Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Juunish » 8.7.2013 15:01

http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p/Ar ... -2307.aspx

Kuinka helposti menee roksiin? CPIhin ja Kiiveihin tarkotettu, mutta eikös noi aikalailla päikseen mene useimmiten? Ihan naurrettavan halvalla saisi, niin siksi voisi ostaa...
Midrace Aerox projekti
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut jonik1 » 8.7.2013 15:14

Ei sovi, eri kampura.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Juunish » 8.7.2013 15:33

Entä jos ostaa CPIn kampuran? Sehän menee roksiin? Sitte kyllä varmaan pitää etuvarikin olla CPIn?
Midrace Aerox projekti
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut jonik1 » 8.7.2013 17:32

Juuri näin.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
jjeppe
Liittynyt:
25.10.2011 16:00
Re: Malossi kisasähköt

ViestiKirjoittanut jjeppe » 9.7.2013 19:00

jkoljo kirjoitti:
jjeppe kirjoitti:Tietääkö kukaan malossin kisasähköjen ajotusarvoja ? Ite en oo löytäny niitä mistään ja tartteisin niitä että sais mopon säätöihi

2,5-3,5 mm ennen YKK on yleensä sopiva, siitä säädät sitten itse korvakuulolla tai dynossa. Käytän Pösössä about 3,5 milliä.

Sulla näyttäs olevan skootteri, itse etsin arvoja mopoon, että onkos skootterissa ja mopossa samat arvot?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Shape » 9.7.2013 19:37

Tämä on moposkootteripuoli, vaihdemopoille on oma puolensa. Mutta voit käyttää samoja lähtöarvoja ja hieroa säädöt vaikka dynossa kohdilleen, jos ei korva tai persdyno ole tarkkoja.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Aeroxxxx
Liittynyt:
3.4.2011 20:40
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Aeroxxxx » 14.7.2013 19:39

Onko näillä cdi mitään eroa?
Naraku http://www.moposport.fi/fi/cdi-yksikko- ... eLSxo2SImk

Orkkis? http://www.moposport.fi/fi/cdi-yksikko- ... Group=3148

Ainakin persdynossa naraku tuntuu kiertävän paremmin ja on melkein puolet halvempi.
Voi tietysti olla ,että tuo mun vanha orkkis cdi on kärsinyt vähän ajan mittaan.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 14.7.2013 23:15

Toinen noista oli ainaki vaaka, toinen pysty sylinterille.
It Ain't fast without mixed gas!
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 15.7.2013 15:21

"Orkkiksessa" ainakaan liittimet ei sovi alkuperäisiin (ainakaan kuvan mukaan), Narakussa ne näyttäs olevan alkuperäsen mukaset. Pysty ja vaakakoneessa CDI:t ovat samanlaiset, jostakin kumman syystä tuossa väitetään että orkkis sopii pystyyn ja Naraku vaakaan, vaikka se naraku sopii myös pystyyn.
Gasket
Liittynyt:
12.4.2012 20:42
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Gasket » 11.8.2013 12:20

"Kisasähköistä" aina juttua. Pedpartsi testaillut:

Kuva

Että sen verta hyötyä :roll:

Koko juttu: http://www.pedparts.co.uk/blog/scooter-inner-rotor-kits-and-flywheels
Edestakainen liike on perusedellytys elämän jatkumiselle.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Juunish » 11.8.2013 13:49

Mitä olen ite lueskellut noita pedpartsin juttuja, niin olen huomannut että noi testisetupit on periaatteessa joka kerta ihan päin helvettiä. En usko että tossakaan testissä esimerkiksi kaasari olisi sopiva, eli luokkaa 21mm. Jossain noissa testeissä testattiin jotain tehareitakin ja lopputulos oli että joku leovince oli tehokkaampi kuin Stage6 pro replica. Tämähän ei siis pidä paikkaansa.

Kisasähköjen hyödyt tulevatkin tosiaan esille vasta siellä yli 12k rpm lukuunottamatta koko tehoalueella kasvanutta kierrosherkkyyttä.
Midrace Aerox projekti
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Palezu » 11.8.2013 14:00

Jos taas minulta kysytään niin nuo pedpartsin jutut on harvinaisen hyvin tehtyjä ja niistä huomaa että se kirjoittaja oikeesti ymmärtää koneen toiminnasta syvemmin, selvästikään se ei ole vain joku myyjä joka ottaa hyllystä osia, iskee kiinni ja dynottaa. Kerrankin tervettä mitattua tietoa eikä mitään HC osien nimillä sävytettyä mutupuhetta.

Onko Juunishilla sitten itsellä esittää mitattua faktaa? Jos molemmilla sytytyksillä käyrät ovat lähes identtiset x kokoisella kaasarilla, miten se siitä muuttuisi eri kokoisella kaasarilla?

Tuossa on dynokäyriä siitä pedpartsin teharitestistä: http://www.pedparts.co.uk/c/asset/sports-pipe-blog/50cc.png

Melko uskottavalta käyrästöltä näyttää minusta, ja luulishan nyt tuosta tyhmemmänkin heti näkevän että kummatkin leovincet pesee pro replican huipputehossa ja sen lisäksi niissä on tehot alempana mikä näkyy pienemmässä kulutuksessa ja koneen kestävyydessä. Pro replicalla ainoastaan pääsee lujempaa koskematta välityksiin. Ja tulisiko se replican tehon tunne myös siitä että se ulvoo kovemmilla kiekoilla? :)

Mutta kuten tiedetään, tehokkaammalla pytyllä tilanne voi olla toinen, tuossahan on ilmeisesti testattu 50cc vakiota vastaavalla pytyllä. Ei noita tehareita pitäisi mennä vertailemaan kovin yksioikoisesti. Sama putki voi tuottaa hyvin erilaiset tehokäyrät riippuen muista osista.

Kisasähköjen hyödyt tulevatkin tosiaan esille vasta siellä yli 12k rpm lukuunottamatta koko tehoalueella kasvanutta kierrosherkkyyttä.


Tästäkään ei ole kellään esittää mitään mitattua faktaa.. :) Puheita kyllä löytyy, vakiot "ei pysy perässä" jne jne.. PV virittäjien keskuudessa on todistettu että suzuki pv:n "antiikkiset" sähköt joissa ei ole edes erillistä liipaisukäämiä, toimii muistaakseni 16 000rpm asti (sarvi-perkele oli kuulemma kakkosvaihteella kokeillut ja päässyt 86km/h joka teki suunnilleen tuon verran kierroksia). Tuo mun benelli taas ottaa vapaalla huudattaessa kierroksia helposti 13 000rpm ja varmaan enemmänkin jos koneen tehoalue jatkuis pidemmälle. Ennakko saattaa olla noilla kierroksilla perseellään, mutta sitä voi helposti säätää kiertämällä pohjalevyä. Tässä tulee tosin se ongelma että alakierroksilla ennakko voi mennä perseelleen, ja siinä on se paikka missä kunnolla toteutettujen kisasähköjen pitäisi olla paremmat, ennakkokäyrän muodon pitäisi olla kireälle 2-tahtiselle paremmin sopiva, eli yläkierroksille saa sopivan ennakon ilman että alhaalla alkaa nakuttaa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut nevssons » 11.8.2013 14:10

Eikös tämä ollut se testi jossa käytettiin poutkea lukuunotammata täysin vakio-osia ja säätöjä? Eli tällä ei silloin olsisi sitten mitään tekemistä oikeasti putkien vertaamisessa.

Saisko viellä linkin juttuun niin voisi vähän tarkemmin anylysoida?
Viimeksi muokannut nevssons päivämäärä 11.8.2013 14:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Palezu » 11.8.2013 14:14

No tuossa testissä variaattorin säädöillä ei ollut minkäännäköistä merkitystä koska tyyppi oli vaihtanut variaattoriin kiinteät hihnapyörät jotta kierrokset nousisivat lineaarisesti kuten vaihdemopossa, muutenhan variaattorivehkeessä ei voisi testata millaisen käyrän putki antaa koko kierroskaistalla. Ja oletettavasti kaasarin se oli kuitenkin säätänyt joka putkelle, muutenhan hommassa ei olisi mitään järkeä. Joten mun mielestä tuossa on nimenomaan oikeaoppisesti vertailtu eri putkia.

tuossa on linkki: http://www.pedparts.co.uk/blog/sports-exhaust-testing-50cc-and-70cc-sports-mopeds-part-one
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut nevssons » 11.8.2013 14:25

"The graph above is just a standard Piaggio Zip AC 2-stroke with different pipes fitted and jetting optimised for each pipe across the power range shown."

Kyllä vain :eek: Tämän valossa voisi tosiaan sanoa että se leovince on koskemattomalle sylkälle paras vaihtoehto. Tai ehkä yasunia harkisisin myös.

Ehkäpä syynä on noitten skoottereitten pyttyjen pikkuriikkinen pako. En nyt muista tarkalleen paljonko morinin vakiopytyssä oli vakiona asteita mutta aika monta milliä lähti ennekä saatiin edes 185 asteinen pako sille :) Oisko ollu about 2.5mm viilaa ja 1.5 mm pytyn korotusta. Eli paolla olis asteita joku 160 vakiona. :nörtti:

Tehothan on kuitenkin varsin vaatimattomia kaikissa.

E: nyt vasta lukasin topicin nimen joten pahoittelut offtopicista :lol:
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista