Kuristuskyselyt #2

Liittynyt:
20.1.2012 23:41
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut MK96 » 21.9.2012 14:42

Abou sem 5kmh pois. Nyt menee sem 63 . Sillee et menis sen 57 suunnillee. on se vaikeeta ku ei voi vaihtaa välityksiä oikee niiku vaihteellisee...
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 21.9.2012 18:44

Prikalla... :roll: Mittaa liukuholkin halkasija, mene ostaa sen päälle sopivaa putkee vaikka 50cm, ja rälläkällä saat pätkittyä minkä kokosia prikkoja haluut, ei tarvii hioo. Tai sitte keksi kaasuun joku, ettei luisti nouse ylös asti. Löysää vaikka kaasuvaijeria.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Liittynyt:
20.1.2012 23:41
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut MK96 » 22.9.2012 21:38

Laitan varmaa peltikurin.
Pyörä:
Yamaha DT 50X -06, Airsal 73cc
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
8.4.2011 15:00
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut juusoboi » 1.10.2012 12:00

Mites onko tossa 2008 vuoden aeroxissa sylinterissä kuristus? Paljonko kulkisi roxi jollain teharilla niin että prikka on kiinni? Nyt kulkee vakioputkella n.55-60kmh ja tietääkseni prikka on kiinni.
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.10.2012 12:32

Uudenmallin roxeissa on kuristettu pako, vanhoissa ei(?). Prikka+tehari yhdistelmällä menee varmaankin joku 65-70, mutta on perseestä ajaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 1.10.2012 14:18

Kaikissa tietääkseni on pytyn kuristus. Ja tuo on tietysti mittarinopeus, ei voi vakiona mennä noin lujaa.
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -11, PV50 -89, PV -90, Öglaend safir -70, Suzuki S1 1995 KTM exc 2008, yamaha slider 2002
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
15.1.2011 22:19
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut ottopoika » 8.10.2012 1:39

Kertojaas ny mulle miten on helpoin/paras tapa saada aerox kulkemaan n.60km/h jos on stage6 pro replica?
Auttaako joku rullien vaihto tms, haluaisin sillai että kiihtyis mahdollisimman hyvin.
Pysäytetty [8], Sakot [1] Kortti pois [0] Kilvet pois [ 0 ] Kaatumiset [1]
Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Shape » 8.10.2012 11:44

Prikka kiinni tai prikan hiominen. Toinen vaihtoehto on hitsata kuristusprikka alkukäyrän suulle.

Rullia reilusti keventämällä saat kyllä huippunopeutta laskettua, mutta samalla saat laskettua myös reilusti kiihtyvyyttä, että vakiomopotkin tulevat ohitse. Eli lyhesti, käytännössä rullia keventämällä ei voi laskea huippunopeutta.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Liittynyt:
14.9.2013 16:28
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut levizii » 14.9.2013 16:39

Kertokaahan nyt kaikki Honda SFX -skootterin omistaneet tai omistaja tyhmälle, että mitä kuristuksia siinä on. Kyseinen laitos alkaa rajottamaan siinä vajaa kuudenkympin kohdalla ihan tajuttomasti. Ite en oo masiinalle mitään tehnyt, eikä edellinen omistaja kertonut. Tänään aukasin variaattorin eikä siellä prikkaa/muuta rajoittavaa näyttänyt olevan.
Mitä pitäis tehdä että kulkisi paremmin?
..ja vuosimalli oli 2001.
Liittynyt:
9.1.2017 22:41
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Metusalem09 » 12.1.2017 1:51

Moi,
varmaan nyt ammutaan vanha ihminen, mutta en siis tällaiseen peruskysymykseen löytänyt täältä mitään järkevää vastausta.
Kysyisin, että mitä noin suunnilleen vie perus kaksitahti skootteri jos siitä ottaa kuristukset pois, tarkoitan aikuisen suht rauhallisessa ajossa, eli lähdöt liikenteen rytmin mukaan, mutta ei muuten koko ajan kaasu auki, eikä mitään "räppäämistä".
Kyllä sitä on todella varmaan vanha jo, kun en koko netistä löydä tähän vastausta.
Esim. mitä vie Kymco Super 8 2t ilman vari kuria ja vakioputkesta kurit pois, ja astetta isompi pääsuutin.
Tuntuu, että kaksitahti skoottereita ei kukaan käytä nykyään, tai sitten ne on näitä 3000e ruiskuja, ei vaan jaksaisi ajella 4t skootterilla, se kun ei jaksa vetää.
Laitetta ei vielä ole, ja jää hankkimattakin jos en löydä järkeä tähän kulutus asiaan, luin juuri tunnin tuota "mitä skootterisi kuluttaa ketjua", 2t pelejä ei kellään.
Suomi24 löysin jotain ja siellä puhuttiin 6-7l/100km kulutuksesta, ja jos näin on, niin sitten hankkimatta jää.
Tulikon nyt bännit, vai mikä täällä on politiikka.
Kiitos avusta.
Liittynyt:
27.2.2016 21:22
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut JK99 » 15.1.2017 2:10

En uskoisi itse ainakaan tuohon 6-7l/100km kulutukseen jos pelkät kurit ottaa pois...
Itsellä oli aikoinaan piaggio typhoon 2t skootteri jota kanssa vähän "piristelty" giannellin putkistolla, kaikki kurit pois, rullat ym vaihdettu kulutus oli abaut 3,5-5l/100km.
Pyörä:
Monta rikkinäistä
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
28.10.2015 0:18
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 4.2.2017 4:00

Jos nelari ei käy koska ei vedä niin 72 ja muuta hilpettä kiinni niin riittää mutta ei oo liian "laiton" Mutta jos ei halua laittomuuksia harrastaa niin 3-5 litraan yleisimmiten on kurittomilla skoottereilla. Koita just googlata mitä eri mallit kuluttaa ja etsi mieleisin.
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
Liittynyt:
14.3.2017 17:36
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Jefu » 14.3.2017 17:48

Tervehdys kaikille,
En suoraan vastausta löytänyt googlettamalla ja siksi läksin täältä kyselemään (toivottavasti ilman huutomyrskyä). Tuli tossa hommattua tollanen ZNEN 50QT-F /C1 RETRO, lähinnä työmatkoille ja nyt haluaisin tietää, onko kellään tietoa varmoista kuristuksista? Ajattelin ajaa tuon ensin nyt sisään ja sitten kuristuksia poistamalla lisää vääntöä/kiihtyvyyttä eikä tarkoitus ole nostaa huippunopeuksia tappiin. Kävin tänään ajamassa ensimmäiset 25km ja ihan asialliselta vaikuttaa mutta kyllähän tuo hieman nuhaselle tuntuu kun 90kg päällä ja jos vertaan ulkomailla vuokrattuihin kuristamattomiin 50cc skoottereihin :lol:
Lähinnä liikkeellelähtö kiihtyvyys olisi tarkoitus saada paremmaksi, huippunopeus sais pysyä mielellään siinä alle 60km/h...

Ja lähtökohtaisesti skootterit on melko uusi tuttavuus, aikoinaan mopoikäisenä tuli paljoltikin rassattua ja viriteltyä PV:tä sekä ensimmäisiä Derbi Senda-R, mutta siihen aikaan näitä sähkörajoittimia yms ei ollut.

Kiitos ja anteeks jo valmiiks :roll:
Pyörä:
Monta rikkinäistä
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
28.10.2015 0:18
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 15.3.2017 21:11

Näistä löydät kaiken tiedon mitä tarvitset ja vähän enemmänkin.
Tietopankki artikkeli (lue ensin)
http://www.motot.net/wiki/Baotian/Fude_skootterit
Keskustelupalsta
viewtopic.php?f=33&t=85507
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista