Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

Jerekar
Liittynyt:
22.4.2005 18:18
Re: Gilera ice?

ViestiKirjoittanut Jerekar » 5.4.2007 16:24

boy90 kirjoitti:Onko Gilera Ice merkkisessä skootterissa rajoitin? en löytänyt cdi boksia mistään, ohjekirjassa se on puolan kanssa samassa paketissa?? Joku viisaampi neuvokoon :D

Oletko katsonut wikistä (tietopankki tuosta ylävalikosta)?
Kesällä jos saisi Soliferin kasattua
keijjjo
Liittynyt:
31.7.2005 11:19

ViestiKirjoittanut keijjjo » 7.4.2007 15:00

Miten saan tulppani irti omasta scoottersta kun ei lähde millään.?!
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 7.4.2007 15:03

keijjjo kirjoitti:Miten saan tulppani irti omasta scoottersta kun ei lähde millään.?!


Oikeanlaisella tulppa-avaimella ja kääntämällä sitä vastapäivään.
keijjjo
Liittynyt:
31.7.2005 11:19

ViestiKirjoittanut keijjjo » 8.4.2007 15:45

Mistä voi saada semmoisen tulppa avaimen?
orsii-
Pyörä:
Gilera SMT ´09
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
15.8.2006 15:49

ViestiKirjoittanut orsii- » 8.4.2007 15:49

Vaikka huolto asemalta tai jostain halpakaupasta,varaosa liikkeestä ym.
tersi
Pyörä:
-07 R1
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.10.2005 11:04

ViestiKirjoittanut tersi » 9.4.2007 19:07

Nyt tarvis jonkun sytyts-gurun neuvoja hieman.

Ongelma on että trekeni rikkoo tulppia enemmän, kuin budjetti sallii.
Tekniikkana on tarkoin viilatut sportit ja tällä hetkellä tulpan lämpöarvo yhdeksän(NKG-BR9S). Kun iskin sportit kiinni(viilaamattomat) heitin sille kaveriksi yhden lämpöarvon vakiota kylmemmän tulpan, eli kasin(NKG-BR8HS), toimi moitteettomasti.

Tämän jälkeen kun tehot ei miellyttänyt, viilasin pytyn maksimi-mittoihin ja silloin lämpöarvo kasin tulppa tuntui menevän koko ajan rikki, joten nostin lämpöarvoa ysiin(NKG-BR9S). Ysin tulppa toimi hyvin ja mopo oli pirteämpi kuin koskaan, ja säädöt olivat kunnossa.

Sitten hiljattain vaihdoin 19mm kaasarin 21milliseen ja säädin sen kuntoon, taas tehonlisäys oli yllättävänkin suuri. Nyt on siis kiinni viilattu 70cc, 21mm kaasari ja NKG-BR9S -tulppa. Ja tulppa ei kestä kovinkaan kauan.
Eilen kun huudatin innoissani autojen imussa trekkerilläni, kierrokset tapissa, yht´äkkiä pakoputki ampui kerran ja kone booasi sammuksiin asti -> tuloksena tulppa paskana. Vaihdoin uuden tulpan(BR9S, joka oli kypäräboxissa "just in case" -muodossa), jotta pääsin kotiin asti. Juuri kun saavuin kotiin(400m rauhallisen ajon jälkeen "huoltopisteeltäni") sama rätinä-efekti tapahtui, ja mopo sammui.

Mopo käy rikkinäisellä tulpalla tyhjäkäyntiä, mutta kun antaa kaasua, mopo sammuu.
Mikä rikkoo tulppia? Rikkoisiko liian öljyrikas bensa-seos tulppia?
EDIT: Niin ja voiko olla mahdollista, että lämpöarvo kympin tulppa olisi sopiva(vakio BR7HS) :o ?
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 9.4.2007 19:14

tersi kirjoitti:Mikä rikkoo tulppia? Rikkoisiko liian öljyrikas bensa-seos tulppia?
EDIT: Niin ja voiko olla mahdollista, että lämpöarvo kympin tulppa olisi sopiva(vakio BR7HS) :o ?


Lähinnä ensimmäisenä tuo liian rikas/öljyinen seos tulee mieleen, kun ei kerran ongelmaa tapahtunut ennen kaasuttimenvaihtoa. Kuvat tulpista selventäisivät asiaa.
tersi
Pyörä:
-07 R1
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.10.2005 11:04

ViestiKirjoittanut tersi » 9.4.2007 19:31

sasu` kirjoitti:
tersi kirjoitti:Mikä rikkoo tulppia? Rikkoisiko liian öljyrikas bensa-seos tulppia?
EDIT: Niin ja voiko olla mahdollista, että lämpöarvo kympin tulppa olisi sopiva(vakio BR7HS) :o ?


Lähinnä ensimmäisenä tuo liian rikas/öljyinen seos tulee mieleen, kun ei kerran ongelmaa tapahtunut ennen kaasuttimenvaihtoa. Kuvat tulpista selventäisivät asiaa.


Homma selvisi juuri, knuutilan kanssa hieman asiaa puidessani.
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 9.4.2007 19:50

tersi kirjoitti:Homma selvisi juuri, knuutilan kanssa hieman asiaa puidessani.


Ja ratkaisu oli...?
kossumake
Liittynyt:
12.11.2006 23:07
yskii

ViestiKirjoittanut kossumake » 19.4.2007 11:34

mikä on hätänä kun vääntää kaasua ja sitten ku löysää kaasun nii mopo alkaa yskimään... oisko mikä häthänä?? APUA`!!"??"?
mc_ozo
Liittynyt:
25.11.2005 16:05

ViestiKirjoittanut mc_ozo » 24.4.2007 15:37

Millä jännitteellä kipinä iskee 2t koneissa? Autoissa noin 40000V

Onko kukaan vaihtanut tehokkaampaa sytytyspuolaa vanhan tilalle (kehittää suuremman jännitteen). Ja onko siitä hyötyä?
peke90
Liittynyt:
23.11.2005 19:08

ViestiKirjoittanut peke90 » 27.4.2007 23:06

kun vaihtaa 70cc pytyn niin pitääkö ostaa siihen erilainen sytytystulppa? stalkerissa vakiona CHAMPION RN2C
NKG-B9ES on kai samanlainen eli pitäskö olla joku B8ES?
Keppis-
Paikkakunta:
Järvenpää/Helsinki
Liittynyt:
18.8.2005 17:35

ViestiKirjoittanut Keppis- » 14.5.2007 22:01

Meneekö pystyminarellin sähköt vaakaminarelliin?
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 15.5.2007 6:46

bunnyR kirjoitti:Meneekö pystyminarellin sähköt vaakaminarelliin?


Magneeton aluslevyssä ja johtojen "menosuunnassa" eroja. Aluslevyn jos vaihtaa ni käy.
MunQ
Liittynyt:
30.7.2006 22:52

ViestiKirjoittanut MunQ » 15.5.2007 20:01

mikäs ois trekkeris vikana ku painaa kaasua mopo alkaa nykiä ja koneen ääni pätki sitä enemmän mitä kovemmat vauhdit esim menin alamäkeä tuppi nurin niin koneen ääni pätkii koko ajan. eli mikä olisi vikana? vaihdoin tulpankin uuten eikä auttanut....

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista