honda crf 450r

jerp81
Pyörä:
KTM 250sx -13
Liittynyt:
2.3.2012 12:44
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut jerp81 » 5.3.2014 23:14

jo kirjoitti:
Ari$aka kirjoitti:450crf -2004.

Kylmänä lähtee huonosti käyntiin, saa polkee ittensä väsyksiin ennenkuin alkaa lupailemaan ja muutaman polkasun päästä lähtee käyntiin. Sitten kun antaa olla vaikka 10s käynnissä niin lähtee heti ensimmäisellä käyntiin?


venttiiliin välyksien tarkastus

Ja ensin tulpan vaihto....
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 7.3.2014 18:20

Itellä -05 hondan kans vastaava ongelma kylmänä käynnistäessä. Kaasukahvasta ensin liksuttaa jonka jälkee polkasua. Lähtee suht helposti käymään, mutta käy vaan muutan sekunnin kunnes sammuu. Tätä saa useamman kerran tehdä ennen kuin se vasta jää käymään. Sit kun sen käymään saa ni koko päivän on valmis lähtemään välittömästi käymään vaikka ehtisi jäähtymäänkin välissä, mut päivän parin päästä saa taas polkee ennen kuin saa käymään. Kaasari ollu auki useampaan kertaan, tulppa vaihdettu ja venttiilivälykset tarkistettu.

Toinen asia, olen aijemminkin kysellyt mut en saanu oikein järkevää vastausta. Mites toi kaasarissa oleva kaasun asentotunnistimen säätö? Sen kiinnitys reikähän on pitkulainen eli sitä pystyy säätämään vähän matkaan. Vaikuttaako toi säätö johonkin ja missä kohtaa sen säädön kuuluis olla? En löytänyt manuaalistakaan mitään tuosta.
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 7.3.2014 20:48

Löysinkin itse netistä jonkin laiset säätö ohjeet tuolle TPS anturille, täytynee huomenna tarkistaa onko se siellä päinkään missä pitäis. Ei sillä että olisin itse sitä käännelly ja väännelly, mutta entisestä omistajasta en menis takuuseen :)
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 15.3.2014 14:33

Kellään ollu noihin kylmäkäynnistys ongelmiin mitään lisättävää? Vai onko nämä normaalistikin huonoja lähtemään kylmänä käyntiin?

Itellä tosiaan kun kaasukahvasta liksuttaa eli kiihdytyspumpulla pumppaa bensaa imukanavaan ni lähtee lähes laakista käymään, mutta sammuu samantien. Tätä joutuu jonkun 5-10 kertaa tekemään ennen kuin jää käymään. Ihan kuin se lähtis jotenkin hitaasti imemään bensaa kaasuttimen kautta, mut kaasutin puhdistettu useampaan kertaan.
TRÄ
Pyörä:
Honda Crf450R
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
29.5.2012 23:20
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut TRÄ » 19.3.2014 12:39

Onko muilla kaasari vehkeissä kaasun vastaavuus "nykivää". Eli ns. pintakaasulla ei voi ajaa, kaasu on joko auki tai kiinni. Ruiskullista suzukia kävin koittamassa , paljon pehmeämpi viedä. Millä tätä sais pehmennettyä? Tosi ärsyttävää kun ei mutkissa voi ajaa tasa kaasulla ja väsyttää käsiä paljon.
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 20.3.2014 23:01

Eipä ainakaan itelle kuullosta laisinkaan tutulta tuollainen ongelma. Minä ainakin pystyny ihan hyvin tasakaasulla ajamaan ja huono kuski kun olen niin välillä tulee mutkat mentyä läpi lähes tyhjäkäynnillä. Veljellä ruisku Suzuki, sitä ollaan ihmetelty kun se tuntuu Hondaan verrattuna melkein laiskemmata, vaikka teknisten tietojen mukaan pitäis olla tehokkaampi. Sit se Suzuki tuntuu vähintään 20kg raskaammalta vaikka todellisuudeessa niiden painoissa taida olla eroa kuin 2kg. Mahtaako sulla toimii toi kaasari oikein kunnolla tai säädöt perseellään?
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 21.3.2014 0:06

Tuntuu laiskemmalta erilaisen moottorin luonteen ja välitysten takia.
Iskarit ja pyörän geometria vaikuttaa paljon kuinka painavalta se tuntuu ajossa.
Saattaa myös olla hevoset lähteny tallista. ;)
TRÄ
Pyörä:
Honda Crf450R
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
29.5.2012 23:20
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut TRÄ » 21.3.2014 12:10

Joo täytyypä leväyttää kaasari ja kattoo mitä se pitää ssisällään..
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 21.3.2014 19:24

Kyllä hevoset mitäis olla tallessa kun täydellinen kone remppa juuri tehty Suzukiin :) Onhan eri pyörät erillaisia ajettavia, selvähän se. Meinas veli olla vaan Suzukiin vähän pettynyt kun pääsi Hondaa koittaa :D
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 30.3.2014 11:15

Osaako kukaan sanoa minkä kokoinen stefa on kampiakselilla kytkimen puolella? Sellanen epäillys että menee vaihteisto ja moottori öljyt sekaisin. Tietyst jostain MP tarvike liikkeestä sen saan ilman mittojakin tilattua, mut saisin sen stefan varmaan puolet halvemmalla tuosta laakeri liikkeestä ja olis hyvä hommata se stefa valmiiksi et sen sais sit samantien kasattuakin.
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut sklitva » 31.3.2014 6:55

Puolituinen89 kirjoitti:Osaako kukaan sanoa minkä kokoinen stefa on kampiakselilla kytkimen puolella? Sellanen epäillys että menee vaihteisto ja moottori öljyt sekaisin. Tietyst jostain MP tarvike liikkeestä sen saan ilman mittojakin tilattua, mut saisin sen stefan varmaan puolet halvemmalla tuosta laakeri liikkeestä ja olis hyvä hommata se stefa valmiiksi et sen sais sit samantien kasattuakin.


