Katteiden korjaus

hifi2
Paikkakunta:
oolu
Liittynyt:
16.9.2004 20:17
Katteiden korjaus

ViestiKirjoittanut hifi2 » 8.2.2005 21:23

tämmöstä topiqqia ei löytyny nii aattelin tehä ite. keskustelkaa fiksusti ja kyselkää asiallisesti nii ei mee ees välttämättä lukkoon heti!
Itellä on just hankaluksia nuissa katteissa ku tuntuu tulevan nuita halkeamia niin helposti talvella että niitä löytyy jo useampi omasta uudesta kymcosta..=(.. eli pitäs saaha joku keino tuohon

kiitoksia vastauksista!
ihanko oikeesti.
Suzuki tuning
Paikkakunta:
Enpäs kerro
Liittynyt:
1.1.2003 20:07

ViestiKirjoittanut Suzuki tuning » 8.2.2005 22:25

Ite korjaan pienimmät esim. katteiden kiinnitys ruuvien paikat: pakkelia päälle, hionta ja "meikkaus kynällä" tai tussilla väriä pintaa. Ja meikkaus kynän saa ku ostaa värivahaa, niin samalla tulee semmone huulipuna näköne tötterö mukaa joka on oikee tarkotettu siihe hommaa...
Ostakaa faitti pois!!!!
---------------------------------------------
Carbonfiber
Paikkakunta:
Vantaa/Vaasa/Santahamina
Liittynyt:
7.5.2004 17:24

ViestiKirjoittanut Carbonfiber » 9.2.2005 12:21

Suzuki tuning kirjoitti:Ite korjaan pienimmät esim. katteiden kiinnitys ruuvien paikat: pakkelia päälle, hionta ja "meikkaus kynällä" tai tussilla väriä pintaa. Ja meikkaus kynän saa ku ostaa värivahaa, niin samalla tulee semmone huulipuna näköne tötterö mukaa joka on oikee tarkotettu siihe hommaa...
Niin, mutta se kuluu aikanaan pois, mutta kyllä se ainakin yhen kauden kestää, kun lupaavat kestoksi 25 pesukertaa ;)
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 9.2.2005 21:23

Siirretäänpä tekniikkapuolelle.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 11.2.2005 15:24

Lasikuitu kitti se varmaan paras kitti tohon hommaan olisi, eli kate irti, kittaat välin umpeen, hionta+uutta väriä pintaan. itse lasikuitu varmaan olisi vieläkin kestävempää, mutta tavalliselta mopopojalta ne hommat ei luonnistu, saati sitten ole paikkaa missä sitä hommaa tekisi (anteeksi jos yleistän). meinaan äiti mamma ei varmaan tykkää kun keittiön ruokapöydällä laminoidaan hartsia ja koko perheellä on päät kipeänä höyryjä hengitellessä ;)
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
ilis
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
21.3.2004 11:35

ViestiKirjoittanut ilis » 13.2.2005 1:36

Jooh, mulla on kans katteet aivan paskana(=haljenneet+naarmuilla) tästä pösöstä, tänään just fiksailin niitä, ostettii lasikuitua ja semmosta TerhiFix -muovipaikkausainetta.
Ekana tota paikkausainetta, sit lasikuitua ja vielä paikkausainetta päälle. Sit vielä katteiden päälle tota paikkausainetta+hionta olis seuraavaks tehtävä. Sitten vielä maalaus.
Saa nyt nähä mitä tästä sit tulee :-P
Exät: Peugeot Speedfight2 -00 ja Cagiva Mito -92 :)
nigzu88
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.2.2003 10:10
korjaaminen

ViestiKirjoittanut nigzu88 » 13.2.2005 16:34

kaikista parhaiten katteet korjautuu kittaamalla ja lasikuiduttamatta. jos katteissa halkeamia, niin kauppaan vaan ostamaan tarvittavat aineet. lasikuitua, kittiä, täytettä + kovetinta, ja pensseli +tarvittavat maalit.

Hinta ei ole todellakaan paha. Käytiin juuri eilen ostamassa Biltemasta välineitä; 0.9x1.0 m lasikuitumattoa (joka riittää katteiden korjaamiseen moneksi kerraksi :D ) , kovetinta 100 ml, ja polyesteritäytettä puoli litraa, niin hinnaksi tuli vain 15 euroa. eli ei todellakaan paha.

ja sitten vielä tietenkin pitää ostaa kitti, joka ei sekään kallista ole.

eli ensin vain kate puhtaaksi, hionta, halkeama mahdollisimman tiiviiksi (siis esim jäykällä teipillä) sitten lasikuitua ja täytettä katteen sisäpuolelle. täyte on paras sivellä pensselillä. kun lasikuitu on kuivunut, niin sitten katteen päällypuolelle halkeamaan kittiä, ja kuivamaan... sitten vaan hiotaan kitti tasaiseksi, ja sitten maalaamaan! <- korjasimme auton hajonneen etuspoilerin juuri tällä tavalla, ja todella hyvää jälkeä tuli :)
Viimeksi muokannut nigzu88 päivämäärä 13.2.2005 23:37, muokattu yhteensä 1 kerran
..
Lugeri
Liittynyt:
17.3.2003 10:52
Re: korjaaminen

ViestiKirjoittanut Lugeri » 13.2.2005 23:08

nigzu88 kirjoitti:kitin pitää antaa kuivua kauan, mielellään parikin päivää


Saako kysyä että mitä kittiä oikeen käytät kun pitää antaa kuivua noin kauan?
emutin-
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
24.10.2004 17:26
Re: korjaaminen

ViestiKirjoittanut emutin- » 13.2.2005 23:16

lugeri kirjoitti:
nigzu88 kirjoitti:kitin pitää antaa kuivua kauan, mielellään parikin päivää


Saako kysyä että mitä kittiä oikeen käytät kun pitää antaa kuivua noin kauan?


Ihan samaa ihmettelin itekki, ku se kitti kuivuu varmaan puolessa tunnissa hiomakelpoiseksi.
Kun kädet rasvaantuu, alkaa nenä kutista.
nigzu88
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.2.2003 10:10

ViestiKirjoittanut nigzu88 » 13.2.2005 23:41

edit; kuivumisaika :)
..
Thuuning
Liittynyt:
6.4.2004 21:32
Re: korjaaminen

ViestiKirjoittanut Thuuning » 14.2.2005 1:32

emutin! kirjoitti:
lugeri kirjoitti:
nigzu88 kirjoitti:kitin pitää antaa kuivua kauan, mielellään parikin päivää


Saako kysyä että mitä kittiä oikeen käytät kun pitää antaa kuivua noin kauan?


Ihan samaa ihmettelin itekki, ku se kitti kuivuu varmaan puolessa tunnissa hiomakelpoiseksi.





joo nopeaa se kuivuu
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 14.2.2005 10:38

Siitähän se kuivuminen lähinnä riippuu paljonko kovettajaa laittaa joukkoon.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Morjenz
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
8.6.2004 15:58

ViestiKirjoittanut Morjenz » 14.2.2005 20:54

S1:sen katteita on hyvä korjata siten, että ensin teippaa halkeaman jeesusteipillä ulkopuolelta ja sulattaa samanlaista muovia vaikkapa kolvilla katteen taakse halkeaman kohdalle. Kestää paremmin kun pakkeli/liimaus viritykset ja tulee taatusti hyvä.
Slirox projekti...
emutin-
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
24.10.2004 17:26

ViestiKirjoittanut emutin- » 15.2.2005 11:14

Morjenz kirjoitti:S1:sen katteita on hyvä korjata siten, että ensin teippaa halkeaman jeesusteipillä ulkopuolelta ja sulattaa samanlaista muovia vaikkapa kolvilla katteen taakse halkeaman kohdalle. Kestää paremmin kun pakkeli/liimaus viritykset ja tulee taatusti hyvä.


Tota vois melkee koittaa, ku noi alakatteet ottanu jo senverran damagee että tippuu varmaan kohta tielle.
Kun kädet rasvaantuu, alkaa nenä kutista.
KeiJ0
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
22.1.2004 23:26

ViestiKirjoittanut KeiJ0 » 15.2.2005 12:37

Morjenz kirjoitti:S1:sen katteita on hyvä korjata siten, että ensin teippaa halkeaman jeesusteipillä ulkopuolelta ja sulattaa samanlaista muovia vaikkapa kolvilla katteen taakse halkeaman kohdalle. Kestää paremmin kun pakkeli/liimaus viritykset ja tulee taatusti hyvä.

Vitun håmå! Oon kertonu ircis ton sulle ja lesoot sillä täällä!

Eli siis, teipillä tiukasti kasaan ja kolvilla sulattaa sen katteen takapuolelta kunnolla kiinni, etupuolelta lopputuloksen kannalta kannattaa ihan heittää kerros kittiä halkeaman päälle. Mutta tuolla tyylillä olen Trekkerin melkeen kaikki katteiden kiinnikkeet korjannut ja hyvin on kestänyt.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista