honda crf 450r

Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 19.9.2013 2:51

Se kolmas on "starter jet", ilmeisesti vaikuttaa vain ryyppy päällä. En ole kuullut kenenkään sitä vaihdelleen.
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 19.9.2013 13:19

Eilen illalla kun vielä itsekseni pähkäilin, ni tuli itelläkin mieleen että se on varmaan ryyppyyn vaikuttava suutin. Kävin hakee tänään motonetistä STP:n jotain puhdistu ainetta ja sekoitin sitä tipan bensan joukkoon. Vähän kävin ajelemassakin, ni kyllä tuli sellanen tunne että se käynti alkaa siitä tasaantumaan, mutta saa nyt nähdä kun enemmän ajaa sillä.
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 23.9.2013 14:03

Onko tyhjäkäyntisuuttimen pituudella jotain käytännön merkitystä? Tosiaan kun mulla toi ei tahdo vieläkään käydä kunnolla tyhjäkäyntiä, en oo tosin päässyt ajamaan sillä että tuskin toi STP on päässyt vielä edes vaikuttamaan. Mutta mutta huomasin vaan tänään yhden varaosaliikkeen netti sivuilla, että tk-suutinta on pitkää ja lyhyttä mallia ja lyhyen kohdalla oli maininta "4-Tahti". Toi suutin mikä mulla on tällähetkellä kiinni, ni on ainakin mun mielestä mallia pitkä, ainakin saman mittainen oli ku 250 CR:ssä. Minun järkeilyn mukaan tolla pituudella taida olla mitään merkitystä, mutta voin olla väärässäkin :)
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 27.9.2013 13:32

Nyt joku viisas kertoo mitä mä seuraavaksi keksin? :) Olin eilen pari tuntia ajelemassa, mutta ei se käynti siitä parane, pikemminkin päin vastoin. Kylmänä kun laittaa käymään ni ei se pysy enään edes ryyppy päällä käynnissä, kaasulla joutuu käynnissä pitämään. Kuumana toisinaan huutaa hemmetillisillä kierroksilla ja toisinaan sammuu heti, kun kaasu kahvasta hellittää, joskus harvoin se saattaa käydä tyhjäkäyntiä muutaman sekunnin vaikeesti kunnes sammuu. Ajossa toimii nätisti varsinkin vähänkin korkeemmilla kierroksilla, mutta esim. mutkiin tullessa kun toisinaan vähän jänistää :D ja tulee kytkimestä vedettyä ja kaasu hellitettyä ni sammuu tai saattaa sammuu vaikka pelkän kaasun hetkeksi hellittää. Ei sitä tyhjäkäynnillä ajeta ei, mutta kun on tällänen jänis housu, ni ärsyttää olla joka mutkassa polkemassa sitä käyntiin :) Kai siitä täytyy taas kaasari purkaa, kyl kai sen vian kaasarissa on oltava vai täytyykö siitä koko kone pistää palasiks? Muuten se kyllä ihan siististi käy, kierroksilla toimii ja ainakin myyjä puheiden mukaan männällä ei ole ajettu nyt kuin 6h.

Kuinka korkeella nestepinta näissä yleensä pysyy, mulla neste pinta on aika lailla pillistön kanssa tasan ehkä vähän allekin. Enemmän jos laittaa nestettä ni lämpimänä heittää samantien pellolle ylimääräiset. Korkki auki kun käyttää ni neste kiertää kyllä. Miettiny voisko siitä olla kansitiiviste menny, ainakin CR:ssä pysy neste pinta reilusti pillistön yläpuolella.
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 29.9.2013 18:30

No niin, sainpas vihdoin ja viimein Hondan toimimaan. Katselin manuaalin kuvia ja tajusin että multa oli kumminkin jäänyt yksi tyhjäkäynti piirin kanava huomaamatta. Ei muutakun kaasari taas osiksi ja tutkimaan, ni eikös se kanava ollut tukossa. Sain ohuella metalli langalla ronkittua sen auki ja paineilmalla vielä puhaltelin sitä. Takasin kasaan ja nyt toimii ihan eri tavalla, käy tyhjäkäyntiä, eikä sammuille. Täytyy vaan vielä ihan kunnolla säätää se tyhjäkäynti kohdalleen.
jerp81
Pyörä:
KTM 250sx -13
Liittynyt:
2.3.2012 12:44
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut jerp81 » 1.10.2013 9:09

Onko kukaan laittanut merkille että esim -11.vm hondassa ei ole ilmanotto aukkoja takanumerokilvissä ja penkin alla vain toisella puolella? Tämä ilmeisesti eu malleissa usa malleista taas reiät löytyy......13.vm näyttäs olevan sama homma. Mikä tuossa on oikein ideana?
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 1.10.2013 17:22

Syynä melurajat.
Eli EU malleissa on tosiaan sivuilta suljettu suodatinkotelo ja sivumuovit ilmat reikiä imuäänten vaimentamiseksi.

Ite miettiny et varmaan toisi jonkin verran lisää potkua kun avartaisi suodatinkotelosta sivuseinät pois ja vaihtais jenkkimallin sivumuovit, kun vakiona saa sinne koneeseen ilmaa ainoastaan suodatinkotelon päältä. :roll:
jerp81
Pyörä:
KTM 250sx -13
Liittynyt:
2.3.2012 12:44
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut jerp81 » 1.10.2013 19:05

Saattashan sillä olla vähä jotain vaikutusta tehoon ku pyörä saa enemmän happee.... mutta toisaalta pysyypähän putsari puhtaampana :D
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 1.10.2013 19:53

Nojuu tämän olen itsekkin huomannut pikkupyörässä :)
M-Racer
Liittynyt:
28.9.2008 17:38
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut M-Racer » 1.10.2013 21:03

Tein tosta asiasta juttu yhteen kotimaiseen Offroad-lehteen. Pari heppaa vaikuttaa putsarin avarrus, jenkkimallin sivumuovit ja vakioilmanputsarin vaihtaminen Twin-Airin Powerflow versioon (jossa ei siis verkkoa) vm. 2013 Honda CRF450R pyörässä. Tuolta käppyrää: http://tinyurl.com/qjnmyfe
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 2.10.2013 7:35

änkeen nyt honda topikkiin kun sopiva aihe sattu kohalle vaikka kawan omistankin. Kawassa on myös toinen puoli putsarikotelosta tukittu, ja miettiny että jos siihen samanmoisen reijän tekis kun toisellakin puolen, ei tehon takia vaan jotta saan siitä nostettua mopoo samalla. Kaasarivehkeessähän joutuisi varmaan jo suuttimia vaihtamaan koska saa ilmaa paljon enemmän mutta ruiskuun ei ilmeisesti mitään tarvi tehdä?
SmotoMania
Pyörä:
KTM 125 EXC & Honda CR125R
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
30.10.2011 21:04
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut SmotoMania » 6.12.2013 13:48

Onko tommosessa -08 450crf:ssä mitään tyyppivikoja tai muuta huomioon otettavaa jos sellasta on hankkimassa? Oisko jollain kokemuksia ja voisko kertoa hieman pyörästä? Kiitos!
Ari$aka
Pyörä:
Honda CRF 450 '04
Paikkakunta:
Soini
Liittynyt:
2.10.2006 20:01
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Ari$aka » 5.3.2014 20:13

450crf -2004.

Kylmänä lähtee huonosti käyntiin, saa polkee ittensä väsyksiin ennenkuin alkaa lupailemaan ja muutaman polkasun päästä lähtee käyntiin. Sitten kun antaa olla vaikka 10s käynnissä niin lähtee heti ensimmäisellä käyntiin?
"Kun haluton laittaa tarpeettoman tekemään hyödytöntä, tuntuu siltä, että turha työ menisi hukkaan"
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut jot » 5.3.2014 21:33

SmotoMania kirjoitti:Onko tommosessa -08 450crf:ssä mitään tyyppivikoja tai muuta huomioon otettavaa jos sellasta on hankkimassa? Oisko jollain kokemuksia ja voisko kertoa hieman pyörästä? Kiitos!


eipä juuri ole.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut jot » 5.3.2014 21:33

Ari$aka kirjoitti:450crf -2004.

Kylmänä lähtee huonosti käyntiin, saa polkee ittensä väsyksiin ennenkuin alkaa lupailemaan ja muutaman polkasun päästä lähtee käyntiin. Sitten kun antaa olla vaikka 10s käynnissä niin lähtee heti ensimmäisellä käyntiin?


venttiiliin välyksien tarkastus