20 PFKL1006018 OIL SEAL, 39X56X7 (ARAI)

Käys kattoon hondaoriginalparts.com tai servicehonda.com

Mä en kyllä laittaisi muuta kuin orkkisstefoja kampuralle..Tietysti jos sama löytyy laakerikaupasta niin..
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 2.4.2014 21:18

Se vähän riippuu et kenen valmistama se "orkkisstefa" on ja kenen valmistamaa stefaa toi laakeri liike sattuu myymään. En oikein ymmärrä millä tavalla toi "orkkisstefa" sit on parempi? Mä oon ainakin tähän mennes hakenu kaikkiin kakspyöräsiin laakerit ja stefat ihan perus laakeri liikkeestä, eikä ole ongelmia ollut. Se vaan että laakeri liikkeestä olen saanut yleensä tarvitsemani suoraan hyllystä, eikä ole tarvinnut maksaa MP liikkeen lisiä :)
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut sklitva » 3.4.2014 8:52

Puolituinen89 kirjoitti:Se vähän riippuu et kenen valmistama se "orkkisstefa" on ja kenen valmistamaa stefaa toi laakeri liike sattuu myymään. En oikein ymmärrä millä tavalla toi "orkkisstefa" sit on parempi? Mä oon ainakin tähän mennes hakenu kaikkiin kakspyöräsiin laakerit ja stefat ihan perus laakeri liikkeestä, eikä ole ongelmia ollut. Se vaan että laakeri liikkeestä olen saanut yleensä tarvitsemani suoraan hyllystä, eikä ole tarvinnut maksaa MP liikkeen lisiä :)


Tietysti jos sama löytyy laakerikaupasta niin..
Tällä vähiinsä viittasin siihen että mikäli saman ku orkkisvalmistaja (tässä tapauksessa Arai) stefa löytyy laakerikaupasta niin ei muutakun ostamaan..

Oma mielipide on kampuran tarvikestefojen suhteen se, ettei kannanta niissä muutamaa euroa säästää sillä riskillä että ne poikii aiemmin kuin alkuperäiset (erityisesti tämä pätee 2t pyörissä, koska niissä stefat on paineenkestäviä ja jos ne ei pidä niin saattaa sulattaa koneen..kerran meinasin laakerikaupasta ostaa orkkiksia mitoiltaan vastaavat SKF:t,onneksi myyjä pelasti ja kertoi että ne ei välttämättä kestä 2T:n tekemää alipainetta koska eivät ole alunperin ko. käyttöön tehdyt stefat.jnejne..).
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 3.4.2014 17:02

Nii joo lukihan tossa Arai, vois lukee taas ajatuksen kanssa :) No täytyy kattoo mistä sen nyt sit otan. SKF:ää noi laakeriliikkeet myy joo. Aikasempaan 250 CR:ään laitoin ihan laakeriliikkeen stefat, sekä laakerit ja toimi ihan hyvin, sit moniin muihin vehkeisiin olen niitä kans laittanut, eikä mulla ainakaan ongelmia niiden kanssa ole ollut. Ihan samalla tavalla sitä voi alkuperäisillä stefoillakin sulattaa männän, ei nekään ikuisia ole, näin yhdelle CR:lle kävi :)
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut sklitva » 4.4.2014 9:08

Puolituinen89 kirjoitti:Nii joo lukihan tossa Arai, vois lukee taas ajatuksen kanssa :) No täytyy kattoo mistä sen nyt sit otan. SKF:ää noi laakeriliikkeet myy joo. Aikasempaan 250 CR:ään laitoin ihan laakeriliikkeen stefat, sekä laakerit ja toimi ihan hyvin, sit moniin muihin vehkeisiin olen niitä kans laittanut, eikä mulla ainakaan ongelmia niiden kanssa ole ollut. Ihan samalla tavalla sitä voi alkuperäisillä stefoillakin sulattaa männän, ei nekään ikuisia ole, näin yhdelle CR:lle kävi :)


Tosi on joo..itekin entisen cr:n koneen sulattanut vuotavien kampuran (orkkis) stefojen takia..Syynä vuotoon tosin tais olla asennusvirhe (stefa aavistuksen vinos ja kului nopeesti pilalle) tms. Tästä johtuen niin neuroottinen asian suhteen olenkin..
Nelarissa varmaan nuo SKF:t menee siinä missä orkkiksetkin ku se ei ainakaan PITÄISI kehittää alipainetta kampikammioon:D
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos