Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

vltr-
Pyörä:
Peugeot Trekker -02, Honda CB125 -85, Yamaha TZR -89
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
3.7.2008 14:13

ViestiKirjoittanut vltr- » 21.10.2009 22:24

weicco kirjoitti:
vltr- kirjoitti:Argh! Alkaa tuon trekkerin kanssa menemään hermot. Se antaa kipinää joka on pieni ja epäsäännöllinen. Skobasta on vaihdettu staattori ja tulppa. CDI:n vaihdoin 2008 kesällä. Voisko vika piileä puolassa, vai onko muita ehdotuksia? (staattori on tosiaan oikein päin.)



Ootko kokeillu toisella tulpanjohdolla ja hatulla?


Pistin tilaukseen uuden tulpanjohdon, puolan, tulpanhatun ja CDI:n. Sitten nähään lähteekö pelittämään.
hattu22
Liittynyt:
25.8.2008 12:45
vaaka-minarelliin pitkä vai lyhyt tulppa?

ViestiKirjoittanut hattu22 » 26.10.2009 16:40

Tuleeko tuohon kiinalaiseen kopio vaaka-minarellin vakiokanteen pitkä- vai lyhytkierteinen tulppa. Jotkut varaosaluettelot käskee pitkäkierteistä ja paikallaan näyttää olevan lyhyt?? :s
HaGss
Pyörä:
Ei ole. (ex 2-tahti skootteri man)
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
9.10.2007 22:46

ViestiKirjoittanut HaGss » 26.10.2009 18:33

hattu22 kirjoitti:Tuleeko tuohon kiinalaiseen kopio vaaka-minarellin vakiokanteen pitkä- vai lyhytkierteinen tulppa. Jotkut varaosaluettelot käskee pitkäkierteistä ja paikallaan näyttää olevan lyhyt?? :s

Pistä samanlainen mikä siellä tällä hetkellä on?
[[Vaasa 2011 miittien päätös 24.9 @Youtube]]
Miitti videota letkasta 31.07.2010: http://www.youtube.com/watch?v=KPWiSlUY9WU
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 31.10.2009 12:34

En suosittele tekemään näin, jos paikallaan oleva tulppa onkin väärä. Ohjekirjakin sanoo näin: "Käytä ainoastaan NGK:n tulppaa, jonka tyyppimerkintä on BR(numero)ES", eli kyseessä on se pitkäkierteinen tulppa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
_JuISSI_
Pyörä:
Workz WMA ex 140cc, 2Fast 80cc Nitro ex, Suzuki RM 125cc -02
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
19.4.2008 22:11

ViestiKirjoittanut _JuISSI_ » 31.10.2009 13:46

Shape kirjoitti:En suosittele tekemään näin, jos paikallaan oleva tulppa onkin väärä. Ohjekirjakin sanoo näin: "Käytä ainoastaan NGK:n tulppaa, jonka tyyppimerkintä on BR(numero)ES", eli kyseessä on se pitkäkierteinen tulppa.


Jos lyhytkierteinen tulppa on ollut, niin se toimii sillä, mutta tulppa jää hieman liian alas kanteen ja näin se karstoittuu helpommin ja kipinä ei sytytä seosta tarpeeksi hyvin, käyntiäänikin muuttuu paljon ku on oikee tulppa
Ilmoo
Pyörä:
Gilera Stalker
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
18.5.2009 19:21

ViestiKirjoittanut Ilmoo » 31.10.2009 22:34

mikä mahtaa olla stalkerissa kun rupes yks ilta pätkimään vähän sit pätki enemmän ja lopult sammu eikä käynnisty enää. vaihoin tulpan ja tulpanhatun ja katoin tulpanjohdon. sitte kokeilin uutta akkua nii lähti laakista käyntii mut pätkäs ja pysy 5 sec käynnissä ja nyt sammu taas :( startti pyörittää normaalisti konetta ja koneremppa tehty n.300 km sitte..
vabedius
Liittynyt:
13.9.2009 19:30

ViestiKirjoittanut vabedius » 31.10.2009 23:13

vltr- kirjoitti:
weicco kirjoitti:
vltr- kirjoitti:Argh! Alkaa tuon trekkerin kanssa menemään hermot. Se antaa kipinää joka on pieni ja epäsäännöllinen. Skobasta on vaihdettu staattori ja tulppa. CDI:n vaihdoin 2008 kesällä. Voisko vika piileä puolassa, vai onko muita ehdotuksia? (staattori on tosiaan oikein päin.)



Ootko kokeillu toisella tulpanjohdolla ja hatulla?


Pistin tilaukseen uuden tulpanjohdon, puolan, tulpanhatun ja CDI:n. Sitten nähään lähteekö pelittämään.

Itselläni on speedfight 2 sama ongelma mutta kipinä tuleee vain harvoin. staattori,puola+johto,tulppa ja tulpanhattu on vaihettu viikko sitten ja vika vain jatkuu?? staattorilta mittasin korkeimmillaan noin 4V jännitteen ja tulpanhatulle tulee sama. onko kellään hajua missä vika?
Rusina_93
Paikkakunta:
Tornio/Haukipudas
Liittynyt:
31.10.2007 22:04

ViestiKirjoittanut Rusina_93 » 7.11.2009 17:57

vabedius kirjoitti:
vltr- kirjoitti:
weicco kirjoitti:
vltr- kirjoitti:Argh! Alkaa tuon trekkerin kanssa menemään hermot. Se antaa kipinää joka on pieni ja epäsäännöllinen. Skobasta on vaihdettu staattori ja tulppa. CDI:n vaihdoin 2008 kesällä. Voisko vika piileä puolassa, vai onko muita ehdotuksia? (staattori on tosiaan oikein päin.)



