Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 17.8.2009 18:25

Daker- kirjoitti:Minkälainen vaikutus skootteriin olisi jos laittaisi vakio tulpan tilalle NGK Iridium tulpan?

Entä jos vaihtaisi vakiopuolan tilalle Narakun suurtehopuolan?
Vaikuttaako jotenkin käynnistymiseen, käyntiin jne?
Skootteri on siis Yamaha Neos
Mulla kokemuksia 3000km ajalta Iridium tulpasta:
  • Kestää pitempään
  • Pysyy puhtaampana
  • Käynnistyy paremmin
  • Tyhjäkäynti tasaisempaa

Hintakaan ei ollu paha kun ostin, 8,6€.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Daker-
Pyörä:
DT-X 125cc -05
Liittynyt:
27.2.2009 23:02

ViestiKirjoittanut Daker- » 17.8.2009 19:08

Mistä löysit tuohon hintaan?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 17.8.2009 23:15

Rapakon takaa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
-|Jamppa|-
Liittynyt:
25.1.2008 16:21
aprilia ei käynnisty

ViestiKirjoittanut -|Jamppa|- » 20.8.2009 11:00

elikkäs tein apriliaan koneremontin (sylinterit männät kampiakselit yms.) ja sit tänään ekaa kertaa koitin käynnistää, ryypyllä lähti käyntiin mut kuulu jotain outoo rohinaa niin sammutin, sit koitin uudestaa käynistää nin ei inahdakkaan. tulppa on märkä ,jonkinäköstä kipinää iskee ,mikähän olis vikana.. kone on minarellin vaakakone (ilma jäähdytys).
tkthaman
Liittynyt:
21.1.2007 12:42

ViestiKirjoittanut tkthaman » 20.8.2009 16:19

Eli ei nyt kellään olis mitään neuvoja että mitä pitäs nyt seuraavaks tehdä..

Skootteri antaa siis ihan pienen kipinän ja ei siis käynisty.

Vaihdettu on: cdi, sytytyspuola,magneto sekä staattori, kaikki johdot on katottu ja kunnossa, tulppa vaihettu, tulpanhattu, ja tulpan johtokin on uusi.

Eli siitä on nyt oikeestaan kaikki mahdolliset jutut katottu että MIKÄ VITTU SIINÄ OIKEEN ON?!? :itku:
Mopo poistetaan vissiin rekisteristä jos se ei tosta kohta ala liikkumaan..
perabz
Pyörä:
Rieju RR -04
Paikkakunta:
Kpo
Liittynyt:
30.3.2008 0:32

ViestiKirjoittanut perabz » 21.8.2009 23:21

Mikähän mahtaisi olla Stuntissa/Slaikassa kärkiväli? Entäs se tulpan merkki/malli?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 22.8.2009 0:10

tkthaman: ettei olisi maadoitusongelma, laitappas huviksesi johto lohkoilta runkoon ja testaa kipinä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
tkthaman
Liittynyt:
21.1.2007 12:42

ViestiKirjoittanut tkthaman » 22.8.2009 16:19

jkoljo kirjoitti:tkthaman: ettei olisi maadoitusongelma, laitappas huviksesi johto lohkoilta runkoon ja testaa kipinä.


Kokeilin nyt noin ja jos sen laittaa suoraan runkoon kiinni niin ei starttaa ollenkaan..?

akusta vaan kuuluu joku naksahdus ja ei lähde starttaamaan
Simo1994
Liittynyt:
13.7.2009 22:43

ViestiKirjoittanut Simo1994 » 25.8.2009 22:45

Käykö tämä tulppa:
http://www.storm-motor.fi/shop/Publishe ... NGK-CR7HIX
Tämän tulpan tilalle:
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=3367
Ilman mitään säätämistä, ja jos vaihdan iridium tulpan, enkä muuta, niin onko hyötyä? Mitenkäs tulpanhattujen koot menevät, eli minkälainen tulpan hattu pitää ostaa, jos haluan häiriösuojatun tulpan hatun nykyisen tilalle? Ovatko iridium tulpat häiriösuojattuja?
tkthaman
Liittynyt:
21.1.2007 12:42

ViestiKirjoittanut tkthaman » 26.8.2009 15:20

tkthaman kirjoitti:
jkoljo kirjoitti:tkthaman: ettei olisi maadoitusongelma, laitappas huviksesi johto lohkoilta runkoon ja testaa kipinä.


Kokeilin nyt noin ja jos sen laittaa suoraan runkoon kiinni niin ei starttaa ollenkaan..?

akusta vaan kuuluu joku naksahdus ja ei lähde starttaamaan


Huomasin eilen sattumalta kun kattelin tota mopoo että runkoo pitkin menevästä sähköjohto nipusta oli se kuori vähän revennyt mikä pitää koko johto hässäkän koossa, revein koko kuoren irti ja huomasin että sieltä on vihreä johto jotenkin sulanut koko matkalta. Akun miinus napaan tulee vihreä johto että onko tämä siis maadoitus johto? Kokeilin huvikseen että mitä tapahtuu jos sen sulaneen johdon laittaa kokonaan poikki niin kyllä se edelleen silti samanlaista huonoa kipinää antaa että mikäköhän johto se sitten oikeen on`? Kun ei kai sen pitäs sitten antaa mitään kipinää jos maajohto poikki on?

edit: vaihdoin nyt koko johdon mutta eipä toimi yhtään paremmin
apikkaman
Liittynyt:
7.8.2009 21:02
kipinä

ViestiKirjoittanut apikkaman » 27.8.2009 13:36

Mopo on aprilia.

Mikä vikana kun tulppaan tulee -todella- huono kipinä. hädintuskin käy ja kiihtyvyys on ihan nollassa. huiput tippunu vaikka kuinka paljon, ei mee enää ku joku 30-50 km/h. Sitte ajossa pätkii varsinkin jos on tehari kiinni. muuttuu vaan koko ajan huonommaks ja huonommaks.

CDI Boksi : vaihdettu
Tulppa : vaihdettu
oisko staattorissa vikaa?
Harge
Liittynyt:
25.6.2009 23:28
solifer xtr 50

ViestiKirjoittanut Harge » 30.8.2009 0:20

Nyt on soliferissa tämmöinen probleema kuin että sammuu kun päästää kaasusta. Tyhjäkäyntiä ei siis ole jostain ihmeen syystä. En tajua mistä se voisi johtua, teillä mitään ideaa mistä voisi johtua?
mixxed_up
Pyörä:
Yamaha Aerox -05
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2009 17:43

ViestiKirjoittanut mixxed_up » 30.8.2009 12:16

Mistä pitäis lähteä ettimään vikaa sytytyksessä, kun pienen ajon jälkeen aerox alkaa pätkimään ja kulkee n. 35. Aluksi kuitenkin toimii hyvin. Tyhjäkäynti kuulostaa ihan hyvältä, pintakaasullakaan ei pätki paljoa, mutta siitä kun alkaa kääntää kahvaa enemmän niin alkaa vaan pätkiä eikä nopeus nouse yhtään.

Kaasarissa ei pitäs olla vikaa, sen ja putsarin oon tutkinu jo monta kertaa. Tulpan oon kanssa vaihtanu. Ohan tolla jo 14500km ajettu nii ei ihmekkää jos jotain osaa alkaa mennä paskaks :)
Multiviri
Pyörä:
Mersu
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
30.9.2007 22:48

ViestiKirjoittanut Multiviri » 30.8.2009 12:25

mixxed_up kirjoitti:Mistä pitäis lähteä ettimään vikaa sytytyksessä, kun pienen ajon jälkeen aerox alkaa pätkimään ja kulkee n. 35. Aluksi kuitenkin toimii hyvin. Tyhjäkäynti kuulostaa ihan hyvältä, pintakaasullakaan ei pätki paljoa, mutta siitä kun alkaa kääntää kahvaa enemmän niin alkaa vaan pätkiä eikä nopeus nouse yhtään.

Kaasarissa ei pitäs olla vikaa, sen ja putsarin oon tutkinu jo monta kertaa. Tulpan oon kanssa vaihtanu. Ohan tolla jo 14500km ajettu nii ei ihmekkää jos jotain osaa alkaa mennä paskaks :)


Jos ei oo mäntää vaihettu voi männänrenkaat alkaa olemaan jo väljät.
Ei oo Mersun voittanutta...
Harge
Liittynyt:
25.6.2009 23:28

ViestiKirjoittanut Harge » 30.8.2009 12:57

Harge kirjoitti:Nyt on soliferissa tämmöinen probleema kuin että sammuu kun päästää kaasusta. Tyhjäkäyntiä ei siis ole jostain ihmeen syystä. En tajua mistä se voisi johtua, teillä mitään ideaa mistä voisi johtua?


Tarkennan siis vielä, eli skoba pärähtää käyntiin vain kun pitää kaasua täysillä, sammuu heti jos päästää kaasusta.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista