4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 10.2.2018 18:05

Tänään tuli vähän oudompi homma batiskaan kun kesken ajon ei enää ottanut moottorijarrutusta vaan liukui kuin 2 tahdit. Mikä voisi olla vikana?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 10.2.2018 21:02

Ei mulle tule juuri muuta mieleen kuin luistava kytkin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.2.2018 1:02

Oon tässä tehnyt pikkusia mittailuja että 82cc pikkuvenainen sarja on tarkoitettu virinokalla asennettavaksi ja taas 82cc isovenainen versio vakionokalla. Kummallakin kombolla päästään huipputehon suhteen jotakuinkin samoihin, mutta vääntökäyrä poikkeaa oleellisesti.. Mittailut jatkuu, mutta tutkimukset tukisi tän suuntaista. Kertokaapahan kommmentteja ja huom! nyt tarvitaan niitä perusteitakin.

Ja nyt siis puhutaan ihan vakiolla 64mm keinuvipusuhteella ja kanavistoltaan muokkaamattomilla kansilla, myös nokan ennakko on vakio (esim a9)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 28.2.2018 23:33

Mikäs mun Baotianiani vaivaa kun puskee normaalia enemmän savua putkesta ja huohotinletkusta tulee nestettä (ilmeisesti öljyä) sekä jotain haalean ruskeaa mönjää :D Hyvin silti toimii, ja öljyt on kunnossa.
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 4.3.2018 15:54

Rampe78 kirjoitti:Mikäs mun Baotianiani vaivaa kun puskee normaalia enemmän savua putkesta ja huohotinletkusta tulee nestettä (ilmeisesti öljyä) sekä jotain haalean ruskeaa mönjää :D Hyvin silti toimii, ja öljyt on kunnossa.


Joo tosiaan kansi oli haljennut ja sieltä pääsi öljyä valumaan :)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.3.2018 21:41

Wishistä juuri katselin täydellistä vakiokantta, 18€ oli hinta.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 7.3.2018 14:55

Joo no seuraavks ajattelin suoraan tilata sen 90cc sekä isovenakannen
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.3.2018 21:47

Mä itse en henkilökohtaisesti ole enää juurikaan 90cc kannalla ja 82cc:kin on vähän siinä ja siinä.

Pikkuvenaisella kannella 82cc:tä ei kannata laittaa ollenkaan. Harmi sinänsä, että GOOFIT:n halpojen 82cc pyttysarjojen mukana tulee pikkuvenakansi. TAOTAO:n 82cc sarjassa onkin taas isovenainen. Kiinasta kun tilaa saattaa saada kumman tahansa. Myyntikuvat on viitteellisiä. Mun kokemukset itseltä ja tuttavapiiristä 90cc on jo aika pettyneet. Hyvin potkii, mutta kun ei vaan tunnu alakerrat kestävän. Heikoin tuntuu olevan variaattorin puoleinen petilaakeri. Toinen pettymys on nuo "ns" virituulettimet. Vakion jäähdytysteho ei tahdo olla riittävä edes 82cc ja nuo virituulettimet menee silpuksi ennen pitkää. Kaksi on hajonnut itsellä ja tutuillakin niitä on menny monta jo. Kaikki hajoo samallatavoin, irtoo siivet ja ne tulee kopasta läpi. - http://aijaa.com/p1YnQB

90cc ja 82cc on molemmat mukavia ajaa mutta hajoomisiin kannattaa varautua. Vähitellen siirryn itse kokonaan 72cc, kanaviltaan työstetyllä pikkuvenaisella kannella ja virinokalla. Se kombo tuntuu pysyvän nipussa yhtä pitkään mitä vakiokin ja vakiotuuletinkin riittää.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 9.3.2018 18:55

Kiitos asian avaamisesta, mietin vielä että jos sitten ostaisi vain 82cc ja isovenakannen. Kai niilläkin kerkeää johonki ;) gy6motorilta meinasin tilata.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 10.3.2018 20:13

Täsmennetään nyt se vielä, että mulla on siis ollu vain alkuperäisiä ja halpiskampuroita. Narakun kampura maksaa, mutta kestosta ei ole omakohtaisia kokemuksia, että onko siinä rahalle vastinetta. TNT oli kohtuu hyvä, vaikka hajosi siitäkin se variaattorin puoleinen laakeri yhden kesän ajoilla 82cc:lla. Harmittavasti sitä ei ole enää niin halvalla myynnissä millä itse sain.

Halvimmat kampurat kotimaasta taisi löytyä mp-osat.com. 90cc koneessa se ei ole pitkä-ikäinen, mutta jos siihen vaihtaisi paremman laakerin varipuolelle (skf,koyo yms), niin kestävyyttä luulis tulevan roimasti lisää. Vaihto tietty edellyttää, että nokkarattaan saa pois tieltä ja asennettua taas paikalleen samaan kohtaan jotta jako ei sekoo. Siellä kun ei ole kiilaa välissä ohjaamassa ja kiinnityskin on pelkkä puristussovitus.

Noista laakereista vielä, että jos joku alkaa vaihteleen ja testaileen, niin kannattais varmaankin sille puolelle kokeeksi laittaa C4-tyypin laakeri ja magneeton puolella menisi perinteinen C3. Tuntuu, että se kuumana käyvä variaattorirakenne lämmittää liiaksi laakeria jolloin sen välykset menee liian pieneksi ja laakeri kuluu siten ennen aikojaan. C4 saattais hyvinkin olla perusteltua.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 12.3.2018 16:35

Eilen kävi hassusti Baotianilleni, kannessa oli halkema josta vuosi hieman öljyä. Noh ajattelin lähteä ajamaan niin en sitten tarkistanut öljyn tilannetta, olin noin 1 kilometrin huristelllut kunnes leikkasi kiinni. Työnsin kotiin ja avasin niin mäntä ja sylinteri aivan naarmuilla ja syvät arvet jättänyt, kammio oli aivan tyhjä että oli kuiviltaansa vetänyt :) Onneksi ei näihin paljoa sylinterisarjat ja kannet maksa.
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 12.3.2018 17:13

Mistäs sais halvalla vakio kannen kun halvin jonka löysin oli 23€ postikuluineen. Kauppana Aliexpress :)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 12.3.2018 18:17

Jos siinä on venat hiluineen, niin tuskin hirveesti sen halvemmalla löytyy. Tuolla wishissäkin on vakiokansi hiluineen postikulujen kanssa 26€
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 12.3.2018 22:44

Juu ;)
Rampe78
Liittynyt:
6.2.2018 16:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Rampe78 » 13.3.2018 21:21

Semmosta vielä että mitenkä hyvin 72cc pytty toimii isovenakannen kanssa että onko se parempi kuin vakio 50cc kansi?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista