Suzuki RM

PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut PKS » 7.6.2013 9:48

osaisiko joku sanoa, että passaako 2006 vm. 125 RM:n vauhtipyörä 2004 vm. 250 RM:ään? Löytyisi purkuosana tuommoinen -06 piikin vauhtipyörä aika edulisesti. kuvissa hyvinkin paljon samaa näköä ja varaosanumero on eri yhden numeron osalta. Niin ja olihan tuolla vielä -00 vm 250 RM:n vauhtipyörä, mitenköhän sen laita?
-JeSu-
Liittynyt:
24.8.2006 18:51
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 8.6.2013 7:43

RM:ssä (-00 250cc) tuntuu jonkinlainen veto päällä kokoajan vaihde silmässä, vaikka kytkin olisi painettuna pohjaan. Pysyy juuri ja juuri käynnissä. Mikä neuvoksi, jos kytkinvaijerin säätäminen ei auta? Uudet öljyt sisään? Jotain normaalia 10W-40 prätkiin tarkoitettua öljyä?
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut sklitva » 8.6.2013 8:20

sulla voi olla (todennäköisesti on) kytkinkorissa ja kruunussa uria mitkä tulee niihin kun tekee mutkista lähtiessä kytkinpommeja (kytkin levyjen reuna hakkaa kytkinkoriin ja kruunuun uria,mihin levyt sitte takertelee)..ne kun viilaa huolellisesti sileeksi/viimeistelee hiomatahnalla,niin saa ko. osille hiukan lisää käyttöikää ja irrotusongelmat katoaa..öljyjen vaihto esim Motul transoil,Castrol MTX etc. voi kans vähä auttaa..
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
-JeSu-
Liittynyt:
24.8.2006 18:51
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 8.6.2013 9:05

Onko korjaamattomuudesta minkä verran haittaa? Jos ajelen nyt nämä öljyt (1h ajettu) loppuun ja katson kytkimen kunnon seuraavan kerran öljyjä vaihtaessa?
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut PKS » 8.6.2013 9:49

joo ajele vaan ja pura sitten kun olet vaihtamassa öljyjä seuraavan kerran.
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut leppape1 » 8.6.2013 13:59

Pyörä vaan kyljelleen ja tarkistat sen kytkimen,jos et haluu öljyjä vaihtaa..
Oma blogi
-JeSu-
Liittynyt:
24.8.2006 18:51
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 8.6.2013 18:16

Mitenkäs kun pyörä ei reagoi tyhjäkäyntiruuviin oikein millään tavalla? Mitä pääsuutinta olette käyttänyt, entä tk-suutin? Sisässä on tällä hetkellä pääsuutin #165 ja tk-suutin #55.

Voiko tuo reagoimattomuus tyhjäkäyntiruuviin ja turhan nopea tyhjäkäynti johtua siitä, että putki vuotaa sylinterin liitoskohdasta? Tilaan maanantaina uudet jouset, tällä hetkellä ainoastaan yhdellä kiinni. Uusi o-rengas ja metallitiiviste löytyy jo.
-JeSu-
Liittynyt:
24.8.2006 18:51
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 9.6.2013 22:54

-JeSu- kirjoitti:Mitenkäs kun pyörä ei reagoi tyhjäkäyntiruuviin oikein millään tavalla? Mitä pääsuutinta olette käyttänyt, entä tk-suutin? Sisässä on tällä hetkellä pääsuutin #165 ja tk-suutin #55.

Voiko tuo reagoimattomuus tyhjäkäyntiruuviin ja turhan nopea tyhjäkäynti johtua siitä, että putki vuotaa sylinterin liitoskohdasta? Tilaan maanantaina uudet jouset, tällä hetkellä ainoastaan yhdellä kiinni. Uusi o-rengas ja metallitiiviste löytyy jo.


Edelleen kaipaisin vastausta tähän. Voiko tuosta putken ja sylinterin välisestä liitoksesta johtuva imuvuoto aiheuttaa turhan nopean tyhjäkäynnin ja sen, ettei pyörä reagoi siihen tyhjäkäyntiruuviin?
--ghostrider--
Liittynyt:
28.6.2005 22:39
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut --ghostrider-- » 10.6.2013 12:55

Mitäs renkaita oletta käyttäneet?
Suzuki Rm 250
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Hepex » 12.6.2013 2:46

Bilteman Innovaa. Halpoja, muistaakseni 45e kumekselta.
Zogt
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
4.12.2011 22:13
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Zogt » 13.6.2013 15:36

Hei. Tarttisin hieman apuja Rm 125cc -99 alakerran purkamisessa, Miten olette aukaisseet kytkimenpuolelta kampiakselin päässä olevan rattaan lukitusspultin? ja kumpi kierre siinä on? löysätäänkö vasemmalle vai oikealle kiertäen?.
Ei meinaa millään irrota..

Kiitos etukäteen! :)
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Hepex » 14.6.2013 3:06

Saako RM250 K8 ohjekirjaa suomenkielisenä? Oman englanninkielisen olen hukannut johonkin joka tuli pärrän mukana. Sen lisäks on jotain muita kieliä mutta niistä ei ole hyötyä muuta kuin räjätyskuvien muodossa.

PS. http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... s_id=22307
Ai näitä vielä saa :o
-JeSu-
Liittynyt:
24.8.2006 18:51
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 20.6.2013 0:27

Muistaako kukaan ulkomuistista, minkälaisia säätöjä teillä on 250:n kaasarissa? Mulla -00 vuoden 250cc:ssä muistaakseni #165 pääsuutin ja #55 tk-suutin, jotka tuntuu liian isolta. Sitten taas eräässä youtubevideossa luettelee tuollaiset säädöt:

155 main, 42 pilot, idk needle position, choke adj knob 12 CLICKS OUT (i said turns in the vid but i mean clicks), air fuel screw 1 1/2 turns out


Eikö ton kokoiset suuttimet ole liian pienet?
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 25.6.2013 10:00

Hoonaukseen pitöä purkaa pa-säädin..

Ja säädöistä että on aikalailla erisäädöt esim. Espanjan keskiosissa kun lämpötila 35 ja eri ilmankosteus ja paine..
Laita eka tehtaan säätöihin ja lähe siitä hakemaan
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
Santei
Liittynyt:
21.10.2010 13:13
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Santei » 25.6.2013 15:57

On Espanjassa joo lämpöisempi kuin täällä ja niin edespäin, mutta itselläni ainakin piti laittaa kohtuullisen pieni suutin, että rupesi toimimaan.

En nyt varmaksi arvoja enää muista, mutta ostettaessa pyörässä oli suurinpiirtein 175 pääsuutin ja sitä piti tiputtaa 15-20 kokoa pienemmäksi ja vieläkin käy ehkä aavistuksen rikkaalla. En tiedä sitten onko tuossa jotakin vikaa, mutta isommalla suuttimella ei kyllä toiminut kuinkaan päin.


Sitten siihen omaan kyssäriin. Pyörä käy ja kukkuu omaan korvaan aivan niinkuin pitääkin, mutta ei suostu lämpimänä käynnistymään! Kylmänä tallista lähtiessä käynnistyy pienellä vaivalla, mutta kun ajellessa stumppaa tai pitää taukoa niin ei sitten seuraavaan varttiin pyörä sano mitään. 10 minuuttiakin saa polkea eikä mitään. Tosin saattaa ampua putkeen!

Lyhyesti:
Käynnistyy kylmänä, ei kuumana
Kuumana käynnistäessä saattaa ampua putkeen
Männällä ajettu n. 50-60 h (varmaksi en tiedä, vaihtoon menee jokatapauksessa pian)
Käynnistyspoljin on jotenkin loppu. Liikerata ulottuu jalkarampin alapuolelle ja oikeastaan starttaa vain kun polkaisee aivan rampin alas.