Kuristuskyselyt #2

KassuR
Liittynyt:
29.6.2010 18:16
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut KassuR » 7.9.2011 16:46

Morjes. Kaverin puolesta pitää kysyä,miten saa kulkemaan Pösön speedfight 3 55-60? Onko tässä rajoittimena prikka vai muu systeemi? Ps. Pikasta vastaamist kaveri ei jaksa enää vakioo (onneks) ;)
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Sudee » 7.9.2011 17:02

Prikka etuvariaattorista pois niin alkaa kulkemaan vähän enemmän.
Aerox/Nitro osia
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 7.9.2011 17:04

Mutta eikös pösöissä ollu toi rajotettu luikuholkki? Eli pitää ostaa sellanen rajottamaton tai sitte viilata, sahata tai jollain muulla tavalla lyhentää sitä liukuholkkia.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Sudee » 7.9.2011 17:33

Öö, ei? Ettet vain sekoita johonkin toiseen, mun mielestä ainakin kakkosessa on prikka, mutta luulisihan tässäkin olevan.
Aerox/Nitro osia
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 7.9.2011 17:42

No kun mun kaveri ainaki sano että ei kolmosessa ainakaa oo prikkaa. (Sillä on siis kolmonen.)
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut LaneKit » 7.9.2011 17:45

Kaverilla oli kakkosessa sellane mikälie rullakupin rajoituslevy ruuveilla kiinni.

Oon kyl kuullu et niis ois prikkojaki :lol:
Éki
Pyörä:
Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
18.7.2009 20:45
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Éki » 7.9.2011 19:43

Jep yhdyn Laneen. Kavereilla oli kummalakin rullakupin takana semmoinen levy 3 ruuvilla kiinni, otimme kummastakin semmoset turhat sielt helvettiin, heitettiin roskiin. Ja sen jälkeen pösöt rullas sen 60-65 ;)
Speed fight 2 ja 3!! Kummassakin siis semmonen levy ainakin niissä oli.
s4mU
Pyörä:
2 x faitti
Paikkakunta:
Iiden
Liittynyt:
27.5.2008 16:20
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut s4mU » 7.9.2011 21:04

Ainakin SF 1 ja 2(ilmeisesti kolmosessakin) on rajoitin rullakupin takana joka on tosiaan kolmella ruuvilla kiinni rullakupissa. Itsellä menee myös tuon 60-65 välille oikeata.
Projektia
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Sudee » 8.9.2011 14:05

Joo, nyt kun lueskelin tarkemmin niin näissä näköjään on. Kiitokset tiedosta.
Aerox/Nitro osia
pallero_paavo
Liittynyt:
8.5.2012 12:25
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut pallero_paavo » 10.5.2012 15:37

minkähänlaisia kuristuksia on piaggion diesis skootterissa. 2-tahtihan se on. kertokaa ken tietää. ei jaksa lukea niitä luulisin vastauksia ihan jos oikeasti tiedät niin voi kertoa. pakoputkessa ainakin tuo pakokaasujen takaisin kierto systeemi kuristaa?
Labomba
Pyörä:
Kymco Super 9
Paikkakunta:
Rymättylä
Liittynyt:
23.8.2011 19:34
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Labomba » 14.5.2012 18:01

Onko tuo kymco super 9 pilli kuri ennen vai jälkeen hukkaputkea? Ja kuristaako se pakokaasun kierrätys systeemi ?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 15.5.2012 0:53

Ei vaikuta tehoon havaittavissa määrin, pelkästään suorituskyvyn kasvun takia ei kannata tukkia. Epäilen myös että kyseisen systeemin tarkoituksena on ensisijaisesti syöttää pakoputkeen lisää ilmaa ja sen mukana happea tehostamaan katalysaattorin toimintaa, ei niinkään kierrättää pakokaasuja ilmanputsarille. Saattaa olla että järjestelmästä löytyy jopa rajoitinläpät jotka estävät kaasujen virtauksen putkesta putsarille päin.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Gogge » 15.5.2012 1:43

Juu ei noi tehoa vähennä yhtään, ei haittaa jos tukkii, mutta kannattaa antaa olla kun tukkimisesta ei mitään hyötyäkään saa. Ja juu, yleensä joku venttiili läppä sieltä löytyypi (ilma ei pääse putkesta ilmanputsariin).

Ja juurikin hapettaa pakokaasua, joka tehostaa katalysaattorin toimintaa joka pienentää päästöjä, joka on hyvä juttu tätä saastunutta planeettaamme ajatellen. Ja miksi se tehostaa toimintaa, selviää kun tutkitaan katalysaattorin toimintaa, joka toimii katalyyttina, eli nopeuttaa kemiallisia reaktioita. Eli haitalliset pakokaasu päästöt hapetetaan ei haitallisiksi. Esim. hiilimonoksidi eli häkä (CO) hapettuu hiilidioksidiksi (CO2) ja palamattomat hiilivedyt hapettuvat hiilidioksidiksi ja vedeksi. Typen oksidit (NOx) taasen pelkistyvät typeksi (N2). Katalysaattori voi myös hapettaa rikkidioksidin (SO2) rikkitrioksidiksi (SO3), mikä ei ole toivottavaa, sillä rikkitrioksidi muodostaa veden kanssa rikkihappoa.. Ja tästä voidaan päätellä, että kun happea on enemmän käytettävissä em. reaktioihin, niin niiden määrä myöskin nopeutuu. Tämä kuulostaa hienolta, mutta todellisuudessa suuri osa päästöistä ei ehdi hapettua, ja tulee sieltä änkän päädystä haitallisina pakokaasuina.

Ja tietysti tämä lähinnä on siinä mopossa siksi että läpäistäisiin päästörajat, ja saataisiin ne kilvet sinne. Ilman katalysaattoriakin tuo "puhtaan" ilman lisääminen pakokaasun sekaan pienentää myös päästöjen suhdetta tietyssä määrässä ilmaa, ovelaa, eikö totta?

Ja se ei myöskään ole mikään pakokaasujen kierrätysjärjestelmä eli egr, joita tavataan autojen parissa. Vaikka päästöjä tämäkin pienentää (muistaakseni voi laskea typenoksideja jopa 60%, mutta omat haittansakkin ko. järjestelmästä löytyy, kasvanut bensankulutus, tehonlasku..) mutta ei liity asiaan, ja näitä ei tavata mopoissa!
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Labomba
Pyörä:
Kymco Super 9
Paikkakunta:
Rymättylä
Liittynyt:
23.8.2011 19:34
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Labomba » 15.5.2012 19:58

Tietäiskö ketään missä kohtaa Kymco Super 9 putkea sijaitsee pillikuri ? Tai edes onko se ennen vai jälkeen hukkaputken ?
Super-9
Pyörä:
Kymco Super 9 72cc midrace & Suzuki Sepia 70cc project
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
14.7.2008 13:04
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Super-9 » 29.5.2012 8:46

Se lähtee melkein samasta kohtaa alkukäyrää kuin hukkaputki, mutta hukkaputki lähtee putken alapuolelta ja pillikuri yläpuolelta. Pillikuri päättyy mustaan boxiin takalokasuojan vieressä, josta lähtee kuminen letku eteenpäin.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista