honda crf 450r

Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 16.9.2013 11:26

Ainakin yhdessä vaiheessa jammuissa oli tuo kaasunasennontunnistin/sytkä (=throttle position sensor tai TPS, jos lueskelet ulkomaankielistä materiaalia) silleen säädetty, että jos sen johdon pisti poikki (mieluusti liittimestä), niin mopo toimi ihan hyvin jollain "oletuskartalla"kin.
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 16.9.2013 15:16

Purkasin taas kaasarin ja putsasin sen. Ruosteen irroitin sprayllä koitin että aine menee läpi joka kanavasta, siitä tietysti ole takeita että onko ne kanavat täysin puhtaita, mutta ei ainakaan täysin tukossa ole. Yks vika siitä löyty, kuumakäynnistys vivun vaijeri jumissa ja ilmeisesti silleen että se venttiili jäi raolleen. Kasasin sen nyt ilman vaijeria, tietysti silleen että siellä on venttiili ja jousi paikallaan. Kuuluuko tossa venttiilissä olla mitään kumi tiivistettä? Nyt toimii huomattavasti paremmin, sain sen käymään jopa jotenkin tyhjäkäyntiä, mut en oikein hyvin. Se tyhjäkäynti on aika vaihtelevaa, toisinaan huutaa kierroksilla ja toisinaan käy vaikeesti. Joskus se jää roikottamaan kierroksia, mut sit ne laskee. Joskus vähän ampuukin, mutta huomattavasti ammuskelu väheni. Nyt seosruuvin pyörittäminenkin vaikuttaa tyhjäkäyntiin, kun aikasemmin ei ollut mitään vaikutusta. Onko jollain jotain ehdotuksia vielä millä ton vois saada paremmin toimimaan? Laittaa tankkiin jotain puhdistavaa ainetta? Mitä muiden nelareita kuunnellut, ni ovat yleensä käynyt nättiä ja tasaista tyhjäkäyntiä. Imukaulakin oli irti, sisäpuolella pientä murtumaan, mut päältä päin ihan siisti ja ehjä, eli ei ainakaan mun mielestä pitäis saada sitä kautta vierasta ilmaa.

Onko kuinka normaalia kun laittaa kylmänä käyntiin ja antaa hetken käydä ryyppy päällä, ni pakoputki menee tosi nopeesti punaiseksi. Olen joskus lukenut että nelareissa menee putki punaiseksi kun käyttää paikallaan, mut en ole uskonut että noin nopeesti.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 16.9.2013 15:52

Jos on vähänkään pimeämpää, niin aika nopeasti se putki on punaisena.

Kuumakäynnistyssysteemin "männässä" on muistaakseni ura, jossa kuuluu olla tiivisteenä toimiva o-rengas.
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 16.9.2013 16:58

Ei ole tiivistettä eikä ole uraakaan männässä. Kumpikin kanava näyttää tulevan niinkuin männän sivuun, eikä päähän, eli tossa ei tiivisteellä olisi mitää virkaa. Kävin vaan kurkkaamassa. Hemmetti sentään, mitähän sitä seuraavaks keksis. Jotenkin tulee sellanen tunne että se sais vierasta ilmaa, kun se tyhjäkäynti vaeltelee, mut en enään keksi mitään mistä se vois sitä saada. Löysin netista jonkun manualinki, mutta kun englantia ymmärrä sanaakaan, ni oikein apua siitäkään.
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Kervine » 16.9.2013 21:46

Isompi tk-suutin niin asettuu.
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 17.9.2013 10:06

Tietysti joo, mutta kun siinä on nyt jo kaiken järjen mukaan liian iso tk-suutin, koska se on 45. Kaikkien ohjeiden mukaan mitä olen netistä löytänyt ja aijemman vastaajan mukaan tk-suutin pitäisi olla kesällä 42. Mulla ei taida olla kotona edes yhtään tk-suuttimia et pystyis koittaa. Minkä kokoisilla suuttimilla muut sit ajelee vai ajeleeko kaikki muut jo ruiskulla? Mä nyt vaan hölmönä luotan noihin ohjekirjan suutinkokoihin, ni tuntuu hassulta alkaa vielä suurentaa niitä, kun ne nyt jo on suuremman mitä pitäis. Mun mielestä se siltikin käy tyhjäkäyntiä liian laihalla, ettei siitä olisi kyse että tämän hetkinen tk-suutin ole liian iso. Onhan tossa joku tehoputki, mutta ei kai pelkkä putki suuttimien kokoon vaikuta? Tietysti en kyllä tiedä onko sille tehty ton putken lisäksi jotain muuta.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 17.9.2013 15:14

Tehoputki voi vaikuttaa siihen, minkä kokoiset suuttimet toimivat parhaiten.

Mun jammussa kuumakäynnistysmäntä näyttää tolta (kuva ei mun osasta):
http://i1111.photobucket.com/albums/h47 ... b52e79.jpg

O-rengas estää siis lähinnä "ulkoilman" ja muun skeidan kulkeutumisen kanaviin.
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 17.9.2013 20:40

Aijaa se ura on tossa kohtaa, mut joo Hondassa ei tuota ole, on ihan silee mäntä. Tänään en ehtiny tuota tutkimaan, täytyy kattoo jos huomenna ehtis. Mulla oli muistaakseni CR:ssä 55 tk-suutin, saattanee olla jo liian iso, mutta voishan tota koittaa miten se toimii sillä, jos vaan ehdin kun toi CR:ä on myytävänä ja yks on ehkä tulossa sitä hakemaan. Täytyy sit ostaa siihen isompi suutin jos se sillä toimii.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut jot » 17.9.2013 21:54

jos ei 45 tk:lla saa tarpeeks kakkua niin on mopossa vikaa. Seos ruuvi vaikka 1 1/2 auki. Ja kuten sanoin 42 suutin on oikea kesäksi.
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Kervine » 17.9.2013 22:23

Puolituinen89 kirjoitti:Tietysti joo, mutta kun siinä on nyt jo kaiken järjen mukaan liian iso tk-suutin, koska se on 45. Kaikkien ohjeiden mukaan mitä olen netistä löytänyt ja aijemman vastaajan mukaan tk-suutin pitäisi olla kesällä 42. Mulla ei taida olla kotona edes yhtään tk-suuttimia et pystyis koittaa. Minkä kokoisilla suuttimilla muut sit ajelee vai ajeleeko kaikki muut jo ruiskulla? Mä nyt vaan hölmönä luotan noihin ohjekirjan suutinkokoihin, ni tuntuu hassulta alkaa vielä suurentaa niitä, kun ne nyt jo on suuremman mitä pitäis. Mun mielestä se siltikin käy tyhjäkäyntiä liian laihalla, ettei siitä olisi kyse että tämän hetkinen tk-suutin ole liian iso. Onhan tossa joku tehoputki, mutta ei kai pelkkä putki suuttimien kokoon vaikuta? Tietysti en kyllä tiedä onko sille tehty ton putken lisäksi jotain muuta.


Jokainen pyörä on yksilö. Piste.
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 18.9.2013 12:24

Koitin sitä CR:än 55 tk-suutinta, en pysty sanomaan että olisi ollut mitään vaikutusta. Venttiili välyksetkin katoin että mikään venttiili ei kanna, parissa venassa ehkä aavistuksen liianki iso välys. Imu vuotoakin yritin etsii ruosteenirroittajalla, kun ei mitään muuta ainetta kotoo ollu, mutta en löytäny mitään. Itellä on nyt ideat loppu, taidan pistää tankkiin jotain kaasuttimen puhdistus ainetta ja kovaa ajoa, kattoo et alkaako se toimimaan paremmin. Mut siinä kuumakäynnistyksen vaijerissa oli ainakin vika, ettei se sulkeutunut kunnolla, koska nyt se toimii huomattavasti paremmin. Isä teki siihen uuden vaijerin ja koitin vetää sitä käynnissä, ni käynti meni yhtä huonoksi mitä se silloon aikasemmin oli.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 18.9.2013 13:12

Oletko tsekannut "neulasuutinta"(eli se putki johon pääsuutin ruuvataan kiinni, senkin saa muistaakseni 8-millin avaimella ulos kaasarista) ja neulaa. Kaasu kiinnihän ei neulan ohi pitäisi päästä käsittääkseni yhtään bensaa, mutta jos se on kovasti kulunut, niin voi ehkä päästäkin.

Mulla ja yhdellä kaverilla tuo neulasuutin oli jotenkin kulahtanut (ei näkynyt päälle) ja haittasi käyntiä siinä vaiheessa, kun kaasu oli auki ehkä jotain 1/8-1/2 täydestä kaasusta. Muistaakseni myös siinä pultissa, jolla neula ruuvataan kiinni on joku jousisysteemi. Ehkä sekin voisi kulahtaa ja jousi päästä pomppimaan.

Menee nyt vähän mutuna kun pyörä on 14000 kilsan päässä.
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 18.9.2013 19:18

Oli mulla sekin irti, en vaan tullut niin tarkkaan sitä tutkineeks. Neula ei ainakaan näyttänyt kuluneelta, mutta niin en pysty varmaksi sanoa. Tosiaan ainoa ongelma tällähetkellä on toi tyhjäkäynti, joko se huutaa korkeilla kierroksilla tai sit se ei käy ollenkaan. Vähänkin kun koskee tyhjäkäynnin säätö ruuviin, ni joko se alkaa huutaa tai sammuu. Välillä kun sen saa käymään vähän nätimmin, pienen ajon jälkeen huutaa taas tai sammuu. Muuten ajossa toimii hemmetin hienosti, tehoa ja vääntöä löytyy. Eikä sitä tietysti tyhjäkäynnillä ajeta, mutta olis se nyt kiva että se tyhjäkäyntiäkin nätisti kävisi. Itelle tulee ainoana järkevänä selityksenä mieleen, että jonkun kanavan seinämällä on jotain töhnää, siitä olen varma että mikään kanava ei täysin tukossa ole, mut jos siellä silti joku lika ahdistaa. Laitoin pyörän tänään kasaan, käydä motonetistä katsomassa jos löytäisin jotain puhdistus ainetta joka laitetaan bensan sekaan.

Juu onhan se vähän hankala vikaa tutkia ja korjata näin netin välityksellä :D Paljon selvempää kun ite näkee mitä se tekee, mutta joitain vinkkejä voi näin netinkin kautta saada.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 18.9.2013 19:25

Tyhjäkäynnin säätöruuvihan ei tee muuta kuin työntää sliidiä ylös, eli ihan kuin kone saisi heti kaasarin raottuessa ilmaa, mutta ei bensaa. Tsekkasitko ne ilmasuuttimet jotka ovat kaasarin kurkun ilmanputsarin puolella?

Tarkoitin tuolla etäisyydellä varsinisesti sitä, etten voi omastakaan moposta tarkistaa miltä se FCR Oikeastaan näyttikään.
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: honda crf 450r

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 18.9.2013 19:46

En saanut ilmanputsarin puolelta sitä suutinta auki, tuntui olevan kiinni ja kovin, en viittiny väkisellä alkaa kaivamaan. Mulla oli sellainen ruosteenirroitin spray purkki missä on 15cm letku, sen kanssa vaan koitin että se aine menee kyllä joka kanavasta läpi, mutta voihan se olla että joku kanava ei ole kokonaan auki. Tämän jälkeen puhalsin kanavat vielä paineilmalla ja olen nyt jo pariin kertaan puhaltanut sen paineilmalla, mutta kunnollista tyhjäkäyntiä ei löydy. Mihis se suutin vaikuttaa joka on pääsuuttimen takapuolella? Kun siinä on kolme suutinta vierrekkäin, tk-suutin, pääsuutin ja sit se kolmas. Mulla toi tais olla kokoa 72 jos en nyt väärin muista.