Ootko kokeillu toisella tulpanjohdolla ja hatulla?


Pistin tilaukseen uuden tulpanjohdon, puolan, tulpanhatun ja CDI:n. Sitten nähään lähteekö pelittämään.

Itselläni on speedfight 2 sama ongelma mutta kipinä tuleee vain harvoin. staattori,puola+johto,tulppa ja tulpanhattu on vaihettu viikko sitten ja vika vain jatkuu?? staattorilta mittasin korkeimmillaan noin 4V jännitteen ja tulpanhatulle tulee sama. onko kellään hajua missä vika?

Kannattaa tarkistaa että saako kunnolla maadoitusta.
_joni`
Pyörä:
Monster Roxi
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
24.6.2009 11:56
Liian kuuma tulppa?

ViestiKirjoittanut _joni` » 10.11.2009 17:29

Elikkä minulla on vanha omistaja laittanut nitroon br7hs tulpan(vakio br8hs). Nyt laitoin teharin kiinni ja epäilen että tuo seiskan tulppa on liian kuuma. voiko se tehdä tuhojaan ja parantaako kylmempi tulppa käyntiä? Vastaattehan nopeasti :) Kiitos etukäteen.
vltr-
Pyörä:
Peugeot Trekker -02, Honda CB125 -85, Yamaha TZR -89
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
3.7.2008 14:13

ViestiKirjoittanut vltr- » 10.11.2009 18:40

Ei lähe trekkeri käyntiin. Nyt on puola, CDI, staattori, tulppa vaihettu. Kipinä tulee satunnaisesti, ja se ei ole aina voimakas. Kun koittaa polkea käyntiin niin ampuu bensahöyryjä ulos ja paukkuu. Puristuksia on. Mistä saan pösön sähkökaavion? Miten tarkistan onko maadoitus kunnossa? Muita ehdotuksia?
tomì
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
21.5.2006 12:06

ViestiKirjoittanut tomì » 10.11.2009 18:59

vltr- kirjoitti:Ei lähe trekkeri käyntiin. Nyt on puola, CDI, staattori, tulppa vaihettu. Kipinä tulee satunnaisesti, ja se ei ole aina voimakas. Kun koittaa polkea käyntiin niin ampuu bensahöyryjä ulos ja paukkuu. Puristuksia on. Mistä saan pösön sähkökaavion? Miten tarkistan onko maadoitus kunnossa? Muita ehdotuksia?


Ensinäkin, onko sulla startti otettu pois käytöstä?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 10.11.2009 19:07

Joni, voi tehdä mäntään reiän. Vaihda se oikeaan heti kun pystyt.

Vltr, tarkistappa ettei ole maadoitusongelma, eli vedä johto lohkolta (esim pultin alle) runkoon.

e: hidas, tomi kerkesi jo introamaan, varmaan hakee samaa takaa.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
vltr-
Pyörä:
Peugeot Trekker -02, Honda CB125 -85, Yamaha TZR -89
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
3.7.2008 14:13

ViestiKirjoittanut vltr- » 10.11.2009 19:19

tomì kirjoitti:
vltr- kirjoitti:Ei lähe trekkeri käyntiin. Nyt on puola, CDI, staattori, tulppa vaihettu. Kipinä tulee satunnaisesti, ja se ei ole aina voimakas. Kun koittaa polkea käyntiin niin ampuu bensahöyryjä ulos ja paukkuu. Puristuksia on. Mistä saan pösön sähkökaavion? Miten tarkistan onko maadoitus kunnossa? Muita ehdotuksia?


Ensinäkin, onko sulla startti otettu pois käytöstä?


Sähköstartti ei toimi. Kun painan nappia niin rele naksahtaa ja ajovalo syttyy, ja kun päästän niin se sammuu.
tomì
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
21.5.2006 12:06

ViestiKirjoittanut tomì » 10.11.2009 19:29

Se startin toimimattomuuskin voi johtua siitä ettei sen (ja sitä myötä myöskään sytytyksen) maadoitus toimi. Tee kuten jkoljo sanoi, eli vedä johto lohkolta runkoon.
vltr-
Pyörä:
Peugeot Trekker -02, Honda CB125 -85, Yamaha TZR -89
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
3.7.2008 14:13

ViestiKirjoittanut vltr- » 10.11.2009 20:26

tomì kirjoitti:Se startin toimimattomuuskin voi johtua siitä ettei sen (ja sitä myötä myöskään sytytyksen) maadoitus toimi. Tee kuten jkoljo sanoi, eli vedä johto lohkolta runkoon.


Okei, tarkistan sen lohkon maadotuksen. Jos tuo nyt tuosta lähe pelaamaan, niin oisko muita mahdollisia vikakohtia? Mopo on tallissa ja talli parin kilsan päässä, niin en viittis tulla takas kämpille kysymään mototin väeltä neuvoa :P

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista