Sivu 96, 96:sta

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 18.5.2017 16:57
Kirjoittanut PKS
mitä moottoriöljyä oletta käyttänyt ktm exc 525? ohjekirja suosittelee 10w50 öljyä, voinko käyttää kitenkin esim. tätä öljyä?http://www.motonet.fi/fi/tuote/593063/Bel-Ray-Thumper-racing-synthetic-Ester-Blend-4T-15W-50-1-L

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 20.5.2017 0:03
Kirjoittanut PKS
Vai olisko bel-ray exs 10w50 parempi vaihtoehto?

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 13.6.2017 20:33
Kirjoittanut 8ade8
Tuli tuossa erehdyttyä lähteen ajaa polttoainehana kiinni ja täydestä huudosta vehkeet sitten sammu ja kuulu posaus.
No nyt sitten käynti tosi epätasaista alakierroksilla ja pätkii keskikierroksilla vetää hyvin mutta täydellä kaasulla booaa ja sammuu. Pyörä ei lähde enää polkemalla käyntiin vaan pitää työntää tulille. Pyörä siis 250exc -15.

Mistä vikaa kannattaisi etsiä? Tulppa vaihdettu, antaa ok kipinää. Kaasarin pohjasta tuli todella paljon bensaa pohjan avattuani. Ja ilmanputsariin oli vähän eksynyt bensaa. Koho voisi olla jumissa mutta eikö silloin ylivuoto letkuista pitäisi tulla bensat ulos?

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 20.7.2017 12:04
Kirjoittanut Axu92
Aivan pikainen kyssäri. Mulla on -12 vuoden sähköstartillinen KTM SXF 350. Kestääkö penkin alta pestä aivan normaalisti, vaikka sielä on paljon liittimiä, akkua jne? Olen nyt pessyt penkin kanssa, mutta ei viitsisi joka kerta penkkiä uittaa. Olen netissä nähnyt paljon kommentteja puolesta ja vastaan, mutta luulisi, että kestää puhdistaa vedellä ainakin ilman painetta.

-Aleksi

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 30.3.2018 14:17
Kirjoittanut Keppipinnoihin
Päivää! Taustaa hieman on mutta nämä nelarit on uusi tuttavuus...
Ktm 250 sxf -07 190h venttiilien säätöjä tutkin ja huomasin, että imupuolen nokan ajoitus merkki on n. 2mm vajaa kannen saumasta, kun pakopuoli on kohdallaan. Olisko nokkaketju kulunut vai voiko jakoa muuttaa?

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 11.3.2019 22:37
Kirjoittanut etal
Terve! Kyseessä Yamaha YZ250F vm. 2011 (Athena 290cc)

Jumittuipa tuossa spoorilenkin jälkeen etujarru pariin otteeseen täysin ennen kuin pääsin nilkuttamaan takaisin talliin. Ilmeisesti piikkikumien etuvanteen napa on ollut leveämpi (n. 11,2cm) kuin kesävanteiden (n. 10,2-10,5cm). Napa hangannut jarrulevyyn ja muutamalla kaadolla levy jäähtyessään veti kaheraan.

Osaako kukaan sanoa mikä on alkuperäisen navan leveys? Mietityttää myös mistä tuo leveämmän navan vanne on peräisin, jarrulevyssä vain 4 pulttia? Alunperin yammun vanteessa taitaa olla se 6.

Jos joku miettii miten koko soppa sai alkunsa ja miten tämä oli mahdollista: Pyörä on itselläni varsin uusi ja oletin että napa olisi jotakuinkin saman kokoinen kun kuitenkin ilman suurempia rahinoita pyöri aluksi vapaasti. Ei sitä pientä rahinaa huomaa kun henkensä kaupalla pyrkii kirimään sekunteja :lol:

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 7.4.2019 8:00
Kirjoittanut AnttiTahti
Yritin laittaa KTMSX 85 tulppaa paikalleen. Palopesän pyörähti tosi helposti. Ohje sanoo 20Nm ja sitä se ei kestänyt läheskään. Viime syksynä pyörästä meni kannentiiviste. Vaihdoin silloin uuden tiivisteen. Voisiko kansi olla nyt kiero ettei se kiristy kunnolla sylinteriin. Miten tuon kierouden voisi helpoiten todeta?

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 9.4.2019 10:21
Kirjoittanut JM82
Helpoiten kannen kierouden todeta itse, kun laittaa kannen suoran lasilevyn päälle. Vaihtoehtoisesti sen voi viedä suosiolla suoraan paikalliselle moottorikoneistamolle tarkastettavaksi/oikaistavaksi

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 14.7.2019 22:59
Kirjoittanut Tokex
Hei. Mitä mäntiä suosittelette yz250f 2005, mahd. halpa ja kestävä. Moni on suositellu wisecoa ja athenaa? Saa myös ehdotella mistä tilata ja missä ois semi nopee toimitus, mieluiten alle 2vko..

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 26.8.2021 20:38
Kirjoittanut Aksuss
Minkä kokoista ja merkkistä mäntää suosittelisitte 11tkm ajetulle am6 sylinterille? Sylinterillä ja nykyisellä männällä siis ajettu tuo 11tkm. Sylinterissä ei ole mitään isompia jälkiä, mutta mäntä on lämpännyt jossain vaiheessa ja puristukset vähenivät samalla. Itselläni ei ole tarvikkeita sylinterin mittaamiseen, enkä jaksaisi ruveta irroittamaan ja viemään sitä mihinkään mitattavaksi jos ei ole pakko.