas vähän pähkäiltävää eli mulla on nytten roxin lohkossa stg6 bws kampura kiinni. Roxilla ja bewessil on samat laakerit että stefat kuinka sitten on mahdollista että magneeton puolella kynnen mentävä rako kampuran ja stefan välis? Kampura liikkuu myöskin pitkittäis suunnassa aika reilusti (c4 kiinni) mutta ei niitten pitäs niin "väljät" olla. Stefasta vielä pitääkö roxissa upota syvällekkin magneeton puolella?
Liittynyt:
4.10.2009 18:47
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Dony » 1.5.2014 0:17

Kellää tietoa roxin variaattorin puolen kampuran stefasta et onko sille jotaki yleistä numeroa tai et mikkä sen mitat on?
Liittynyt:
3.5.2014 11:28
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut probleema » 3.5.2014 11:44

Minun pitäisi omasta mopostani vaihtaa stefat, kampiakseli ja runkolaakerit. Onko hankala homma aloittelijalle. On hyvät työkalut kamera millä voi räpsiä kuvia ainut mikä puuttuu on kokemus moottorin purkamisesta (mutta isälläni on kokemusta mopoista joka voi auttaa). Mitäs sanotte kannataako lähteä itse purkaan vai viedä liikkeeseen. Liikkeeseen ei ole vielä vara viedä, pitäisi käydä töissä koko kesä jolloin mopolla ei voi ajaa sinä aikana. :(
Liittynyt:
3.5.2014 11:28
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut probleema » 3.5.2014 11:45

Lisätäkseni tuohon äsköiseen viestiini niin olen kyllä lukenut miten hommatehdään ja kahtonut videoita. :)
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 4.5.2014 11:07

Eikä se loppujen lopuks ole niin vaikeeta kun miltä vaikuttaa. Kunhan ei oo minuuttiaikataulua, eli on käyttää aikaa tarvittaessa, kunnon työkalut (ei mitään yhet papukajat, rikkinäinen ristipää ja ikivanha jakoavain), puhtaat työtilat, yleensäkkin tilaa sille koneelle ettei senttien päässä ole ylimäärästä mutterikasaa.

Aina konehommissa puhtaus on puoli ruokaa, pesee koneen kunnolla ennenkun nyhtää sen pyödälle ja räjäyttää. Jotakin kuviakin kannattaa ottaa, riippuen kuin hyvä muisti on. Itellä se kuvien ottaminen vaan jää, mutta onneks viina ei oo viel kaikkee sulattanu :D Kaikki pienet ja monimutkaset osat kannattaa kyllä kuvata, muistaa mihin ne menee, mitenpäim jne.

Itekkin kun ensimmäisen kerran avasin koneen ni käytin vaan kunnolla aikaa, paikat oli puhtaat ja pienet osat johonkin talteen sekä huonoks menneet pultit uusiks vaan samantien.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Pyörä:
yamaha dt50x
Liittynyt:
17.10.2011 19:07
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut almari » 24.5.2014 12:57

Joo auttakaapa tyhmää ja kertokaa onko tämä ihan käypä kampiakseli vakiopytylle, eli onko tää se pitkäiskunen kampiakseli vai ei 8o ? Tulee Minarelli am6 mottiin kiinni. http://www.gearparts24.de/kurbelwelle-m ... a3820.html

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista