Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 9.7.2009 12:40

MaNe93 kirjoitti:
karkulainen kirjoitti:
MaNe93 kirjoitti:Minulla olisi pienoinen ongelma.... Minulla on tuollainen kiinalainen ihme skotteri. Ja kun viimeksi sen sammutin niin ennenkuin sammutin niin se pari kertaa pätkäs siinä käydesää ja kun lopulta sammtuin sen niin sitten se ei ole enää lähtenyt käyntiin eikä tullut kipinää. Tulpan vaihto ei auttanut olisiko vika cdi boksissa?

Minkälainen tulpanhattu sinulla on?


http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=5060
tommonen se on.

Vaihda sen kunnolliseen, esim NGK.
Super8
Pyörä:
Pösö Vivacity 09 + Kymco Super 8 2t
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
24.5.2009 11:40

ViestiKirjoittanut Super8 » 9.7.2009 14:05

Kestääkö vaihtorele jos sen pistää konkkarajoittimen väliin? Eli siis siten että sytyspuolalta lähtevään johtoon tehdään ryöstökytkentä ja sen ja maihin menevän kondensaattorin väliin laitetaan 12v vaihtorele. Vai millasia jännitetta/virtaa tuossa kulkee?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 9.7.2009 15:07

Super8 kirjoitti:Kestääkö vaihtorele jos sen pistää konkkarajoittimen väliin? Eli siis siten että sytyspuolalta lähtevään johtoon tehdään ryöstökytkentä ja sen ja maihin menevän kondensaattorin väliin laitetaan 12v vaihtorele. Vai millasia jännitetta/virtaa tuossa kulkee?

Kestää, 12v on pelkästään ohjausjännite. Releet pystyvät yleensä kytkemään ainakin 230v asti. Impulssikäämissä liikkuu noin 20-40v jännite todella pienellä virralla.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Juppe-
Pyörä:
Gilera DNA 50 ´04
Paikkakunta:
Kangasala, Suorama
Liittynyt:
16.6.2008 15:24

ViestiKirjoittanut Juppe- » 12.7.2009 22:33

Miksköhä kymconi hajottaa koko ajan tulppia? Ne hajoo aina pikku hiljaa, ekaks pätkii korkeilla kierroksilla ja lopuks vauhti hiipuu ja hiipuu kunnes sammuu.. Kymcossa on siis 70cc + tarvittavat "kisaosat". Öljyseokset on 3%. Suutin on 120. Oisko vika sit puolassa tai jossai ku kaikki muut on kohdallaan? Käytän BR9HS-tulppia ja ne hajoo aika nopeesti kun taas BR8HSA kestää vähän pitempään :roll:
luusmu
Liittynyt:
17.7.2009 23:32

ViestiKirjoittanut luusmu » 17.7.2009 23:52

kertokaas mulle kun pihaan raahattiin cpi popcorn ja vikana "ei käynnisty". minä tutkimaan ja kipinä hukassa mutta vain välillä. sain sen käymään pari kertaa noin 15sec ja sen jälkeen ei mitään. akku on ladattu, startti pyörittä hyvin, toista puolaa kokeiltu. vikaa en vain löydä. onko puolan johdoilla väliä kumpi on kummassa johdot musta ja valko/musta ja puolassa musta ja vihreä liitin.
ei ole vähään aikaan tullut näihin 2-tahti vehkeisiin koskettua.
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13

ViestiKirjoittanut jonik1 » 18.7.2009 11:47

luusmu kirjoitti:kertokaas mulle kun pihaan raahattiin cpi popcorn ja vikana "ei käynnisty". minä tutkimaan ja kipinä hukassa mutta vain välillä. sain sen käymään pari kertaa noin 15sec ja sen jälkeen ei mitään. akku on ladattu, startti pyörittä hyvin, toista puolaa kokeiltu. vikaa en vain löydä. onko puolan johdoilla väliä kumpi on kummassa johdot musta ja valko/musta ja puolassa musta ja vihreä liitin.
ei ole vähään aikaan tullut näihin 2-tahti vehkeisiin koskettua.


Musta jossa valkonen raita vihreeseen, mut ei sillä kuitenkaan mitään väliä tunnu olevan. Vika voi olla myös cdi-boxissa tai magneetossa puolan lisäksi. Sylinterin ja männän kunto kannattaa myös tarkistaa.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
luusmu
Liittynyt:
17.7.2009 23:32

ViestiKirjoittanut luusmu » 18.7.2009 12:25

jonik1 kirjoitti:
luusmu kirjoitti:kertokaas mulle kun pihaan raahattiin cpi popcorn ja vikana "ei käynnisty". minä tutkimaan ja kipinä hukassa mutta vain välillä. sain sen käymään pari kertaa noin 15sec ja sen jälkeen ei mitään. akku on ladattu, startti pyörittä hyvin, toista puolaa kokeiltu. vikaa en vain löydä. onko puolan johdoilla väliä kumpi on kummassa johdot musta ja valko/musta ja puolassa musta ja vihreä liitin.
ei ole vähään aikaan tullut näihin 2-tahti vehkeisiin koskettua.


Musta jossa valkonen raita vihreeseen, mut ei sillä kuitenkaan mitään väliä tunnu olevan. Vika voi olla myös cdi-boxissa tai magneetossa puolan lisäksi. Sylinterin ja männän kunto kannattaa myös tarkistaa.


pystyykö cdi ja magneetttoa jotenki tutkimaan toimiiko ne. yleismittari kyllä löytyy jos vaan tietäis mitä mittais ja mitä arvoja pitäs saada
LiVe-sport
Liittynyt:
15.7.2009 12:49

ViestiKirjoittanut LiVe-sport » 18.7.2009 22:21

Hei, mulla just samaa vikaa kymcossa..... Kipinä tosin tuntuisi tulevan kokoajan mutta silti ei tahdo toimia ja välillä saan sen käymään ja pystyn ajamaankin 150 metriä... Täytyy olla jotain sytytysvikaa kun ei tahdo käynnistyä vaikka tulpan reiästä kaataa bensaa.

Kerrutko mullekin jos tuon CDI-boxin ja puolan pystyy jotenkin tarkistamaan ettei tarvi turhaan ostaa. :) Alan kyllä itse kallistua CDI-boxiin, koska eräs gernin huoltomies sanoi minulle, että jos magneeton takainen puola/ käämi on rikki niin ei pitäisi tulla kipinää ollenkaan.
Nitroo`
Pyörä:
Yamaha Slider
Liittynyt:
28.9.2008 12:31

ViestiKirjoittanut Nitroo` » 24.7.2009 11:48

missä vika kun nitro ei halu käynnistyä ? katoin jos tulee kipinää mutta tulee vain pieni kipinä tulpasta kun laitan sen sylinteriä vasten? Ja ostin uuden tulpan ja kokeilin mutta vain ihan pieni kipinä. Missa vika vois olla ? :s
On ollu Yamaha DT, Mbk Nitro 70cc, Derbi DRD PRO ja nyt Yamaha Slider, että oon kyll mopoja ruuvannut.


M : Scott Voltage lasit -> http://www.motot.net/talli/osat/id21435/
.
LiVe-sport
Liittynyt:
15.7.2009 12:49

ViestiKirjoittanut LiVe-sport » 25.7.2009 21:03

Mulla vika oli CDI-boxissa. Kipinä on kyllä näissä kärjellisissä vehkeissä pieni, mutta kyllä sen pitää selvästi erottua ja kuulua sellanen pieni napsuminen aina kun kipinä tulee.
tomì
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
21.5.2006 12:06

ViestiKirjoittanut tomì » 25.7.2009 21:49

LiVe-sport kirjoitti:Mulla vika oli CDI-boxissa. Kipinä on kyllä näissä kärjellisissä vehkeissä pieni, mutta kyllä sen pitää selvästi erottua ja kuulua sellanen pieni napsuminen aina kun kipinä tulee.


Yleensä sytytys ei ole kärjellinen skoottereissa, esim. Nitrossa.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.7.2009 21:53

tomì kirjoitti:
LiVe-sport kirjoitti:Mulla vika oli CDI-boxissa. Kipinä on kyllä näissä kärjellisissä vehkeissä pieni, mutta kyllä sen pitää selvästi erottua ja kuulua sellanen pieni napsuminen aina kun kipinä tulee.


Yleensä sytytys ei ole kärjellinen skoottereissa, esim. Nitrossa.

Jeps, ja kannattaa aina muistaa, mistä ne CDI kirjaimet tulee ;)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
mika__
Paikkakunta:
kirkkonummi
Liittynyt:
28.6.2006 10:44

ViestiKirjoittanut mika__ » 26.7.2009 10:55

mikä feeluna heikko kipinmä puola johto ja hattu ja tulppa vaihdettu?
"Keuliminen ilman
takajarrua
on kuin harrastaisi
suojaamatonta seksiä, kun
mennään tietyn pisteen
yli,
niin paluuta ei enää ole"
tkthaman
Liittynyt:
21.1.2007 12:42

ViestiKirjoittanut tkthaman » 26.7.2009 14:38

Kuinkapaljon pitäs sytytyspuolalle tulla voltteja? Skootteri antaa siis erittäin surkean kipinän ja ei käynisty.

Jos oikein luettiin yleismittaria niin sinne tuli max 18 volttia että onko normaali?

edit: Kipinä ei myöskään sillee "napsu" miten tossa ylhäällä oli sanottu
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 26.7.2009 15:11

Ei siitä pidätkään kuulua mitään napsumista.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista