Sivu 64, 64:sta

Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiLähetetty: 21.9.2012 14:42
Kirjoittanut MK96
Abou sem 5kmh pois. Nyt menee sem 63 . Sillee et menis sen 57 suunnillee. on se vaikeeta ku ei voi vaihtaa välityksiä oikee niiku vaihteellisee...

Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiLähetetty: 21.9.2012 18:44
Kirjoittanut Reetuhai2
Prikalla... :roll: Mittaa liukuholkin halkasija, mene ostaa sen päälle sopivaa putkee vaikka 50cm, ja rälläkällä saat pätkittyä minkä kokosia prikkoja haluut, ei tarvii hioo. Tai sitte keksi kaasuun joku, ettei luisti nouse ylös asti. Löysää vaikka kaasuvaijeria.

Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiLähetetty: 22.9.2012 21:38
Kirjoittanut MK96
Laitan varmaa peltikurin.

Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiLähetetty: 1.10.2012 12:00
Kirjoittanut juusoboi
Mites onko tossa 2008 vuoden aeroxissa sylinterissä kuristus? Paljonko kulkisi roxi jollain teharilla niin että prikka on kiinni? Nyt kulkee vakioputkella n.55-60kmh ja tietääkseni prikka on kiinni.

Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiLähetetty: 1.10.2012 12:32
Kirjoittanut Reetuhai2
Uudenmallin roxeissa on kuristettu pako, vanhoissa ei(?). Prikka+tehari yhdistelmällä menee varmaankin joku 65-70, mutta on perseestä ajaa.

Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiLähetetty: 1.10.2012 14:18
Kirjoittanut thounimakarooni
Kaikissa tietääkseni on pytyn kuristus. Ja tuo on tietysti mittarinopeus, ei voi vakiona mennä noin lujaa.

Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiLähetetty: 8.10.2012 1:39
Kirjoittanut ottopoika
Kertojaas ny mulle miten on helpoin/paras tapa saada aerox kulkemaan n.60km/h jos on stage6 pro replica?
Auttaako joku rullien vaihto tms, haluaisin sillai että kiihtyis mahdollisimman hyvin.

Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiLähetetty: 8.10.2012 11:44
Kirjoittanut Shape
Prikka kiinni tai prikan hiominen. Toinen vaihtoehto on hitsata kuristusprikka alkukäyrän suulle.

Rullia reilusti keventämällä saat kyllä huippunopeutta laskettua, mutta samalla saat laskettua myös reilusti kiihtyvyyttä, että vakiomopotkin tulevat ohitse. Eli lyhesti, käytännössä rullia keventämällä ei voi laskea huippunopeutta.

Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiLähetetty: 14.9.2013 16:39
Kirjoittanut levizii
Kertokaahan nyt kaikki Honda SFX -skootterin omistaneet tai omistaja tyhmälle, että mitä kuristuksia siinä on. Kyseinen laitos alkaa rajottamaan siinä vajaa kuudenkympin kohdalla ihan tajuttomasti. Ite en oo masiinalle mitään tehnyt, eikä edellinen omistaja kertonut. Tänään aukasin variaattorin eikä siellä prikkaa/muuta rajoittavaa näyttänyt olevan.
Mitä pitäis tehdä että kulkisi paremmin?
..ja vuosimalli oli 2001.

Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiLähetetty: 12.1.2017 1:51
Kirjoittanut Metusalem09
Moi,
varmaan nyt ammutaan vanha ihminen, mutta en siis tällaiseen peruskysymykseen löytänyt täältä mitään järkevää vastausta.
Kysyisin, että mitä noin suunnilleen vie perus kaksitahti skootteri jos siitä ottaa kuristukset pois, tarkoitan aikuisen suht rauhallisessa ajossa, eli lähdöt liikenteen rytmin mukaan, mutta ei muuten koko ajan kaasu auki, eikä mitään "räppäämistä".
Kyllä sitä on todella varmaan vanha jo, kun en koko netistä löydä tähän vastausta.
Esim. mitä vie Kymco Super 8 2t ilman vari kuria ja vakioputkesta kurit pois, ja astetta isompi pääsuutin.
Tuntuu, että kaksitahti skoottereita ei kukaan käytä nykyään, tai sitten ne on näitä 3000e ruiskuja, ei vaan jaksaisi ajella 4t skootterilla, se kun ei jaksa vetää.
Laitetta ei vielä ole, ja jää hankkimattakin jos en löydä järkeä tähän kulutus asiaan, luin juuri tunnin tuota "mitä skootterisi kuluttaa ketjua", 2t pelejä ei kellään.
Suomi24 löysin jotain ja siellä puhuttiin 6-7l/100km kulutuksesta, ja jos näin on, niin sitten hankkimatta jää.
Tulikon nyt bännit, vai mikä täällä on politiikka.
Kiitos avusta.

Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiLähetetty: 15.1.2017 2:10
Kirjoittanut JK99
En uskoisi itse ainakaan tuohon 6-7l/100km kulutukseen jos pelkät kurit ottaa pois...
Itsellä oli aikoinaan piaggio typhoon 2t skootteri jota kanssa vähän "piristelty" giannellin putkistolla, kaikki kurit pois, rullat ym vaihdettu kulutus oli abaut 3,5-5l/100km.

Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiLähetetty: 4.2.2017 4:00
Kirjoittanut Jakkinakki
Jos nelari ei käy koska ei vedä niin 72 ja muuta hilpettä kiinni niin riittää mutta ei oo liian "laiton" Mutta jos ei halua laittomuuksia harrastaa niin 3-5 litraan yleisimmiten on kurittomilla skoottereilla. Koita just googlata mitä eri mallit kuluttaa ja etsi mieleisin.

Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiLähetetty: 14.3.2017 17:48
Kirjoittanut Jefu
Tervehdys kaikille,
En suoraan vastausta löytänyt googlettamalla ja siksi läksin täältä kyselemään (toivottavasti ilman huutomyrskyä). Tuli tossa hommattua tollanen ZNEN 50QT-F /C1 RETRO, lähinnä työmatkoille ja nyt haluaisin tietää, onko kellään tietoa varmoista kuristuksista? Ajattelin ajaa tuon ensin nyt sisään ja sitten kuristuksia poistamalla lisää vääntöä/kiihtyvyyttä eikä tarkoitus ole nostaa huippunopeuksia tappiin. Kävin tänään ajamassa ensimmäiset 25km ja ihan asialliselta vaikuttaa mutta kyllähän tuo hieman nuhaselle tuntuu kun 90kg päällä ja jos vertaan ulkomailla vuokrattuihin kuristamattomiin 50cc skoottereihin :lol:
Lähinnä liikkeellelähtö kiihtyvyys olisi tarkoitus saada paremmaksi, huippunopeus sais pysyä mielellään siinä alle 60km/h...

Ja lähtökohtaisesti skootterit on melko uusi tuttavuus, aikoinaan mopoikäisenä tuli paljoltikin rassattua ja viriteltyä PV:tä sekä ensimmäisiä Derbi Senda-R, mutta siihen aikaan näitä sähkörajoittimia yms ei ollut.

Kiitos ja anteeks jo valmiiks :roll:

Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiLähetetty: 15.3.2017 21:11
Kirjoittanut Jakkinakki
Näistä löydät kaiken tiedon mitä tarvitset ja vähän enemmänkin.
Tietopankki artikkeli (lue ensin)
http://www.motot.net/wiki/Baotian/Fude_skootterit
Keskustelupalsta
viewtopic.php?f=33&t=85507