4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.9.2014 17:58

TeamRacing kirjoitti:Tarkoitus myös saada lähtemään aikas rivakkaasti ja tarvittaessa stunttailuun ;)

Kannattaa unohtaa kiinan 4T tuossa tapauksessa kokonaan.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
skootteri vaari
Liittynyt:
21.9.2014 3:19
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut skootteri vaari » 21.9.2014 3:23

Mitenkähän mahtaa olla, käykö näistä kummatkaan suoraan vm. 09 nelitahti Kymco Agilityyn?

http://www.tori.fi/kymenlaakso/Keeway_s ... m?ca=1&w=3

http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Skoo ... m?ca=1&w=3
Samiboy
Liittynyt:
30.9.2014 15:57
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Samiboy » 30.9.2014 16:05

Moi!

Onko tuosta virijavaran myymästä virinokasta yhtään tehollista hyötyä? Onko kellään kokemuksia?

http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=164 tuota meinaan

82cc pytyn vaihdoin viikko sitten ja nyt jaksaa 2 päällä kulkeakkin ihan kohtuullisesti. Muuta isompaa virittelyä en oo vielä ehtinyt tekeen ;)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 30.9.2014 17:03

Mulla on kyseinen nokka. Kyllä siitä pikkuvenaisellakin kannella on hyötyä, mutta isovenaisella hyöty on suhteellisesti suurempi. Eli kyllä se ihan käypä nokka on. Pikkuvenainen kansi jos on käytössä, niin niitä pitkävenaisen heebeleitä suosittelisin sille kaveriksi.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 30.9.2014 17:08

Itellä on, kyllä se pikkasen kiihtyvyyttä lisää. Omassa skopassa on tosin 69mm venat, saattaa olla rajumpi muutos vanhassa lyhytvenaisessa.
asdukko
Liittynyt:
2.12.2012 21:18
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut asdukko » 3.10.2014 19:17

Koko syksyn ajan oon miettiny, että mikä on lingken-skootterin rajoittimen johto? Tosiaan cdi-boksissa on yksi liitin, josta olen katkaissut pinkin johdon. Katkaisulla ei kuitenkaan ollut huippunopeuden kanssa mitään tekemistä. Jos jollain on asiasta tietoa, niin valaise!
Rikkomalla oppii!
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.10.2014 20:00

Jos rajoitinta edes on, niin se on joko cdi boksin sisällä (jolloin vaihdat boksin rajoittamattomaan) tai sitten on se nopeusrajoittimen johto. Jälkimmäisessä variaattorista tulee johto cdi boksille (alla olevassa kuvassa nro 5). Useimmissa ei ole minkäänlaista kierrosrajoitinta. Eipä nämä paskat pääosin moista kaipaakaan. Moottori on itsessään jo vakiona yksi suuri kuristin.

AC-CDI bokseja voi muutes sekoittaa melkolailla hyvin. Olen kytkenyt omaan ropposeeni 5, 6 sekä 2+4 liittimellä oleva cdi boksit ja hyvin toimi. http://www.mediafire.com/view/asuu42k2t ... e2gad.jpg#
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Samiboy
Liittynyt:
30.9.2014 15:57
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Samiboy » 4.10.2014 14:34

Retroilija kirjoitti:Itellä on, kyllä se pikkasen kiihtyvyyttä lisää. Omassa skopassa on tosin 69mm venat, saattaa olla rajumpi muutos vanhassa lyhytvenaisessa.
-Zone- kirjoitti:
Mulla on kyseinen nokka. Kyllä siitä pikkuvenaisellakin kannella on hyötyä, mutta isovenaisella hyöty on suhteellisesti suurempi. Eli kyllä se ihan käypä nokka on. Pikkuvenainen kansi jos on käytössä, niin niitä pitkävenaisen heebeleitä suosittelisin sille kaveriksi.


Kiitos avusta, nokka tilattu!

Seuraavaksi ajattelin hommata uutta kantta ja variaattoriin uusia palikoita

Mitäs kansia suosittelette 82cc kanssa?
Samiboy
Liittynyt:
30.9.2014 15:57
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Samiboy » 9.10.2014 16:06

Virijavaran nokka auttoi yllättävän paljon, kiihdytyksessä huomattava ero ja huippunopeutta tuli reilut 15km/h lisää :)

Kuinkas usein muutes kannattaa tuo nokkaketju vaihtaa? koneella ajettu reilu 11tkm...
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 9.10.2014 16:29

Edeellisellä koneella ajoin 21 000km ja nokkaketju on vielä täysin käyttökelpoinen. Meinaan sen kyllä samalla vaihtaa kun remppaan ton ex koneen täysin muutoinkin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 16.10.2014 18:41

Mikähän helvetti hänellä on? Videosta ei kuulu kovin hyvin mutta koneesta kuuluu kolinaa ja moottorijarruttaessa semmosta suhinaa kautta särinää. Kiihdyttäessä ääni käy huminaksi joka kuulostaa melkein siltä kuin takana ajais toinen rätkä. :o
Koneessa on öljyä mutta sen enempää en oo uskaltanu alkaa repimään auki. Uskaltaakohan tolla vielä ajaa sen viistoista kilometriä mitä huomenna on pakko ennen ku pääsee lomalle?
hoko-
Pyörä:
Yamaha neos 2t stuntti, Tunturi sport -73.
Paikkakunta:
kellokoski city
Liittynyt:
10.10.2011 19:46
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut hoko- » 20.10.2014 17:30

Millä saa ohitettu cdi boksin? kyseessä on keeway hurricane 4tahti.
mitä hitaamin tippuu sen parempaa tulee.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 20.10.2014 19:21

Jos tarkoitat ohittamista, niin vedä kaikki cdi:n johdot poikki + yhteen niin cdi on taatusti ohitettu. Jos taas meinaat että sulla on cdi boksi jossa on kierrosrajoitin, niin sitä et saa ohitettua, vaan hommaat rajoittamattoman boksin. Jos sulla on se variaattorin nopeusrajoitin (6 nastainen cdi yhdellä liittimellä), niin irrotat vaan sen variaattorista tulevan johdon.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
TeamRacing
Pyörä:
Yamaha aerox -04
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
11.3.2013 19:18
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut TeamRacing » 22.10.2014 1:22

Ei sattus olee kenelläkää tarvetta 50-82cc BAOTIAN skootterin osille, löytyy tosissaan kaasaria, lohkoja muutamat, Nokkia, rattaita, varia, kytkintä jotain, Imukaulaa 17-26mm, Varinhihnaa ehkäpä... Kaikkee löytyis kuhan etin vain & Kuvia SAA !
Makke92-
Liittynyt:
9.11.2014 11:39
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Makke92- » 9.11.2014 13:10

Veli rupesi ''huoltamaan'' ja hän oli irroittanut kaasarin seosruuvin kokonaan!! Miten sen saa oikeisiin asetuksiin laitettua ja sitten viikko sitten n. 300metrin ajon jälkein rupesi buuamaan kaasuataessa?! :eek: :roll:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista